Új jelszó kérése
Kategóriák
  • Akciós termékek
  • ALKATRÉSZ KIÁRUSÍTÁS
    •  
  • KENŐANYAG KIÁRUSÍTÁS
  • OLAJCSERE CSOMAGOK
    •  
  • GYÁRI OLAJ
    •  
  • SZEMÉLYAUTÓ OLAJ
    •  
  • MOTORKERÉKPÁR OLAJ
    •  
  • MOTOROS TERMÉKEK
    •  
  • AUTÓ ÉS MOTOR ALKATRÉSZEK
    •  
  • HAJTÓMŰ- ÉS VÁLTÓOLAJ
    •  
  • HASZONGÉPJÁRMŰ OLAJ
    •  
  • FÉKFOLYADÉK
    •  
  • VÍZIJÁRMŰ OLAJ
    •  
  • MEZŐGAZDASÁGI OLAJ,
    KERTIGÉP- ÉS LÁNCFŰRÉSZ OLAJ
    •  
  • IPARI KENŐANYAGOK
    •  
  • SPEC. OLAJOK (LHM, LDS, CHF)
    •  
  • HIDRAULIKA OLAJ
    •  
  • KENŐZSÍR
    •  
  • AUTÓÁPOLÁS, KARBANTARTÁS (FÉKTISZTÍTÓ, SCT, HENKEL, LOCTITE, SONAX, WÜRTH TERMÉKEK)
    •  
  • Európa-bajnoki Sportruházat
  • Reklámtermékek
Hírlevél
Elérhetőségek
Central Europe Lubricant Kft. Cím: 1154 Budapest, Szentmihályi út 114
100% elégedettség garancia

Csatlakozz Hozzánk!
Házhozszállítás

Akiket szeretünk

 

 

 

 

 

Fogyasztó Barát

 

 

 

Fizetési megoldás
Tanúsítvány
SSL Certificate
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
Látogató számláló
0
4
2
0
5
6
2

eni i-Ride motorolaj választék 2017

Új motorkerékpár motorolaj sorozat az Eni kínálatában

 

eni_i-ride_motorkerékpárolajok


Itt a tavasz, kezdődik a motoros szezon.
Mielőtt kimennénk az utakra, célszerű néhány dolgot átnézni a gép üzemanyag és kenőanyag ellátó rendszerében.
Mint ahogy azt minden motoros tudja, téli leállás előtt célszerű a 4T motorban lecserélni a motorolajat, az üzemanyagot célszerű leereszteni, vagy kijáratni a tankból.
2 ütemű motor esetén ugyanígy célszerű az üzemanyagot leereszteni, vagy kijáratni.
A tavaszi indulás előtt töltsük fel friss üzemnyaggal a tankot, ellenőrizzük az olajszintet. Kétütemű szintetikus versenymotor olaj használata esetén be kell keverni a benzinbe a motorolajat, mert ezek általában nem oldódnak jól az üzemanyagban. Azokon a 2T gépeken, ahol külön olajtartály van – olajbefecskendezéses kenés – ne felejtsük el a tartályt megfelelő 2T motorolajjal feltölteni. Az önfeledt motorozás közben, tankoláskor minden esetben ellenőrizzzük a kis tartályban az olajszintet, mert ha elfogy innen az olaj, igen komoly meghibásodást okozhat.
Sokszor felteszik a kérdést, hogy személyautóba alkalmas motorolajat használhatunk-e 4T motorkerékpár motorba? A válasz: NEM.
Indoklás: a motorkerékpár motorok kicsit különböznek a személyautó motoroktól, az alábbiak szerint:
 A motorkerékpár motorok fordulatszáma magasabb, mint a személygépjármű benzinmotorok fordulatszáma
 Nagy a fajlagos teljesítmény 150 kW/liter (a motorkerékpár motoroknak nagyobb az „energiasűrűsége”)
 Viszonylag kis olajtöltet 3-3,5 liter a motorkerékpár motorban
 A motorkerékpároknál széleskörüen elterjedt az együttes motor, sebességváltó, olajfürdős kuplung kenés
 Könnyűszerkezetes motorkonstrukció a motorkerékpárokonál (súrlódás szempontjából nem optimális könnyűfém ötvözetek alkalmazása)
Fenti okok miatt motorkerékpár motorba kizárólag erre a célra fejlesztett 4T motorolaj alkalmazható!
És még néhány gondolat, ami miatt oda kell figyelni a motorkerékpár motorok motorolajaira:
 A motorkerékpárokat (Magyarországon) általában csak nyáron használjuk, ezért a motorolaj nagyon alacsony hidegoldali viszkozitása nem fontos,
 A léghűtéses motorok hengerfej hőmérséklete magasabb, mint a folyadékhűtés esetén, ezért ilyen esetekben célszerű az üzemi hőmérsékleten is magasabb viszkozitást adó 20W-50, 10W-50, vagy 15W-50 es olajat alkalmazni.
 Az ún. széles viszkozitás tartományú 5W-60, 10W-60-as olajok viszkozitás index módosító adalék tartalma igen magas. A hosszú szénláncú polimer-molekulákból álló adalék a motor működő részein szétszakad (letörik), ami viszkozitás csökkenéssel jár. Ez azt is jelenti, hogy ezeket az olajokat gyakrabban kell cserélni.

