Szívószelep tisztító – rendkívül hatékony eszköz a benzinmotorok szívórendszerének megtisztításához a szívószelepekig és a legelérhetetlenebb helyeken a tipikus szennyeződésektől a rendszer szétszerelése nélkül. A legtöbb esetben egyetlen alkalmazás elegendő a szívórendszer tökéletes állapotba hozásához.
Az alapjárati szelep (IAC) működése közben fokozatosan felhalmozódnak rajta a lerakódások, amelyek végső soron befolyásolják a levegő és a gázok keringését. Ez csökkenti a motor teljesítményét és gyorsulását, megzavarja az alapjárat zökkenőmentességét, és jelentősen növeli az üzemanyag-fogyasztást. Az eltömődött alapjárati szelep jelei a következők lehetnek:
- Nehéz indítás;
- Szakaszos alapjárat, amit a fordulatszámmérő ugrásszerű leolvasása jelez;
- Lassú sebességcsökkentés, ha vezetés közben megnyomja a tengelykapcsoló-pedált;
- Fekete füst a kipufogócsőből.
Tulajdonságok:
- Gyorsan, hatékonyan és gondosan eltávolítja a szennyeződéseket, kormot, szenet, gyantás és olajlerakódásokat és egyéb, legnehezebben eltávolítható és régi szennyeződéseket;
- Tovább védi a szívórendszer elemeit a korróziótól és az oxidációtól, megakadályozza az új szennyeződések és lerakódások képződését rajtuk, biztosítja a mozgó alkatrészek funkcionalitását és mobilitását, - meghosszabbítja a szívórendszer élettartamát és csökkenti a javítási költségeket;
- Megkönnyíti a hidegindítást, visszaállítja az alapjárati fordulatszám egyenletességét és csökkenti az üzemanyag-fogyasztást;
- Acetont tartalmaz, amely agresszív festékfelületekre és műanyagokra;
- Biztonságos katalizátorokhoz, oxigénérzékelőkhöz és turbófeltöltőkhöz.
Alkalmazás: használat előtt jól rázza fel a ballont. A terméket a légáramlásmérő mögé kell permetezni (a termék nem kerülhet rá) legalább 30 másodpercig (a szennyezettség mértékétől függően), amikor a motor alapjáraton (legalább 2000 ford./perc) jár.
Ha különösen tartós lerakódások vannak a fojtószelepen, a szívócsonkon vagy a szívószelepeken, a tisztítási eljárás megismételhető. Az alkalmazás után hagyja járni a motort körülbelül 20 másodpercig min. 2000 ford./perc, így a szívórendszerben lévő esetleges maradékok megéghetnek.