Hírek

2024.09.10

DAIMLER DTFR specifikációk

 

A Daimler Truck saját követelményrendszert ad ki a teherautóiban használt szerviztöltő motorolajokra. Ezeket egyetlen dokumentumba állítják össze, amelyet időszakonként frissítenek, akár a tesztelési követelmények megváltozásakor, akár új specifikációk hozzáadásával.

Minden egyedi specifikáció a DTFR lapszámáról ismert. A DTFR lapszámok mindegyike 15-tel kezdődik a „motorolaj” jelölésére, amelyet egy B követ a „nincs DPF” vagy egy C a DPF motor jelölésére, majd egy háromjegyű utótaggal végződik a specifikáció megkülönböztetése érdekében. .    

A specifikációk részletezik a megengedett viszkozitási fokozatokat, az ACEA vagy API szintű teljesítményt, amelyet szintén teljesíteni kell, valamint további fizikai, kémiai és motorvizsgálatokat, amelyeket el kell végezni. Ez magában foglalja a Daimler Truck által kifejlesztett motorteszteket is.

A Daimler Truck specifikációinak megfelelő jóváhagyási kérelmeket a Daimler Truck online folyadékfelszabadító rendszerén (FRS) keresztül nyújtják be. A Daimler Truck közzéteszi a jóváhagyott kenőanyagok listáját a Mercedes-Benz Trucks honlapján.

DTFR 15B110 (korábban MB228.3)
A DTFR 15B110 (korábban MB228.3) egy olyan kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol nincs felszerelve fejlett utókezelő rendszer, például dízel részecskeszűrők (DPF). Ezek a járművek jellemzően megfelelnek az Euro IV-es kibocsátási szabványnak és korábbinak.

A DTFR 15B110 kenőanyagok jellemzően SAE 15W-40, 10W-40, 10W-30 és 20W-50 viszkozitási osztályok, az API I. vagy II. csoportba tartozó alapolajokon alapulnak, szükség esetén alacsony szintű API III.

DTFR 15C100 (korábban MB228.31)
A DTFR 15C100 (korábban MB 228.31) egy alacsonyabb SAPS1 kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol a szabványos olajleeresztő is megfelelő fejlett utókezelő rendszerek, például dízel részecskeszűrők (DPF) használata mellett.

A DTFR 15C100 kenőanyagok jellemzően SAE 15W-40, 10W-40 vagy 10W-30 viszkozitási osztályok, elsősorban az API II. csoporton alapulnak, szükség esetén alacsony szintű API III csoport alapolajjal.

DTFR 15B120 (korábban MB 228.5)
A DTFR 15B120 (korábban MB 228.5) egy csúcskategóriás, magas TBN kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszerek, például dízel részecskeszűrők (DPF) nincsenek felszerelve.

A DTFR 15B120 kenőanyagok jellemzően SAE 10W-40 viszkozitási osztályok, amelyek API III + II csoport alapolajokon alapulnak.

DTFR 15C110 (korábban MB228.51)
A DTFR 15C110 (korábban MB 228.51) egy felső szintű, alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet olyan közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. Mivel ez a specifikáció magas követelményeket támaszt a tisztasággal és a kopásvédelemmel szemben, az utókezelő rendszerek élettartamának meghosszabbítása mellett széles körben ajánlott a Daimler Euro VI járművekben.

A DTFR 15C110 kenőanyagok jellemzően SAE 10W-40, 5W-30 vagy 10W-30 viszkozitási osztályok, amelyek az API III. csoport, III + II. vagy III. csoport + IV. csoport alapolajain alapulnak

DTFR 15C120 (korábban MB228.52)
A DTFR 15C120 (korábban MB 228.52) egy Top Tier alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet bizonyos Euro VI / US Tier 4 motorokhoz terveztek, amelyeket buszokban és ipari/terepjáró alkalmazásokban használnak, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. .

A DTFR 15C120 olajok jellemzően SAE 10W-40, 5W-30 vagy 10W-30 viszkozitási fokozatok, amelyek az API III. csoport, III + II. vagy III. + IV. csoport alapolajain alapulnak.

A DTFR 15C120 számos közös jellemzővel rendelkezik a DTFR 15C110-zel . A fő különbség a két specifikáció között az, hogy az MB 228.52 korlátozza a kenőanyagban megengedett kalciumszintet, és a fent említett kiválasztott alkalmazásokban/motorokban való használatra készült.

DTFR 15C130 (korábban MB228.61)
A DTFR 15C130 (korábban MB 228.61) egy Top Tier alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. A HTHS viszkozitása 2,9-3,2 cP, ezeket a kenőanyagokat úgy tervezték, hogy fokozott üzemanyag-takarékosságot biztosítsanak a legújabb Daimler OM471A Euro VI motorok számára.

A DTFR 15C130 kenőanyagok jellemzően SAE 5W-30 (2,9-3,2 cP) viszkozitási osztályúak, az API III csoport alapolaján alapulnak.

DTFR 15C140 (korábban MB 228.71)
A DTFR 15C140 (MB 228.71) egy felső szintű, alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. A HTHS viszkozitása 2,6-<2,9 cP, ezeket a kenőanyagokat úgy tervezték, hogy fokozott üzemanyag-takarékosságot biztosítsanak a legújabb Daimler OM471 Euro VI motorok számára.

A DTFR 15C140 (MB 228.71) kenőanyagok SAE xW-20 (2,6-<2,9 cP) viszkozitási osztályúak, jellemzően API III. csoportú alapolajon alapulnak.

