Hírek

2024.02.26

ÚJ Total OPTIMA motorolajok



A TotalEnergies piacra dobja a RUBIA OPTIMA teherautóolajok teljesen új termékcsaládját. A műszaki és minőségi teljesítmény tekintetében megfelel a legszigorúbb előírásoknak: API: CK-4, ACEA: E8 és E11, valamint a Mercedes-Benz, Volvo, Mack, Cummins, Scania, MAN igényes gyártói engedélyeinek.

total-rubia-optima-termékek



RUBIA OPTIMA 5100 XFE 5W-20
(A legújabb motorokhoz)
Alacsony SAPS szintetikus motorolaj csökkentett HTHS=2 értékkel a legújabb motorokhoz - MAN D13 és SCANIA DC13.
Műszaki adatok:
MAN: M 3977 - D13 motorok
SCANIA: LDF-5 - DC13 motorok (173, 174, 175 és 176)

RUBIA OPTIMA 4100 XFE 5W-30
(A legújabb motorokhoz)
Alacsony SAPS szintetikus motorolaj >2,9 és <3,2 HTHS-értékkel a legújabb Mercedes Benz, Volvo, Renault-Trucks és MACK speciális motorokhoz.
Műszaki adatok:
API: FA-4; Mercedes-Benz: 228,61; MACK: MACK EOS-5;
RENAULT teherautók: RLD-5 - dTi 13 motor;
VOLVO teherautók: VOLVO VDS-5 - D13K5 motor.

RUBIA OPTIMA 3500 FE 5W-30
(Új és régebbi motorokhoz egyaránt)
Teljesen szintetikus alacsony SAPS-tartalmú olaj, dízel- és gázüzemű motorokhoz. Megfelel a legújabb API: CK-4 és ACEA: E8 és E11 szabványok követelményeinek, valamint a maximális olajcsere intervallumokra vonatkozó szigorú OEM követelményeknek. A RUBIA OPTIMA 3500 FE 5W-30 olaj különösen ajánlott a legújabb Euro IV–VI és VId motorokhoz. Ilyen motorokat a legtöbb nemzetközi teherautó- és buszmotorgyártó telepít, mint például a Mercedes Benz, Scania, MAN, Volvo, DAF, Iveco, Renault, Ford stb. A RUBIA OPTIMA 3500 FE 5W-30 ezért nagyon széles körben alkalmazható. Különösen alkalmas a legújabb teherautók teljes flottájának szervizelésére. Hatékonyan helyettesíti a régebbi, bevált kenőanyagokat is, például a nagyon népszerű RUBIA TIR 9900 FE 5W-30 olajat.
Műszaki adatok:
API: CK-4/CJ-4/CI-4+/CI-4/CH-4;
ACEA: E6, E7, E8, E9, E11;
MB: 228,51 / 228,52; Renault-Truck: RLD-3; VOLVO: VDS 4.5;
MACK: EO-S 4.5; DAF: PSQL 2.1E LD*; MAN: M 3677 / 3777;
Cummins: CES 20086; FPT IVECO KATEGÓRIA TLS E9*/CK-4*;
SCANIA: LDF-4; FORD: WSS-M2C-213 - A1*
*- minőségi szint

RUBIA OPTIMA 3100 FE 10W-30
(Ideális Euro 4-6 és 6d motorokhoz)
Félszintetikus, üzemanyag-hatékony, alacsony SAPS-tartalmú olaj dízel- és gázüzemű motorokhoz. Megfelel a legújabb API CK-4 és ACEA: E8 és E11a szabványok követelményeinek, valamint a legtöbb OEM szigorú követelményeinek a maximális olajcsere intervallumokra vonatkozóan. Különösen ajánlott a legújabb Euro 4-6 és 6d motorokhoz.
Műszaki adatok:
API: CK-4/CJ-4/CI-4+/CI-4/CH-4; ACEA: E6, E7, E8, E9, E11;
MB: 228,51 / 228,52; Renault-Truck: RLD-3; VOLVO: VDS 4.5;
MACK: EO-S 4.5; DAF: LD*; Cummins: CES 20086;
Detroit Diesel: DDC DFS 93K222*.
*- minőségi szint

