Hírek

2024.09.10

DAIMLER DTFR specifikációk

 

A Daimler Truck saját követelményrendszert ad ki a teherautóiban használt szerviztöltő motorolajokra. Ezeket egyetlen dokumentumba állítják össze, amelyet időszakonként frissítenek, akár a tesztelési követelmények megváltozásakor, akár új specifikációk hozzáadásával.

Minden egyedi specifikáció a DTFR lapszámáról ismert. A DTFR lapszámok mindegyike 15-tel kezdődik a „motorolaj” jelölésére, amelyet egy B követ a „nincs DPF” vagy egy C a DPF motor jelölésére, majd egy háromjegyű utótaggal végződik a specifikáció megkülönböztetése érdekében. .    

A specifikációk részletezik a megengedett viszkozitási fokozatokat, az ACEA vagy API szintű teljesítményt, amelyet szintén teljesíteni kell, valamint további fizikai, kémiai és motorvizsgálatokat, amelyeket el kell végezni. Ez magában foglalja a Daimler Truck által kifejlesztett motorteszteket is.

A Daimler Truck specifikációinak megfelelő jóváhagyási kérelmeket a Daimler Truck online folyadékfelszabadító rendszerén (FRS) keresztül nyújtják be. A Daimler Truck közzéteszi a jóváhagyott kenőanyagok listáját a Mercedes-Benz Trucks honlapján.

DTFR 15B110 (korábban MB228.3)
A DTFR 15B110 (korábban MB228.3) egy olyan kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol nincs felszerelve fejlett utókezelő rendszer, például dízel részecskeszűrők (DPF). Ezek a járművek jellemzően megfelelnek az Euro IV-es kibocsátási szabványnak és korábbinak.

A DTFR 15B110 kenőanyagok jellemzően SAE 15W-40, 10W-40, 10W-30 és 20W-50 viszkozitási osztályok, az API I. vagy II. csoportba tartozó alapolajokon alapulnak, szükség esetén alacsony szintű API III.

DTFR 15C100 (korábban MB228.31)
A DTFR 15C100 (korábban MB 228.31) egy alacsonyabb SAPS1 kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol a szabványos olajleeresztő is megfelelő fejlett utókezelő rendszerek, például dízel részecskeszűrők (DPF) használata mellett.

A DTFR 15C100 kenőanyagok jellemzően SAE 15W-40, 10W-40 vagy 10W-30 viszkozitási osztályok, elsősorban az API II. csoporton alapulnak, szükség esetén alacsony szintű API III csoport alapolajjal.

DTFR 15B120 (korábban MB 228.5)
A DTFR 15B120 (korábban MB 228.5) egy csúcskategóriás, magas TBN kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszerek, például dízel részecskeszűrők (DPF) nincsenek felszerelve.

A DTFR 15B120 kenőanyagok jellemzően SAE 10W-40 viszkozitási osztályok, amelyek API III + II csoport alapolajokon alapulnak.

DTFR 15C110 (korábban MB228.51)
A DTFR 15C110 (korábban MB 228.51) egy felső szintű, alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet olyan közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. Mivel ez a specifikáció magas követelményeket támaszt a tisztasággal és a kopásvédelemmel szemben, az utókezelő rendszerek élettartamának meghosszabbítása mellett széles körben ajánlott a Daimler Euro VI járművekben.

A DTFR 15C110 kenőanyagok jellemzően SAE 10W-40, 5W-30 vagy 10W-30 viszkozitási osztályok, amelyek az API III. csoport, III + II. vagy III. csoport + IV. csoport alapolajain alapulnak

DTFR 15C120 (korábban MB228.52)
A DTFR 15C120 (korábban MB 228.52) egy Top Tier alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet bizonyos Euro VI / US Tier 4 motorokhoz terveztek, amelyeket buszokban és ipari/terepjáró alkalmazásokban használnak, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. .

A DTFR 15C120 olajok jellemzően SAE 10W-40, 5W-30 vagy 10W-30 viszkozitási fokozatok, amelyek az API III. csoport, III + II. vagy III. + IV. csoport alapolajain alapulnak.

A DTFR 15C120 számos közös jellemzővel rendelkezik a DTFR 15C110-zel . A fő különbség a két specifikáció között az, hogy az MB 228.52 korlátozza a kenőanyagban megengedett kalciumszintet, és a fent említett kiválasztott alkalmazásokban/motorokban való használatra készült.

DTFR 15C130 (korábban MB228.61)
A DTFR 15C130 (korábban MB 228.61) egy Top Tier alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. A HTHS viszkozitása 2,9-3,2 cP, ezeket a kenőanyagokat úgy tervezték, hogy fokozott üzemanyag-takarékosságot biztosítsanak a legújabb Daimler OM471A Euro VI motorok számára.

A DTFR 15C130 kenőanyagok jellemzően SAE 5W-30 (2,9-3,2 cP) viszkozitási osztályúak, az API III csoport alapolaján alapulnak.

