Kategóriák
Hírek
2020.06.15
2020.06.15
Hírlevél
Elérhetőségek
Central Europe Lubricant Kft. - OlajShop

Árajánlat kérés, műszaki segítség, termék kiválasztással kapcsolatban:

info@olajshop.hucsima.veronika@celube.hu 

+36 30 758 9933, +36 70 452 0523

Budapesti és Váci bolti átvétellel, készlettel, kapcsolatban:

info@olajshop.hu   +36 30 758 9933

Csomagfeladással, kiszállítással kapcsolatban:

csomag@olajshop.hu +36 30 839 9121 

Cím: 

Székhely (nincs üzlet): 2056 Szátok, Hrsz 08/10

OlajShop Budapest: 1154 Budapest, Szentmihályi út 114.

OlajShop Vác: 2600 Vác, Szilassy út 1/A (Vörösház)

 

Kövess minket a Facebookon is

Házhozszállítás és Szállítási költségek

Fizetési megoldás
Tanúsítvány
SSL Certificate
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
Látogató számláló
2
0
8
4
4
6
2
TOP termékek

Közlekedéssel kapcsolatos hasznos információk

 

 

4 tipp a turbóproblémák megelőzésére

 

A modern személygépkocsi motorjait egyre inkább turbóval szerelik fel. A turbó fejlett mérnöki elem, ezért nagyon sérülékeny. A turbóval kapcsolatos problémák befolyásolják a motort, és helyrehozhatatlan károkat okozhatnak. Ezért 4 tippet adunk a turbóproblémák megelőzésére.

Miért Turbó?

Az utóbbi években a gépkocsik károsanyag kibocsátására vonatkozó követelmények egyre szigorúbbá váltak. Részben emiatt, az autógyártók kisebb méretű turbófeltöltővel felszerelt motorokat kezdtek gyártani. A turbófeltöltő több levegőt szállít a motorba, így több üzemanyag égethető el. Így együtt, a több üzemanyag és a több levegő igény esetén több energiát termel. Mivel általában erre a többlet teljesítményre nincs mindig szükség, a kisebb motor használata is elegendő. Ennek eredményeként kevesebb üzemanyag kerül elégetésre, ezáltal a motor üzemanyag takarékosabb és kevesebb CO2-t bocsát ki.

A Turbóproblémák okai

Működés közben egy turbó körülbelül 150 000-es fordulaton forog, és a rendszer akár 350 ° C hőmérsékletet is elérhet. Ez nagyon nagy terhelést jelent minden alkatrész számára, beleértve a kenőanyagot is. A lehetséges szennyeződés lerakódások éppen emiatt nagy hatással lehetnek a turbóra. Ha a légszűrő átengedi a port vagy más szennyeződést, akkor ez a turbócsapágy kopását okozhatja. Az olajcsatornák is eltömődhetnek a turbó magas hőmérséklete miatt, amelynek eredményeként a turbó megragadhat a csapágyakban. A turbó károsodása csökkenti a motor teljesítményét. Végül a turbóproblémák a motor elromlásához vezethetnek. Ezért elengedhetetlen a turbóproblémák megelőzése, és ebben a tekintetben alapvető fontosságú a megfelelő kenőanyag kiválasztása.

A 4 tipp a turbóproblémák megelőzésére:

  1. Rendszeres karbantartás: Fontos, hogy a járművet mindig időben és rendszeresen karbantartsuk. Fontos az is, hogy az olajszűrőt és a légszűrőt rendszeresen ellenőrizzük és szükség esetén, de legkésőbb a karbantartási ütemtervnek megfelelően cseréljük ki. Nagyon poros vagy nagyvárosi környezetben a légszűrőt az előírtnál gyakrabban cseréljük ki. 
  2. Időben történő olajcsere
    A motorolajat megfelelően és időben kell cserélni. Gyakori rövid utazások esetén rövidebb olajcsere-intervallumok ajánlottak. Nagyvárosi környezeben javasolt lehet az olajcsere félidőben történő lecserélése, pl..: az előírt 30.000 Km helyett akár 10-15.000 Km megtétele után.
  3. A Megfelelő specifikációjú és jó minőségű motorolaj használata
    A motorolajnak elsődlegesen meg kell felelnie a gyártó által előírt minőségnek. A viszkozitás szintén fontos. Ha a motorolaj nem elég viszkózus, akkor nem képződik megfelelő vastagságú kenőfilm réteg még magas hőmérsékleten sem. Ha azonban a viszkozitás túl magas, a motorolaj nem jut el elég gyorsan a szükséges helyekre, vagy nem oszlatja el megfelelően az égés során keletkezett hőt. A megfelelő minőségű motorolaj biztosítja, hogy a jelentős viszkozitásváltozások és szennyeződés lerakódások kockázata a lehető legkisebb legyen. IDE KATTINTVA megkeresheti az Ön számára megfelelő motorolajat.
  4. Gyengéd indítás
    A motor elindítását követően javasolt eleinte hagyni, hogy a motor alacsony fordulatszámon járjon. Egy rövid várakozást követően ajánlatos alacsony fordulatszámon közlekedni a lehető legkisebb gázadásokkal, hogy a legkisebb károsodásnak tegyük ki a motort és a turbót ameddig nem éri el az üzemi hőmérsékletet. Ez lehetővé teszi a motorolaj fokozatos felmelegedését, és a jó kenőfilm réteg kialakulását mind a turbóban és a motorban is.

Turbó problémák megoldása


Abban a sajnálatos esetben, ha turbóproblémák merülnek fel, fontos, hogy a lehető leghamarabb tegyük meg a szükséges lépéseket. A turbó cseréje könnyen több százezer forintos tétel lehet, de egyes esetekben elkerülhető a teljes turbócsere. Turbóprobléma esetén ezért fontos, hogy az autótulajdonos mielőbb konzultáljon egy szakemberrel, aki diagnosztizálja a problémát, és rendbe hozza a turbót a megfelelő alkatrészekkel.