Hírek

2024.09.10

DAIMLER DTFR specifikációk

 

A Daimler Truck saját követelményrendszert ad ki a teherautóiban használt szerviztöltő motorolajokra. Ezeket egyetlen dokumentumba állítják össze, amelyet időszakonként frissítenek, akár a tesztelési követelmények megváltozásakor, akár új specifikációk hozzáadásával.

Minden egyedi specifikáció a DTFR lapszámáról ismert. A DTFR lapszámok mindegyike 15-tel kezdődik a „motorolaj” jelölésére, amelyet egy B követ a „nincs DPF” vagy egy C a DPF motor jelölésére, majd egy háromjegyű utótaggal végződik a specifikáció megkülönböztetése érdekében. .    

A specifikációk részletezik a megengedett viszkozitási fokozatokat, az ACEA vagy API szintű teljesítményt, amelyet szintén teljesíteni kell, valamint további fizikai, kémiai és motorvizsgálatokat, amelyeket el kell végezni. Ez magában foglalja a Daimler Truck által kifejlesztett motorteszteket is.

A Daimler Truck specifikációinak megfelelő jóváhagyási kérelmeket a Daimler Truck online folyadékfelszabadító rendszerén (FRS) keresztül nyújtják be. A Daimler Truck közzéteszi a jóváhagyott kenőanyagok listáját a Mercedes-Benz Trucks honlapján.

DTFR 15B110 (korábban MB228.3)
A DTFR 15B110 (korábban MB228.3) egy olyan kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol nincs felszerelve fejlett utókezelő rendszer, például dízel részecskeszűrők (DPF). Ezek a járművek jellemzően megfelelnek az Euro IV-es kibocsátási szabványnak és korábbinak.

A DTFR 15B110 kenőanyagok jellemzően SAE 15W-40, 10W-40, 10W-30 és 20W-50 viszkozitási osztályok, az API I. vagy II. csoportba tartozó alapolajokon alapulnak, szükség esetén alacsony szintű API III.

DTFR 15C100 (korábban MB228.31)
A DTFR 15C100 (korábban MB 228.31) egy alacsonyabb SAPS1 kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol a szabványos olajleeresztő is megfelelő fejlett utókezelő rendszerek, például dízel részecskeszűrők (DPF) használata mellett.

A DTFR 15C100 kenőanyagok jellemzően SAE 15W-40, 10W-40 vagy 10W-30 viszkozitási osztályok, elsősorban az API II. csoporton alapulnak, szükség esetén alacsony szintű API III csoport alapolajjal.

DTFR 15B120 (korábban MB 228.5)
A DTFR 15B120 (korábban MB 228.5) egy csúcskategóriás, magas TBN kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszerek, például dízel részecskeszűrők (DPF) nincsenek felszerelve.

A DTFR 15B120 kenőanyagok jellemzően SAE 10W-40 viszkozitási osztályok, amelyek API III + II csoport alapolajokon alapulnak.

DTFR 15C110 (korábban MB228.51)
A DTFR 15C110 (korábban MB 228.51) egy felső szintű, alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet olyan közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. Mivel ez a specifikáció magas követelményeket támaszt a tisztasággal és a kopásvédelemmel szemben, az utókezelő rendszerek élettartamának meghosszabbítása mellett széles körben ajánlott a Daimler Euro VI járművekben.

A DTFR 15C110 kenőanyagok jellemzően SAE 10W-40, 5W-30 vagy 10W-30 viszkozitási osztályok, amelyek az API III. csoport, III + II. vagy III. csoport + IV. csoport alapolajain alapulnak

DTFR 15C120 (korábban MB228.52)
A DTFR 15C120 (korábban MB 228.52) egy Top Tier alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet bizonyos Euro VI / US Tier 4 motorokhoz terveztek, amelyeket buszokban és ipari/terepjáró alkalmazásokban használnak, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. .

A DTFR 15C120 olajok jellemzően SAE 10W-40, 5W-30 vagy 10W-30 viszkozitási fokozatok, amelyek az API III. csoport, III + II. vagy III. + IV. csoport alapolajain alapulnak.

A DTFR 15C120 számos közös jellemzővel rendelkezik a DTFR 15C110-zel . A fő különbség a két specifikáció között az, hogy az MB 228.52 korlátozza a kenőanyagban megengedett kalciumszintet, és a fent említett kiválasztott alkalmazásokban/motorokban való használatra készült.

DTFR 15C130 (korábban MB228.61)
A DTFR 15C130 (korábban MB 228.61) egy Top Tier alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. A HTHS viszkozitása 2,9-3,2 cP, ezeket a kenőanyagokat úgy tervezték, hogy fokozott üzemanyag-takarékosságot biztosítsanak a legújabb Daimler OM471A Euro VI motorok számára.