 

forrás: https://360.lubrizol.com/Specifications/Daimler-Truck

Elérhetőségek

Central Europe Lubricant Kft. - OlajShop

Központi ügyfélszolgálat: info@olajshop.hu ; +36 30 758 9933

 

Elérhetőségeink

Székhely: 2600 Vác, Szilassy út 1/A 

Adószám: 14537868-2-13

Bankszámlaszám: K&H Bank 10401103-50505454-51551014

 

Üzleteink

OlajShop Budapest: 1152 Budapest, Városkapu u. 3., +3670 452 0523 ; budapest@olajshop.hu

OlajShop Debrecen: 4030 Debrecen, Diószegi út 3-5. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 708 2572 ; debrecen@olajshop.hu

OlajShop Szolnok: 5000 Szolnok, Fék u. 1. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 219 2915 ; szolnok@olajshop.hu  

OlajShop Szeged: 6724 Szeged, Bakay Nándor u. 52. (A Rappai csavarbolt mellett, a LineaCar Autószerviz telephelyén.) +3630 768 3167 ; szeged@olajshop.hu

 

https://olajshop.hu/spg/679835,901120/Az-OlajShop-Budapesti-uzlete-uj-helyre-koltozik

Kövess minket a Facebookon is

Látogató számláló

6
2
6
0
5
6
2

TOP termékek

Naptár

2024. Október
H
K
Sze
Cs
P
Szo
V
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 

Központi ügyfélszolgálatunk elérhetősége: +36 30 758 9933 | info@olajshop.hu | H-P 08:00 - 17:00

Kérdése esetén keresse központi ügyfélszolgálatunkat: info@olajshop.hu

Világítás

 

Amit tudni lehet a világításról

Fényáram Φ
Mértékegység: lumen [lm]
A fényforrás által
kisugárzott összes
fényteljesítményt jelöli.


Fényerősség I
Mértékegység: kandela [cd]
A fényáram azon része,
mely meghatározott irányba sugárzódik


Fénysűrűség L
Mértékegység: kandela / négyzetméter
[cd/m2]
A fénysűrűség az a fénybennyiség, ami a
szemet egy világító vagy megvilágított
felületről éri.


Megvilágítás E
Mértékegység: lux [lx]
A fellépő fényáram, valamint a megvilágított
felület aránya.
A megvilágítás akkor 1 lx, ha 1 lm fényáram
egyenletesen ér 1 m2 felületet.


Fényhasznosítás ŋ
Mértékegység: lumen / watt [lm/W]
A fényhasznosítás azt adja meg, hogy a felvett villamos teljesítmény
milyen hatásfokkal alakul fénnyé.


Színhőmérséklet K
Mértékegység: Kelvin-fok [K]
A színhőmérséklet mértékegysége a Kelvin-fok. Minél magasabb
az adott fényforrás hőmérséklete, a színspektrumában annál
nagyobb a kék, és annál kisebb a vörös aránya. A melegfehér
fényt adó izzó színhőmérséklete kb. 2700 K. A gázkisüléses
fényforrás (D2S) 4250 K-s értéke ezzel ellentétben hidegfehér
fénynek számít, melynek színe azonban közelebb áll a napfényéhez
(kb. 5600 K).


Fényforrások
A fényforrás egy olyan eszköz mely villamos energiából fényt állít
elő. Elterjedt fényforrások a vákuum izzók, a halogén izzók, a
különféle ívkisüléses fényforrások, és a LED-ek.
A halogén fényforrások 8%-os hatásfoka mellett a gázkisüléses
fényforrások a felvett teljesítmény 28%-át alakítják látható fénnyé.
Ezek esetében sokkal jobb a fényhasznosítás. Nemrég a
LED-ek még újdonságnak számítottak, ma pedig már láthatunk
teljesen LED-es fényszórót az utakon. 

 

Izzók
Az izzók (vákuumizzók) a hősugárzókhoz
tartoznak, mivel a villamos energia hatására
egy volfrám anyagú izzószál izzani
kezd, ez bocsájtja ki a fényt.
Ahogy említettük, a standard izzók fényteljesítménye
csekély. Az elpárolgott volfrámrészecskék
hatására ezen kívül a
lámpabura jelentős mértékben el is feketedik,
emiatt pedig az ilyen típusú izzóknál
minden fénytechnikai érték romlik, és
az élettartam viszonylag alacsony lesz.

Halogén izzók
A halogén izzóknál ilyen probléma nem
lép fel. Kis mennyiségű halogén elem, pl.
jód hozzáadásával a lámpabura feketedése
csökkenthető.
Az ún. „halogén körfolyamatnak” köszönhetően
a halogén izzók azonos élettartam
mellett magasabb hőmérsékleten üzemeltethetők,
így nagyobb a hatásfokuk.

A halogén körfolyamat

Ha a volfram szálon áram folyik, az izzani kezd. Üzem közben a
volfram szál hőmérséklete csaknem a volfrám olvadáspontjáig
(kb. 3400 °C) emelkedik, miközben a szálból fém párolog el.
Az elpárolgott volfrám a forró burafal közvetlen közelében a halogén
(jód vagy bróm) töltőgázzal reakcióba lépve fényáteresztő
gázt (volfrám-halogenid) hoz létre. Ha e gáz ismét az izzószál
közelébe kerül, akkor annak magas hőmérséklete miatt felbomlik,
és egyenletes volfrámréteget képez.

 

OSRAM LED LÁMPÁINKAT IDE KATTINTVA találja

Az SCT izzók keresőjét IDE KATTINTVA találja

Az Osram izzók keresőjét IDE KATTINTVA találja