Hírek

2024.09.10

DAIMLER DTFR specifikációk

 

A Daimler Truck saját követelményrendszert ad ki a teherautóiban használt szerviztöltő motorolajokra. Ezeket egyetlen dokumentumba állítják össze, amelyet időszakonként frissítenek, akár a tesztelési követelmények megváltozásakor, akár új specifikációk hozzáadásával.

Minden egyedi specifikáció a DTFR lapszámáról ismert. A DTFR lapszámok mindegyike 15-tel kezdődik a „motorolaj” jelölésére, amelyet egy B követ a „nincs DPF” vagy egy C a DPF motor jelölésére, majd egy háromjegyű utótaggal végződik a specifikáció megkülönböztetése érdekében. .    

A specifikációk részletezik a megengedett viszkozitási fokozatokat, az ACEA vagy API szintű teljesítményt, amelyet szintén teljesíteni kell, valamint további fizikai, kémiai és motorvizsgálatokat, amelyeket el kell végezni. Ez magában foglalja a Daimler Truck által kifejlesztett motorteszteket is.

A Daimler Truck specifikációinak megfelelő jóváhagyási kérelmeket a Daimler Truck online folyadékfelszabadító rendszerén (FRS) keresztül nyújtják be. A Daimler Truck közzéteszi a jóváhagyott kenőanyagok listáját a Mercedes-Benz Trucks honlapján.

DTFR 15B110 (korábban MB228.3)
A DTFR 15B110 (korábban MB228.3) egy olyan kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol nincs felszerelve fejlett utókezelő rendszer, például dízel részecskeszűrők (DPF). Ezek a járművek jellemzően megfelelnek az Euro IV-es kibocsátási szabványnak és korábbinak.

A DTFR 15B110 kenőanyagok jellemzően SAE 15W-40, 10W-40, 10W-30 és 20W-50 viszkozitási osztályok, az API I. vagy II. csoportba tartozó alapolajokon alapulnak, szükség esetén alacsony szintű API III.

DTFR 15C100 (korábban MB228.31)
A DTFR 15C100 (korábban MB 228.31) egy alacsonyabb SAPS1 kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol a szabványos olajleeresztő is megfelelő fejlett utókezelő rendszerek, például dízel részecskeszűrők (DPF) használata mellett.

A DTFR 15C100 kenőanyagok jellemzően SAE 15W-40, 10W-40 vagy 10W-30 viszkozitási osztályok, elsősorban az API II. csoporton alapulnak, szükség esetén alacsony szintű API III csoport alapolajjal.

DTFR 15B120 (korábban MB 228.5)
A DTFR 15B120 (korábban MB 228.5) egy csúcskategóriás, magas TBN kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszerek, például dízel részecskeszűrők (DPF) nincsenek felszerelve.

A DTFR 15B120 kenőanyagok jellemzően SAE 10W-40 viszkozitási osztályok, amelyek API III + II csoport alapolajokon alapulnak.

DTFR 15C110 (korábban MB228.51)
A DTFR 15C110 (korábban MB 228.51) egy felső szintű, alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet olyan közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. Mivel ez a specifikáció magas követelményeket támaszt a tisztasággal és a kopásvédelemmel szemben, az utókezelő rendszerek élettartamának meghosszabbítása mellett széles körben ajánlott a Daimler Euro VI járművekben.

A DTFR 15C110 kenőanyagok jellemzően SAE 10W-40, 5W-30 vagy 10W-30 viszkozitási osztályok, amelyek az API III. csoport, III + II. vagy III. csoport + IV. csoport alapolajain alapulnak

DTFR 15C120 (korábban MB228.52)
A DTFR 15C120 (korábban MB 228.52) egy Top Tier alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet bizonyos Euro VI / US Tier 4 motorokhoz terveztek, amelyeket buszokban és ipari/terepjáró alkalmazásokban használnak, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. .

A DTFR 15C120 olajok jellemzően SAE 10W-40, 5W-30 vagy 10W-30 viszkozitási fokozatok, amelyek az API III. csoport, III + II. vagy III. + IV. csoport alapolajain alapulnak.

A DTFR 15C120 számos közös jellemzővel rendelkezik a DTFR 15C110-zel . A fő különbség a két specifikáció között az, hogy az MB 228.52 korlátozza a kenőanyagban megengedett kalciumszintet, és a fent említett kiválasztott alkalmazásokban/motorokban való használatra készült.

DTFR 15C130 (korábban MB228.61)
A DTFR 15C130 (korábban MB 228.61) egy Top Tier alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. A HTHS viszkozitása 2,9-3,2 cP, ezeket a kenőanyagokat úgy tervezték, hogy fokozott üzemanyag-takarékosságot biztosítsanak a legújabb Daimler OM471A Euro VI motorok számára.

A DTFR 15C130 kenőanyagok jellemzően SAE 5W-30 (2,9-3,2 cP) viszkozitási osztályúak, az API III csoport alapolaján alapulnak.

DTFR 15C140 (korábban MB 228.71)
A DTFR 15C140 (MB 228.71) egy felső szintű, alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. A HTHS viszkozitása 2,6-<2,9 cP, ezeket a kenőanyagokat úgy tervezték, hogy fokozott üzemanyag-takarékosságot biztosítsanak a legújabb Daimler OM471 Euro VI motorok számára.

A DTFR 15C140 (MB 228.71) kenőanyagok SAE xW-20 (2,6-<2,9 cP) viszkozitási osztályúak, jellemzően API III. csoportú alapolajon alapulnak.

