Hírek

2021.02.19

Castrol Transmax sorozat

 

Hamarosan megújulnak a Castrol hajtóműolajok.

 

Jelenlegi termék Új termék
Castrol ATF Multivehicle Castrol Transmax ATF DEX/Merc Multivehicle
Castrol Transmax Dexron VI MERCON LV Castrol Transmax ATF DEXRON-VI MERCON
Castrol ATF Dex II Multivehicle Castrol Transmax ATF DX III Multivehicle
Castrol Trasnsmax Dex III Multivehicle Castrol Transmax ATF DX III Multivehicle
Castrol Transmax Z Castrol Transmax ATF Z
Castrol Transmax CVT Castrol Transmax CVT
Castrol Universal 75W-90 Castrol Transmax Universal 75W-90
Castrol Transmax DUAL Castrol Transmax DUAL
Castrol Syntrans AT 75W-90 Castrol Transmax Manual AT 75W-90
Castrol Manual EP 80W Castrol Transmax Manual EP 80W
Castrol Manual EP 80W-90 Castrol Transmax Manual EP 80W-90
Castrol Syntrans FE 75W Castrol Transmax Manual FE 75W
Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 Castrol Transmax Manual Multivehicle 75W-90
Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 Castrol Transmax Manual Transaxle 75W-90
Castrol Syntrans V FE 75W-80 Castrol Transmax Manual V 75W-80
Castrol Syntrans Z 75W-80 Castrol Transmax Manual Z Longlife 75W-80
Castrol Syntrans Z Longlife 75W-80 Castrol Transmax Manual Z Longlife 75W-80
Castrol Syntrans 75W-85 Castrol Transmax Manual LongLife 75W-85 
Castrol Axle EPX 80W-90 Castrol Transmax Manual Axle EPX 80W-90
Castrol Axle EPX 85W-140 Castrol Transmax Manual Axle EPX 85W-140
Castrol Axle EPX 90 Castrol Transmax Manual Axle EPX 85W-90
Castrol Axle Long Drain 80W-90 Castrol Transmax Axle Long Drain 80W-90
Castrol Syntrax LongLife 75W-140 Castrol Transmax Axle LongLife 75W-140
Castrol Syntrax LongLife 75W-90 Castrol Transmax Axle LongLife 75W-90
Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 Castrol Transmax Limited Slip LL 75W-140
Castrol Axle Z Limited Slip 90 Castrol Transmax Limited Slip Z 85W-90
Castrol Transmax Offroad 10 Castrol Transmax Offroad 10
Castrol Transmax Offroad 30 Castrol Transmax Offroad 30
Castrol Transmax Offroad 50 Castrol Transmax Offroad 50
Castrol Syntrax Universal Plus 75W-90 Castrol Transmax Universal LongLife 75W-90
Castrol Syntrax Universal 80W-90 Castrol Transmax Universal LongLife 80W-90

 

 

 

 

 

olajshop.hu/castrol transmax sorozat

Elérhetőségek

Central Europe Lubricant Kft. - OlajShop

Központi ügyfélszolgálat:

info@olajshop.hu +36 30 758 9933,

Csomagfeladással, kiszállítással kapcsolatban:

csomag@olajshop.hu +36 30 839 9121 

Alkatrész értékesítéssle kapcsolatban:

alkatresz@olajshop.hu, +36 70 452 0523

Cím: 

Székhely: 2600 Vác, Szilassy út 1/A

OlajShop Budapest: 1154 Budapest, Szentmihályi út 114.

OlajShop Vác: 2600 Vác, Szilassy út 1/A (Vörösház)

OlajShop Debrecen: 4030 Debrecen, Diószegi út 3-5. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely)

 

Kövess minket a Facebookon is

Kiszállítási és személyes átvételi lehetőségek

Tanúsítvány

SSL Certificate
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz

Látogató számláló

2
6
2
1
6
0
7

NORMÁL VAGY HOSSZÚ OLAJCSERE PERIÓDUS

Tudtad?

 

Új modellek bemutatkozásakor jellemzően büszkén hangoztatják a gyártók a növelt, 30, sőt, ma már akár 50 ezer kilométeres szerviz- és olajcsere-periódusokat. Jó ez nekünk? Valóban spórolhatunk vele? 


A válasz pedig az, hogy akár lehet jó az autósnak is, de alapvetően ebből is az autógyártók profitálnak a legtöbbet. Az óvatlan autós pedig akár pórul is járhat. Fontos ugyanis tudni azt, hogy a jellemzően nagy betűkkel hirdetett kilométerérték az ideális felhasználás esetére vonatkozik, arra, amikor a motor hosszú távon az olaj számára ideális, csekély terhelést jelentő üzemben dolgozik. Egyenletes fordulatszámon, megállások nélkül. Minél inkább eltérünk ettől, annál inkább nem igaz a hangoztatott mesésen hosszú periódus. Úgy lehet ez valós, ahogyan a gyári üzemanyag-fogyasztási adat. Nem kizárt, hogy lehet produkálni akár egy középkategóriás autóval is 3,9-es fogyasztást, ha a gyártó ezt állítja, de valahogy az életben inkább az 5 liter lesz a reális.

