Hírek

2024.09.10

DAIMLER DTFR specifikációk

 

A Daimler Truck saját követelményrendszert ad ki a teherautóiban használt szerviztöltő motorolajokra. Ezeket egyetlen dokumentumba állítják össze, amelyet időszakonként frissítenek, akár a tesztelési követelmények megváltozásakor, akár új specifikációk hozzáadásával.

Minden egyedi specifikáció a DTFR lapszámáról ismert. A DTFR lapszámok mindegyike 15-tel kezdődik a „motorolaj” jelölésére, amelyet egy B követ a „nincs DPF” vagy egy C a DPF motor jelölésére, majd egy háromjegyű utótaggal végződik a specifikáció megkülönböztetése érdekében. .    

A specifikációk részletezik a megengedett viszkozitási fokozatokat, az ACEA vagy API szintű teljesítményt, amelyet szintén teljesíteni kell, valamint további fizikai, kémiai és motorvizsgálatokat, amelyeket el kell végezni. Ez magában foglalja a Daimler Truck által kifejlesztett motorteszteket is.

A Daimler Truck specifikációinak megfelelő jóváhagyási kérelmeket a Daimler Truck online folyadékfelszabadító rendszerén (FRS) keresztül nyújtják be. A Daimler Truck közzéteszi a jóváhagyott kenőanyagok listáját a Mercedes-Benz Trucks honlapján.

DTFR 15B110 (korábban MB228.3)
A DTFR 15B110 (korábban MB228.3) egy olyan kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol nincs felszerelve fejlett utókezelő rendszer, például dízel részecskeszűrők (DPF). Ezek a járművek jellemzően megfelelnek az Euro IV-es kibocsátási szabványnak és korábbinak.

A DTFR 15B110 kenőanyagok jellemzően SAE 15W-40, 10W-40, 10W-30 és 20W-50 viszkozitási osztályok, az API I. vagy II. csoportba tartozó alapolajokon alapulnak, szükség esetén alacsony szintű API III.

DTFR 15C100 (korábban MB228.31)
A DTFR 15C100 (korábban MB 228.31) egy alacsonyabb SAPS1 kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol a szabványos olajleeresztő is megfelelő fejlett utókezelő rendszerek, például dízel részecskeszűrők (DPF) használata mellett.

A DTFR 15C100 kenőanyagok jellemzően SAE 15W-40, 10W-40 vagy 10W-30 viszkozitási osztályok, elsősorban az API II. csoporton alapulnak, szükség esetén alacsony szintű API III csoport alapolajjal.

DTFR 15B120 (korábban MB 228.5)
A DTFR 15B120 (korábban MB 228.5) egy csúcskategóriás, magas TBN kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszerek, például dízel részecskeszűrők (DPF) nincsenek felszerelve.

A DTFR 15B120 kenőanyagok jellemzően SAE 10W-40 viszkozitási osztályok, amelyek API III + II csoport alapolajokon alapulnak.

DTFR 15C110 (korábban MB228.51)
A DTFR 15C110 (korábban MB 228.51) egy felső szintű, alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet olyan közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. Mivel ez a specifikáció magas követelményeket támaszt a tisztasággal és a kopásvédelemmel szemben, az utókezelő rendszerek élettartamának meghosszabbítása mellett széles körben ajánlott a Daimler Euro VI járművekben.

A DTFR 15C110 kenőanyagok jellemzően SAE 10W-40, 5W-30 vagy 10W-30 viszkozitási osztályok, amelyek az API III. csoport, III + II. vagy III. csoport + IV. csoport alapolajain alapulnak

DTFR 15C120 (korábban MB228.52)
A DTFR 15C120 (korábban MB 228.52) egy Top Tier alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet bizonyos Euro VI / US Tier 4 motorokhoz terveztek, amelyeket buszokban és ipari/terepjáró alkalmazásokban használnak, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. .

A DTFR 15C120 olajok jellemzően SAE 10W-40, 5W-30 vagy 10W-30 viszkozitási fokozatok, amelyek az API III. csoport, III + II. vagy III. + IV. csoport alapolajain alapulnak.

