2017 bemutatta a dexos1TM utódját. Javított védelmet nyújt az LSPI (alacsony sebességű előgyújtás) ellen, és kizárólag benzinmotorokban használják.
Jellemző viszkozitási osztály: 5W-30
Az alább felsorolt motorokhoz már nem használható: LSQ, LWT, LE1, LE2 (MJ 2018 and afterwards), LFV (MJ 2018 and afterwards), LVL (only Euro 6d), LXO, LVM, LWQ, LWV, L3T, LXD
A DEXOS 1 GEN2 motorolaj szabványról bővebben IDE KATTINTVA olvashat.
Egy teljesen újj motorolaj specifikáció csökkentett HTHS viszkozitással, kifejezetten a modern benzin- és dízelmotorokhoz lett kifejlesztve.
A következő motorok esetében kötelezően már csak ez a specifikáció használható: LSQ, LWT, LE1, LE2 (MJ 2018 and afterwards), LFV (MJ 2018 and afterwards), LVL (only Euro 6d), LXO, LVM, LWQ, LWV, L3T, LXD
Jellemző viszkozitás: 0W-20 és az 5W-30
Az OPEL OV0401547 engedélyt késöbb továbbfejlesztették, és 2023. év elejétől önmagában már nem használják. Az új specifikációk a következők:
2017-ben a PSA (Peugeot) csoport felvásárolta a GM-től az Opel és Vauxhall márkákat. Ettől kezdve egyre több Opel és Vaushall autóba kerülnek PSA, azaz Peugeot motorok. Emiatt egyre több Opel jármű esetében jelenik meg a PSA motorolaj specifikációval rendelkező motorolajok használata.
A PSA B71 2312 specifikáció kifejezetten az új PSA Euro 6 DV és DW dízelmotorokhoz, valamint az Euro 6 benzinmotorokhoz lett fejlesztve. Ez a motor van használatban például az új CORSA F modellekben.
Jellemző viszkozitás: 0W-30
Az 1957-ben bevezetett specifikáció. Megköveteli, hogy az olaj megfeleljen bizonyos kinematikus viszkozitási határértékeknek.
A General Motors Dexron®-IID specifikációt 1975-ben bocsátották i. Az ATF hűtőkör korróziós követelményei nem szerepelnek a Dexron®-II-ben.
Az 1991-ben kiadott General Motors Dexron®-IIE jóváhagyás esetében jobb alacsony hőmérsékleti teljesítményt írt elő a Dexron®-IID-hez képest, 20 000 cP mínusz 40 ° C-on.
A GM 1994-ben bevezetett automata sebességváltó olaj specifikáció. Dexron IID és IIE utódja.
A Dexron III (F) automata sebességváltó folyadék. Ennek ugyanolyan alacsony hőmérsékleti jellemzői vannak, mint a Dexron IIE-nek, de az antioxidáns és a surlódáscsökkentő adalékokat módosították a IIE-hez képest. 1997-ben került bevezetésre.
A Dexron III jóváhagyát 2003 júniusában vezették be a Dexron III G folyadék leváltására. MAgasabb Oxidáció stabiltással rendelkező alapolajból kerül előállításraik (Group III). Az előírásoknak megfelelő olajok hosszabb karbantartási periódus elérhetőségét teszi lehetővé és jobb súrlódási tulajdonságokkal rendelkezik. Jobb a habképződés szabályozása és hosszabb a folyadék élettartama.
A Dexron IIIH helyére 2005-ben bevezetettjóváhagyás. Ez a jóváhagyás jobb viszkozitás staabilitást, oxidatív stabilitást és habzásgátló tulajdonságokat ír elő. A specifikációnak megfelelő automata váltó folyadékok hoszabb csereperiódus elérhetőségét teszik elérhetővé úgy, hogy mellette csökkentik a felületi surlódásból eredő energia elhasználódást.