Hírek

2024.07.15

CASTROL VECTON LONG DRAIN 5W-30


Örömmel értesítjük, hogy 2024 márciusától új Castrol VECTON LONG DRAIN 5W-30 E6/E9 kerül bevezetésre, a Castrol VECTON FUEL SAVER 5W-30 E6/E9 helyett, amely továbbfejlesztett specifikációs profilt kínál majd az új ACEA HD specifikációkkal E8 és E11, valamint számos továbbfejlesztett OEM-jóváhagyással.

Ahogy az alábbi képen is látható, az új Castrol VECTON Long Drain 5W-30 E6/E9 (jobbra) sokkal sötétebb színű lesz, mint a Castrol VECTON FUEL SAVER 5W-30 E6/E9 (balra), a Castrol által továbbfejlesztett és a termék keveréséhez használt új összetétel miatt.

castrol-vecton-long-drain-5w-30-colour


A Castrol Vecton Long Drain 5W-30 E6/E9 az alábbi specifikációkkal rendelkezik:
ACEA E6, E9, E8, E11
API CK-4
JASO DH-2
CAT ECF-3
Cummins CES 20086
Detroit Diesel 93K222
Deutz DQC IV-18 LA
Mack EOS-4.5
MAN M 3677, MAN M 3775
Daimler DTFR 15C110 (228.51)
MTU Category 3.1
Renault Trucks RLD-3
Scania LDF-4
Volvo CNG, VDS-4.5
Meets Requirements of Daimler DTFR 15C120 (228.52), Daimler DTFR 15C100 (228.31), MAN M 3477, MAN M 3271-1
Meets Ford WSS-M2C213-A1
For Iveco trucks requiring ACEA E6/E7/E9
DAF Extended Drain

 

CASTROL VECTON LONG DRAIN 5W-30 E6/E9 TERMÉKEK AZ OLAJSHOP.HU KÍNÁLATÁBAN:

https://olajshop.hu/Castrol-Vecton-Long-Drain-5W-30-E6-E9-5-L

Elérhetőségek

Central Europe Lubricant Kft. - OlajShop

Központi ügyfélszolgálat: info@olajshop.hu ; +36 30 758 9933

 

Elérhetőségeink

Székhely: 2600 Vác, Szilassy út 1/A 

Adószám: 14537868-2-13

Bankszámlaszám: K&H Bank 10401103-50505454-51551014

 

Üzleteink

OlajShop Budapest: 1152 Budapest, Városkapu u. 3., +3670 452 0523 ; budapest@olajshop.hu

OlajShop Debrecen: 4030 Debrecen, Diószegi út 3-5. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 708 2572 ; debrecen@olajshop.hu

OlajShop Szolnok: 5000 Szolnok, Fék u. 1. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 219 2915 ; szolnok@olajshop.hu  

OlajShop Szeged: 6724 Szeged, Bakay Nándor u. 52. (A Rappai csavarbolt mellett, a LineaCar Autószerviz telephelyén.) +3630 768 3167 ; szeged@olajshop.hu

 

https://olajshop.hu/spg/679835,901120/Az-OlajShop-Budapesti-uzlete-uj-helyre-koltozik

Kövess minket a Facebookon is

Látogató számláló

6
0
4
3
7
2
6

TOP termékek

Központi ügyfélszolgálatunk szabadság miatt csak email-ben elérhető: | info@olajshop.hu |

Kérdése esetén keresse központi ügyfélszolgálatunkat: info@olajshop.hu

Hajózási olajokról

Olajozási praktikák kétütemű csónakmotorokhoz - Motorcsónak olaj

Hazánkban még mindig leginkább kétütemű csónakmotorok vágtáznak a hullámokon. Igaz, egyre jobban tért hódít a négyütemű hajómotor is, de a használati arány még mindig kb. 60/40 százalék a kétüteműek javára. Ezért is szeretnénk megismertetni a kétütemű felhasználókat az üzemanyag-olajozás praktikáival.

 

A kétütemű csónakmotorok kenése, olajozása egyszerű módon történik. A motorolajat a benzinhez kell keverni, a keverék így eljut a csónakmotor összes szerkezeti eleméhez, biztosítva a kenést.

A hozzáadott olaj miatt nagyobb sűrűségű, nagy sebességgel áramló keverék a különböző szerkezeti elemekre – a hengerre, a dugattyúra és a csapágyakra − kicsapódva filmréteget alkot.

