Hírek

2021.04.28

Tisztelt Vásárlóink!

 

A beszállítónk tájékoztatása alapján közüljük, hogy "néhány termékcsoport esetében megváltoztak vagy meg fognak változni a felhasznált alapanyagok. Az újonnan alkalmazott, korszerű alapanyagok természetes tulajdonságai miatt, az adott termékcsoportok színében is változás várható, ami egyes kenőanyagok esetében akár 1-2 osztállyal világosabb színt is jelenthet a régihez képest, az ASTM színskála szerint.


A kenőanyagok színében bekövetkező változások semmilyen formában nem befolyásolják a termék minőségét, teljesítményszintjét és felhasználhatóságát.


Mivel a termékváltás, a gyártás és a raktárkészlet függvényében, folyamatosan történik, így a régi és az új alapanyagokból készült termékek kiszerelései keveredhetnek egymással, vagyis az elkövetkezendő időszakban elképzelhető, hogy egy adott termék többféle színben is előfordul majd, akár egy szállítmányon belül is. Ez a felhasználás szempontjából Önöknek semmilyen kockázatot vagy gondot nem okoz majd, mivel a két termék egymással korlátozás nélkül, bármely koncentrációban, problémamentesen keverhető, ezáltal nincs szükség a teljes töltetek cseréjére. Az új termék nyugodtan rátölthető akár a régi olajtöltetre is.


Az érintett termékek az alábbiak:
- Mobil Vacuoline™ 100 sorozat,
- Mobil Vacuoline ™ 500 sorozat (az 525 kivételével)
- Nuto™ H sorozat
- Univis™ N sorozat
- Mobiltherm 605
- Mobil Almo 525
- Mobil DTE™ PM
- Mobil DTE™ PM Excel
- Mobil Hydraulic AW sorozat
- Mobilmet 423
- Mobilmet 424


Ha tehát a fent említett termékeknél tapasztalnak színváltozást, az semmiféle minőségi vagy alkalmazhatósági problémát nem jelent. A megújított termékek köre a jövőben még további kenőanyagokkal bővülhet, ezekről a későbbiekben adunk majd tájékoztatást."

 

 

 

olajshop.hu / mobil színváltozás

 

Elérhetőségek

Central Europe Lubricant Kft. - OlajShop

Központi ügyfélszolgálat:

info@olajshop.hu +36 30 758 9933,

Csomagfeladással, kiszállítással kapcsolatban:

csomag@olajshop.hu +36 30 839 9121 

Alkatrész értékesítéssle kapcsolatban:

alkatresz@olajshop.hu, +36 70 452 0523

Cím: 

Székhely: 2600 Vác, Szilassy út 1/A

Üzleteink Elérhetősége

OlajShop Budapest: 1154 Budapest, Szentmihályi út 114., 06704520523

OlajShop Vác: 2600 Vác, Szilassy út 1/A (Vörösház), 06307589933

OlajShop Debrecen: 4030 Debrecen, Diószegi út 3-5. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) 06307082572

 

Kövess minket a Facebookon is

Kiszállítási és személyes átvételi lehetőségek

Tanúsítvány

SSL Certificate
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz

Látogató számláló

2
8
2
9
4
6
1

NORMÁL VAGY HOSSZÚ OLAJCSERE PERIÓDUS

Tudtad?

 

Új modellek bemutatkozásakor jellemzően büszkén hangoztatják a gyártók a növelt, 30, sőt, ma már akár 50 ezer kilométeres szerviz- és olajcsere-periódusokat. Jó ez nekünk? Valóban spórolhatunk vele? 


A válasz pedig az, hogy akár lehet jó az autósnak is, de alapvetően ebből is az autógyártók profitálnak a legtöbbet. Az óvatlan autós pedig akár pórul is járhat. Fontos ugyanis tudni azt, hogy a jellemzően nagy betűkkel hirdetett kilométerérték az ideális felhasználás esetére vonatkozik, arra, amikor a motor hosszú távon az olaj számára ideális, csekély terhelést jelentő üzemben dolgozik. Egyenletes fordulatszámon, megállások nélkül. Minél inkább eltérünk ettől, annál inkább nem igaz a hangoztatott mesésen hosszú periódus. Úgy lehet ez valós, ahogyan a gyári üzemanyag-fogyasztási adat. Nem kizárt, hogy lehet produkálni akár egy középkategóriás autóval is 3,9-es fogyasztást, ha a gyártó ezt állítja, de valahogy az életben inkább az 5 liter lesz a reális.