 

eni_i-ride_motorkerékpárolajok


2 ütemű motorolajok teljesítményszint szerinti osztályozása
JASO (Japán autóipari szabványosítási szervezet) teljesítményszintek:
Alacsony hamutartalmú motorolajok,léghűtéses kétütemű motorokhoz:
 JASO FA - könnyű üzemelési körülményekhez
 JASO FB - közepesen nehéz üzemelési körülményekhez
 JASO FC - JASO FB + alacsony füstkibocsátás
 JASO FD - JASO FC + növelt detergens tulajdonság és alacsonyabb hamutartalom
API ( American Petroleum Institute) teljesítményszintek:
Visszavont előírások, de az API TC sok gépgyártó előírásaiban ma is szerepel:
 API TA - mopedek részére
 API TB - scooterek és motorkerékpárok részére
 API TC - (CEC TSC3) Nagyteljesítményű standard motorkerékpárok részére
 API TD – külső csónakmotorok részére ( NMMA TCW 2, TCW 3)
 API TC++ - kb. a JASO FC-nek megfelelő teljesítményszint
ISO teljesítményszintek:
Részben a JASO FC és FD előírásain alapul.
 ISO-L-EGB - Ásványolaj alapú olaj, csökkentett füstképződéssel
(= kb. JASO FB)
 ISO-L-EGC - Szintetikus alapú olaj, csökkentett füstképződéssel
(= kb. JASO FC)
 ISO-L-EGD - ISO-L-EGC + növelt detergens tulajdonság (=kb. JASO FD)


4 ütemű motorolajok teljesítményszint szerinti osztályozása
A JASO T 903:2006 szabvány az irányadó. A közös motor – sebességváltó - tengelykapcsoló rendszerben az olajok igénybevétele a hagyományostól eltérő, ezért a szabvány az alábbi követelményeket támasztja az olajokkal szemben:
 Meghatározott súrlódási tulajdonságok az olajfürdős tengelykapcsoló és sebességváltó igényei szerint
 Statikus súrlódási index (SFI) (a kuplung lamelláinak megcsúszására jellemző)
 Dinamikus súrlódási index (DFI) (a kuplung fogása szempontjából fontos jellemző)
 Stop time (STI) (ún. szinkron összefékezési idő)
A szabvány megköveteli, hogy a motorolajok bizonyos API (SG-SN), vagy ACEA (A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5, C2,C3) - C1 nem alkalmazható – minimális előminősítéssel rendelkezzenek és a fenti súrlódási karakterisztikák szerint az alábbi négy osztályba sorolhatók:
 JASO MA
 JASO MA 1
 JASO MA 2
 JASO MB
A teljesítményszintek egymás utáni fokozatai egyre jobb minősítést jelentenek, amik elsősorban a súrlódási vizsgálatok eredményei alapján lettek megállapítva és a fent felsorolt paraméterek (DFI,SFI,STI) az egymást követő fokozatokban egyre kisebb értékűek.


