
GM / Opel motorolaj szabványok és gyártói jóváhagyások
- GM-LL A-025 - régebbi, 2009 előtt gyártott Opel és GM benzinmotorok jóváhagyása
A GM konszern 1995-től folyamatosan vezette be ezt a jóváhagyást, amely elsősorban az olajfogyasztás csökkentése érdekében magas (3.5 mPas) HTHS értéket és rendkívül alacsony párolgási veszteséget ír elő. Alkalmazható az Eco Service Flex rendszerrel szerelt benzinmotorok esetében is.
A benzinüzemű motorokban használható GM LL A-025 jóváhagyásnak SAE 0W-30-as 0W-40-es 5W-30-as és 5W-40-es.
- GM-LL B-025 - régebbi, 2009 előtt gyártott Opel és GM dízel motororok jóváhagyása
A GM konszern 1995-től folyamatosan vezette be ezt a jóváhagyást, amely elsősorban az olajfogyasztás csökkentése érdekében magas (3.5 mPas) HTHS értéket és rendkívül alacsony párolgási veszteséget ír elő. Alkalmazható az Eco Service Flex rendszerrel szerelt részecskeszűrő nélküli dieselmotorok esetében is. A díezel motorokban használható jóváhagyásnak SAE 0W-30-as és 0W-40-es, és ezen túl a SAE 5W-40-es olajok felelhetnek meg.
- GM OPEL DEXOS 1 - a modern, benzines GM és Opel motorok jóváhagyása, főként Ázsai és Amerikai modellek esetében.
A GM Dexos 1 elsődlegesem a GM-LL-A-025, a GM6094M és a GM4718M előírásainak helyébe lép. Főként az Észak-Amerikai piacon használatos minősítés, az ott futó benzin-, gáz- és etanol-üzemű motorokhoz. De manapság már egyes Európai modellek esetében is eőrordul ennek a jóváhagyásnak az előírása (de csak ritka esetekben).
- GM OPEL DEXOS 2 - A modern, 2010 után gyártott GM és Opel dízel motorok jóváhagyása
Alapvetően a GM-LL A-025 és GM-LL B-025 jóváhagyások leváltására került bevezetésre. A 2009-től bevezetett szabvány benzines és a részecskeszűrővel vagy anélkül szerelt dieselmotorokhoz esetében is használható. Ez a szabvány a régebbi szabványok helyett is alkalmazható.
Jellemző viszkozitási osztálya: 5W-30, 5W-40, 0W-30 és 0W-40.
A Dexos 2 visszafelé kompatibilis a korábbi GM-LL-A-025 / GM-LL-B-025 előírásokkal és tökéletesen helyettesíti őket.
- Dexos 1 GEN 2 - a modern, 2017-től gyártott benzin motorokban használatos motorolaj.
2017 bemutatta a dexos1TM utódját. Javított védelmet nyújt az LSPI (alacsony sebességű előgyújtás) ellen, és kizárólag benzinmotorokban használják.
Jellemző viszkozitási osztály: 5W-30
Az alább felsorolt motorokhoz már nem használható: LSQ, LWT, LE1, LE2 (MJ 2018 and afterwards), LFV (MJ 2018 and afterwards), LVL (only Euro 6d), LXO, LVM, LWQ, LWV, L3T, LXD
A DEXOS 1 GEN2 motorolaj szabványról bővebben IDE KATTINTVA olvashat.
- OPEL OV 040 1547 - a modern, főként 2017 utáni benzin és dízel motorokba való motorolaj
Egy teljesen újj motorolaj specifikáció csökkentett HTHS viszkozitással, kifejezetten a modern benzin- és dízelmotorokhoz lett kifejlesztve.
A következő motorok esetében kötelezően már csak ez a specifikáció használható: LSQ, LWT, LE1, LE2 (MJ 2018 and afterwards), LFV (MJ 2018 and afterwards), LVL (only Euro 6d), LXO, LVM, LWQ, LWV, L3T, LXD
Jellemző viszkozitás: 0W-20 és az 5W-30
Az OPEL OV0401547 engedélyt késöbb továbbfejlesztették, és 2023. év elejétől önmagában már nem használják. Az új specifikációk a következők:
- PSA B71 2312 - a 2018 utáni, Peugeot dízel motorokkal szerelt Opel járművekbe való motorolaj
2017-ben a PSA (Peugeot) csoport felvásárolta a GM-től az Opel és Vauxhall márkákat. Ettől kezdve egyre több Opel és Vaushall autóba kerülnek PSA, azaz Peugeot motorok. Emiatt egyre több Opel jármű esetében jelenik meg a PSA motorolaj specifikációval rendelkező motorolajok használata.
A PSA B71 2312 specifikáció kifejezetten az új PSA Euro 6 DV és DW dízelmotorokhoz, valamint az Euro 6 benzinmotorokhoz lett fejlesztve. Ez a motor van használatban például az új CORSA F modellekben.
Jellemző viszkozitás: 0W-30
GM és Opel automata váltó folyadékok szabványai:
Az 1957-ben bevezetett specifikáció. Megköveteli, hogy az olaj megfeleljen bizonyos kinematikus viszkozitási határértékeknek.
Dexron IID
A General Motors Dexron®-IID specifikációt 1975-ben bocsátották i. Az ATF hűtőkör korróziós követelményei nem szerepelnek a Dexron®-II-ben.
Dexron IIE
Az 1991-ben kiadott General Motors Dexron®-IIE jóváhagyás esetében jobb alacsony hőmérsékleti teljesítményt írt elő a Dexron®-IID-hez képest, 20 000 cP mínusz 40 ° C-on.
Dexron IIIF
A GM 1994-ben bevezetett automata sebességváltó olaj specifikáció. Dexron IID és IIE utódja.
Dexron IIIG
A Dexron III (F) automata sebességváltó folyadék. Ennek ugyanolyan alacsony hőmérsékleti jellemzői vannak, mint a Dexron IIE-nek, de az antioxidáns és a surlódáscsökkentő adalékokat módosították a IIE-hez képest. 1997-ben került bevezetésre.
Dexron IIIH
A Dexron III jóváhagyát 2003 júniusában vezették be a Dexron III G folyadék leváltására. MAgasabb Oxidáció stabiltással rendelkező alapolajból kerül előállításraik (Group III). Az előírásoknak megfelelő olajok hosszabb karbantartási periódus elérhetőségét teszi lehetővé és jobb súrlódási tulajdonságokkal rendelkezik. Jobb a habképződés szabályozása és hosszabb a folyadék élettartama.
Dexron VI
A Dexron IIIH helyére 2005-ben bevezetettjóváhagyás. Ez a jóváhagyás jobb viszkozitás staabilitást, oxidatív stabilitást és habzásgátló tulajdonságokat ír elő. A specifikációnak megfelelő automata váltó folyadékok hoszabb csereperiódus elérhetőségét teszik elérhetővé úgy, hogy mellette csökkentik a felületi surlódásból eredő energia elhasználódást.