DTFR 15C140 (korábban MB 228.71)
A DTFR 15C140 (MB 228.71) egy felső szintű, alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. A HTHS viszkozitása 2,6-<2,9 cP, ezeket a kenőanyagokat úgy tervezték, hogy fokozott üzemanyag-takarékosságot biztosítsanak a legújabb Daimler OM471 Euro VI motorok számára.

A DTFR 15C140 (MB 228.71) kenőanyagok SAE xW-20 (2,6-<2,9 cP) viszkozitási osztályúak, jellemzően API III. csoportú alapolajon alapulnak.

 

forrás: https://360.lubrizol.com/Specifications/Daimler-Truck

Elérhetőségek

Central Europe Lubricant Kft. - OlajShop

Központi ügyfélszolgálat: info@olajshop.hu ; +36 30 758 9933

 

Elérhetőségeink

Székhely: 2600 Vác, Szilassy út 1/A 

Adószám: 14537868-2-13

Bankszámlaszám: K&H Bank 10401103-50505454-51551014

 

Üzleteink

OlajShop Budapest: 1152 Budapest, Városkapu u. 3., +3670 452 0523 ; budapest@olajshop.hu

OlajShop Debrecen: 4030 Debrecen, Diószegi út 3-5. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 708 2572 ; debrecen@olajshop.hu

OlajShop Szolnok: 5000 Szolnok, Fék u. 1. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 219 2915 ; szolnok@olajshop.hu  

OlajShop Szeged: 6724 Szeged, Bakay Nándor u. 52. (A Rappai csavarbolt mellett, a LineaCar Autószerviz telephelyén.) +3630 768 3167 ; szeged@olajshop.hu

 

https://olajshop.hu/spg/679835,901120/Az-OlajShop-Budapesti-uzlete-uj-helyre-koltozik

Kövess minket a Facebookon is

Látogató számláló

6
2
5
4
2
4
2

TOP termékek

Naptár

2024. Október
H
K
Sze
Cs
P
Szo
V
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 

Központi ügyfélszolgálatunk elérhetősége: +36 30 758 9933 | info@olajshop.hu | H-P 08:00 - 17:00

Kérdése esetén keresse központi ügyfélszolgálatunkat: info@olajshop.hu

Kenőanyagokról általában

KENÉSTECHNIKAI ALAPFOGALMAK

 


ADALÉKOK


Így nevezik azokat a pótlékokat vagy hatóanyagokat, amelyek az alapolajokkal vegyítve
a kenőanyagoknak bizonyos tulajdonságait megerősítik, mint például az öregedéssel,
oxidálódással, nyomással szembeni ellenállást, a védelmet a kopással szemben, a
hőmérsékletfüggő-viszkozitás viselkedést, hatását a korrózió csökkentésére.


ADALÉKOLÁS


A korszerű kenőanyagok lényegében kétféle alapanyagból állnak :
egyrészt kiváló minőség nyersolajból, függetlenül attól, hogy ásványi eredetű, vagy
szintetikus úton elállított
másrészt olyan kiegészítőkből, amelyek feladata az
olajoknak olyan tulajdonságokat kölcsönözni, amivel eredetileg nem rendelkeznek
· Az adalékok hatásmódja
A korszerű motorok időről-időre egyre komolyabb igényeket támasztanak az
olajokkal szemben, amelyekhez ezen széleskörű feladatok teljesíthetsége érdekében
pótanyagokat kell keverni.
· Oxidálódással szembeni adalékok
Az ilyen adalékok megakadályozzák az olaj túlságosan gyors öregedését. A magas
hőmérséklet sietteti az öregedési folyamatot. Ezért minden olyan olajnak, amelyet a
gyakorlatban 80 oC-nál magasabb hőmérsékletre hevítenek, ilyen adalékokat
tartalmaznia kell.
· Habzásgátló adalék
Megakadályozza a felhabzást, ezáltal minden fázisban megőrzik az olaj
kenőképességét
· Korróziógátló adalék
Az oxidáció következtében olyan vegyületek jöhetnek létre, amelyek megváltoztatják
az olaj PH értékét. A savak mindenek előtt a motor olyan érzékeny részeit
károsíthatják, amilyen pl. a csapágycsésze. Ez magyarázza ezen adalékok
szükségességét.
· Rozsdavédő adalék
A motor részeire további káros hatást gyakorolhat a kondenzvíz. Széleskörű
védelmet biztosíthat az ilyen jelenséggel szemben a megfelelő adalék.
· Kopásvédő adalék
Az ilyen adalék növeli a kenőolajfilm teherbírását, ezáltal megakadályozván a
fémnek fémfelületen történ súrlódását még akkor is, ha az olaj már hosszú ideje
van a motorban.
· Tisztítószer
A motorban az égési folyamat során kokszos lerakódás képződik, ami hosszabb
időszak alatt negatívan befolyásolja a motor teljesítményét és növeli az üzemanyag
fogyasztást. Ez indokolja az üzemidő alatt a motor tisztításához a tisztítószeradalékok
használatának szükségességét.
· Oldószerek
A lemosott szennyezdést az ilyen adalékok lebegő állapotban tartják, így aztán az
olajcsere során az olajjal együtt leereszthetik. Az „oldószerek „ magas aránya
megakadályozza a habosodást.
· Viszkozitási indexjavító adalékok
A viszkozitás indexjavító szám ( VI ) a hőmérsékletfüggő viszkozitás viselkedésének
mérőszáma. Minél magasabb a VI érték, annál jobban tűri az olaj a nagy
hőmérséklet különbségeket. A gyakorlatban jelentős hőmérsékletkülönbség
mindenek előtt a hideg indulás és az azt követő hirtelen gyorsítás során lép fel.


