Új jelszó kérése
Kategóriák
  • Akciós termékek
  • ALKATRÉSZ KIÁRUSÍTÁS
    •  
  • KENŐANYAG KIÁRUSÍTÁS
  • OLAJCSERE CSOMAGOK
    •  
  • GYÁRI OLAJ
    •  
  • SZEMÉLYAUTÓ OLAJ
    •  
  • MOTORKERÉKPÁR OLAJ
    •  
  • MOTOROS TERMÉKEK
    •  
  • AUTÓ ÉS MOTOR ALKATRÉSZEK
    •  
  • HAJTÓMŰ- ÉS VÁLTÓOLAJ
    •  
  • HASZONGÉPJÁRMŰ OLAJ
    •  
  • FÉKFOLYADÉK
    •  
  • VÍZIJÁRMŰ OLAJ
    •  
  • MEZŐGAZDASÁGI OLAJ,
    KERTIGÉP- ÉS LÁNCFŰRÉSZ OLAJ
    •  
  • IPARI KENŐANYAGOK
    •  
  • SPEC. OLAJOK (LHM, LDS, CHF)
    •  
  • HIDRAULIKA OLAJ
    •  
  • KENŐZSÍR
    •  
  • AUTÓÁPOLÁS, KARBANTARTÁS (FÉKTISZTÍTÓ, SCT, HENKEL, LOCTITE, SONAX, WÜRTH TERMÉKEK)
    •  
  • Európa-bajnoki Sportruházat
  • Reklámtermékek
Hírlevél
Elérhetőségek
Central Europe Lubricant Kft. Cím: 1154 Budapest, Szentmihályi út 114
100% elégedettség garancia

Csatlakozz Hozzánk!
Házhozszállítás

Akiket szeretünk

 

 

 

 

 

Fogyasztó Barát

 

 

 

Fizetési megoldás
Tanúsítvány
SSL Certificate
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
Látogató számláló
0
4
2
0
5
9
3

Közlekedéssel kapcsolatos hasznos információk

Autóápolás tippek
Töltse fel az olajat a Mobil 1 ™ -vel: Miért? Amikor? és hogyan?

Miért kell rendszeresen ellenőriznie az olajat?
A motortechnológia fejlődésének köszönhetően a mai autók rendkívül megbízhatóak, és sokkal tovább mennek a szolgáltatások között, mint a korábbi modellek, gyakran több ezer mérföldre. Természetesen ez jó hír az Ön számára. De ez azt jelenti, hogy fontosabb, mint valaha, hogy rendszeresen ellenőrizze az olajszintjét, és szükség esetén töltse fel. Ha nem, akkor tényleges veszélyt jelent a motor egészségére. Ahogy az olajszint csökken, a motorban maradó olajnak keményebben kell dolgoznia, egyre szennyesebbé kell válnia, és gyorsabban kell viselnie, ami azt eredményezi, hogy az autó teljesítménye elkezd szenvedni. Nem sokkal az út mentén, a motorja valóban veszélyben van a megnövekedett kopás, a túlhevülés és akár a teljes roham miatt.


Mikor kell ellenőrizni az olajat?
Ideális esetben ellenőrizze az olajat hetente, ahogy azt a legtöbb autógyártó javasolja. Ha az olajszint legfeljebb 1000 km-re (1500 km) kisebb, akkor a motort ellenőrizni kell. Az olajfogyasztás különbözik az egyik autóról a másikra és az egyik vezetési stílusról a másikra.


Hogyan ellenőrizzük és töltsük fel az olajat
1. Álljon vízszintes felületre, kapcsolja ki a motort és várjon 3-4 percet, hogy az olaj leülepedjen.
2. Keresse meg az nívópálcát, húzza ki, törölje le, majd tegye vissza és olvassa le az olajszintet.
3. Ha kevesebb, mint a maximális, akkor ellenőrizze a kitöltési útmutatót, hogy megtudja mennyit kell hozzáadnia.
4. Távolítsa el a motor tetején lévő olajbetöltő sapkát, adjon hozzá megfelelő mennyiségű olajat, és tegye vissza az olajbetöltő sapkát az olaj feltöltése után.
5. Várjon 60 másodpercet, hogy az olaj kifolyhasson a motorba, majd ellenőrízze újra az olajszintet a nívópálca segítségével. Szükség esetén adjunk hozzá több olajat, és helyezzük vissza az olajbetöltő sapkát.

 

 

2017.03.02 09:55
Motorkerékpárunk tavaszi felkészítése

Mototkerépárunk tavaszi felkészítése sokak számára nagy fejtörést okozhat ezért összeszedtük a legfontosabb teendőket amiket az első indítás előtt mindenképpen érdemes megtenni annak érdekében, hogy egész nyáron zavarmentesen használhassuk kedvencünket.

 

Annak a tulajnak, aki a szezonon kívüli időszakban is figyelt kétkerekűjére, és szakszerűen tárolta, - lehetőség szerint fedett helyen, vagy garázsban - annak sok teendője nem lesz, de néhány dolgot mindenképp illendő ebben az esetben is elvégezni a szezon közeledtével.

