Motorolaj specifikációk
ACEA E4
Az Euro I, II, III, IV és V emissziós követelményeket teljesítő, nehéz üzemeltetési feltételekkel működő motorok általános előírású, szuperhosszú olajcsere-periódus megvalósítására alkalmas motorolaj specifikációja. Nem alkalmazható dízel részecskeszűrővel (DPF, Diesel Particulate Filter) felszerelt motorokhoz, és néhány egyéb kipufogógáz-kezelő rendszerrel ellátott járműhöz.
https://olajshop.hu/shop_search.php?search=acea+e4
ACEA E6
Az Euro I, II, III, IV, V és VI emissziós követelményeket teljesítő, nehéz üzemeltetési feltételekkel működő motorok általános előírású, szuperhosszú olajcsere-periódus megvalósítására alkalmas motorolaj specifikációja. Alkalmas dízel részecskeszűrővel (DPF, Diesel Particulate Filter), EGR szabályzással és szelektív redukciós katalizátorral (SCR) készült kipufogógáz-kezelő rendszerekhez. Kifejezetten ajánlott a részecskeszűrővel felszerelt, és kénszegény gázolajjal üzemelő nagy teljesítményű dízelmotorokhoz. Fokozott figyelemmel kell lenni a különböző motorgyártói előírásokra.
Alacsony szulfáthamu, foszfor- és kéntartalmú motorolaj specifikáció.
https://olajshop.hu/shop_search.php?search=acea+e6
ACEA E7
Alkalmas az Euro I, II, III, IV és V emissziós követelményeket teljesítő, erős igénybevételnek kitett motorok üzemeltetéséhez. Az E6 teljesítmény-kategóriánál szigorúbb előírásokat tartalmaz a turbótöltő lerakódásának megakadályozása céljából. Magas szinten teljesíti a korom okozta kopás vizsgálatára kidolgozott fékpadi követelményeket, hatékonyan gátolja a furattükrösödést. Hosszú csereperiódusok teljesítésére alkalmas. Ajánlott dízel részecskeszűrő (DPF, Diesel Particulate Filter) nélküli, EGR szabályzással, és szelektív redukciós katalizátorral (SCR) gyártott kipufogógáz-kezelő rendszerekhez.
https://olajshop.hu/shop_search.php?search=acea+e7
ACEA E9
Az E7-nél bizonyos paraméterek esetén szigorúbb követelményrendszerű, alacsony szulfáthamu, kén- és foszfortartalmú motorolaj kategória. Alkalmas az Euro I, II, III, IV, V és VI emissziós követelményeket teljesítő, erős igénybevételnek kitett motorok üzemeltetéséhez. Hosszú csereperiódusok teljesítésére alkalmas. Megfelel dízel részecskeszűrővel (DPF, Diesel Particulate Filter), EGR szabályzással és szelektív redukciós katalizátorral (SCR) gyártott kipufogógáz-kezelő rendszerekhez. Kifejezetten ajánlott a részecskeszűrővel felszerelt, és kénszegény gázolajjal üzemelő nagy teljesítményű dízelmotorokhoz. Fokozott figyelemmel kell lenni a különböző motorgyártói előírásokra.
Alacsony szulfáthamu, foszfor- és kéntartalmú motorolaj specifikáció.
https://olajshop.hu/shop_search.php?search=acea+e9
API CJ-4
2006-ban bevezetett, magas teljesítményszintű és alacsony hamutartalmú motorolaj specifikáció. A CJ-4 teljesítményszintet igénylő motorokhoz maximum 500 ppm kéntartalmú gázolaj használható, de 15 ppm alatti kéntartalmú gázolaj ajánlott. A jelenleg használatos összes kipufogógáz kezelő rendszerhez (EGR, SCR, DPF) alkalmazható, on-road és off-road járművekhez egyaránt.
API CI-4
2002-ben bevezetett, a 2004-ben életbe lépő amerikai emissziós normákat kielégítő, EGR technikát alkalmazó motorokhoz előírt kategória. Ennek megfelelően növelt koromkezelő (diszpergáló) képességgel és kopásvédelemmel rendelkezik. A gázolaj kéntartalma nem haladhatja meg a 0,5% (m/m) értéket. A kiemelkedő koromkezelő képességgel és nyírásstabilitással rendelkező olajok viselhetik a CI-4 PLUS jelölést. (A CI-4 PLUS gyakorlatilag CJ-4 kategória nem alacsony hamutartalmú változata)
API CH-4
1998-ban kibocsátott kategória, kielégíti az ugyanezen évben hatályossá vált amerikai emissziós követelményeket. A gázolaj kéntartalma nem haladhatja meg a 0,5% (m/m) értéket. Helyettesíti a CD, CF, CF-4 és CG-4 kategóriákat.
API CG-4 (nem hatályos)
1995-ben bevezetett kategória, amely kielégítette az 1994-es amerikai emissziós előírásokat. Helyettesítette a korábbi CD, CE és CF-4 kategóriákat. A gázolaj kéntartalma maximum 0,5% (m/m) lehetett.
API CF-4 (nem hatályos)
Az 1955-ben bevezetett CD, és az 1985-ben kibocsátott CE kategóriákat váltotta fel, 1994-ben. Szívó- és feltöltött, magas fordulatszámú dízelmotorokhoz ajánlották.
API CF (nem hatályos)
1994-ben bevezetett kategória, indirekt befecskendezésű és egyéb kialakítású motorral rendelkező off-road és közúti járművek szívó- és feltöltött dízelmotorjaihoz fejlesztették, 0,5% (m/m) feletti kéntartalmú gázolaj használata esetén.