A DTFR 15C130 kenőanyagok jellemzően SAE 5W-30 (2,9-3,2 cP) viszkozitási osztályúak, az API III csoport alapolaján alapulnak.

DTFR 15C140 (korábban MB 228.71)
A DTFR 15C140 (MB 228.71) egy felső szintű, alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. A HTHS viszkozitása 2,6-<2,9 cP, ezeket a kenőanyagokat úgy tervezték, hogy fokozott üzemanyag-takarékosságot biztosítsanak a legújabb Daimler OM471 Euro VI motorok számára.

A DTFR 15C140 (MB 228.71) kenőanyagok SAE xW-20 (2,6-<2,9 cP) viszkozitási osztályúak, jellemzően API III. csoportú alapolajon alapulnak.

 

forrás: https://360.lubrizol.com/Specifications/Daimler-Truck

Elérhetőségek

Central Europe Lubricant Kft. - OlajShop

Központi ügyfélszolgálat: info@olajshop.hu ; +36 30 758 9933

 

Elérhetőségeink

Székhely: 2600 Vác, Szilassy út 1/A 

Adószám: 14537868-2-13

Bankszámlaszám: K&H Bank 10401103-50505454-51551014

 

Üzleteink

OlajShop Budapest: 1152 Budapest, Városkapu u. 3., +3670 452 0523 ; budapest@olajshop.hu

OlajShop Debrecen: 4030 Debrecen, Diószegi út 3-5. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 708 2572 ; debrecen@olajshop.hu

OlajShop Szolnok: 5000 Szolnok, Fék u. 1. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 219 2915 ; szolnok@olajshop.hu  

OlajShop Szeged: 6724 Szeged, Bakay Nándor u. 52. (A Rappai csavarbolt mellett, a LineaCar Autószerviz telephelyén.) +3630 768 3167 ; szeged@olajshop.hu

 

https://olajshop.hu/spg/679835,901120/Az-OlajShop-Budapesti-uzlete-uj-helyre-koltozik

Kövess minket a Facebookon is

Látogató számláló

6
1
9
3
7
6
3

TOP termékek

Naptár

2024. Szeptember
H
K
Sze
Cs
P
Szo
V
 
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 
 

Központi ügyfélszolgálatunk elérhetősége: +36 30 758 9933 | info@olajshop.hu | H-P 08:00 - 17:00

Kérdése esetén keresse központi ügyfélszolgálatunkat: info@olajshop.hu

Fiat, Alfa Romeo, Lancia és Jeep specifikus motorolajok és kenőanyagok

Az FCA csoport - FIAT motorolaj specifikációi és minősítései
Az FCA, a Fiat Chrysler Association a többi nagy autógyártóhoz hasonlóan saját motorolaj specifikációt használ az általa gyártott autók motorjaiba használható kenőanyagok és motorolajak meghatározásához.
Szeretnénk segíteni a megfelelő motorolajak és egyéb kenőanyagok kiválasztásában, ezért össze gyűjtöttük és leírtuk az egyes FIAT motorolaj szabványokat és specifikációkat amiket a FIAT, Alfa Romeo, Lancia és JEEP személyautókban használnak.
A legtöbb Fiat, Alfa Romeo és Lancia tulajdonos a Selenia márkájú motorolajakt részesíti előnyben, mert ezeket a motorolajokat korábban a Fiat csoporthoz tartozó Fiat Lubrificanti olajtársaság fejlesztette és gyártotta, így ez garantálta a Fiat motorok számára tökéletes minőséget.
A megfelelő Selenia motorolaj kiválasztásához IDE KATTINTVA talál segítséget
Összegyűjtöttük az összes Selenia motoroajat, amiket IDE KATTINTVA érhet el.
Illtetve IDE KATTINTVA eléri a ma a Selenia motorolajokat gyártójó a Petronasnak a Syntium motorolaj családját is.
A jelenleg érvényes FIAT motorolaj jóváhagyásokról és specifikációkról a lentiekben talál információt:
A következőkben felsorolt gyártói jóváhagyások határozzák meg azokat a kenőanyag jellemzőket, amelyeknek a belső égésű motorokban használt motorolajoknak mind az első feltöltéskor mind pedig és üzem közben a meg kell felelniük.
A motorolaj szabványok egy sor laboratóriumi és a motoron végzett tesztek sorozatából áll annak érdekében, hogy meghatározzák a kenőanyagok megfelelő teljesítményszintjét.
A laboratóriumi vizsgálatok során a kenőanyagok esetében meghatározzák a viszkozitást, a hideg áramlási értéket, a habképződésre való hajlamot, a rézkorrózió értékét, az elasztomerekkel való kompatibilitást és az oxidációval szembeni ellenállást.
A motortesztek esetében a kenőanyagok teljesítményszintje meghatározza a  gyűrű leragadás és a dugattyúkon képződő  lerakódások mértékét, az egyes dízel- és benzinmotorok esetében a motorkopás és olajfogyasztás szintét.
Kérjük, amennyiben nem ismeri az autójának megfelelő FIAT motorolaj specifikációt, úgy a jóváhagyás meghatározása érdekében vagy nézze meg az előírást a gépkönyvben, vagy ellenőrizze le az egyik motorolaj gyártó kenőanyag kiválasztó programjával.
 