Az akkumulátort – főként, ha télen csak néhányszor, vagy egyáltalán nem töltöttük – semmiképp se erőltessük. Az első indítás előtt alaposan töltsük fel. Kerüljük a gyors töltő készülékeket, melyek nem tesznek jót az akkumulátornak. Inkább kis töltőáramú töltőt használjunk. Egy átlagos kapacitású és állapotú akkumulátor esetében maximum két nap alatt elérhető a teljes töltöttségi szint.

Amennyiben hagyományos, nem zárt rendszerű akkumulátorunk van, ellenőrizzük az elektrolit szinteket, és ha szükséges, töltsünk fel a megfelelő szintre desztillált vízzel. Semmiképp se használjunk csapvizet, illetve akkumulátor savat!

Aki nem friss motorolajjal rakja el télire a gépet, annak az első lépésben egy motorolaj és szűrő cserét kell elvégeznie. A javasolt módszer, hogy a szezon alatt elhasználódott, vegyi összetételében megváltozott olajat még ősszel jó lecserélni, így a hosszú állás alatt a káros vegyületek nem rakódnak le a blokk belsejében, illetve nem károsítják azt. Az sem utolsó szempont, hogy tavasszal, az olajcserével már nem kell bajlódnunk. Ha így tettünk, azért vessünk egy pillantást az olajszintre a biztonság kedvéért. Ellenőrizzük, hogy az olajszűrőnél – ha külön házban foglal helyet, akkor a fedélnél -, illetve az olajleeresztő csavarnál nincs e szivárgás!

Nagy baj akkor sincs, ha tavasszal kapja meg a friss kenőanyagot a motor. Arra viszont figyeljünk, hogy minden évben legyen meg az olajcsere. Ha szezon közben elértük az olajcsere periódus végét, akkor is cseréljük le! Mindenképp megtérül ez a gondoskodás, mert a jó minőségű, a gyártó által ajánlott, megfelelő viszkozitású, előírt periódusokban cserélt olaj a hosszú, megbízható élettartam kulcsa.

Első indításkor érdemes pár fordulatot átfogatni a motort gyújtás ráadása nélkül, hogy az olajpumpának legyen ideje felszívni olajat. A legtöbb típusnál, ha az off állásban hagyjuk a jobb kormánykapcsolón található gyújtásgombot, akkor rá tudunk röviden indítózni. Berúgókarral ellátott típusoknál is van erre lehetőség, hogy megjárassuk kissé a motort. Néhány ilyen alkalom után indítsuk be!

Mindig az indítás első pillanatai a legkritikusabbak, ekkor kopik a motor a leginkább, mert a hosszú állásban az olaj a felül elhelyezkedő, olajozást igénylő alkatrészekről lefolyik. Így ha valami miatt nem épül fel időben az olajnyomás, akkor súlyosan károsodhat a motor. Ha beindult, figyeljük az olajnyomás visszajelzőt, és ha sokáig nem alszik el, állítsuk le a motort, és próbáljuk később az indítást. Ha az olajnyomás nem épül fel, akkor valami probléma van a kenési rendszerrel. Keressük meg a hibát, vagy keressünk fel szerelőt, és vele javíttassuk meg a motort! Semmiképp se használjuk így tovább! Lehet, hogy csak egy visszajelző, vagy olajnyomás érzékelő hibásodott meg, de akár dugulás is okozhatja a hibát.

Attól függetlenül, hogy zárt helyen, avagy csillaggarázsban állt kedvencünk, egy alapos mosást és tisztítást szintén végezzünk el! Ha ez a téli leállításkor nem történt meg, még inkább javasolt. A bogarak testében lévő savas anyag sok esetben olyan masszívan károsítja a fényezett felületeket, hogy csak komoly gépi polírozással lehet eltávolítani. Ez vonatkozik a bukósisakokra is, így erre érdemes a szezonban is odafigyelni.

A saras, olajsaras, láncspray felverődéses foltokat érdemes teljes mértékben eltávolítani. Hasznos a láncot is teljesen megtisztítani a láncspraytől, mivel az a több ezer kilométer alatt összeszedett port, koszt is magával hordozza, ami folyamatosan gyűlik, rontva a kenőképességet, rövidítve a lánc élettartamát akkor is, ha rendszeresen kenjük. A gusztustalan massza koncentráltan legfőképp a kis fogaskerék körüli részen gyűlik össze, ahol ugyan nincs szem előtt, de idővel gondot okozhat, és egyre nehezebb lesz eltávolítani.

A villaszárakon maradt szennyeződést, bogarakat, port is takarítsuk le, így kímélve meg a teleszkóp szimmeringet, és a villaszárat a gyors haláltól.

Kerüljük az erős vegyszereket, a magasnyomású mosókat, - kerti slag bőven elég - mivel ezek könnyen kárt tudnak tenni bizonyos alkatrészekben, és műszaki hibákat is produkálhatnak. Többek között a vízhűtők lamelláit is összekócolhatja az erős vízsugár, így rontva annak hatásfokát és esztétikáját is.

Semmiképp ne álljunk neki meleg motort mosni! Ha mentünk vele, várjuk meg, míg kihűl, vagy reggel, vagy még indulás, beindítás előtt végezzük el a mosást. Ha a szárazra törléssel végeztünk, indítsuk be, győződjünk meg róla, hogy rendesen üzemel e a motor. Célszerű ilyenkor menni vele néhány kilométert, hogy a fék környékéről és egyéb helyekről a víz kiszáradjon, hogy a blokk környékén ne maradjon oda nem való folyadék.

