Hírek

2024.09.10

DAIMLER DTFR specifikációk

 

A Daimler Truck saját követelményrendszert ad ki a teherautóiban használt szerviztöltő motorolajokra. Ezeket egyetlen dokumentumba állítják össze, amelyet időszakonként frissítenek, akár a tesztelési követelmények megváltozásakor, akár új specifikációk hozzáadásával.

Minden egyedi specifikáció a DTFR lapszámáról ismert. A DTFR lapszámok mindegyike 15-tel kezdődik a „motorolaj” jelölésére, amelyet egy B követ a „nincs DPF” vagy egy C a DPF motor jelölésére, majd egy háromjegyű utótaggal végződik a specifikáció megkülönböztetése érdekében. .    

A specifikációk részletezik a megengedett viszkozitási fokozatokat, az ACEA vagy API szintű teljesítményt, amelyet szintén teljesíteni kell, valamint további fizikai, kémiai és motorvizsgálatokat, amelyeket el kell végezni. Ez magában foglalja a Daimler Truck által kifejlesztett motorteszteket is.

A Daimler Truck specifikációinak megfelelő jóváhagyási kérelmeket a Daimler Truck online folyadékfelszabadító rendszerén (FRS) keresztül nyújtják be. A Daimler Truck közzéteszi a jóváhagyott kenőanyagok listáját a Mercedes-Benz Trucks honlapján.

DTFR 15B110 (korábban MB228.3)
A DTFR 15B110 (korábban MB228.3) egy olyan kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol nincs felszerelve fejlett utókezelő rendszer, például dízel részecskeszűrők (DPF). Ezek a járművek jellemzően megfelelnek az Euro IV-es kibocsátási szabványnak és korábbinak.

A DTFR 15B110 kenőanyagok jellemzően SAE 15W-40, 10W-40, 10W-30 és 20W-50 viszkozitási osztályok, az API I. vagy II. csoportba tartozó alapolajokon alapulnak, szükség esetén alacsony szintű API III.

DTFR 15C100 (korábban MB228.31)
A DTFR 15C100 (korábban MB 228.31) egy alacsonyabb SAPS1 kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol a szabványos olajleeresztő is megfelelő fejlett utókezelő rendszerek, például dízel részecskeszűrők (DPF) használata mellett.

A DTFR 15C100 kenőanyagok jellemzően SAE 15W-40, 10W-40 vagy 10W-30 viszkozitási osztályok, elsősorban az API II. csoporton alapulnak, szükség esetén alacsony szintű API III csoport alapolajjal.

DTFR 15B120 (korábban MB 228.5)
A DTFR 15B120 (korábban MB 228.5) egy csúcskategóriás, magas TBN kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszerek, például dízel részecskeszűrők (DPF) nincsenek felszerelve.

A DTFR 15B120 kenőanyagok jellemzően SAE 10W-40 viszkozitási osztályok, amelyek API III + II csoport alapolajokon alapulnak.

DTFR 15C110 (korábban MB228.51)
A DTFR 15C110 (korábban MB 228.51) egy felső szintű, alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet olyan közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. Mivel ez a specifikáció magas követelményeket támaszt a tisztasággal és a kopásvédelemmel szemben, az utókezelő rendszerek élettartamának meghosszabbítása mellett széles körben ajánlott a Daimler Euro VI járművekben.

A DTFR 15C110 kenőanyagok jellemzően SAE 10W-40, 5W-30 vagy 10W-30 viszkozitási osztályok, amelyek az API III. csoport, III + II. vagy III. csoport + IV. csoport alapolajain alapulnak

DTFR 15C120 (korábban MB228.52)
A DTFR 15C120 (korábban MB 228.52) egy Top Tier alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet bizonyos Euro VI / US Tier 4 motorokhoz terveztek, amelyeket buszokban és ipari/terepjáró alkalmazásokban használnak, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. .

A DTFR 15C120 olajok jellemzően SAE 10W-40, 5W-30 vagy 10W-30 viszkozitási fokozatok, amelyek az API III. csoport, III + II. vagy III. + IV. csoport alapolajain alapulnak.

A DTFR 15C120 számos közös jellemzővel rendelkezik a DTFR 15C110-zel . A fő különbség a két specifikáció között az, hogy az MB 228.52 korlátozza a kenőanyagban megengedett kalciumszintet, és a fent említett kiválasztott alkalmazásokban/motorokban való használatra készült.

DTFR 15C130 (korábban MB228.61)
A DTFR 15C130 (korábban MB 228.61) egy Top Tier alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. A HTHS viszkozitása 2,9-3,2 cP, ezeket a kenőanyagokat úgy tervezték, hogy fokozott üzemanyag-takarékosságot biztosítsanak a legújabb Daimler OM471A Euro VI motorok számára.

