Hírek

2024.02.26

ÚJ Total OPTIMA motorolajok



A TotalEnergies piacra dobja a RUBIA OPTIMA teherautóolajok teljesen új termékcsaládját. A műszaki és minőségi teljesítmény tekintetében megfelel a legszigorúbb előírásoknak: API: CK-4, ACEA: E8 és E11, valamint a Mercedes-Benz, Volvo, Mack, Cummins, Scania, MAN igényes gyártói engedélyeinek.

total-rubia-optima-termékek



RUBIA OPTIMA 5100 XFE 5W-20
(A legújabb motorokhoz)
Alacsony SAPS szintetikus motorolaj csökkentett HTHS=2 értékkel a legújabb motorokhoz - MAN D13 és SCANIA DC13.
Műszaki adatok:
MAN: M 3977 - D13 motorok
SCANIA: LDF-5 - DC13 motorok (173, 174, 175 és 176)

RUBIA OPTIMA 4100 XFE 5W-30
(A legújabb motorokhoz)
Alacsony SAPS szintetikus motorolaj >2,9 és <3,2 HTHS-értékkel a legújabb Mercedes Benz, Volvo, Renault-Trucks és MACK speciális motorokhoz.
Műszaki adatok:
API: FA-4; Mercedes-Benz: 228,61; MACK: MACK EOS-5;
RENAULT teherautók: RLD-5 - dTi 13 motor;
VOLVO teherautók: VOLVO VDS-5 - D13K5 motor.

RUBIA OPTIMA 3500 FE 5W-30
(Új és régebbi motorokhoz egyaránt)
Teljesen szintetikus alacsony SAPS-tartalmú olaj, dízel- és gázüzemű motorokhoz. Megfelel a legújabb API: CK-4 és ACEA: E8 és E11 szabványok követelményeinek, valamint a maximális olajcsere intervallumokra vonatkozó szigorú OEM követelményeknek. A RUBIA OPTIMA 3500 FE 5W-30 olaj különösen ajánlott a legújabb Euro IV–VI és VId motorokhoz. Ilyen motorokat a legtöbb nemzetközi teherautó- és buszmotorgyártó telepít, mint például a Mercedes Benz, Scania, MAN, Volvo, DAF, Iveco, Renault, Ford stb. A RUBIA OPTIMA 3500 FE 5W-30 ezért nagyon széles körben alkalmazható. Különösen alkalmas a legújabb teherautók teljes flottájának szervizelésére. Hatékonyan helyettesíti a régebbi, bevált kenőanyagokat is, például a nagyon népszerű RUBIA TIR 9900 FE 5W-30 olajat.
Műszaki adatok:
API: CK-4/CJ-4/CI-4+/CI-4/CH-4;
ACEA: E6, E7, E8, E9, E11;
MB: 228,51 / 228,52; Renault-Truck: RLD-3; VOLVO: VDS 4.5;
MACK: EO-S 4.5; DAF: PSQL 2.1E LD*; MAN: M 3677 / 3777;
Cummins: CES 20086; FPT IVECO KATEGÓRIA TLS E9*/CK-4*;
SCANIA: LDF-4; FORD: WSS-M2C-213 - A1*
*- minőségi szint

RUBIA OPTIMA 3100 FE 10W-30
(Ideális Euro 4-6 és 6d motorokhoz)
Félszintetikus, üzemanyag-hatékony, alacsony SAPS-tartalmú olaj dízel- és gázüzemű motorokhoz. Megfelel a legújabb API CK-4 és ACEA: E8 és E11a szabványok követelményeinek, valamint a legtöbb OEM szigorú követelményeinek a maximális olajcsere intervallumokra vonatkozóan. Különösen ajánlott a legújabb Euro 4-6 és 6d motorokhoz.
Műszaki adatok:
API: CK-4/CJ-4/CI-4+/CI-4/CH-4; ACEA: E6, E7, E8, E9, E11;
MB: 228,51 / 228,52; Renault-Truck: RLD-3; VOLVO: VDS 4.5;
MACK: EO-S 4.5; DAF: LD*; Cummins: CES 20086;
Detroit Diesel: DDC DFS 93K222*.
*- minőségi szint