Amennyiben mostoha körülmények között tároltuk motorunkat, a mosás után mindenképp érdemes a fényezést, krómozást, műanyag, műbőr alkatrészeket a megfelelő ápolószerrel lekezelni, így sokáig megőrizhetjük az elemek újszerű állapotát, és a továbbiakban keletkezett szennyeződéseket is könnyebben tudjuk majd eltávolítani.

Érdemes tüzetesebben átnézni motorunkat az első hosszabb út előtt. Lelazult műanyag idomok, csavarok a bosszúságtól kezdve egészen a balesetig terjedő okokat produkálhatnak. Ha van topcase-ünk, vagy oldaldobozunk, annak rögzítési pontjait is ellenőrizzük, hogy ne egy túra kellős közepén törjön el valami a jellemzően túlpakolt, extra, passzív súly miatt.
Ellenőrizzük a lánc feszességét, a gumik állapotát, a guminyomást, fékfolyadék szinteket, azt, hogy nem szorulnak e a gáz-, kuplung bowdenek! Szükség esetén tisztítsuk meg, és lássuk el kenőanyaggal őket.

Ha új gumival kezdjük a szezont, az első 200-300 kilométert óvatosan tegyük meg, mivel ekkor a gumi még nem tapad megfelelően. Ez vonatkozik az új, még a tárcsával össze nem kopott fékbetétekre is. Dobfék esetén ez a fékpofákra is igaz. Pár száz kilométeren keresztül kerüljük a hirtelen, erős, hosszú ideig tartó fékezést!

Ellenőrizzük a légszűrő állapotát! Ha szükséges, cseréljük! Ha mosható légszűrőnk van, akkor mossuk, szárítsuk alaposan, majd olajozzunk újra. Ha tudjuk, hogy mennyit futottak a gyertyáink, és már csereérettek, azt is cseréljük újra.

Ha az első indításkor a megszokottól eltér a motor járása, esetleg nehezen indul, vagy alapjárat hiányában leáll, használhat a rövid idejű, kíméletes, kis gázadással segített járatás. A hibát akár okozhatja a mosáskor ide-oda bejutott víz, de az sem üzemszerű, mert egy motornak szakadó esőben is üzembiztosnak kell lennie. Így joggal gyanakodhatunk valamely hibára.
Ha nem beázás a rendellenesség oka, akkor járatáskor ugyan kitisztulhat egy-egy karburátor, beindulhat nem járó henger, de az ilyen bajok igen ritka esetben javulnak meg maguktól. Ha rövid időn belül nem tér magához a motor, semmiképp se erőltessük tovább.
A karburátoros motoroknál, ha télire nem engedtük le az úszóházból a benzint, és nem is indítgattuk, előfordulhatnak lerakódások, dugulások, melyek a porlasztó üzemzavarához vezetnek. Ha pedig szárazon tároltuk, az alkatrészek, elöregedett membránok kiszáradása, majd szakadása okozhat galibát. Ilyenkor teljes szétszerelés, tisztítás, hibás alkatrészek cseréje a megoldás, melyet minden esetben egy alapos karburátorszinkronizálás követ. Ezeket a munkákat bízzuk szakemberre, mivel speciális mérőműszerekre, szerszámokra, gyakorlatra van szükség a tökéletes beállításhoz, javításhoz.
A téli álláskor sok gumi alkatrész meg tud keményedni, ilyenkor tömítőképességüket elveszítik. Ez főképp a régebbi motorkerékpárokra igaz, melyek már sokat láttak, elöregedtek puha alkatrészeik. Egy néhány éves gépnél ettől nem kell tartanunk.
Ha az ellenőrzéssekkel, tisztításokkal megvagyunk, jöhet az első út, melyet ne tervezzünk feltétlen túl hosszúra, nehogy egy váratlan hiba miatt az első tavaszi napot az út mellett töltsük segítségre várva. A megállásoknál pillantsunk rá a blokkra, a villaszárakra, a féknyergekre, főfékhengerekre, a hidraulikus kuplung és a vízhűtés alkatrészeire, hogy folyást, szivárgást nem tapasztalunk-e. Ha észreveszünk ilyet, akkor mihamarabb gondoskodjunk a javításról!
Mototkerékpár olaj kínálatunkat IDE KATTINTVA érheti el
Mototkerékpár szűrő kínálatunkat IDE KATTINTVA érheti el
Motorkerékpár kiegészítő kenőanyag kínálatunkat IDE KATTINTVA érheti el
Motorkerékpár kiegészítő termék kínálatunkat IDE KATTINTVA érheti el
forrás: www.csajokamotoron.hu
2017.02.10 17:05
A TŰZ MINDENT ELSÖPÖR... - HOGYAN VÉDEKEZZÜNK ELLENE??? FSS Tűzfaló

FSS Tűzfaló

BM OKF ENGEDÉLLYEL, NATO SZÁMMAL RENDELKEZŐ TŰZOLTÓ ESZKÖZ

 

FS_sidelogo

Tudjuk, hogy az emberek nagy többsége sajnos és érthető módon pánikba esik amikor tüzet észlel és inkább hagyja értékeit, autójának oltását a szakemberekre, de ebben az esetben elég annyit megtennünk, hogy beinditjuk a Tűzfalót és odadobjuk vagy beledobjuk az égő felülethez vagy autónkba!