A DTFR 15C130 kenőanyagok jellemzően SAE 5W-30 (2,9-3,2 cP) viszkozitási osztályúak, az API III csoport alapolaján alapulnak.

DTFR 15C140 (korábban MB 228.71)
A DTFR 15C140 (MB 228.71) egy felső szintű, alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. A HTHS viszkozitása 2,6-<2,9 cP, ezeket a kenőanyagokat úgy tervezték, hogy fokozott üzemanyag-takarékosságot biztosítsanak a legújabb Daimler OM471 Euro VI motorok számára.

A DTFR 15C140 (MB 228.71) kenőanyagok SAE xW-20 (2,6-<2,9 cP) viszkozitási osztályúak, jellemzően API III. csoportú alapolajon alapulnak.

 

forrás: https://360.lubrizol.com/Specifications/Daimler-Truck

Elérhetőségek

Central Europe Lubricant Kft. - OlajShop

Központi ügyfélszolgálat: info@olajshop.hu ; +36 30 758 9933

 

Elérhetőségeink

Székhely: 2600 Vác, Szilassy út 1/A 

Adószám: 14537868-2-13

Bankszámlaszám: K&H Bank 10401103-50505454-51551014

 

Üzleteink

OlajShop Budapest: 1152 Budapest, Városkapu u. 3., +3670 452 0523 ; budapest@olajshop.hu

OlajShop Debrecen: 4030 Debrecen, Diószegi út 3-5. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 708 2572 ; debrecen@olajshop.hu

OlajShop Szolnok: 5000 Szolnok, Fék u. 1. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 219 2915 ; szolnok@olajshop.hu  

OlajShop Szeged: 6724 Szeged, Bakay Nándor u. 52. (A Rappai csavarbolt mellett, a LineaCar Autószerviz telephelyén.) +3630 768 3167 ; szeged@olajshop.hu

 

https://olajshop.hu/spg/679835,901120/Az-OlajShop-Budapesti-uzlete-uj-helyre-koltozik

Kövess minket a Facebookon is

Látogató számláló

6
2
0
2
2
1
6

TOP termékek

Naptár

2024. Szeptember
H
K
Sze
Cs
P
Szo
V
 
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 
 

Központi ügyfélszolgálatunk elérhetősége: +36 30 758 9933 | info@olajshop.hu | H-P 08:00 - 17:00

Kérdése esetén keresse központi ügyfélszolgálatunkat: info@olajshop.hu

Nehéz- és haszongépjármű specifikációk

Motorolaj specifikációk

 

 

ACEA E4
Az Euro I, II, III, IV és V emissziós követelményeket teljesítő, nehéz üzemeltetési feltételekkel működő motorok általános előírású, szuperhosszú olajcsere-periódus megvalósítására alkalmas motorolaj specifikációja. Nem alkalmazható dízel részecskeszűrővel (DPF, Diesel Particulate Filter) felszerelt motorokhoz, és néhány egyéb kipufogógáz-kezelő rendszerrel ellátott járműhöz. 

https://olajshop.hu/shop_search.php?search=acea+e4

ACEA E6
Az Euro I, II, III, IV, V és VI emissziós követelményeket teljesítő, nehéz üzemeltetési feltételekkel működő motorok általános előírású, szuperhosszú olajcsere-periódus megvalósítására alkalmas motorolaj specifikációja. Alkalmas dízel részecskeszűrővel (DPF, Diesel Particulate Filter), EGR szabályzással és szelektív redukciós katalizátorral (SCR) készült kipufogógáz-kezelő rendszerekhez. Kifejezetten ajánlott a részecskeszűrővel felszerelt, és kénszegény gázolajjal üzemelő nagy teljesítményű dízelmotorokhoz. Fokozott figyelemmel kell lenni a különböző motorgyártói előírásokra.
Alacsony szulfáthamu, foszfor- és kéntartalmú motorolaj specifikáció.

https://olajshop.hu/shop_search.php?search=acea+e6

ACEA E7
Alkalmas az Euro I, II, III, IV és V emissziós követelményeket teljesítő, erős igénybevételnek kitett motorok üzemeltetéséhez. Az E6 teljesítmény-kategóriánál szigorúbb előírásokat tartalmaz a turbótöltő lerakódásának megakadályozása céljából. Magas szinten teljesíti a korom okozta kopás vizsgálatára kidolgozott fékpadi követelményeket, hatékonyan gátolja a furattükrösödést. Hosszú csereperiódusok teljesítésére alkalmas. Ajánlott dízel részecskeszűrő (DPF, Diesel Particulate Filter) nélküli, EGR szabályzással, és szelektív redukciós katalizátorral (SCR) gyártott kipufogógáz-kezelő rendszerekhez.

