Hírek

2023.09.23

MOTUL NGEN

 

FENNTARTHATÓ NAGY TELJESÍTMÉNY
"A nagy teljesítmény szilárdan rögzült a MOTUL DNS-ében. Ha kenőanyagaink megbízhatóságáról van szó, még a legkeményebb körülmények között sem kötünk kompromisszumot. Mi a MOTUL-nál így dolgozunk előretekintően és következetesen a holnap mobilitása érdekében új megoldásokon. Az új NGEN sorozattal a MOTUL három új fenntartható és erőforrás-takarékos, nagy teljesítményű motorolajat mutat be hibrid autókhoz és motorokhoz. A motorolajok nagyrészt kiváló minőségű regenerált olajokból állnak (NGEN 5 és NGEN 7 motorkerékpárokhoz), vagy nagy arányban tartalmaznak megújuló erőforrásokból származó nyersanyagokat (NGEN Hybrid hibrid autókhoz), és olyan teljesítményértékeket kínálnak, amelyek lényegesen gyengébb a piacon jelenleg kapható termékeknél."

MOTUL NGEN7
MAXIMÁLIS TELJESÍTMÉNY, ELSŐ OSZTÁLYÚ VÉDELEM
Az innovatív MOTUL ESTER Core® technológia kiváló minőségű szűz, valamint regenerált alapolajokkal kombinálva a legmagasabb teljesítményt és első osztályú védelmet tesz lehetővé. Ezenkívül a nagy teljesítményű olaj jobb reakciót tesz lehetővé az erős motorok számára, magas hőmérséklet-állósággal és erős tengelykapcsoló-fogással kombinálva.
AKÁR 50% REGENERÁLT MOTOROLAJ
Az NGEN 7 az adalékanyag és az ESTER összetétel tekintetében megegyezik a MOTUL 7100-zal, de legfeljebb 50%-ban regenerált motorolajat használ.
Ezenkívül a műanyag palackok 50%-ban újrahasznosított műanyagból készülnek.
KIVÁLÓ MINŐSÉG SPORT- ÉS KALAND ÚJRA
Az NGEN7 az első választás minden motoros számára, aki rendszeresen igényes és kifejezetten sportos vezetési magatartást tanúsít.
Alkalmas a teljes powersport kínálathoz, azaz quadokhoz, ATV-khez vagy side-by-side járművekhez is, megfelel az aktuális API szabványoknak és JASO MA2 tanúsítvánnyal rendelkezik.

MOTUL NGEN5
SIMA VÁLTÁS, OPTIMALIZÁLT ÜZEMANYAG-FOGYASZTÁS
Az innovatív MOTUL Ester Core® technológia a legmagasabb teljesítményt és első osztályú védelmet tesz lehetővé.
Ezenkívül a készítmény sima sebességváltást és optimalizált üzemanyag-fogyasztást kínál.
AKÁR 75% REGENERÁLT MOTOROLAJ
Az NGEN 5 adalékanyagot és ESTER összetételt használ, mint a hagyományos MOTUL 5100 motorolaj, de legfeljebb 75%-ban regenerált motorolajra támaszkodik.
Ezenkívül a műanyag palackok 50%-ban újrahasznosított műanyagból készülnek.
KIVÁLÓ MINŐSÉG NAPI HASZNÁLATHOZ ÉS SZABADIDŐ ÚTRA
Az NGEN 5 nagy teljesítményű és megbízható motorolajat kínál a mindennapi használatra és a városi és vidéki környezet kihívásaira egyaránt.
Alkalmas a teljes powersport kínálathoz, azaz quadokhoz, ATV-khez vagy side-by-side járművekhez is, megfelel az aktuális API szabványoknak és JASO MA2 tanúsítvánnyal rendelkezik.


MOTUL NGEN HYBRID
HIBRID TERMÉKFORRADALOM
A MOTUL NGEN HYBRID egy igazi termékforradalom a hibridautó-vezetők számára.
Miután 2016-ban a MOTUL bemutatta a MOTUL HYBRID-et, az első hibrid járművek követelményeire szabott motorolajat, a termék most valódi fenntarthatósági frissítést kap.
FENNTARTHATÓ ÉS CO2-MEGTAKARÍTÓ TECHNOLÓGIA
A MOTUL NGEN HYBRID legfeljebb 25 százalékban megújuló nyersanyagból származó olajat tartalmaz, és támogatja a jobb üzemanyag-hatékonyságot, valamint a jobb reakció- és indítási viselkedést.
Ezenkívül a műanyag palackok 50%-ban újrahasznosított műanyagból készülnek.
MEGBÍZHATÓ KENÉS, MAXIMÁLIS VÉDELEM
A különféle adalékokat tartalmazó speciális formulának és az ESTER Core technológiának köszönhetően a motor jobban védett a lerakódásokkal szemben, és megbízhatóan kenhető még a hibrid járművekre jellemző alacsony motorhőmérsékleten is.
MEGFELEL A LEGÚJABB SZABVÁNYOKNAK
A MOTUL NGEN HYBRID megfelel a legújabb API SP és ILSAG GF-6 szabványoknak, valamint a JASO GLV-1-nek.