 

Tűzfaló ESP 004 ( 50 másodperc ) változata egy kis dobozos vagy kombi gépkocsit teljes mértékig képes megtelíteni a belőle kiáramló oltóanyaggal.

 

Tűzfaló ESP 005 ( 100 másodperc ) változat pedig egy kisbusz, kamionfülke nagyságú térben is képes lehet a kezdeti tűz oltására!!

 

Tűzfaló tűzoltó eszközök kiválóan alkalmas szerverszobák, elektromos berendezések, gépjárművek, tehergépkocsik, autóbuszok, hajók, motorok védelmére mivel használatakor nem keletkezik szennyeződés és működési ideje a kisebb eszköznek 50, a nagyobb eszköznek 100 másodperc!

 

Tűzfaló tűzoltó eszközök legfontosabb tulajdonsága, hogy nem hagynak maguk után szennyeződést, és 100.000 Volt-ig használhatók elektromos tüzek esetében!

 

Tűzfaló tűzoltó eszközök esetében külön felhívnám figyelmét hogy egy egyszerű táskában, kesztyűtartóban elfér kis méretei miatt, ezáltal a tűz észlelése idején nagyon hamar képes bárki beavatkozni bármilyen kezdeti tűz keletkezésekor.

 

Tűzfaló rendelkezik NATO számmal és az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság által kiadott Tűzvédelmi Megfelelőségi Tanusítvánnyal, nemzetközi CE jelzéssel, és minden olyan dokumentummal mely megfelel EU-s forgalmazáshoz. Nemzetközi ISO és TÜV minősítéssel is rendelkezik.

Tűzfaló esetében üzemképesség vizsgálatára nincs szükség, mivel az eszközben nincs nyomás!

 

Tűzfaló rengeteg helyen használatos és rendelkezik EU-ra vonatkozó referenciákkal. Németországban és a Svájci rendőrség gépjárműveiben is megtalálható, több helyen már új gépjárművek átadásakor ( BMW ) is alaptartozék, kempingezők, autóbuszok, kamionok, szerverszobák és egyéb olyan helyeken ahol egy 6 vagy egy 9 kilogrammos palack elhelyezése esztétikai vagy egyéb szempontból nem lehetséges.

Tűzfaló tökéletesen alkalmas kezdeti A, B, és C tüzek oltására!

 

Tűzfaló elektromos tüzek oltására is tökéletesen alkalmas mivel nincs áramvezető képessége 100.000 Volt-ig !

Tűzfaló tűzoltó eszközök igény szerint rendszerben is köthetők ezáltal a tűz keletkezésekor automatikusan megkezdik az oltást!

 

 Védje szeretteit, értékeit!!

 

Gondolja csak végig! Sajnos az autóban, lakásban, garázsban is bármikor előfordulhat tűzeset!

Jelen pillanatban mivel oltana otthonában egy hirtelen keletkező étolaj, elektromos vagy gáztüzet?!

 

Tűzfaló minden ilyen esetben az Ön vagy családtagja segítségére lehet!

 

Az eszközt akár egy kisgyermek is könnyedén képes alkalmazni amennyiben szükséges, mert az egyszerű működése és a súlya ezt lehetővé teszi!

 

Tűzfalót bárhová magával viheti, bármikor szükség lehet rá például campingezésnél, kirándulás közben vagy vitorlás és motoros kishajókon is!

 

Autója kesztyűtartójában vagy az ülése alatt tartható eszköz láthatatlan marad, de az Ön számára mégis megnyugtató érzéssel szolgál, mert azzal az estleges tűzzel szembeni beavatkozás bármikor pillanatok alatt lehetséges!

 

Szintén az autós felhasználásnál különleges előnye, hogy az eszköz bármilyen láng, vagy 350 C fokos hő hatására önállóan is működésbe lép, ami életmentő lehet egy kigyulladt gépjárműben egy eszméletét vesztett vagy beszorult sérült esetében.

 

Valamint különlegesen hasznos lehet a járművek motortérben elhelyezve, ahol egy esetlegesen keletkező tűz oltását már akkor megkezdheti az eszköz mikor a vezető vagy az utasok még nem is érzékelik azt az utastérben!

 

Tűzvédelem, innovatív eszközökkel a hajózásban!!



Ahogy bármely más iparágban, a hajózásban, vízi közlekedésben is napról napra fejlődik a technika, újabb és újabb kényelmi berendezések , egyre nagyobb és szebb hajók ,innovatív technológiák ( elektromos hajók ) hódítanak, teret adva a kényelemnek, a pihenés komplett eltöltéséhez.

A vízi járművek is megteltek bonyolult elektronikai egységekkel, computeres vezérléssel, irányítással, így adott esetben több hiba és veszélyforrással is! Ezzel párhuzamosan értékük is jelentősen növekedett, hiszen a több tíz vagy akár százmilliós árfekvésű vízi járművek, átlagosnak, általánosnak mondhatók napjainkban.

Más területekhez hasonlóan a vízen használt járművek, berendezések tekintetében is az esetlegesen bekövetkező tűzkárok érinthetik legsúlyosabban a tulajdonosokat, üzemeltetőket. Egy adott esetben, a keletkezett fizikai tűzkáron, javítási költségeken túl ehhez még hozzá jön az üzemelésből való kiesés vesztesége, nem beszélve esetlegesen a vízi jármű kezelőjét, személyzetét érhető súlyos személyi sérülésekről.