A DTFR 15C120 számos közös jellemzővel rendelkezik a DTFR 15C110-zel . A fő különbség a két specifikáció között az, hogy az MB 228.52 korlátozza a kenőanyagban megengedett kalciumszintet, és a fent említett kiválasztott alkalmazásokban/motorokban való használatra készült.

DTFR 15C130 (korábban MB228.61)
A DTFR 15C130 (korábban MB 228.61) egy Top Tier alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. A HTHS viszkozitása 2,9-3,2 cP, ezeket a kenőanyagokat úgy tervezték, hogy fokozott üzemanyag-takarékosságot biztosítsanak a legújabb Daimler OM471A Euro VI motorok számára.

A DTFR 15C130 kenőanyagok jellemzően SAE 5W-30 (2,9-3,2 cP) viszkozitási osztályúak, az API III csoport alapolaján alapulnak.

DTFR 15C140 (korábban MB 228.71)
A DTFR 15C140 (MB 228.71) egy felső szintű, alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. A HTHS viszkozitása 2,6-<2,9 cP, ezeket a kenőanyagokat úgy tervezték, hogy fokozott üzemanyag-takarékosságot biztosítsanak a legújabb Daimler OM471 Euro VI motorok számára.

A DTFR 15C140 (MB 228.71) kenőanyagok SAE xW-20 (2,6-<2,9 cP) viszkozitási osztályúak, jellemzően API III. csoportú alapolajon alapulnak.

 

forrás: https://360.lubrizol.com/Specifications/Daimler-Truck

Elérhetőségek

Central Europe Lubricant Kft. - OlajShop

Központi ügyfélszolgálat: info@olajshop.hu ; +36 30 758 9933

 

Elérhetőségeink

Székhely: 2600 Vác, Szilassy út 1/A 

Adószám: 14537868-2-13

Bankszámlaszám: K&H Bank 10401103-50505454-51551014

 

Üzleteink

OlajShop Budapest: 1152 Budapest, Városkapu u. 3., +3670 452 0523 ; budapest@olajshop.hu

OlajShop Debrecen: 4030 Debrecen, Diószegi út 3-5. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 708 2572 ; debrecen@olajshop.hu

OlajShop Szolnok: 5000 Szolnok, Fék u. 1. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 219 2915 ; szolnok@olajshop.hu  

OlajShop Szeged: 6724 Szeged, Bakay Nándor u. 52. (A Rappai csavarbolt mellett, a LineaCar Autószerviz telephelyén.) +3630 768 3167 ; szeged@olajshop.hu

 

https://olajshop.hu/spg/679835,901120/Az-OlajShop-Budapesti-uzlete-uj-helyre-koltozik

Kövess minket a Facebookon is

Látogató számláló

6
2
6
0
3
5
8

TOP termékek

Naptár

2024. Október
H
K
Sze
Cs
P
Szo
V
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 

Központi ügyfélszolgálatunk elérhetősége: +36 30 758 9933 | info@olajshop.hu | H-P 08:00 - 17:00

