Hírek

2024.09.10

DAIMLER DTFR specifikációk

 

A Daimler Truck saját követelményrendszert ad ki a teherautóiban használt szerviztöltő motorolajokra. Ezeket egyetlen dokumentumba állítják össze, amelyet időszakonként frissítenek, akár a tesztelési követelmények megváltozásakor, akár új specifikációk hozzáadásával.

Minden egyedi specifikáció a DTFR lapszámáról ismert. A DTFR lapszámok mindegyike 15-tel kezdődik a „motorolaj” jelölésére, amelyet egy B követ a „nincs DPF” vagy egy C a DPF motor jelölésére, majd egy háromjegyű utótaggal végződik a specifikáció megkülönböztetése érdekében. .    

A specifikációk részletezik a megengedett viszkozitási fokozatokat, az ACEA vagy API szintű teljesítményt, amelyet szintén teljesíteni kell, valamint további fizikai, kémiai és motorvizsgálatokat, amelyeket el kell végezni. Ez magában foglalja a Daimler Truck által kifejlesztett motorteszteket is.

A Daimler Truck specifikációinak megfelelő jóváhagyási kérelmeket a Daimler Truck online folyadékfelszabadító rendszerén (FRS) keresztül nyújtják be. A Daimler Truck közzéteszi a jóváhagyott kenőanyagok listáját a Mercedes-Benz Trucks honlapján.

DTFR 15B110 (korábban MB228.3)
A DTFR 15B110 (korábban MB228.3) egy olyan kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol nincs felszerelve fejlett utókezelő rendszer, például dízel részecskeszűrők (DPF). Ezek a járművek jellemzően megfelelnek az Euro IV-es kibocsátási szabványnak és korábbinak.

A DTFR 15B110 kenőanyagok jellemzően SAE 15W-40, 10W-40, 10W-30 és 20W-50 viszkozitási osztályok, az API I. vagy II. csoportba tartozó alapolajokon alapulnak, szükség esetén alacsony szintű API III.

DTFR 15C100 (korábban MB228.31)
A DTFR 15C100 (korábban MB 228.31) egy alacsonyabb SAPS1 kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol a szabványos olajleeresztő is megfelelő fejlett utókezelő rendszerek, például dízel részecskeszűrők (DPF) használata mellett.

A DTFR 15C100 kenőanyagok jellemzően SAE 15W-40, 10W-40 vagy 10W-30 viszkozitási osztályok, elsősorban az API II. csoporton alapulnak, szükség esetén alacsony szintű API III csoport alapolajjal.

DTFR 15B120 (korábban MB 228.5)
A DTFR 15B120 (korábban MB 228.5) egy csúcskategóriás, magas TBN kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszerek, például dízel részecskeszűrők (DPF) nincsenek felszerelve.

A DTFR 15B120 kenőanyagok jellemzően SAE 10W-40 viszkozitási osztályok, amelyek API III + II csoport alapolajokon alapulnak.

DTFR 15C110 (korábban MB228.51)
A DTFR 15C110 (korábban MB 228.51) egy felső szintű, alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet olyan közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. Mivel ez a specifikáció magas követelményeket támaszt a tisztasággal és a kopásvédelemmel szemben, az utókezelő rendszerek élettartamának meghosszabbítása mellett széles körben ajánlott a Daimler Euro VI járművekben.

A DTFR 15C110 kenőanyagok jellemzően SAE 10W-40, 5W-30 vagy 10W-30 viszkozitási osztályok, amelyek az API III. csoport, III + II. vagy III. csoport + IV. csoport alapolajain alapulnak

DTFR 15C120 (korábban MB228.52)
A DTFR 15C120 (korábban MB 228.52) egy Top Tier alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet bizonyos Euro VI / US Tier 4 motorokhoz terveztek, amelyeket buszokban és ipari/terepjáró alkalmazásokban használnak, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. .

A DTFR 15C120 olajok jellemzően SAE 10W-40, 5W-30 vagy 10W-30 viszkozitási fokozatok, amelyek az API III. csoport, III + II. vagy III. + IV. csoport alapolajain alapulnak.