Ezért nagyon nem mindegy, hogy egy ilyen szerkezetnél, rendszernél egy esetleges tűzeset során milyen gyorsan és milyen hatékony eszközzel tudunk beavatkozni annak elhárítására!

A Magyarországi forgalmazó 2013-ban nyerte el a különleges termékek Olasz gyártójánál kifejlesztett, tűzoltási technológia kizárólagos forgalmazási jogát Magyarországra és a környékbeli országokra vonatkozóan.

Az eddigi megszokott kézi tűzoltó készülékekhez és palackokhoz képest egy merőben más tűzoltási elven működő tűzoltó eszközökről és technológiáról van szó, melyek közepes nyomáson kálium alapú, sűrű füst állagú oltóanyagot lövellnek ki így kémiai úton egyszerűen, megszüntetik az égési folyamatot.

A technológia egyik legfontosabb jellemzője, hogy mindezt mindenféle maradandó szennyezőanyag nélkül és környezetbarát módon teszi, hiszen sokszor előfordul, hogy egy kisebb tűz oltása során a hagyományos eszközökkel a hátramaradó oltóanyag sokkal nagyobb kárt okoz, mint maga az égés!

Akár például bármilyen, feszültség alatt lévő elektromos készülékeknél, elektromos panelokban, szervereknél, érzékeny elektromos rendszereket tartalmazó géptereknél vagy gépjárművek belsőterében is használható mindenféle komoly károsítás nélkül! Kiemelten fontos szempont lehet ez a sok elektronikát tartalmazó újabb vízi és egyéb járművek esetében is!

Jelenleg az 50 másodpercig működő 250 gramm súlyú 26 cm hosszú és 3 cm átmérőjű és a 100 másodpercig működő 550 gramm súlyú 33 cm és 3 cm átmérőjű kézi tűzoltó eszközök szerepelnek a palettán.

Az BM Országos Katasztrófavédelemi Igazgatóság már tesztelte, bevizsgálta az eszközöket, melyeket a Tűzvédelmi Megfelelőségi Tanúsítványok kiadására megfelelőnek talált kezdeti A ,B ,C tüzek oltására és elektromos tüzek oltására 100.000 volt-ig.

A világon már rengeteg helyen rendszeresített tűzoltó eszközök rendelkeznek NATO számmal és sok hazai és külföldi referenciával, némely országokban például már új gépjárművek tartozékaként is, szolgál a biztonság, vagyon és emberélet megőrzése érdekében. Ennek alapján ezeket az eszközöket, kereskedőknek és természetesen minden üzemeltetőnek is szívesen ajánljuk figyelmébe!

További kiemelt előny minden felhasználási területen a kézi eszközök már említett kis mérete, könnyű súlya és egyszerű kezelhetősége! Akár kisgyermekek, hölgyek, idősek is könnyedén képesek alkalmazni amennyiben szükséges!

Például egy vízi jármű fülkéjében kéz közelben felrögzítve, vagy ajtózsebében, vagy az ülése alatt tartható eszköz biztonságot nyújt a gépkezelő számára, mert azzal az estleges tűzzel szembeni beavatkozás bármikor pillanatok alatt lehetséges!

 

Szintén különleges előnye, hogy az eszköz bármilyen nyílt láng, vagy 350 C fokos hő hatására önállóan is működésbe lép, ami életmentő lehet egy kigyulladt járműben.

 

Valamint különlegesen hasznos lehet a járművek gépek, hajók motortérben, akkumulátor terében elhelyezve, ahol egy esetlegesen keletkező tűz oltását már akkor megkezdheti az eszköz, mikor a vezető vagy kezelő még nem is érzékelik azt a fülkében, hajótesten!

Fontos tulajdonsága, hogy képes teret feltölteni ezért egy mélyebben, nehezen hozzáférhető helyen keletkezett tűz esetében is képesek leszünk az oltóanyagot bejuttatni a megfelelő helyre.

Fontos az eszközök költséghatékonysága is, hiszen a 3 év garancia és a 15 év felhasználhatósági idő mellett az eszközöknek semmilyen karbantartási, felülvizsgálati, ellenőrzési igényük nincs, a megvásárlásuk egyszeri költség.

Ráadásul fenti eszközök bekerülési költsége összevetve egy kezdeti tűz elfojtásával megmentett vízi jármű, tíz vagy akár százmilliós nagyságrendű értékéhez képest nevetségesen elenyésző!

 

 

2017.02.10 17:14
NORMÁL VAGY HOSSZÚ OLAJCSERE PERIÓDUS

Tudtad?

 

Új modellek bemutatkozásakor jellemzően büszkén hangoztatják a gyártók a növelt, 30, sőt, ma már akár 50 ezer kilométeres szerviz- és olajcsere-periódusokat. Jó ez nekünk? Valóban spórolhatunk vele? 