RUBIA OPTIMA 3100 10W-40
(Ideális teljes flották számára Euro 4-6 és 6d motorokkal)
Félszintetikus alacsony SAPS-tartalmú olaj, dízel- és gázüzemű motorokhoz. Megfelel a legújabb API CK-4 és ACEA: E8 és E11 szabványok követelményeinek, valamint a legtöbb OEM-gyártó szigorú követelményeinek a maximális olajcsere-intervallumra vonatkozóan. Különösen ajánlott a legújabb Euro IV–VI és VId motorokhoz. A RUBIA OPTIMA 3100 10W-40 megfelel számos európai és amerikai motorgyártó változatos követelményeinek. Használata a legújabb teherautók teljes flottájának szervizeléséhez ajánlott. Hatékonyan helyettesíti a régebbi, bevált kenőanyagokat is, például a nagyon népszerű RUBIA TIR 8900 10W-40 olajat.
Műszaki adatok:
API: CK-4/CJ-4/CI-4+/CI-4/CH-4;
ACEA: E6, E7, E8, E9, E11;
MB: 228.51 / 228.52;Renault-Truck: RLD-3;VOLVO: VDS 4.5;
MACK: EO-S 4.5; DAF: LD*; Cummins: CES 20086;
FPT IVECO KATEGÓRIA TLS E9*/CK-4*; MAN M 3477/M 3271-1*
*- minőségi szint


RUBIA OPTIMA 1100 FE 10W-30
(Ideális Volvo, Renault Trucks és DAF motorokhoz)
Üzemanyag-hatékony, alacsony SAPS motorolaj (Euro IV, V, VI és VId), nagyon modern olajalapok keverékén készül, különösen Volvo, Renault Trucks és DAF (PX) motorokhoz ajánlott. Megfelel a legújabb API: CK-4 és ACEA: E11 szabványok követelményeinek. Gázüzemű motorok kenésére is alkalmas. Különösen ajánlott rendkívül alacsony kéntartalmú üzemanyaggal működő motorokhoz. Az új termék megfelel a legtöbb OEM-gyártó szigorú követelményeinek a maximális olajcsere-intervallumra vonatkozóan.
Műszaki adatok:
API: CK-4/CJ-4/CI-4+/CI-4/CH-4; ACEA: E7, E9, E11;
MB: 228.31;Renault-Truck: RLD-3; VOLVO: VDS 4.5; MACK: EO-S 4.5;
DAF: PSQL 2.1E*; Detroit Diesel: DFS 94K222*;
Cummins: CES 20086 FORD: WSS-M2C-171 - A1*.
*- minőségi szint

 

 

forrás: https://totalenergies-eng.prowly.com/229759-totalenergies-rubia-optima

Elérhetőségek

Central Europe Lubricant Kft. - OlajShop

Központi ügyfélszolgálat: info@olajshop.hu ; +36 30 758 9933

 

Elérhetőségeink

Székhely: 2600 Vác, Szilassy út 1/A 

Adószám: 14537868-2-13

Bankszámlaszám: K&H Bank 10401103-50505454-51551014

 

Üzleteink

OlajShop Budapest: 1152 Budapest, Városkapu u. 3., +3670 452 0523 ; budapest@olajshop.hu

OlajShop Debrecen: 4030 Debrecen, Diószegi út 3-5. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 708 2572 ; debrecen@olajshop.hu

OlajShop Szolnok: 5000 Szolnok, Fék u. 1. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 219 2915 ; szolnok@olajshop.hu  

OlajShop Szeged: 6724 Szeged, Bakay Nándor u. 52. (A Rappai csavarbolt mellett, a LineaCar Autószerviz telephelyén.) +3630 768 3167 ; szeged@olajshop.hu