A DTFR 15C120 számos közös jellemzővel rendelkezik a DTFR 15C110-zel . A fő különbség a két specifikáció között az, hogy az MB 228.52 korlátozza a kenőanyagban megengedett kalciumszintet, és a fent említett kiválasztott alkalmazásokban/motorokban való használatra készült.

DTFR 15C130 (korábban MB228.61)
A DTFR 15C130 (korábban MB 228.61) egy Top Tier alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. A HTHS viszkozitása 2,9-3,2 cP, ezeket a kenőanyagokat úgy tervezték, hogy fokozott üzemanyag-takarékosságot biztosítsanak a legújabb Daimler OM471A Euro VI motorok számára.

A DTFR 15C130 kenőanyagok jellemzően SAE 5W-30 (2,9-3,2 cP) viszkozitási osztályúak, az API III csoport alapolaján alapulnak.

DTFR 15C140 (korábban MB 228.71)
A DTFR 15C140 (MB 228.71) egy felső szintű, alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. A HTHS viszkozitása 2,6-<2,9 cP, ezeket a kenőanyagokat úgy tervezték, hogy fokozott üzemanyag-takarékosságot biztosítsanak a legújabb Daimler OM471 Euro VI motorok számára.

A DTFR 15C140 (MB 228.71) kenőanyagok SAE xW-20 (2,6-<2,9 cP) viszkozitási osztályúak, jellemzően API III. csoportú alapolajon alapulnak.

 

forrás: https://360.lubrizol.com/Specifications/Daimler-Truck

Elérhetőségek

Central Europe Lubricant Kft. - OlajShop

Központi ügyfélszolgálat: info@olajshop.hu ; +36 30 758 9933

 

Elérhetőségeink

Székhely: 2600 Vác, Szilassy út 1/A 

Adószám: 14537868-2-13

Bankszámlaszám: K&H Bank 10401103-50505454-51551014

 

Üzleteink

OlajShop Budapest: 1152 Budapest, Városkapu u. 3., +3670 452 0523 ; budapest@olajshop.hu

OlajShop Debrecen: 4030 Debrecen, Diószegi út 3-5. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 708 2572 ; debrecen@olajshop.hu

OlajShop Szolnok: 5000 Szolnok, Fék u. 1. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 219 2915 ; szolnok@olajshop.hu  

OlajShop Szeged: 6724 Szeged, Bakay Nándor u. 52. (A Rappai csavarbolt mellett, a LineaCar Autószerviz telephelyén.) +3630 768 3167 ; szeged@olajshop.hu

 

https://olajshop.hu/spg/679835,901120/Az-OlajShop-Budapesti-uzlete-uj-helyre-koltozik

Kövess minket a Facebookon is

Látogató számláló

6
1
9
7
0
7
2

TOP termékek

Naptár

2024. Szeptember
H
K
Sze
Cs
P
Szo
V
 
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 
 

Központi ügyfélszolgálatunk elérhetősége: +36 30 758 9933 | info@olajshop.hu | H-P 08:00 - 17:00

Kérdése esetén keresse központi ügyfélszolgálatunkat: info@olajshop.hu

MOBIL1: szintetikus vagy hagyományos olajat használjunk?

Szintetikus olaj vagy hagyományos olaj

 

 

mobil1_product_termékek

A legtöbb olvasó tudja, hogy a szintetikus motorolajok általában jobb teljesítményt nyújtanak, mint a hagyományos motorolajok, mivel védelmet nyújtanak a járműve számára, de talán nem tudják, miért. Mi a valódi különbség a szintetikus és a hagyományos olaj között? Nagyon sok mindent.

A hagyományos és szintetikus olajok a talajban keletkeznek. De ez az, ahol a hasonlóságoknak vége is van.
A szintetikus olaj nemcsak finomított, hanem desztillált, tisztított és bázikus molekuláiba eltér. Ez a folyamat nemcsak több szennyeződést távolít el a nyersolajból, hanem lehetővé teszi, hogy az olajban lévő egyes molekulákat a modern motorok igényeihez igazítsák. Ezek a testreszabott molekulák nagyobb védelmet és teljesítményt nyújtanak, mint a hagyományos olajok. De a szintetikus alapolaj csak a történet fele. A megfelelő keverék adalékanyagoknak a keverékbe kell kerülniük, hogy létrehozzák a "kész" olajat.
 