A kétütemű csónakmotorokban viszonylag kevés alkatrész található (nincsen vezérmű, szelep stb.), így a kenés könnyített folyamat. Mivel ezeknél a motoroknál az olaj nem nyomással kerül a kenendő helyekre, a kétütemű csónakmotoroknál nem használnak siklócsapágyat.A forgattyús tengelyhez görgős- vagy golyóscsapágyat alkalmaznak, amelyhez az olaj nyomás nélkül is eljut.

Mivel ennél az olajozás típusnál az olajnak nincsen körforgása, nem végez hűtési feladatot, bár a kétütemű csónakmotoroknál erre nincs is különösebben szükség. A forgattyús házban a benzin-levegő keverék lényegesen jobb belső hűtést ad, mint a négyütemű csónakmotorok kényszerolajozása.

 

A keverékolajozás nagy előnye, hogy nincsen szükség semmiféle szerkezet beiktatására, a csónakmotor állandóan friss olajat kap, így nem áll fent a felhígulás, az elöregedés és a vizesedés veszélye. Hátránya, hogy kevésbé takarékos és az adalék bekeverése kicsit kényelmetlen.

Fontos, hogy kizárólag kétütemű olajadalékot használjunk. A sima motorkerékpár olaj adalék, azaz a 2T nem felel meg a csónakmotorokban való használatra, csakis hajóboltban vagy szaküzletekben vásároljuk meg a megfelelő olajat.

Csak azt az olajat keverjük bele csónakmotorunk üzemanyagába, amelynek a flakonján megtaláljuk a TC-W3 minősítést.

A keverékolajozás nem szorul kezelésre vagy ellenőrzésre. Igen lényeges viszont, hogy a keveréket úgy készítsük el, hogy az olaj tökéletesen keveredjen el a benzinnel.

Célszerűbb előbb egy kannában összekeverni, majd a csónakmotorba vagy a csónakmotor üzemanyagtankjába önteni.

Kiöntés után ellenőrizzük le, hogy a keverőkannában maradt-e olaj. Ha igen, akkor azt is csöpögtessük be a kiöntött keverékhez.

Semmi esetre se öntsük bele a csónakmotor tartályába az üzemanyagot és utána a TC-W3 olajat, mert így nem keveredik el megfelelően. Ilyen esetben a sűrű olaj bekerül a karburátorba és üzemképtelenséget okoz.

Ha nem a megfelelő olajat, hanem motorkerékpár olajat használunk, akkor előfordulhat, hogy az olaj adalék a tartály alján leülepedik. A kétütemű csónakmotorokhoz azért készül speciális TC-W3 olaj, mert ez könnyen keveredik a benzinnel, használat előtt azonban ezt is ajánlatos összerázni, összekeverni.

 

A keverési arányra gondosan figyeljünk oda. Nem engedhető meg, hogy szemmérték szerint keverjük be. Használjunk minden esetben keverő edényt, amellyel milliliter pontossággal előállíthatjuk a megfelelő keveréket.

A keverési aránytól – amelyet minden gyártó megad és általában a motoron is fel van tüntetve – eltérni nem ajánlatos, be nem tartása kenéshiányt vagy túlolajozást eredményez. A keverési arány általában 1 : 50, de a Yamaha és a Mercury motoroknál 1 : 100. Azaz 1 liter TC-W3 olaj 50 vagy 100 liter üzemanyaghoz elegendő.

Az újabb, elektronikus olajbefecskendezős csónakmotoroknál a fordulatszám és terhelés alapján juttatja az elektronikai rendszer az olajat az üzemanyaghoz. Ezek az új technológiák még kevésbé szennyezik a levegőt.

 

A TC-W3 üzemanyag adalék úgy lett kifejlesztve, hogy kevésbé károsítja a környezetet. Ügyeljünk vizeinkre és védjük környezetünket a szennyezéstől!

 

4T (négyütemű) vízijármű motoroljainkat IDE KATTINTVA érheti el.

2T (kétütemű) vízijármű motorolajainkat IDE KATTINTVA érheti el.

Vízijármű hajtómű olajainkat IDE KATTINTVA érheti el.

Egyéb hajózási kenőanyagokat, zsírokat IDE KATTITNVA érheti el.

 

Forrás: Hajósparadicsom, http://www.hajosparadicsom.hu/olajozasi-praktikak/