 

https://olajshop.hu/spg/679835,901120/Az-OlajShop-Budapesti-uzlete-uj-helyre-koltozik

Kövess minket a Facebookon is

Látogató számláló

5
5
2
3
8
1
7

TOP termékek

Központi ügyfélszolgálatunk: +36 30 758 9933 | info@olajshop.hu |  08:00-17:00

Kérdése esetén keresse központi ügyfélszolgálatunkat: +36-30/7589933 | info@olajshop.hu

Kenőanyagokról általában

KENÉSTECHNIKAI ALAPFOGALMAK

 


ADALÉKOK


Így nevezik azokat a pótlékokat vagy hatóanyagokat, amelyek az alapolajokkal vegyítve
a kenőanyagoknak bizonyos tulajdonságait megerősítik, mint például az öregedéssel,
oxidálódással, nyomással szembeni ellenállást, a védelmet a kopással szemben, a
hőmérsékletfüggő-viszkozitás viselkedést, hatását a korrózió csökkentésére.


ADALÉKOLÁS


A korszerű kenőanyagok lényegében kétféle alapanyagból állnak :
egyrészt kiváló minőség nyersolajból, függetlenül attól, hogy ásványi eredetű, vagy
szintetikus úton elállított
másrészt olyan kiegészítőkből, amelyek feladata az
olajoknak olyan tulajdonságokat kölcsönözni, amivel eredetileg nem rendelkeznek
· Az adalékok hatásmódja
A korszerű motorok időről-időre egyre komolyabb igényeket támasztanak az
olajokkal szemben, amelyekhez ezen széleskörű feladatok teljesíthetsége érdekében
pótanyagokat kell keverni.
· Oxidálódással szembeni adalékok
Az ilyen adalékok megakadályozzák az olaj túlságosan gyors öregedését. A magas
hőmérséklet sietteti az öregedési folyamatot. Ezért minden olyan olajnak, amelyet a
gyakorlatban 80 oC-nál magasabb hőmérsékletre hevítenek, ilyen adalékokat
tartalmaznia kell.
· Habzásgátló adalék
Megakadályozza a felhabzást, ezáltal minden fázisban megőrzik az olaj
kenőképességét
· Korróziógátló adalék
Az oxidáció következtében olyan vegyületek jöhetnek létre, amelyek megváltoztatják
az olaj PH értékét. A savak mindenek előtt a motor olyan érzékeny részeit
károsíthatják, amilyen pl. a csapágycsésze. Ez magyarázza ezen adalékok
szükségességét.
· Rozsdavédő adalék
A motor részeire további káros hatást gyakorolhat a kondenzvíz. Széleskörű
védelmet biztosíthat az ilyen jelenséggel szemben a megfelelő adalék.
· Kopásvédő adalék
Az ilyen adalék növeli a kenőolajfilm teherbírását, ezáltal megakadályozván a
fémnek fémfelületen történ súrlódását még akkor is, ha az olaj már hosszú ideje
van a motorban.
· Tisztítószer
A motorban az égési folyamat során kokszos lerakódás képződik, ami hosszabb
időszak alatt negatívan befolyásolja a motor teljesítményét és növeli az üzemanyag
fogyasztást. Ez indokolja az üzemidő alatt a motor tisztításához a tisztítószeradalékok
használatának szükségességét.
· Oldószerek
A lemosott szennyezdést az ilyen adalékok lebegő állapotban tartják, így aztán az
olajcsere során az olajjal együtt leereszthetik. Az „oldószerek „ magas aránya
megakadályozza a habosodást.
· Viszkozitási indexjavító adalékok
A viszkozitás indexjavító szám ( VI ) a hőmérsékletfüggő viszkozitás viselkedésének
mérőszáma. Minél magasabb a VI érték, annál jobban tűri az olaj a nagy
hőmérséklet különbségeket. A gyakorlatban jelentős hőmérsékletkülönbség
mindenek előtt a hideg indulás és az azt követő hirtelen gyorsítás során lép fel.