RUBIA OPTIMA 3100 10W-40
(Ideális teljes flották számára Euro 4-6 és 6d motorokkal)
Félszintetikus alacsony SAPS-tartalmú olaj, dízel- és gázüzemű motorokhoz. Megfelel a legújabb API CK-4 és ACEA: E8 és E11 szabványok követelményeinek, valamint a legtöbb OEM-gyártó szigorú követelményeinek a maximális olajcsere-intervallumra vonatkozóan. Különösen ajánlott a legújabb Euro IV–VI és VId motorokhoz. A RUBIA OPTIMA 3100 10W-40 megfelel számos európai és amerikai motorgyártó változatos követelményeinek. Használata a legújabb teherautók teljes flottájának szervizeléséhez ajánlott. Hatékonyan helyettesíti a régebbi, bevált kenőanyagokat is, például a nagyon népszerű RUBIA TIR 8900 10W-40 olajat.
Műszaki adatok:
API: CK-4/CJ-4/CI-4+/CI-4/CH-4;
ACEA: E6, E7, E8, E9, E11;
MB: 228.51 / 228.52;Renault-Truck: RLD-3;VOLVO: VDS 4.5;
MACK: EO-S 4.5; DAF: LD*; Cummins: CES 20086;
FPT IVECO KATEGÓRIA TLS E9*/CK-4*; MAN M 3477/M 3271-1*
*- minőségi szint


RUBIA OPTIMA 1100 FE 10W-30
(Ideális Volvo, Renault Trucks és DAF motorokhoz)
Üzemanyag-hatékony, alacsony SAPS motorolaj (Euro IV, V, VI és VId), nagyon modern olajalapok keverékén készül, különösen Volvo, Renault Trucks és DAF (PX) motorokhoz ajánlott. Megfelel a legújabb API: CK-4 és ACEA: E11 szabványok követelményeinek. Gázüzemű motorok kenésére is alkalmas. Különösen ajánlott rendkívül alacsony kéntartalmú üzemanyaggal működő motorokhoz. Az új termék megfelel a legtöbb OEM-gyártó szigorú követelményeinek a maximális olajcsere-intervallumra vonatkozóan.
Műszaki adatok:
API: CK-4/CJ-4/CI-4+/CI-4/CH-4; ACEA: E7, E9, E11;
MB: 228.31;Renault-Truck: RLD-3; VOLVO: VDS 4.5; MACK: EO-S 4.5;
DAF: PSQL 2.1E*; Detroit Diesel: DFS 94K222*;
Cummins: CES 20086 FORD: WSS-M2C-171 - A1*.
*- minőségi szint

 

 

forrás: https://totalenergies-eng.prowly.com/229759-totalenergies-rubia-optima

Elérhetőségek

Central Europe Lubricant Kft. - OlajShop

Központi ügyfélszolgálat: info@olajshop.hu ; +36 30 758 9933

 

Elérhetőségeink

Székhely: 2600 Vác, Szilassy út 1/A 

Adószám: 14537868-2-13

Bankszámlaszám: K&H Bank 10401103-50505454-51551014

 

Üzleteink

OlajShop Budapest: 1152 Budapest, Városkapu u. 3., +3670 452 0523 ; budapest@olajshop.hu

OlajShop Debrecen: 4030 Debrecen, Diószegi út 3-5. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 708 2572 ; debrecen@olajshop.hu

OlajShop Szolnok: 5000 Szolnok, Fék u. 1. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 219 2915 ; szolnok@olajshop.hu  

OlajShop Szeged: 6724 Szeged, Bakay Nándor u. 52. (A Rappai csavarbolt mellett, a LineaCar Autószerviz telephelyén.) +3630 768 3167 ; szeged@olajshop.hu

 

https://olajshop.hu/spg/679835,901120/Az-OlajShop-Budapesti-uzlete-uj-helyre-koltozik

Kövess minket a Facebookon is

Látogató számláló

5
5
3
2
9
9
1

TOP termékek

Központi ügyfélszolgálatunk: +36 30 758 9933 | info@olajshop.hu |  08:00-17:00

Kérdése esetén keresse központi ügyfélszolgálatunkat: +36-30/7589933 | info@olajshop.hu

NORMÁL VAGY HOSSZÚ OLAJCSERE PERIÓDUS

Tudtad?

 

Új modellek bemutatkozásakor jellemzően büszkén hangoztatják a gyártók a növelt, 30, sőt, ma már akár 50 ezer kilométeres szerviz- és olajcsere-periódusokat. Jó ez nekünk? Valóban spórolhatunk vele? 


A válasz pedig az, hogy akár lehet jó az autósnak is, de alapvetően ebből is az autógyártók profitálnak a legtöbbet. Az óvatlan autós pedig akár pórul is járhat. Fontos ugyanis tudni azt, hogy a jellemzően nagy betűkkel hirdetett kilométerérték az ideális felhasználás esetére vonatkozik, arra, amikor a motor hosszú távon az olaj számára ideális, csekély terhelést jelentő üzemben dolgozik. Egyenletes fordulatszámon, megállások nélkül. Minél inkább eltérünk ettől, annál inkább nem igaz a hangoztatott mesésen hosszú periódus. Úgy lehet ez valós, ahogyan a gyári üzemanyag-fogyasztási adat. Nem kizárt, hogy lehet produkálni akár egy középkategóriás autóval is 3,9-es fogyasztást, ha a gyártó ezt állítja, de valahogy az életben inkább az 5 liter lesz a reális.