 

forrás: https://360.lubrizol.com/Specifications/Daimler-Truck

Elérhetőségek

Central Europe Lubricant Kft. - OlajShop

Központi ügyfélszolgálat: info@olajshop.hu ; +36 30 758 9933

 

Elérhetőségeink

Székhely: 2600 Vác, Szilassy út 1/A 

Adószám: 14537868-2-13

Bankszámlaszám: K&H Bank 10401103-50505454-51551014

 

Üzleteink

OlajShop Budapest: 1152 Budapest, Városkapu u. 3., +3670 452 0523 ; budapest@olajshop.hu

OlajShop Debrecen: 4030 Debrecen, Diószegi út 3-5. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 708 2572 ; debrecen@olajshop.hu

OlajShop Szolnok: 5000 Szolnok, Fék u. 1. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 219 2915 ; szolnok@olajshop.hu  

OlajShop Szeged: 6724 Szeged, Bakay Nándor u. 52. (A Rappai csavarbolt mellett, a LineaCar Autószerviz telephelyén.) +3630 768 3167 ; szeged@olajshop.hu

 

https://olajshop.hu/spg/679835,901120/Az-OlajShop-Budapesti-uzlete-uj-helyre-koltozik

Kövess minket a Facebookon is

Látogató számláló

6
2
5
4
2
4
2

TOP termékek

Naptár

2024. Október
H
K
Sze
Cs
P
Szo
V
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 

Központi ügyfélszolgálatunk elérhetősége: +36 30 758 9933 | info@olajshop.hu | H-P 08:00 - 17:00

Kérdése esetén keresse központi ügyfélszolgálatunkat: info@olajshop.hu

Kenőzsírok

Kenőzsírok jelölése és specifikációja:

 

ALKALMAZÁS: (pl.: KP2K-30)

K     gördülő és siklócsapágyakhoz ajánlott

G    zárt hajtóművekhez ajánlott

OG   nyitott hajtóművekhez ajánlott

M   siklócsapágy tömítésekhez ajánlott

 

ADALÉKOLÁS: (pl.: KP2K-30)

F    szilárd adalékot tartalmaz, pl.: MoS2, grafit, CaF2, stb.

E    észter alapú olajjal készült

PG   poliglikol olajjal készült

PH  foszfátészter alapú szintetikus olajjal készült

FK   perfluor alapú szintetikus olajjal készült

HC  szintetikus szénhidrogén olajjal készült

X  egyéb szintetikus olajjal készült

SI    szilikon olajjal készült

P  EP adalékot tartalmaz

 

NLGI KONZISZTENCIA: (pl: KP2K-30)

A National Lubricating Grease Institute egy 9 fokozatú skálát állított fel a zsírok konzisztencia szerinti besorolására:

                                                       Penetráció

NLGI 000 (félfolyékony)                 445 - 475

NLGI 00 (félfolyékony)                   400 - 430

NLGI 0 (nagyon lágy)                    355 - 385

NLGI 1 (lágy)                                   310 - 340

NLGI 2 (általános)                           265 - 295

NLGI 3 (félkemény)                         220 - 250 

NLGI 4 (kemény)                             175 - 205

NLGI 5 (nagyon kemény)              130 - 160

NLGI 6 (szilárd)                                  85 - 115

    
Mivel a konzisztencia-osztályok között van nem lefedetlen terület, ezért előfordulhat, hogy egy zsír pont a kettő közé esik. Ilyenkor mindkét osztály számát felhasználják a termék besorolásához, így kaphatunk pl.: NLGI 2/3 zsírt, EUROL MARINE GREASE EP 2/3, mely termék jelölése KP2,5K-20


A penetráció mérésére az ASTM tesztek egy megadott tömegű kúpot használnak, amelyet 25 °C-on, 5 másodpercig hagynak a zsírba süllyedni. A kúp által a zsírban megtett távolság a penetráció. Mértékegysége a milliméter tizedrésze. 


MAXIMUM (ÜZEMI) HŐMÉRSÉKLET: (pl: KP2K-30)

C   +60 Celsius

D   +60 Celsius

E     +80 Celsius

F      +80 Celisus

G    +100 Celsius

H     +100 Celsius

K    +120 Celsius

M   +120 Celisus

N    +140 Celsius

P     +160 Celsius

R     +180 Celsius

S     +200 Celsius

T     +220 Celsius

N     +220 Celsius felett

 

MINIMUM (ÜZEMI) HŐMÉRSÉKLET: (pl.: KP2K-30)

-10

-20

-30

-40

-50

-60

 

 

PÉLDA:

NETLA LITHIUM EP 2 BLUE termék, az alábbi szabvánnyal rendelkezik

KP2K-30

(K) csapágyakhoz ajánlott,

(P) EP adalékot tartalmaz,

(2) NLGI 2,

(K) +120 Celsiusig használható,

(-30) -30 Celsiustól használható

 

Ha több információt szeretne kapni a kenőzsírokról és a kenőzsírok kiválasztásáról, akkor azt IDE KATTINTVA teheti meg.

Az OlajShop zsír lés kenőzsír kínálata IDE KATTINTVA érhető el.


A különböző típusú és különböző specifikációval rendelkező  kenőzsírok nem keverhetők egymással.

Az eltérő összetételű zsírok nagymértékben képesek megváltoztatni egymás tulajdonságait! 

Ha nem ismerjuk a hajtóműben lévő kenőanyag pontos típusát, akkor mindenképpen távolítsuk el maradéktalanul a régi kenőanyagot! Csak ezután kenjük újra megfelelő kenőanyaggal.