Kérdése esetén keresse központi ügyfélszolgálatunkat: info@olajshop.hu

Közlekedési olajokról

Melyik a legjobb motorolaj? Mi alapján válasszuk ki a motorolaj gyártót? A megfelelő minőségű motorolaj kiválasztása segít az LSPI megelőzésében A tendencia az alacsony viszkozitású motorolajok felé Castrol Magnatec motorolajok DuaLock technológiával SCT ESTER Az Új Technológia a Mannol Motorolajokban Új Xado motorolaj család: Xado Luxury Drive Black Edition Változások az ENI / AGIP motorkerékpáros flakonokban Eurol Syntence LV 0W-20 VW 508 00/509 00 Mobil 1 ESP Formula x2 0W-20 VW 508.00 / 509.00, MB 229.71 Újdonságok a közlekedési olajok terén Hamarosan ÚJ 0W-20-as olajok az olajshop kínálatában BP Vanellus termékek Castrol Edge, Castrol Magnatec és Castrol GTX motorolajok Castrol Magnatec STOP-START termékek Új Castrol Edge Titanium 5W-30 kenőanyagok Castrol Edge Supercar 10W-60 Castrol Edge Supercar hírek: 5W-50, 0W-20, 0W-40 A CASTROL GTX 10W-40 A3/B4 megújul Castrol Vecton A CASTROL és a BLOODHOUND Project Castrol GTX Ultraclean 10W-40 A3/B4 motorolajok CASTROL PROFESSIONAL SZERVIZTERMÉKEK BEMUTATÁSA BMW személygépkocsikhoz ajánlott Castrol motorolajok Volkswagen személygépkocsikhoz ajánlott Castrol motorolajok MAN nehézgépjárművekhez ajánlott Castrol motorolajok CASTROL olajok FORD személyautókhoz és kishaszongépjárművekhez MOBIL 1 és MOBIL 1 ESP termékek Mobil DELVAC hajtóműolaj névváltozás ÚJ MOBIL DELVAC termékek -City Logistics és Light Commercial Vehicle E MOBIL 1 FS 0W-40 és MOBIL 1 FS X1 5W-50 termékek PC-11: API CK-4 és API FA-4 teljesítményszintek MOBIL SUPER 3000 0W-16 MOBIL1 termékek és a Mercedes-AMG MOBIL1 -a Porsche által ajánlott olaj ExxonMobil és az NBA Hamarosan jön: EUROL GEO-MAX 10W-40 és GEO-MAX FE 5W-30 Újdonság: EUROL ULTRANCE FDE 0W-30 Az EUROL 2017-ben is támogatja Tom Coronel-t Kis kiszerelésű klíma kompresszor olajak az EUROL B.V kínálatában EUROL ULTRANCE JLR 0W-20 és 0W-30 olajok Jaguar elfogadással Eurol terméklista EUROL winter packet ENEOS 0W-16 termék az USA-ban, a Japánban gyártott autókhoz ENEOS termékek SHELL RIMULA és HELIX termékek SHELL kenőanyagok változása OEM viszkozítás ajánlás Mannol fémdobozos termékek MOTUL HYBRID 0W-16 termékismertető Petronas Syntium motorolaj a °CoolTech™ technológiával SCANIA LDF-4 Változás az AGIP ENI személyautós palettán Texaco DELO

 

SCT ESTER - Az Új Technológia a Mannol motorolajikban

Az ipari kémia szakemberei tisztában vannak azzal, hogy ateljesen szintetikus Group V - Észter -  típusú alapolajok kenőanyagokban történő felhasználása javítja azok működését, teljesítve a legmagasabb kenőanyag minőségi előírásokat. Az így előállított mtorolajok jelentősen meghaladják az összes ismert szintetikus motorolaj tulajdonságait, amelyek előállításához Group III (Hidrokrakkolt eljárással készülő) és Group IV (PAO) típusú alapolajat használtak.

Az SCT fejlesztő és mérnöki csapata ambiciózus feladatot tűzött ki: az észterek használatát, amelyeket jelenleg az űriparban és szélesebb körben a autóipari kenőanyagok gyártásában. Mára az SCT elérte, hogy bemutathatja az új SCT ESTER technológiát.

Az SCT-nek sikerült kifejlesztenie, szintetizálnia és elindítania a saját Group V típusú olajok gyártását. Ezenkívül sikerült megtalálniuk a kulcsot az SCT ESTER technológia gazdaságilag életképes felhasználásának egyensúlyához, teljesítve a legmagasabb szintű motorvédelmet, sőt meghaladva a legtöbb OEM gépgyártó előírásait is.

Mi tehát az SCT ESTER technológia alkalmazásának előnyei, és mi teszi egyedivé az olajainkat a motorvédelem szempontjából?

