Az egyik legrégebbi VW motorolaj specifikáció, amely a benzines és néhény diesel motorhoz lett előírva. Az ilyen specifikációjú olaj használatát általában a 2000-es évek előtt gyártott autók esetében írja elő a Volkswagen. A VW 500 00 olajspecifikációt a VW 502 00 / 505 00 olajspecifikáció váltotta fel. Azok a személyek, akik a VW 500 00 olajspecifikáció szerinti minőségi szabványokat kívánják használni, azok a VW 502 00 / 505 00 olajminőségi előírásokkal rendelkező motorolajat használjanak a jobb motorolaj-teljesítmény érdekében.
Viszkozitási osztályok: Nincsenek megadva
Alap specifikáció a benzines és néhány dízel motorhoz. Az 500.00 specifikáció közvetlen utóda szintén a régebbi régebbi konstrukciókhoz. Az 500.00-hoz hasonlóan az 502.00/505.00 váltotta le és ezzel az újabb specifikációval lehet helyettesíteni a használatát.
Főbb viszkozitási osztályok: 10W-40, 15W-40, 20W-40
Lényegében azonos a 501.01-es specifikációval, de tartalmazza a VR6-os motorokra is a gyári jóváhagyást. A 90-es évek köezépétől egészen a 2010-es évek közepéig gyártott szívó benzines motorok használták ezt a specifikációt. Általában 15.000 km-es vagy rüvidebb olajcsere periódus használata mellett szerepelt.
Viszkozitási osztályok: 0W-40, 5W-40, 10W-40
A specifikáció magában foglalja az összes benzines motort, támogatva már a hosszú szervizperiódust is, ami maximum 30000 km is lehet!
VIGYÁZAT! NEM VÁLTJA KI A 502.00jóváhagyást!!
Az olaj igen magas folyásképességű, alacsony viszkozitású. Régebbi motoroknál ez magas olajfogyasztáshoz, és a magas olajfogyasztásból eredő műszaki problémák kialakulásához vezethet!
Viszkozitási osztályok: 0W-30
Longlife változat, azaz változó szervizintervallumú motorokhoz is használható!
Ezt a specifikációt a VW 504.00 specifikáció váltotta.
Az 503.00 specifikáció kibővitett változata, speciálisan az 1.8T benzines turbómotorokhoz 180 LE teljesitményig, valamint a VR6 FSI, W8 és W12 motorokhoz lett fejlesztve!
Viszkozitási osztályok: 0W-30
Longlife változat, azaz változó szervizintervallumú motorokhoz is használható!
A VW 503.01 specifikáció már megzűnt, leváltotta a VW 504.00 pseicifkáció és egyes esetekben a VW 502.00 és helyettesíti.
Ez volt az alap szabvány a DIESEL motorokhoz. Az ilyen specifikációjú olajat csak akkor érdemes használni, ha valóban régi erőforrással rendelkezik az autó és ezt irták elő hozzá!
Főként az 1.9 TD és TDI modellekben használatos szabvány (1993-1999 1.9 d, TD és TDI modellek; 1999-2004 1.9 TDI modellek ALH motorkóddal)
VIGYÁZZAT! A PDTDI, PUMPE DÜSE motorokhoz TILOS HASZNÁLNI!
NEM KOMPATIBILIS A DÍZELRÉSZECSKE SZŰRŐVEL SZERELT MOTOROKKAL!
Viszkozitási osztályok: 0W-40, 5W-40, 10W-40
Az 505.00 DIESEL specifikáció kibővitése mégpedig az adagoló porlasztószivattyús motorokkal (azaz a VW PDTDI motorok, Pumpe Düse, Unit Injectors) részére fejlesztve.
Speciálisan a VW és Audi PD TDI motorokban fellépő magasabb mechanikai igénybevételekre kialakitott specifikáció.
Viszkozitási osztályok: 5W-40, 5W-30
A VW 507.00 specifikáció helyettesíti amennyiben nem árhető el.
Nos ez nem más mint az 505.00 specifikáció hosszú olajcsereperiódusra kifejleszett változata.
VIGYÁZAT! NEM VÁLTJA KI A 505.00 jóváhagyást!!
VIGYÁZAT! PD TDI, PUMPE DÜSE motorokhoz TILOS HASZNÁLNI!
Viszkozitási osztályok: 0W-30
Longlife változat, azaz változó szervizintervallumú motorokhoz is használható!
Nos ez nem más mint az 505.01 specifikáció adagoló porlasztószivattyús motorokhoz (azaz PD TDI motorok, Pumpe Düse, Unit Injectors) hosszú olajcsereperiódusra kifejleszett változata.