A válasz pedig az, hogy akár lehet jó az autósnak is, de alapvetően ebből is az autógyártók profitálnak a legtöbbet. Az óvatlan autós pedig akár pórul is járhat. Fontos ugyanis tudni azt, hogy a jellemzően nagy betűkkel hirdetett kilométerérték az ideális felhasználás esetére vonatkozik, arra, amikor a motor hosszú távon az olaj számára ideális, csekély terhelést jelentő üzemben dolgozik. Egyenletes fordulatszámon, megállások nélkül. Minél inkább eltérünk ettől, annál inkább nem igaz a hangoztatott mesésen hosszú periódus. Úgy lehet ez valós, ahogyan a gyári üzemanyag-fogyasztási adat. Nem kizárt, hogy lehet produkálni akár egy középkategóriás autóval is 3,9-es fogyasztást, ha a gyártó ezt állítja, de valahogy az életben inkább az 5 liter lesz a reális.

 

Hasonlóan lehet egy olaj élettartama 30 ezer kilométer. Ideális körülmények között elegendő lehet ilyen „sűrűséggel”, illetve „ritkasággal” cserélni a kenőanyagot, ám az élet ennek sokszor ellentmond.


Ma már számos autó használatfüggően írja az olajcsere idejét, s bizony nem kell meglepődni, ha a „változó, akár 30 ezer kilométeres” ciklusból városi üzemben 12-15 ezer kilométeres lesz. Ez teljesen reális, a városi üzem könnyedén ad kétszeres, sőt, többszörös terhelést az olaj számára is, meg persze a kuplungnak, a fékeknek, a váltónak és gyakorlatilag az autó összes alkatrészének, mint az országúti vagy autópályás egyenletes haladás.

Szóval öröm látni a 'ritka' olajcserét, spórolásnak tűnik, de valójában jóval szerényebb költség a gyakoribb olajcsere, mint az idő előtti motorkárosodás miatti motorfelújítás. Idézhetnénk a régi igazságot, a motorolaj a legolcsóbb alkatrész, a legolcsóbb motoralkatrész.

 

Az olajcégek szakértői még kevés évenkénti kilométer megtétele mellett is legalább évenkénti (!) olajcserét javasolnak. Az olaj ugyanis öregszik, tehát nemcsak a megtett kilométerek számára, hanem az olajhasználat időtartamára is figyelni kellene!

 

Az olaj ellensége a hidegindítás, a dugóban araszolás, az intenzívebb, sportosabb használat, de a hőmérséklet-ingadozás, illetve a szélsőséges hőmérséklet sem tesz jót neki. Kemény tél után ezért is lehet ajánlott a csere, de ugyanígy ajánlott akkor is, ha a motor egy kisebb hő sokkot kapott akár egy hűtő- vagy egy termosztát hiba miatt.

 

Egy hűtő tönkremeneteléből adódó túlmelegedés esetén károsodik az alapolaj molekuláris szerkezete és az adalékok is. Ezt pedig végül szeretett autónk motorja sínyli meg. Nem lehet elégszer elmondani, hogy az olajnak a kenőfunkciója mellett más kulcsfontosságú feladatokért is felelnie kell, mint például a motor tisztántartása, de az olajnak bizony van tömítő funkciója, hűtő funkciója, és a motor belső korrózióvédelme is rá hárul.


Új motornál ez persze nem biztos, hogy fel fog tűnni, egy új autó „sokat kibír”. Fiatalon az ember is tud akár bemelegítés nélkül is sprinteket futni, ám ez 40 éves korára szinte biztosan megbosszulja magát ízületi fájdalmak formájában. Ez a hasonlat autóra is vetíthető.

 

Az új autó jellemzően zokszó nélkül kibírja a hidegindítás utáni városi (folyamatos gyorsításról, megállásról szóló, sprintszerű) üzemet, még elhasználódott olajjal is. Az az ember azonban, aki csak kocogni jár és előtte bemelegít, aligha fog tönkrement ízületekkel küzdeni. A kocogás lehet autónk számára a kevés terhelést jelentő 100-130-as autópályázás, időben lecserélt olajjal.

Az azonban jellemzően adott, hogy milyen körülmények között használjuk autónkat. Az emberi szervezethez képest azonban van egy óriási előny a motornál, illetve az olajnál: Míg az ízületeink adottságait nem mi döntjük el, s azokat cserélni sem igen tudjuk, addig a motorolaj minősége és időbeni lecserélése csak rajtunk múlik.

 

Legyünk őszinték: az autógyárak célja az, hogy aki csak teheti, 4-5 évente cserélje autóját, aki pedig tovább használja, költsön rá, és lehetőleg gyári eredeti alkatrészeket vásároljon, mely a motoralkatrész utángyártásában tapasztalható visszaesés következtében akár el sem kerülhető.

 

Ennek egyik eszköze lehet a hosszú olajcsere-periódus, vagyis az, ha az olajcserén akarunk spórolni.
Összességében tehát az olaj – az előírtnál – sűrűbben cserélése, valamint a jó minőségű kenőanyagok használata elemi érdeke azoknak, akiknek új autójuk van, és szeretnék, hogy annak motorja hosszú ideig „fiatal” maradjon, és érdeke azoknak is, akiknek már korosabb autójuk van, hiszen a gondos olajcserét az idősebb motor is meghálálja a motorélettartam növekedése révén.

 

2017.02.10 17:10
MIT TEGYÜNK, HA NEM TEKER AZ AKKSI A NAGY HIDEGBEN?

Régen volt olyan hideg, mint mostanság, így sok akkumulátor e napokban mond csütörtököt. Jöhet a bikázás, de létezik néhány egyéb trükk is az akkumulátor életre keltésére.