Változások az Eni motorkerékpár motorolaj kínálatában
Az eni i-Ride sorozat megjelenése óta megváltoztak a piaci igények, amik a termékválaszték racionalizálását követelték meg:
A régi választék megszűnt. Az új választékban nem minden megszűnt termék helyett találunk új terméket.
A táblázatban összefoglaltuk a változást. Mindkét oldalon csak felsorolás van, az egy sorban levő termékek csak akkor jelentik a megfelelőséget, ha a régi választékban nincs (megszűnt) megjelölés.
Az átmeneti időszakban a raktárkészlet erejéig még néhány régi termék is elérhető. Rendelésük esetén előzetesen érdeklődjenek, hogy van-e raktáron azokból.
A termékek teljesítmény szintje – kevés kivétellel- a jelenleg ismert maximális teljesítményszint, ezért a megfelelő viszkozitást a motorkerékpár gépkönyvi előírásai szerint kell kiválasztani


a Scooter sorozat csak átalakul
eni i-Ride Scooter 15W-50, helyett eni i-Ride Scooter 15W-50 (API SJ, MA, MA 2)
eni i-Ride Scooter 10W-40, helyett eni i-Ride Scooter 10W-40 (API SJ, MA MA 2)
eni i-Ride Scooter 2T TOP (megszűnt)
eni i-Ride Scooter 2T, helyett eni i-Ride Scooter 2T (FC)
eni i-Ride Scooter 10W-30 (API SJ, MA, MA 2 (új termék)
eni_i-ride_scooter

 


Moto sorozat helyett Moto Street&Touring sorozat
eni i-Ride 10W-30 (megszűnt)
eni i-Ride 10W-50 (megszűnt)
eni i-Ride Moto GP 10W-60 (megszűnt)
eni i-Ride Moto 2 5W-40 (megszűnt)
eni i-Ride Moto 2T (megszűnt)

eni i-Ride 10W-40 helyett, eni i-Ride moto Street&Touring 10W-40 (API SL, MA, MA 2) az eni i-Ride 10W-40 PG helyett is alkalmazható
eni i-Ride moto Street&Touring 15W-50 (API SL, MA, MA 2) (új termék)
eni i-Ride moto Street&Touring 10W-30 (API SL, MA, MA 2) (új termék)
eni i-Ride 20W-50 helyett, eni i-Ride Special Multipurpose 20W-50 (API SJ, MA, MA 2) (új termék).

 


Piaggio sorozat helyett Racing sorozat
eni i-Ride 10W 60 (megszűnt)
eni i-Ride 5W-40 (megszűnt)
eni i-Ride 10W-40 (megszűnt)
eni i-Ride 2T (megszűnt)
eni i-Ride Aprilia Racing 10W-60 helyett, eni i-Ride Racing 10W-60 (API SL, MA, MA 2) az összes eddigi 10W-60-as olaj helyett alkalmazható
eni i-Ride Aprilia Racing 5W-40 helyett, eni i-Ride Racing 5W-40 (API SL, MA, MA 2) az eni i- Ride Moto 2 5W-40 helyett is alkalmazható
eni i-Ride Racing offroad 10W-50 (API SL, MA, MA 2) új termék, az eni i-Ride 10W-50 helyett
eni i-Ride Racing 2T (FC/FD) (új termék)

eni_i-ride_racing

 

 


Felhívnánk a figyelmet az eni i-Ride Racing 2T olajunkra, ami teljesen szintetikus és ricinusolaj tartalmú 2T versenymotor olaj, kifejezetten a nagyon nagy igénybevételt jelentő sportos felhasználásokhoz. Célszerű előre belekeverni az üzemanyagba!

Webáruház készítés