 

forrás: https://www.motul.com/se/en/landings/motul-ngen-5-7-hybrid

Elérhetőségek

Central Europe Lubricant Kft. - OlajShop

Központi ügyfélszolgálat: info@olajshop.hu ; +36 30 758 9933

 

Elérhetőségeink

Székhely: 2600 Vác, Szilassy út 1/A Adószám: 14537868-2-13

Bankszámlaszám: MKB Bank Zrt: 10300002-13179648-00014907

 

Üzleteink

OlajShop Budapest: 1152 Budapest, Városkapu u. 3., +3670 452 0523 ; budapest@olajshop.hu

OlajShop Debrecen: 4030 Debrecen, Diószegi út 3-5. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 708 2572 ; debrecen@olajshop.hu

OlajShop Szeged: 6724 Szeged, Bakay Nándor u. 52. (Volt IKESZ autóház, a Magyar Autóklub mellett) +3630 768 3167 ; szeged@olajshop.hu

 

https://olajshop.hu/spg/679835,901120/Az-OlajShop-Budapesti-uzlete-uj-helyre-koltozik

Kövess minket a Facebookon is

Látogató számláló

5
1
1
0
0
9
9

TOP termékek

Naptár

2023. Szeptember
H
K
Sze
Cs
P
Szo
V
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Központi ügyfélszolgálat: +3630 758 9933 | info@olajshop.hu |H-P: 08:00-16:00

OlajShop Budapest | +3670 452 05 23 | Útvonal Budapesti üzletünkbe | H-Cs: 08:00-17:00; Péntek: 8:00-17:00

OlajShop Debrecen | +3630 708 2572Útvonal Debreceni üzletünkbe | H-P: 08:00-17:00

OlajShop Szeged | +3630 768 3167Útvonal Szegedi üzletünkbe | H-P: 08:00-17:00

Kérdése esetén keresse központi ügyfélszolgálatunkat: +36-30/7589933 | info@olajshop.hu

Kenőanyagokról általában

KENÉSTECHNIKAI ALAPFOGALMAK

 


ADALÉKOK


Így nevezik azokat a pótlékokat vagy hatóanyagokat, amelyek az alapolajokkal vegyítve
a kenőanyagoknak bizonyos tulajdonságait megerősítik, mint például az öregedéssel,
oxidálódással, nyomással szembeni ellenállást, a védelmet a kopással szemben, a
hőmérsékletfüggő-viszkozitás viselkedést, hatását a korrózió csökkentésére.


ADALÉKOLÁS


A korszerű kenőanyagok lényegében kétféle alapanyagból állnak :
egyrészt kiváló minőség nyersolajból, függetlenül attól, hogy ásványi eredetű, vagy
szintetikus úton elállított
másrészt olyan kiegészítőkből, amelyek feladata az
olajoknak olyan tulajdonságokat kölcsönözni, amivel eredetileg nem rendelkeznek
· Az adalékok hatásmódja
A korszerű motorok időről-időre egyre komolyabb igényeket támasztanak az
olajokkal szemben, amelyekhez ezen széleskörű feladatok teljesíthetsége érdekében
pótanyagokat kell keverni.
· Oxidálódással szembeni adalékok
Az ilyen adalékok megakadályozzák az olaj túlságosan gyors öregedését. A magas
hőmérséklet sietteti az öregedési folyamatot. Ezért minden olyan olajnak, amelyet a
gyakorlatban 80 oC-nál magasabb hőmérsékletre hevítenek, ilyen adalékokat
tartalmaznia kell.
· Habzásgátló adalék
Megakadályozza a felhabzást, ezáltal minden fázisban megőrzik az olaj
kenőképességét
· Korróziógátló adalék
Az oxidáció következtében olyan vegyületek jöhetnek létre, amelyek megváltoztatják
az olaj PH értékét. A savak mindenek előtt a motor olyan érzékeny részeit
károsíthatják, amilyen pl. a csapágycsésze. Ez magyarázza ezen adalékok
szükségességét.
· Rozsdavédő adalék
A motor részeire további káros hatást gyakorolhat a kondenzvíz. Széleskörű
védelmet biztosíthat az ilyen jelenséggel szemben a megfelelő adalék.
· Kopásvédő adalék
Az ilyen adalék növeli a kenőolajfilm teherbírását, ezáltal megakadályozván a
fémnek fémfelületen történ súrlódását még akkor is, ha az olaj már hosszú ideje
van a motorban.
· Tisztítószer
A motorban az égési folyamat során kokszos lerakódás képződik, ami hosszabb
időszak alatt negatívan befolyásolja a motor teljesítményét és növeli az üzemanyag
fogyasztást. Ez indokolja az üzemidő alatt a motor tisztításához a tisztítószeradalékok
használatának szükségességét.
· Oldószerek
A lemosott szennyezdést az ilyen adalékok lebegő állapotban tartják, így aztán az
olajcsere során az olajjal együtt leereszthetik. Az „oldószerek „ magas aránya
megakadályozza a habosodást.
· Viszkozitási indexjavító adalékok
A viszkozitás indexjavító szám ( VI ) a hőmérsékletfüggő viszkozitás viselkedésének
mérőszáma. Minél magasabb a VI érték, annál jobban tűri az olaj a nagy
hőmérséklet különbségeket. A gyakorlatban jelentős hőmérsékletkülönbség
mindenek előtt a hideg indulás és az azt követő hirtelen gyorsítás során lép fel.