Két dolog, a használat, azaz a töltési, kisütési ciklusok száma, illetve a hőmérséklet befolyásolja leginkább az akkumulátorok teljesítőképességét. Már -10 Celsius fokon is csupán 70 százalékát adja le névleges kapacitásának az akku, -20-on pedig a kapacitás 60 százalékának leadására képes csak. Tökéletes akkumulátorral még így is elegendő lehet az indítóáram, ám amennyiben koros vagy nem teljesen feltöltött telepről van szó, már jön az indítási probléma, mely a mostanság beköszöntött, hajnalonta akár -10, -15 fokos hidegben könnyedén jelentkezhet úgy, hogy már annyi energia sincs, hogy a főtengelyt akár egyszer is megforgassa az indítómotor.

 

Mit tehet ilyenkor a pórul járt autós? Akár saját magán is segíthet, bár a gyors indulásról rendszerint le kell mondania. Első lépés az érintkezők, azaz a saruk megtisztítása, előfordulhat, hogy csak a csatlakozásokon nem tud kellő mennyiségű áram keresztülfutni. További trükk az akkumulátor kiszerelése és fűtött szobába vitele, a gyorsabb melegedés érdekében esetleg meleg vízbe tevése (természetesen úgy, hogy csak a teljesen zárt műanyag ház érjen a vízbe, a teteje ne). Könnyedén előfordulhat, hogy magasabb hőmérsékletről startolva már elegendő energiája lesz az akkunak az indításhoz. Még mielőtt valaki kiszerelné autója akkuját, gondolja végig, hogy megvan-e a rádió kódja, tisztában van-e azzal, hogy miként fog reagálni az indításgátló, visszaszerelésnél pedig ügyeljen arra, hogy a saruk felrakása előtt nehogy az utastérben legyen a kulcs, a reteszelő központi zár ugyanis tud meglepetéseket okozni!

 

Előbbi megoldásnál mindenképp gyorsabb a bikázás, azaz az indítókábel használata. Önkéntes segítőn kívül ehhez egy megfelelő minőségű, a több száz amperes indítási áramot bíró bikakábel szükséges, valamint az sem mellékes, hogy az indítás csakis megfelelő kapacitású akkumulátorról fog menni − lehet egy kicsiny benzinesben tökéletes akkumulátor, azzal nem fogunk tudni elindítani egy méretesebb, akár csak 2,0 literes dízelt. Amennyiben minden körülmény adott, járó motorú autóval érdemes végrehajtani az indítást, a kábeles összeköttetést a pozitív pólusokkal, az indító autótól kell kezdeni. A negatív sarura csak az indítónál kell csatlakozni, az indítandónál pedig egy testpontot, például a motortartót vagy bármilyen egyéb vezetőt kell választani, és oda kell illeszteni a fekete színű kábelt (valójában persze mindegy, melyik színt hová tesszük, a lényeg, hogy a pozitívat és a negatívat ne keverjük, de érdemes követni az akkupólusokon is látható színeket, úgy kisebb eséllyel lesz galiba). A feszültségingadozás elkerülésére egy közepes méretű fogyasztót érdemes bekapcsolni az indító autónál, s mehet is az indítás. Ha sikerrel jártunk, a kábelek lebontását a felrakáséval fordított sorrendben kell végrehajtani.

 

Fontos, hogy a sikeres indítás még félsikert sem jelent, az akkumulátort orvosolni kell, mindenképp fel kell tölteni, ami menetben több száz kilométer alatt lehetséges, így töltőre lesz szükség. Aki nem akar óra- és rádióállítással, illetve programozással vesződni, annak fontos infó, hogy az akku akár kiszerelés nélkül is töltőre csatlakoztatható, ám fontos, hogy abban legyen túltöltés elleni védelem. A töltés egyébként megelőzésként is ajánlott, rövid utakon, sok fogyasztóval (világítással, ülésfűtéssel, telefontöltéssel, rádióval) autózva könnyedén előfordulhat, hogy nem tud teletöltődni az akkumulátor, aminek aztán a cikk elején vázolt probléma, az indulás meghiúsulása lehet a következménye.

 

Amennyiben az Ön akkumulátora már menthetetlen és cserére szorul, úgy webshopunkban a Banner márkájú Osztrák akkumulátorok közül válogathat IDE KATTINTVA.

 

Forrás: Autónavigátor

Gépjárműveink téli felkészítésének alapjait foglaltuk össze ebben a rövid leírásban

 

 

Egyre hidegebb az idő, hajnalban pedig lassan már mínuszokat is mérhetünk. A téli hidegre fontos az autónkat is felkészíteni, hiszen a latyakos, jeges utakon vagy a romló látási körülmények miatt jobban kell figyelniük az autósoknak. Tippjeink segítségével könnyen vehetjük télen is az akadályokat!

 

Ahhoz, hogy biztonságosan célba érjünk, érdemes felkészíteni az autót még a nagy hideg beköszönte előtt, legyen szó akár 1-2 éves modern járműről vagy 10-15 éves autóról.

 

 

Az abroncsok

 

  • A gumiabroncsok állapota kardinális kérdés: a téli gumikon a kötelező minimális bordamélység 4 milliméter, ha ennél kopottabb a gumi, akkor le kell azokat cserélni.