https://olajshop.hu/shop_search.php?search=acea+e7

ACEA E9
Az E7-nél bizonyos paraméterek esetén szigorúbb követelményrendszerű, alacsony szulfáthamu, kén- és foszfortartalmú motorolaj kategória. Alkalmas az Euro I, II, III, IV, V és VI emissziós követelményeket teljesítő, erős igénybevételnek kitett motorok üzemeltetéséhez. Hosszú csereperiódusok teljesítésére alkalmas. Megfelel dízel részecskeszűrővel (DPF, Diesel Particulate Filter), EGR szabályzással és szelektív redukciós katalizátorral (SCR) gyártott kipufogógáz-kezelő rendszerekhez. Kifejezetten ajánlott a részecskeszűrővel felszerelt, és kénszegény gázolajjal üzemelő nagy teljesítményű dízelmotorokhoz. Fokozott figyelemmel kell lenni a különböző motorgyártói előírásokra.
Alacsony szulfáthamu, foszfor- és kéntartalmú motorolaj specifikáció.

https://olajshop.hu/shop_search.php?search=acea+e9


API CJ-4
2006-ban bevezetett, magas teljesítményszintű és alacsony hamutartalmú motorolaj specifikáció. A CJ-4 teljesítményszintet igénylő motorokhoz maximum 500 ppm kéntartalmú gázolaj használható, de 15 ppm alatti kéntartalmú gázolaj ajánlott. A jelenleg használatos összes kipufogógáz kezelő rendszerhez (EGR, SCR, DPF) alkalmazható, on-road és off-road járművekhez egyaránt.
API CI-4
2002-ben bevezetett, a 2004-ben életbe lépő amerikai emissziós normákat kielégítő, EGR technikát alkalmazó motorokhoz előírt kategória. Ennek megfelelően növelt koromkezelő (diszpergáló) képességgel és kopásvédelemmel rendelkezik. A gázolaj kéntartalma nem haladhatja meg a 0,5% (m/m) értéket. A kiemelkedő koromkezelő képességgel és nyírásstabilitással rendelkező olajok viselhetik a CI-4 PLUS jelölést. (A CI-4 PLUS gyakorlatilag CJ-4 kategória nem alacsony hamutartalmú változata)
API CH-4
1998-ban kibocsátott kategória, kielégíti az ugyanezen évben hatályossá vált amerikai emissziós követelményeket. A gázolaj kéntartalma nem haladhatja meg a 0,5% (m/m) értéket. Helyettesíti a CD, CF, CF-4 és CG-4 kategóriákat.
API CG-4 (nem hatályos)
1995-ben bevezetett kategória, amely kielégítette az 1994-es amerikai emissziós előírásokat. Helyettesítette a korábbi CD, CE és CF-4 kategóriákat. A gázolaj kéntartalma maximum 0,5% (m/m) lehetett.
API CF-4 (nem hatályos)
Az 1955-ben bevezetett CD, és az 1985-ben kibocsátott CE kategóriákat váltotta fel, 1994-ben. Szívó- és feltöltött, magas fordulatszámú dízelmotorokhoz ajánlották.
API CF (nem hatályos)
1994-ben bevezetett kategória, indirekt befecskendezésű és egyéb kialakítású motorral rendelkező off-road és közúti járművek szívó- és feltöltött dízelmotorjaihoz fejlesztették, 0,5% (m/m) feletti kéntartalmú gázolaj használata esetén.

 

MB 228.51
Szuper hosszú olajcsere periódusú, alacsony hamu tartalmú motorolaj dízel részecske szűrővel szerelt Euro IV, Euro V és Euro VI motorokhoz. Olajcsere intervallum: 120.000 km

https://olajshop.hu/shop_search.php?search=mb+228.51

MB 228.5
Szuper hosszú olajcsere periódust biztosító specifikáció a legkorszerűbb, nagyteljesítményű MB haszongépjármű motorokhoz. Olajcsere intervallum: 120.000 km
MB 228.31
Az MB 228.3 követelményein alapuló, alacsony hamutartalmú előírás. Olajcsere intervallum: 75.000 km

https://olajshop.hu/shop_search.php?search=mb+228.31

MB 228.3
Normál olajcsere periódusú jóváhagyás. Olajcser intervallum: 75.000 km
MB 228.1
Dízel haszongépjármű motorolaj. Olajcsere intervallum: 45.000 km
MB 228.0
Egyfokozatú motorolajok szívó és turbó feltöltésű motorokhoz 
MB 227.1
Többfokozatú motorolajok szívó és turbó feltöltésű motorokhoz
MB 227.0
Egyfokozatú motorolajok szívó és turbó feltöltésű motorokhoz