ALAPOLAJ


Az alapolajat bázisolajnak is nevezik. A kenőolaj legnagyobb arányú összetevője.
Alapolajnak ( bázisolajnak ) ásványolajat, szintetikus olajat, vagy a kettő valamilyen
keverékét nevezik.


SAE BESOROLÁSOK


Az Egyesült Államokbeli Society of Automotive Engineers Inc. ( SAE ) a motor és
hajtómű olajokat a viszkozitási osztályokba sorolta.


NYÍRÁSSTABILITÁS


A motorban a mechanikai igénybevétel eredményeként a bázisolaj és a kiegészítők,
amiket a viszkozitás hőállósága javítása érdekében kevertek az olajhoz, elveszítik
hatásukat. Ezt a folyamatot nevezik nyírásnak. Egy ilyen folyamat során pl. egy SAE
15W-40-es olajból 15W-30-as lesz. A nyírásstabilitást meghatározott eljárás során
ellenőrzik.


VISZKOZITÁS


Folyadékok nyúlóssága/folyáskészsége. A viszkozitás egy mérőszám, amely az olaj
sűrűségére illetve hígságára utal egy bizonyos hőmérsékleten.


A kenőanyagok szerepe a motorban:

minimálisra csökkentik a súrlódást és a kopást
tömítenek
hűtenek
tisztítanak
megelőzik a rozsdát és a korróziót


A bázisolajok fajtái:
ásványi
növényi
rész-szintetikus
HC, HT, MC Synthese
full szintetikus


Sokan alábecsülik az ásványi kenőanyagok jelentőségét, pedig mechanikai jellemzői messzemenőkig túlszárnyalják a szintetikus olajakét.


A növényi olajok - kellő öregedésállóságot biztosító antioxidánssal - ma már kitűnő kenőanyag-alapolajnak mondhatók.


A szintetikus olajok vegyi folyamat eredményei. A szintézis végeredményeképp előállított olajok pontosabb molekulaszerkezete magasabb hőstabilitással bír, mint bármely természetes alapanyagú társáé.


Ellenben ha a termikus stabilitás mellett a mechanikai jellemzők is kiemelt szerephez jutnak, úgy természetes alapanyagokkal keverve alkalmazzák. Ezek a rész-szintetikus olajok.
A modern vegyészet tette lehetővé az ásványi alapanyagok olyan módosítását, amellyel gazdaságos keretek között úgy befolyásolható a kémiai szerkezet, hogy az olaj mechanikai jellemzői ne csorbuljanak - vagy még tovább javíthatóak legyenek. Ezek a HC, HT, MC szintézis néven váltak ismertté. Bizonyos szempontból a szintetikus olajoknál is "magasabb rendűnek" tekinthetők. Ismertségük - az információs hiányosságok miatt - igen alacsony, bár ipari felhasználásuk egyre nagyobb méreteket ölt.

A motorolajok osztályozása két fő elv alapján történik:
viszkozítás szerint (SAE)
teljesítményszint szerint (API, ACEA)

Az új motor is fogyaszt olajat?

Az olajfogyás mértéke négy tényezőtől függ

a motor tömítettsége (nem az elfolyásról van itt szó, hanem a dugattyúgyűrűk-hengerfal-dugattyú hármasának, valamint a szelepvezetők és szelepszárak közötti tömítettség mértékéről)
a teljesítmény-kihasználtság foka (egy motor teljesítményének 40%-os átlagos kihasználtságától a 100%-os kihasználtság felé haladva az olajfogyasztás mértéke cseppet sem arányosan: exponenciálisan nő)
a termikus üzemi körülmények (alacsony sebességi fokozatban - amikor a menetszél hűtő hatása alig, vagy egyáltalán nem érvényesül - a motorban lévő kenőanyag túlmelegedhet és ez magasabb párolgási veszteséget jelent.)
a motorolaj és adalékai kipárolgási vesztesége (az ACEA vizsgálatok nem véletlenül rögzítik és ellenőrzik ennek mértékét a NOACK teszt alapján)