 

Hasonlóan lehet egy olaj élettartama 30 ezer kilométer. Ideális körülmények között elegendő lehet ilyen „sűrűséggel”, illetve „ritkasággal” cserélni a kenőanyagot, ám az élet ennek sokszor ellentmond.


Ma már számos autó használatfüggően írja az olajcsere idejét, s bizony nem kell meglepődni, ha a „változó, akár 30 ezer kilométeres” ciklusból városi üzemben 12-15 ezer kilométeres lesz. Ez teljesen reális, a városi üzem könnyedén ad kétszeres, sőt, többszörös terhelést az olaj számára is, meg persze a kuplungnak, a fékeknek, a váltónak és gyakorlatilag az autó összes alkatrészének, mint az országúti vagy autópályás egyenletes haladás.

Szóval öröm látni a 'ritka' olajcserét, spórolásnak tűnik, de valójában jóval szerényebb költség a gyakoribb olajcsere, mint az idő előtti motorkárosodás miatti motorfelújítás. Idézhetnénk a régi igazságot, a motorolaj a legolcsóbb alkatrész, a legolcsóbb motoralkatrész.

 

Az olajcégek szakértői még kevés évenkénti kilométer megtétele mellett is legalább évenkénti (!) olajcserét javasolnak. Az olaj ugyanis öregszik, tehát nemcsak a megtett kilométerek számára, hanem az olajhasználat időtartamára is figyelni kellene!

 

Az olaj ellensége a hidegindítás, a dugóban araszolás, az intenzívebb, sportosabb használat, de a hőmérséklet-ingadozás, illetve a szélsőséges hőmérséklet sem tesz jót neki. Kemény tél után ezért is lehet ajánlott a csere, de ugyanígy ajánlott akkor is, ha a motor egy kisebb hő sokkot kapott akár egy hűtő- vagy egy termosztát hiba miatt.

 

Egy hűtő tönkremeneteléből adódó túlmelegedés esetén károsodik az alapolaj molekuláris szerkezete és az adalékok is. Ezt pedig végül szeretett autónk motorja sínyli meg. Nem lehet elégszer elmondani, hogy az olajnak a kenőfunkciója mellett más kulcsfontosságú feladatokért is felelnie kell, mint például a motor tisztántartása, de az olajnak bizony van tömítő funkciója, hűtő funkciója, és a motor belső korrózióvédelme is rá hárul.


Új motornál ez persze nem biztos, hogy fel fog tűnni, egy új autó „sokat kibír”. Fiatalon az ember is tud akár bemelegítés nélkül is sprinteket futni, ám ez 40 éves korára szinte biztosan megbosszulja magát ízületi fájdalmak formájában. Ez a hasonlat autóra is vetíthető.

 

Az új autó jellemzően zokszó nélkül kibírja a hidegindítás utáni városi (folyamatos gyorsításról, megállásról szóló, sprintszerű) üzemet, még elhasználódott olajjal is. Az az ember azonban, aki csak kocogni jár és előtte bemelegít, aligha fog tönkrement ízületekkel küzdeni. A kocogás lehet autónk számára a kevés terhelést jelentő 100-130-as autópályázás, időben lecserélt olajjal.

Az azonban jellemzően adott, hogy milyen körülmények között használjuk autónkat. Az emberi szervezethez képest azonban van egy óriási előny a motornál, illetve az olajnál: Míg az ízületeink adottságait nem mi döntjük el, s azokat cserélni sem igen tudjuk, addig a motorolaj minősége és időbeni lecserélése csak rajtunk múlik.

 

Legyünk őszinték: az autógyárak célja az, hogy aki csak teheti, 4-5 évente cserélje autóját, aki pedig tovább használja, költsön rá, és lehetőleg gyári eredeti alkatrészeket vásároljon, mely a motoralkatrész utángyártásában tapasztalható visszaesés következtében akár el sem kerülhető.

 

Ennek egyik eszköze lehet a hosszú olajcsere-periódus, vagyis az, ha az olajcserén akarunk spórolni.
Összességében tehát az olaj – az előírtnál – sűrűbben cserélése, valamint a jó minőségű kenőanyagok használata elemi érdeke azoknak, akiknek új autójuk van, és szeretnék, hogy annak motorja hosszú ideig „fiatal” maradjon, és érdeke azoknak is, akiknek már korosabb autójuk van, hiszen a gondos olajcserét az idősebb motor is meghálálja a motorélettartam növekedése révén.