MB 228.51
Szuper hosszú olajcsere periódusú, alacsony hamu tartalmú motorolaj dízel részecske szűrővel szerelt Euro IV, Euro V és Euro VI motorokhoz. Olajcsere intervallum: 120.000 km
https://olajshop.hu/shop_search.php?search=mb+228.51
MB 228.5
Szuper hosszú olajcsere periódust biztosító specifikáció a legkorszerűbb, nagyteljesítményű MB haszongépjármű motorokhoz. Olajcsere intervallum: 120.000 km
MB 228.31
Az MB 228.3 követelményein alapuló, alacsony hamutartalmú előírás. Olajcsere intervallum: 75.000 km
https://olajshop.hu/shop_search.php?search=mb+228.31
MB 228.3
Normál olajcsere periódusú jóváhagyás. Olajcser intervallum: 75.000 km
MB 228.1
Dízel haszongépjármű motorolaj. Olajcsere intervallum: 45.000 km
MB 228.0
Egyfokozatú motorolajok szívó és turbó feltöltésű motorokhoz
MB 227.1
Többfokozatú motorolajok szívó és turbó feltöltésű motorokhoz
MB 227.0
Egyfokozatú motorolajok szívó és turbó feltöltésű motorokhoz
MAN M 3477
Szuperhosszú olajcsere periódusra kifejlesztett alacsony hamutartalmú motorolaj, dízel részecskeszűrővel szerelt Euro IV és Euro V, és Euro VI-os motorokhoz.
https://olajshop.hu/shop_search.php?search=3477
MAN M 3277
Szuperhosszú olajcsere periódusra kifejlesztett motorolaj, szigorított fékpadi előírásokkal.
https://olajshop.hu/shop_search.php?search=3277
MAN M 3575
Hosszú olajcsere periódusra kifejlesztett alacsony hamutartalmú motorolaj, dízel részecskeszűrővel szerelt Euro IV és Euro V, és Euro VI-os motorokhoz
https://olajshop.hu/shop_search.php?search=3575
MAN M 3275-1, MAN 3275-2
ACEA E3-96 teljesítményszintű motorolaj MAN fékpadi motor teszttel kibővítve.
Olajcsere-intervallum 45.000 – 60.000 km
MAN 271
Többfokozatú olajok szívó- és turbófeltöltésű dízelmotorokhoz. Olajcsere intervallum 30.000 – 45.000 km
MAN 270
Szívó- és turbófeltöltött dízelmotorokhoz. Olajcsere intervallum 30.000 – 40.000 km
Volvo VDS-4
Alacsony hamutartalmú motorolaj, dízel részecskeszűrővel szerelt haszongépjárművek motorjaihoz
SAE 15W-30 és 15W-40
https://olajshop.hu/shop_search.php?search=vds-4
Volvo VDS-3
Maximum 90.000 km csereperiódussal használható haszongépjármű motorolaj Euro III normájú motorokhoz
https://olajshop.hu/shop_search.php?search=vds-3
Volvo VDS-2
Maximum 60.000 km csereperiódussal használható haszongépjármű motorolaj Euro II normájú motorokhoz
https://olajshop.hu/shop_search.php?search=vds-2
Volvo VDS
Maximum 50.000 km csereperiódussal használható haszongépjármű motorolaj
RVI RD
Alapkövetelmény: ACEA E3-96 Issue 4
Csereperiódusok: Euro II motorok: 10 – 40.000 km, Euro III motorok: 20 – 40.0000 km
RVI RD-2
Alapkövetelmény: ACEA E3-96 Issue 4 + Volvo VDS-2
Csereperiódus (Euro III motorok ) : 30 – 40.000 km RVI RLD
Alapkövetelmény: ACEA E5-02, és a Mack T9 teszt teljesítése a Mack EO-M Plus követelményeiből
Csereperiódusok: Euro II motorok: 10 – 40.000 km, Euro III motorok: 20 – 40.0000 km
RVI RLD-2
ACEA E7-04 Issue 4 + Volvo VDS-3
Csereperiódus (Euro III motorok: 45 – 60.000 km)
RVI RLD-3
Ugyanaz, mint Volvo VDS-4
RVI RXD
ACEA E4-99, Volvo VDS-3 és a Mack T9 teszt teljesítése a Mack EO-M Plus követelményeiből
RVI RGD
Speciális motorolaj CNG-vel üzemelő gázmotorokhoz a következő követelmények szerint:
ACEA E3-96 Issue 3
TBN = 6-8
Szulfáthamu = 1%
Caterpillar
Motorikus teljesítményszint két hatályos kategória létezik: ECF-1a, és ECF-2. Az ECF-2 alacsony hamutartalmú változata: ECF-3
MTU
Három motorikus teljesítményszintet különböztet meg
Oil Category 1
Oil Category 2 és 2.1
Oil Category 3 és 3.1
A motorikus teljesítményszint a számozásnak megfelelően növekedik
Az Oil Category 2.1 és 3.1 alacsony hamutartalmú specifikációkat írnak le.
A megengedett viszkozitási osztályok: SAE 30, 40, 5W-30, 10W-30, 5W-40, 10W-40, 15W-40, az Oil Category 3.1 azonban csak SAE 10W-40 viszkozitási osztályú lehet
Cummins
Két hatályos specifikáció létezik, amelyek közel azonos motorikus teljesítményszintet nyújtanak (a 20078 lehet alacsonyabb is)
20078: Az alapkövetelmény API CI-4, CI-4+
20081: Az alapkövetelmény API CJ-4 (alacsony hamutartalmú motorolaj specifikáció)
Detroit Diesel Co.
Hatályos specifikációk:
DDC 93K214
DDC 93K215
DDC 93K218 (alacsony hamutartalmú motorolaj specifikáció)