VIGYÁZAT NEM VÁLTJA KI AZ 505.01 jóváhagyást!!
Viszkozitási osztályok: 0W-30
Longlife változat, azaz változó szervizintervallumú motorokhoz is használható!
A VW 506.01 specifikáció megszűnt. Dízelrészecskeszűrős motorok esetében a VW 507.00 specifikáció helyettesíti. Részecskeszűrő nélküli motorok esetében az VW 505.01 használható helyette.
A legújabb csökkentet kén és hamutartalmú kenőanyag specifikáció benzines erőforrásokhoz.
EZ A JÓVÁHAGYÁS LEVÁLTOTTA AZ 503.00-t és az 503.01-t is.
Viszkozitási osztályok: 5W-30
Longlife változat, azaz változó szervizintervallumú motorokhoz is használható!
Főként a modern TSI és TFSI modellekben használható egészen 2018-as gyártási évig. 2018 után ellenőrizni kell, hogy ez a specifikáció vagy az újjabb 508.00 specifikáció van-e előírva az adott motorban való használarta.
A legújabb csökkentett kén és hamutartalmú kenőanyag specifikáció diesel erőforrásokhoz. Kötelezően alkalmazandó a diesel részecskeszűrőkkel (DPF) ellátott dízel motorokban. Főként a 2.0 Literes és 3.0 Literes CR TDI motorkban írt elő a használata.
EZ A JÓVÁHAGYÁS KIVÁLTOTTA AZ 506.01-t!
VIGYÁZAT! NÉHÁNY TUAREG,TRANSPORTER ESETÉBEN NEM HASZNÁLHATÓ, ott továbbra is maradt az 506.01!!
Viszkozitási osztályok: 5W-30
Longlife változat, azaz változó szervizintervallumú motorokhoz is használható!
A VAG (Volkswagen Auto Group) legújjabb specifikáció kombója, ahol az 508.00 a benzines, az 509.00 pedig a dízel motorok specifikációja.
Ez egy 0W-20 viszkozitással rendelkező, üzemanyag takarékos motorolaj, ami hosszú olajcsere periódus elérését teszi lehetővé.
VIGYÁZAT! Ezek a specifikációk NEM kompatibilisek lefelé a korábbi VW specifikációkkal.
Elsősorban az új 140 KW-os 2.0 TFSI és a 160 Kw-os 3.0 TDI CR motorok specifikációja.
Motortipus (R-soros / V,W,VR – V elrendezés) DPF – KoromszűrőFSI – Közvetlen benzinbefecskendezésű motorok |
Olaj specifikáció |
Benzines: R3, R4, R5 motorok, FSI is, VR5, VR6, V6 and V8 motorok FSI nélkül. |
504.00, 503.01 vagy 503.00 |
Benzines: VR6 FSI, W8 és W12 motorok. 1.8T turbo |
504.00 vagy 503.01 |
Diesel: R3, R4, V6 DPF nélkül, és NEM PD TDI PUMPE DUSE! |
507.00, 506.01 vagy 506.00 |
Diesel: R3, R4 DPF nélkül, és PD TDI PUMPE DÜSE |
507.00 vagy 506.01 |
Diesel: R3, R4, V6 DPF-el |
507.00 |
Diesel: R5, V10 DPF el vagy anélkül!! (touareg/phaeton/transporter) |
506.01 |
Diesel: VW Passat BKC DPF-el |
507.00 vagy 506.01 |
Motortipus (R-soros, V,W,VR – V elrendezés) DPF – KoromszűrőFSI – Közvetlen benzinbefecskendezésű motorok |
Olaj specifikáció |
Benzines: R3, R4, R5 motorok, FSI is, V8 motorok FSI nélkül |
504.00, 503.01, 502.00 vagy 501.01 |
Benzines: VR5 és VR6 |
504.00, 503.01 vagy 502.00 |
Benzines: VR6 FSI, W8, W12. 1.8T turbo |
504.00 vagy 503.01 |
Diesel: R3, R4, V6 V6 DPF nélkül, és NEM PD TDI PUMPE DUSE! |
507.00, 505.01 vagy 505.00 |
Diesel: R3, R4 DPF nélkül, és PD TDI PUMPE DÜSE |
507.00 vagy 505.01 |
Diesel: R3, R4, V6 DPF-el |
507.00 |
Diesel: R5, V10 DPF el vagy anélkül!! (touareg/phaeton/transporter) |
506.01 |
Diesel: Lupo 3L 1.2 TDI |
507.00 vagy 506.01 |