 

Hasonlóan lehet egy olaj élettartama 30 ezer kilométer. Ideális körülmények között elegendő lehet ilyen „sűrűséggel”, illetve „ritkasággal” cserélni a kenőanyagot, ám az élet ennek sokszor ellentmond.


Ma már számos autó használatfüggően írja az olajcsere idejét, s bizony nem kell meglepődni, ha a „változó, akár 30 ezer kilométeres” ciklusból városi üzemben 12-15 ezer kilométeres lesz. Ez teljesen reális, a városi üzem könnyedén ad kétszeres, sőt, többszörös terhelést az olaj számára is, meg persze a kuplungnak, a fékeknek, a váltónak és gyakorlatilag az autó összes alkatrészének, mint az országúti vagy autópályás egyenletes haladás.

Szóval öröm látni a 'ritka' olajcserét, spórolásnak tűnik, de valójában jóval szerényebb költség a gyakoribb olajcsere, mint az idő előtti motorkárosodás miatti motorfelújítás. Idézhetnénk a régi igazságot, a motorolaj a legolcsóbb alkatrész, a legolcsóbb motoralkatrész.

 

Az olajcégek szakértői még kevés évenkénti kilométer megtétele mellett is legalább évenkénti (!) olajcserét javasolnak. Az olaj ugyanis öregszik, tehát nemcsak a megtett kilométerek számára, hanem az olajhasználat időtartamára is figyelni kellene!

 

Az olaj ellensége a hidegindítás, a dugóban araszolás, az intenzívebb, sportosabb használat, de a hőmérséklet-ingadozás, illetve a szélsőséges hőmérséklet sem tesz jót neki. Kemény tél után ezért is lehet ajánlott a csere, de ugyanígy ajánlott akkor is, ha a motor egy kisebb hő sokkot kapott akár egy hűtő- vagy egy termosztát hiba miatt.

 

Egy hűtő tönkremeneteléből adódó túlmelegedés esetén károsodik az alapolaj molekuláris szerkezete és az adalékok is. Ezt pedig végül szeretett autónk motorja sínyli meg. Nem lehet elégszer elmondani, hogy az olajnak a kenőfunkciója mellett más kulcsfontosságú feladatokért is felelnie kell, mint például a motor tisztántartása, de az olajnak bizony van tömítő funkciója, hűtő funkciója, és a motor belső korrózióvédelme is rá hárul.


Új motornál ez persze nem biztos, hogy fel fog tűnni, egy új autó „sokat kibír”. Fiatalon az ember is tud akár bemelegítés nélkül is sprinteket futni, ám ez 40 éves korára szinte biztosan megbosszulja magát ízületi fájdalmak formájában. Ez a hasonlat autóra is vetíthető.

 

Az új autó jellemzően zokszó nélkül kibírja a hidegindítás utáni városi (folyamatos gyorsításról, megállásról szóló, sprintszerű) üzemet, még elhasználódott olajjal is. Az az ember azonban, aki csak kocogni jár és előtte bemelegít, aligha fog tönkrement ízületekkel küzdeni. A kocogás lehet autónk számára a kevés terhelést jelentő 100-130-as autópályázás, időben lecserélt olajjal.

Az azonban jellemzően adott, hogy milyen körülmények között használjuk autónkat. Az emberi szervezethez képest azonban van egy óriási előny a motornál, illetve az olajnál: Míg az ízületeink adottságait nem mi döntjük el, s azokat cserélni sem igen tudjuk, addig a motorolaj minősége és időbeni lecserélése csak rajtunk múlik.

 

Legyünk őszinték: az autógyárak célja az, hogy aki csak teheti, 4-5 évente cserélje autóját, aki pedig tovább használja, költsön rá, és lehetőleg gyári eredeti alkatrészeket vásároljon, mely a motoralkatrész utángyártásában tapasztalható visszaesés következtében akár el sem kerülhető.

 

Ennek egyik eszköze lehet a hosszú olajcsere-periódus, vagyis az, ha az olajcserén akarunk spórolni.
Összességében tehát az olaj – az előírtnál – sűrűbben cserélése, valamint a jó minőségű kenőanyagok használata elemi érdeke azoknak, akiknek új autójuk van, és szeretnék, hogy annak motorja hosszú ideig „fiatal” maradjon, és érdeke azoknak is, akiknek már korosabb autójuk van, hiszen a gondos olajcserét az idősebb motor is meghálálja a motorélettartam növekedése révén.