ALAPOLAJ


Az alapolajat bázisolajnak is nevezik. A kenőolaj legnagyobb arányú összetevője.
Alapolajnak ( bázisolajnak ) ásványolajat, szintetikus olajat, vagy a kettő valamilyen
keverékét nevezik.


SAE BESOROLÁSOK


Az Egyesült Államokbeli Society of Automotive Engineers Inc. ( SAE ) a motor és
hajtómű olajokat a viszkozitási osztályokba sorolta.


NYÍRÁSSTABILITÁS


A motorban a mechanikai igénybevétel eredményeként a bázisolaj és a kiegészítők,
amiket a viszkozitás hőállósága javítása érdekében kevertek az olajhoz, elveszítik
hatásukat. Ezt a folyamatot nevezik nyírásnak. Egy ilyen folyamat során pl. egy SAE
15W-40-es olajból 15W-30-as lesz. A nyírásstabilitást meghatározott eljárás során
ellenőrzik.


VISZKOZITÁS


Folyadékok nyúlóssága/folyáskészsége. A viszkozitás egy mérőszám, amely az olaj
sűrűségére illetve hígságára utal egy bizonyos hőmérsékleten.


A kenőanyagok szerepe a motorban:

minimálisra csökkentik a súrlódást és a kopást
tömítenek
hűtenek
tisztítanak
megelőzik a rozsdát és a korróziót


A bázisolajok fajtái:
ásványi
növényi
rész-szintetikus
HC, HT, MC Synthese
full szintetikus


Sokan alábecsülik az ásványi kenőanyagok jelentőségét, pedig mechanikai jellemzői messzemenőkig túlszárnyalják a szintetikus olajakét.


A növényi olajok - kellő öregedésállóságot biztosító antioxidánssal - ma már kitűnő kenőanyag-alapolajnak mondhatók.


A szintetikus olajok vegyi folyamat eredményei. A szintézis végeredményeképp előállított olajok pontosabb molekulaszerkezete magasabb hőstabilitással bír, mint bármely természetes alapanyagú társáé.


Ellenben ha a termikus stabilitás mellett a mechanikai jellemzők is kiemelt szerephez jutnak, úgy természetes alapanyagokkal keverve alkalmazzák. Ezek a rész-szintetikus olajok.
A modern vegyészet tette lehetővé az ásványi alapanyagok olyan módosítását, amellyel gazdaságos keretek között úgy befolyásolható a kémiai szerkezet, hogy az olaj mechanikai jellemzői ne csorbuljanak - vagy még tovább javíthatóak legyenek. Ezek a HC, HT, MC szintézis néven váltak ismertté. Bizonyos szempontból a szintetikus olajoknál is "magasabb rendűnek" tekinthetők. Ismertségük - az információs hiányosságok miatt - igen alacsony, bár ipari felhasználásuk egyre nagyobb méreteket ölt.

A motorolajok osztályozása két fő elv alapján történik:
viszkozítás szerint (SAE)
teljesítményszint szerint (API, ACEA)

Az új motor is fogyaszt olajat?

Az olajfogyás mértéke négy tényezőtől függ

a motor tömítettsége (nem az elfolyásról van itt szó, hanem a dugattyúgyűrűk-hengerfal-dugattyú hármasának, valamint a szelepvezetők és szelepszárak közötti tömítettség mértékéről)
a teljesítmény-kihasználtság foka (egy motor teljesítményének 40%-os átlagos kihasználtságától a 100%-os kihasználtság felé haladva az olajfogyasztás mértéke cseppet sem arányosan: exponenciálisan nő)
a termikus üzemi körülmények (alacsony sebességi fokozatban - amikor a menetszél hűtő hatása alig, vagy egyáltalán nem érvényesül - a motorban lévő kenőanyag túlmelegedhet és ez magasabb párolgási veszteséget jelent.)
a motorolaj és adalékai kipárolgási vesztesége (az ACEA vizsgálatok nem véletlenül rögzítik és ellenőrzik ennek mértékét a NOACK teszt alapján)