 

Hasonlóan lehet egy olaj élettartama 30 ezer kilométer. Ideális körülmények között elegendő lehet ilyen „sűrűséggel”, illetve „ritkasággal” cserélni a kenőanyagot, ám az élet ennek sokszor ellentmond.


Ma már számos autó használatfüggően írja az olajcsere idejét, s bizony nem kell meglepődni, ha a „változó, akár 30 ezer kilométeres” ciklusból városi üzemben 12-15 ezer kilométeres lesz. Ez teljesen reális, a városi üzem könnyedén ad kétszeres, sőt, többszörös terhelést az olaj számára is, meg persze a kuplungnak, a fékeknek, a váltónak és gyakorlatilag az autó összes alkatrészének, mint az országúti vagy autópályás egyenletes haladás.

Szóval öröm látni a 'ritka' olajcserét, spórolásnak tűnik, de valójában jóval szerényebb költség a gyakoribb olajcsere, mint az idő előtti motorkárosodás miatti motorfelújítás. Idézhetnénk a régi igazságot, a motorolaj a legolcsóbb alkatrész, a legolcsóbb motoralkatrész.

 

Az olajcégek szakértői még kevés évenkénti kilométer megtétele mellett is legalább évenkénti (!) olajcserét javasolnak. Az olaj ugyanis öregszik, tehát nemcsak a megtett kilométerek számára, hanem az olajhasználat időtartamára is figyelni kellene!

 

Az olaj ellensége a hidegindítás, a dugóban araszolás, az intenzívebb, sportosabb használat, de a hőmérséklet-ingadozás, illetve a szélsőséges hőmérséklet sem tesz jót neki. Kemény tél után ezért is lehet ajánlott a csere, de ugyanígy ajánlott akkor is, ha a motor egy kisebb hő sokkot kapott akár egy hűtő- vagy egy termosztát hiba miatt.

 

Egy hűtő tönkremeneteléből adódó túlmelegedés esetén károsodik az alapolaj molekuláris szerkezete és az adalékok is. Ezt pedig végül szeretett autónk motorja sínyli meg. Nem lehet elégszer elmondani, hogy az olajnak a kenőfunkciója mellett más kulcsfontosságú feladatokért is felelnie kell, mint például a motor tisztántartása, de az olajnak bizony van tömítő funkciója, hűtő funkciója, és a motor belső korrózióvédelme is rá hárul.


Új motornál ez persze nem biztos, hogy fel fog tűnni, egy új autó „sokat kibír”. Fiatalon az ember is tud akár bemelegítés nélkül is sprinteket futni, ám ez 40 éves korára szinte biztosan megbosszulja magát ízületi fájdalmak formájában. Ez a hasonlat autóra is vetíthető.

 

Az új autó jellemzően zokszó nélkül kibírja a hidegindítás utáni városi (folyamatos gyorsításról, megállásról szóló, sprintszerű) üzemet, még elhasználódott olajjal is. Az az ember azonban, aki csak kocogni jár és előtte bemelegít, aligha fog tönkrement ízületekkel küzdeni. A kocogás lehet autónk számára a kevés terhelést jelentő 100-130-as autópályázás, időben lecserélt olajjal.

Az azonban jellemzően adott, hogy milyen körülmények között használjuk autónkat. Az emberi szervezethez képest azonban van egy óriási előny a motornál, illetve az olajnál: Míg az ízületeink adottságait nem mi döntjük el, s azokat cserélni sem igen tudjuk, addig a motorolaj minősége és időbeni lecserélése csak rajtunk múlik.

 

Legyünk őszinték: az autógyárak célja az, hogy aki csak teheti, 4-5 évente cserélje autóját, aki pedig tovább használja, költsön rá, és lehetőleg gyári eredeti alkatrészeket vásároljon, mely a motoralkatrész utángyártásában tapasztalható visszaesés következtében akár el sem kerülhető.

 

Ennek egyik eszköze lehet a hosszú olajcsere-periódus, vagyis az, ha az olajcserén akarunk spórolni.
Összességében tehát az olaj – az előírtnál – sűrűbben cserélése, valamint a jó minőségű kenőanyagok használata elemi érdeke azoknak, akiknek új autójuk van, és szeretnék, hogy annak motorja hosszú ideig „fiatal” maradjon, és érdeke azoknak is, akiknek már korosabb autójuk van, hiszen a gondos olajcserét az idősebb motor is meghálálja a motorélettartam növekedése révén.