Folytonosan stabil Olaj film réteg


Az SCT ESTER molekulák negatív elektromos töltéssel rendelkeznek. Ez a tulajdonság lehetővé teszi, hogy az észtermolekulák vonzódjanak, és egy mágnes hatásához hasonlóan, tapadjanak a motor alkatrészeinek pozitív töltésű fémfelületéhez, sűrű védőolajréteget képezve. Az ilyen bevonat sokkal kevésbé hajlamos a nagy terhelések esetén kialakuló filmréteg szakadására, sokkal hosszabb ideig marad a motor felületén, lehetővé téve a motor sokkal lágyabb és biztonságosabb indítását.

Kíváló korróziógátló tulajdonságok


Az SCT motorolajok stabil olajfilm rétege meggátolja a nedvesség és a levegő átjutását, így védve a motor fém alkatrészeit az oxidációtól és a korróziótól.

Alacsony párolgási tulajdonság

Az észtermolekulák összetett szerkezete és polaritása miatt sokkal több hőre és energiára van szükség az észter elpárolgásához. Következésképpen minél kevesebb gőz képződik, annál kisebb a nyomás növekedése. Mindez alacsonyabb illékonyságot és magasabb lobbanáspontot eredményez.

 

Kiváló tulajdonságok akár extrém hőmérsékleti környezetben is

Az SCT ESTER technológiájó észterek bevezetése jelentősen növeli a viszkozitási indexet az előző generációju alapolajokhoz képest. Ez egyrészt azonnali és könnyű motorindítást biztosít a kiváló olajszivattyúzásnak köszönhetően, még a keskeny csatornákon keresztül is akár -45 ° C-ig. Másrészről, az ilyen olajok stabilak maradnak akár a 200 ° C-ot meghaladó hőmérsékleten is forrás, habzás vagy a viszkozitás megváltoztatása nélkül.

 

Kíváló mosó és diszpergáló tulajdonságok

A karbonsavak észterei egyedülállóan képesek a modern adalékok teljes beoldásában és stabil struktában való megtartásában, meghaladva az többi bázisolaj-csoportot, beleértve a polialfaolefineket. Más szavakkal, az adalékanyagok jobban oldódnak és integrálódnak az olaj molekuláris környezetébe kiválás nélkül és egyenletesen dolgozik minden egymásnak dörzsölődó felületen. A jól diszpergált égéstermékeket teljesen eltávolítják a motorból és elszállítják a szűrőrendszerbe, ezzel megelőzve a lerakódások kialakulását a felületen.

 

Biológiai lebonthatóság és a környezet tudatosság

A többi alapolajhoz képest az észterek gyártása sokkal környezetbarátab, mivel az észterek növényi eredetűek. És bár az észter-alapú olajok ellenállnak az oxidációnak és a magas hőmérsékleteknek, képesek rövid idő alatt még gyorsabb biológiai lebontásra, anélkül, hogy a környezetre káros lenne. A talajba kerülve egy hónap alatt szinte teljesen lebontják őket a baktériumok.

 

A tömítések és szigetelések öregedésének visszafordítása

A gumi alkatrészek öregedési folyamata bármely motorban 100 000 km után megkezdődik, a motor állapotától függetlenül. Ez a tömítő képesség elvesztéséhez és a kenőanyagok szivárgásához vezet. A statisztikák szerint a 150 000 km-t meghaladó futásteljesítményű motorok akár 50% -a szembesül ezzel a problémával. Az észtermolekulák könnyen behatolnak az öregített és megszárított gumiarétegbe, és visszaállítják a gumitömítések korábbi tulajdonságait, ezzel jelentősen meghosszabbítva a motor élettartamát.

 

Az űrből az utakra

Jelenleg az észterből előállított olajokat széles körben használják a repülésben, a rakétatudományban és a professzionális motorsportban különleges tulajdonságaiért, ami miatt szélsőséges terheléseknél, valamint a hőmérséklet és a nyomás állandó változásai mellett is megfelelő védelmet biztosítanak. Bár az észterek képesek a személygépkocsi-motorok maximális biztonságának biztosítására, az észterek viszonylag magas költségei gátolják azok széles körű használatát az autóiparban.

Az SCT és a Mannol ezt most mindenki számára elérhetővé tette!