ALAPOLAJ


Az alapolajat bázisolajnak is nevezik. A kenőolaj legnagyobb arányú összetevője.
Alapolajnak ( bázisolajnak ) ásványolajat, szintetikus olajat, vagy a kettő valamilyen
keverékét nevezik.


SAE BESOROLÁSOK


Az Egyesült Államokbeli Society of Automotive Engineers Inc. ( SAE ) a motor és
hajtómű olajokat a viszkozitási osztályokba sorolta.


NYÍRÁSSTABILITÁS


A motorban a mechanikai igénybevétel eredményeként a bázisolaj és a kiegészítők,
amiket a viszkozitás hőállósága javítása érdekében kevertek az olajhoz, elveszítik
hatásukat. Ezt a folyamatot nevezik nyírásnak. Egy ilyen folyamat során pl. egy SAE
15W-40-es olajból 15W-30-as lesz. A nyírásstabilitást meghatározott eljárás során
ellenőrzik.


VISZKOZITÁS


Folyadékok nyúlóssága/folyáskészsége. A viszkozitás egy mérőszám, amely az olaj
sűrűségére illetve hígságára utal egy bizonyos hőmérsékleten.


A kenőanyagok szerepe a motorban:

minimálisra csökkentik a súrlódást és a kopást
tömítenek
hűtenek
tisztítanak
megelőzik a rozsdát és a korróziót


A bázisolajok fajtái:
ásványi
növényi
rész-szintetikus
HC, HT, MC Synthese
full szintetikus


Sokan alábecsülik az ásványi kenőanyagok jelentőségét, pedig mechanikai jellemzői messzemenőkig túlszárnyalják a szintetikus olajakét.


A növényi olajok - kellő öregedésállóságot biztosító antioxidánssal - ma már kitűnő kenőanyag-alapolajnak mondhatók.


A szintetikus olajok vegyi folyamat eredményei. A szintézis végeredményeképp előállított olajok pontosabb molekulaszerkezete magasabb hőstabilitással bír, mint bármely természetes alapanyagú társáé.


Ellenben ha a termikus stabilitás mellett a mechanikai jellemzők is kiemelt szerephez jutnak, úgy természetes alapanyagokkal keverve alkalmazzák. Ezek a rész-szintetikus olajok.
A modern vegyészet tette lehetővé az ásványi alapanyagok olyan módosítását, amellyel gazdaságos keretek között úgy befolyásolható a kémiai szerkezet, hogy az olaj mechanikai jellemzői ne csorbuljanak - vagy még tovább javíthatóak legyenek. Ezek a HC, HT, MC szintézis néven váltak ismertté. Bizonyos szempontból a szintetikus olajoknál is "magasabb rendűnek" tekinthetők. Ismertségük - az információs hiányosságok miatt - igen alacsony, bár ipari felhasználásuk egyre nagyobb méreteket ölt.

A motorolajok osztályozása két fő elv alapján történik:
viszkozítás szerint (SAE)
teljesítményszint szerint (API, ACEA)

Az új motor is fogyaszt olajat?

Az olajfogyás mértéke négy tényezőtől függ

a motor tömítettsége (nem az elfolyásról van itt szó, hanem a dugattyúgyűrűk-hengerfal-dugattyú hármasának, valamint a szelepvezetők és szelepszárak közötti tömítettség mértékéről)
a teljesítmény-kihasználtság foka (egy motor teljesítményének 40%-os átlagos kihasználtságától a 100%-os kihasználtság felé haladva az olajfogyasztás mértéke cseppet sem arányosan: exponenciálisan nő)
a termikus üzemi körülmények (alacsony sebességi fokozatban - amikor a menetszél hűtő hatása alig, vagy egyáltalán nem érvényesül - a motorban lévő kenőanyag túlmelegedhet és ez magasabb párolgási veszteséget jelent.)
a motorolaj és adalékai kipárolgási vesztesége (az ACEA vizsgálatok nem véletlenül rögzítik és ellenőrzik ennek mértékét a NOACK teszt alapján)