 

 

  • A guminyomást a téli időszakban érdemes kéthetente ellenőrizni és a megfelelő értékre beállítani.

 

  • A gumi állapota mellett a guminyomást is ellenőrizni kell! Minden autóhoz meg van adva a gyári érték, ez biztosítja a megfelelő tapadást az utakon, ráadásul az előírt guminyomással a kátyúk ellen is jobban védve vagyunk.

 

  • Bár akadnak, akik úgy gondolják, hogy télen a nagyobb tapadás érdekében érdemes a gyári értéknél alacsonyabb guminyomással közlekedni, ez nem jó megoldás: egyfelől rosszabb lehet az autó úttartása, arról nem beszélve, hogy 0,5 barral alacsonyabb légnyomás növelheti a fogyasztást.

 

Gumi és műanyagápoló termékeinket IDE KATTINTVA tekintheti meg

 

Ablakok, ablaktörlő

 

  • A romló látási viszonyok, az esetleges eső, hóesés miatt télen még nagyobb gondot kell fordítani az ablaktörlőre: ellenőrizzük a lapátok állapotát, ha szükséges (mondjuk kopottak, töredezettek) akkor cseréljük le azokat.

 

  • Az ablaktörlőnél maradva: a szélvédőre fagyott jeget ne az ablaktörlővel próbáljuk meg letakarítani, hanem az ablakfűtéssel olvasszuk le. A jégkaparó, jégoldó is jó megoldás, valamint megkönnyítheti a folyamatot, ha a téli ablakmosóból öntünk egy keveset a szélvédőre.

 

  • Az ablakmosó folyadékot is ellenőrizni kell: téli ablakmosóra van szükség, amely ellenáll a fagynak. Ellenőrizzük rendszeresen a folyadékszintet, mert kellemetlen meglepetést okozhat, ha a latyakos úton az előttünk közlekedő autó felveri a sarat a szélvédőre és nem tudjuk letakarítani.

 

Kínálatunkban található ablaktörlő lapátókat IDE KATTINTVA tekintheti meg

 

 

Akkumulátor

 

  • Szinte mindenki halott már olyan esetről, hogy nem indult el az autó a hidegben, az akkumulátor miatt, ezért érdemes az aksit ellenőrizni. Érdemes megtisztítani az akkumulátort a korróziótól, esetleg kontaktspray-vel befújni, vagy zsírral glicerinnel megkenni a sarukat. Amennyiben három évnél régebbi az aksi, érdemes megmérni a teljesítményét szakszervizben, nagyon nagy hidegben ugyanis 50 százalékkal csökkenhet a teljesítménye.

 

  • Olajkérdés: rendszeresen érdemes ellenőrizni az olajat és az olajszintet, és ha szükséges, akkor cseréljünk vagy cseréltessünk olajat. Utántöltésnél pedig arra kell figyelnünk, hogy a megfelelő, az előzővel azonos specifikációjú olajat öntsünk a rendszerbe.

 

Fék, hűtővíz, zárak

 

  • A hűtővíz esetében is résen kell lenni, ezt is ellenőrizni kell: Magyarországon mínusz 20-25 fok körül van a legalacsonyabb hőmérséklet, érdemes ennél 5 fokkal hidegebb időjárást is elviselő fagyállóval feltölteni a rendszert. Fontos, hogy a hűtőfolyadékot teljesen le kell cserélni kétévente, mivel a korróziót meggátoló adalékok mellett olyan összetevői is vannak, amelyek kenést biztosítanak több alkatrésznek, például a vízpumpának.

 

  • A légszűrőre is figyelni kell, az eltömődött szűrő ugyanis szintén megnövelheti a fogyasztást, általában olajcserénél érdemes cserélni ezt is.

 

  • Át kell vizsgálni vagy – szakszervizben - vizsgáltatni a különböző hajtószíjakat, mivel hideg próbára teszi őket, s bár tartós alkatrészekről van szó, ezek sem tartanak örökké, ráadásul télen az autó több „áramot fogyaszt”, elég csak az ablaktörlő és a ködlámpa gyakoribb használatára gondolni.

 

  • Télen, na és persze nyáron is nagyon fontos, hogy rendben legyenek a fékek. Ellenőrizzük vagy ellenőriztessük a fékbetétek, a féktárcsa, a fékdob állapotát (kopottságát), valamint azt, hogy megfelelő-e a fékfolyadék szintje.

 

  • A zárakat is fel kell készíteni a hidegre: jégoldó spray-vel olajozzuk meg őket az első hajnali fagyok előtt.

 

  • Az ajtók gumitömítését is rendszeresen ellenőrizni kell, és ahhoz, hogy tartósak maradjanak, tisztítás után szilikonnal vagy glicerinnel át kell kenni ezeket.

 

  • Télen a latyak, a sár, a sós hólé mind komolyan igénybe veszi a fényezést, ezért érdemes rendszeresen mosatni az autót, valamint viaszréteggel kezelni, amely fokozott védettséget biztosít.

 

Szezonális téli termékeink:

FAGYÁLLÓ FOLYADÉKOK

JÉGOLDÓK / ZÁROLAJOZÓK

Olajshop Téli alapcsomag

Mi is az a téli alapcsomag azt bemutatja kollégánk a következő videóban:

 

 

 

 

Webáruház készítés