 

mercedes benz truck


MAN M 3477
Szuperhosszú olajcsere periódusra kifejlesztett alacsony hamutartalmú motorolaj, dízel részecskeszűrővel szerelt Euro IV és Euro V, és Euro VI-os motorokhoz.

https://olajshop.hu/shop_search.php?search=3477

MAN M 3277
Szuperhosszú olajcsere periódusra kifejlesztett motorolaj, szigorított fékpadi előírásokkal.

https://olajshop.hu/shop_search.php?search=3277

MAN M 3575
Hosszú olajcsere periódusra kifejlesztett alacsony hamutartalmú motorolaj, dízel részecskeszűrővel szerelt Euro IV és Euro V, és Euro VI-os motorokhoz

https://olajshop.hu/shop_search.php?search=3575

MAN M 3275-1, MAN 3275-2 
ACEA E3-96 teljesítményszintű motorolaj MAN fékpadi motor teszttel kibővítve.
Olajcsere-intervallum 45.000 – 60.000 km
MAN 271
Többfokozatú olajok szívó- és turbófeltöltésű dízelmotorokhoz. Olajcsere intervallum 30.000 – 45.000 km
MAN 270
Szívó- és turbófeltöltött dízelmotorokhoz. Olajcsere intervallum 30.000 – 40.000 km

 

 

Volvo VDS-4
Alacsony hamutartalmú motorolaj, dízel részecskeszűrővel szerelt haszongépjárművek motorjaihoz
SAE 15W-30 és 15W-40

https://olajshop.hu/shop_search.php?search=vds-4

Volvo VDS-3
Maximum 90.000 km csereperiódussal használható haszongépjármű motorolaj Euro III normájú motorokhoz

https://olajshop.hu/shop_search.php?search=vds-3

Volvo VDS-2
Maximum 60.000 km csereperiódussal használható haszongépjármű motorolaj Euro II normájú motorokhoz

https://olajshop.hu/shop_search.php?search=vds-2

Volvo VDS
Maximum 50.000 km csereperiódussal használható haszongépjármű motorolaj


RVI RD
Alapkövetelmény: ACEA E3-96 Issue 4
Csereperiódusok: Euro II motorok: 10 – 40.000 km, Euro III motorok: 20 – 40.0000 km

RVI RD-2
Alapkövetelmény: ACEA E3-96 Issue 4 + Volvo VDS-2
Csereperiódus (Euro III motorok ) : 30 – 40.000 km RVI RLD
Alapkövetelmény: ACEA E5-02, és a Mack T9 teszt teljesítése a Mack EO-M Plus követelményeiből
Csereperiódusok: Euro II motorok: 10 – 40.000 km, Euro III motorok: 20 – 40.0000 km

RVI RLD-2
ACEA E7-04 Issue 4 + Volvo VDS-3
Csereperiódus (Euro III motorok: 45 – 60.000 km)
RVI RLD-3
Ugyanaz, mint Volvo VDS-4

RVI RXD
ACEA E4-99, Volvo VDS-3 és a Mack T9 teszt teljesítése a Mack EO-M Plus követelményeiből

RVI RGD
Speciális motorolaj CNG-vel üzemelő gázmotorokhoz a következő követelmények szerint:
ACEA E3-96 Issue 3
TBN = 6-8
Szulfáthamu = 1%

 

renault truck haszongépjármű

 

Caterpillar
Motorikus teljesítményszint két hatályos kategória létezik: ECF-1a, és ECF-2. Az ECF-2 alacsony hamutartalmú változata: ECF-3

 


MTU
Három motorikus teljesítményszintet különböztet meg
Oil Category 1
Oil Category 2 és 2.1
Oil Category 3 és 3.1
A motorikus teljesítményszint a számozásnak megfelelően növekedik
Az Oil Category 2.1 és 3.1 alacsony hamutartalmú specifikációkat írnak le.
A megengedett viszkozitási osztályok: SAE 30, 40, 5W-30, 10W-30, 5W-40, 10W-40, 15W-40, az Oil Category 3.1 azonban csak SAE 10W-40 viszkozitási osztályú lehet

Cummins
Két hatályos specifikáció létezik, amelyek közel azonos motorikus teljesítményszintet nyújtanak (a 20078 lehet alacsonyabb is)
20078: Az alapkövetelmény API CI-4, CI-4+
20081: Az alapkövetelmény API CJ-4 (alacsony hamutartalmú motorolaj specifikáció)

Detroit Diesel Co.
Hatályos specifikációk:
DDC 93K214
DDC 93K215
DDC 93K218 (alacsony hamutartalmú motorolaj specifikáció)