A fejlett, teljesen szintetikus motorolajok Mobil 1 ™ márkájának egyedülálló formulája hozzájárul ahhoz, hogy a motor újszerűen működjön. Tehát mik a Mobil 1 szintetikus olaj előnyei? A szintetikus anyagok általában meghaladják a hagyományos motorolajokat, mivel nagyobb védelmet nyújtanak a járművek számára. 

Tartsa tisztán a motorját
Ahogy az olaj kering a motorban, feltapad az alkatrészekre. Idővel a hagyományos olajok időnként iszapot képezhetnek, ami csökkentheti a motor hatékonyságát és végső soron csökkentheti a motor élettartamát. A Mobil 1 motorolajok kevesebb szennyeződést tartalmaznak a hagyományos motorolajokhoz képest, és jobban ellenállnak az iszap kialakulásának, így megakadályozzák a lerakódásokat a motorban.

A motor nagyobb védelmet nyújt
A motor részei állandó kapcsolatban vannak egymással. Nagy sebességgel is haladnak. A motor szélsőséges környezetében a komponensek elhasználódhatnak és lerakódhatnak. A motorolaj a védőburkolat ezen alkatrészek között. Mivel a hagyományos olajok lebomlanak, csökkentik a motor kopásának megakadályozására való képességét. A Mobil 1 motorolajok azonban sokkal hosszabb ideig tartják meg a kopásállóságukat, növelve ezzel a motor élettartamát.

Áramlás alacsonyabb hőmérsékleten
Amikor az autó egy darabig áll (mondjuk egy éjszaka), az olaj leülepszik. De amikor ráadja a gyújtást, a kritikus motorrészeken keresztül áramlik, hogy megvédje a súrlódást. A hagyományos olajokkal több időt vesz igénybe, amíg egyenletesen áramlik a motoron. A hideg téli hónapokban, vagy ha rendkívül hideg környezetben él, ez az áramlási folyamat még tovább tart. A Mobil 1 motorolajok azonban alacsony hőmérsékleten is gyorsan áramlanak, és a gépkocsi indítása után azonnal megvédik a motort.

Jobb védelem magas hőmérsékleten
Menet közben a motorok felforrósodnak. Valóban nagyon forróak lesznek. Idővel a motorban található magas hőmérsékletek miatt a hagyományos motorolajok lebomolhatnak vagy elpárologhatnak a motorból, mely kopást eredményezhet. A Mobil 1 motorolajokat úgy tervezték, hogy ellenállhassanak ezeknek a magas hőmérsékleteknek, ami különösen fontos, ha forró éghajlaton jár.

Vegyük szemügyre a kritikus turbófeltöltő alkatrészeket
A fogyasztói kereslet kielégítése érdekében az autógyártók kisebb motorokkal (nagyobb üzemanyag-hatékonysággal) építenek autókat, de turbófeltöltőket (teljesítménynövelést) is használnak. Már említettük, hogy a motorok magas hőmérsékleten futnak, ami gyorsabban képes elhasználni a hagyományos olajokat, de a mai turbófeltöltős motorok még agresszívabb igénybevételnek teszik ki a motorokat. A turbófeltöltőben lévő tengely akár 200 000 fordulat / perc sebességgel is felpöröghet, ezért fontos, hogy a motorolaj elérje azt a tengelyt, és nagyon gyorsan kenje meg. A hagyományos olajok ilyen körülmények között gyorsabban lebomlanak, ami teljesítményvesztéshez vezethet. A Mobil 1 motorolajok sokkal jobb védelmet nyújtanak ezeknek a komponenseknek, mint a hagyományos olajok, így a csúcsteljesítményük és a motor teljesítményének növelése érdekében működnek.

 

 

 

forrás: MOBILOIL.COM

 

 

A MOBIL1 termékeket megvásárolhatja az olajshop webáruházában is.

 

 

 

olajshop.hu / olajshop budapest