Üzemanyagtakarékos hosszú csereperiódusú benzinmotorokhoz. 2009-ben megjelent minősítés. HTHS > 2,9 mPa.s.  Alapvető viszkozitás 0W-30, 5W-30
 
Idősebb benzinmotorokhoz normál olajcsere periódussal. 2009-ben megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. Hasonló az ACEA A3-hoz. Alapvető viszkozitás 10W-40, 15W-40
Főként az ezredfordulő előtt vagy környékén gyártott FIAT, Alfa Romeo és Lancia modellekben használt benzinmotorok motorolajai. 
Nagy teljesítményű, magas hőterhelésű benzinmotorokhoz. 2009-ben megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. Hasonló a GM-LL-A-025-höz. Alapvető viszkozitás 0W-30, 5W-30
A 2000-es évek után gyártott benzin motoros Fiat, Alfa Romeo és Lancia modellek motorolaja. 
Nagyteljesítményű sport autók benzinmotorjaihoz. 2009-ben megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. Alapvető viszkozitás: 10W-60
A verseny céllal használt benzin motoros Fiat, Lancia és Alfa Romeo motorokban való használatra.
Normál üzemmódú dízel motorokhoz. 2009-ben megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. Idősebb dieselmotorokhoz. Hasonló az ACEA B3-hoz. Alapvető viszkozitás 10W-40, 15W-40
Főként az ezredfordulő előtt vagy környékén gyártott FIAT, Alfa Romeo és Lancia modellekben használt dízelm motorok motorolajai. 
Hosszított csereperiódusú diesel és benzinmotorokhoz. 2009-ben megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. Hasonló az ACEA A3-hoz. Alapvető viszkozitás 0W-40, 5W-40
A Fiat csoport EUR 4-es Fire motorjaihoz fejlesztve
 
Hosszított csereperiódusú (turbó) diesel és (turbó) benzinmotorokhoz. 2009-ben megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. Alapvető viszkozitás 0W-40, 5W-40
A Fiat (Bravo, Ducato, Doblo és Stilo), Alfa Romeo (146, 156 és 166),  és Lancia (Lybra, Mura és Thesys) dízel modellekben való használatra, ahol az 1,9, 2.0, 2.3, 2.4 és 2.8 JTD motorok vannak használatban
Hosszított csereperiódusú (turbó) diesel és (turbó) benzinmotorokhoz. 2009-ben megjelent minősítés. HTHS > 3,5 mPa.s. Alapvető viszkozitás 0W-40, 5W-40
Az új generációs nagy teljesítményű benzin motorokban való használatra, mint az Alfa Romeo Giulia 2.9 T V6. 
 
Fiat 9.55535-S1 (low saps)
Kipufogógáz kezelő rendszerrel ellátott hosszított csereperiódusú és üzemanyag takarékos diesel és benzinmotorokhoz. 2009-ben megjelent üzemanyagtakarékos minősítés. HTHS 2,9 > 3,5 mPa.s.  Alapvető viszkozitás 5W30.

Alkalmazása javasolt a dízel részecske szűrővel ellátott dízel motorokban, mint:

Alfa Romeo 159, 1.9 JTD, 2.4 JTD, Alfa Romeo Brera 2.4 JTD, Alfa Romeo Gulietta 1.6 JTD (105 LE), 2.0 JTDM (140 LE, 170 LE TCT), Alfa Romeo GT 1.9 JTD, Alfa Romeo Mito 1.3 JTD, 1.6 JTD, Alfa Romeo Spider 2.0 JTD, 2.4 JTD

Fiat 500 1.3 JTD, Fiat Bravo II 1.3 JTD, 1.6 JTD, 2.0 JTD, Fiat Croma 1.9 JTD, 2.4 JTD, Fiat Doblo 1.3 MJTD, 1.6 JTD, Fiat Ducato (2006-2011) 2.2 JTD, 2.3 JTD, 3.0 JTD, Fiat Freemont 2.0 MJTD, Fiat Linea 1.3 JTD, 1.6 JTD, Fiat Qubo 1.3 MJTD, Fiat Scudo (2007-től) 1.6 JTD, 2.0 JTD, Fiat Strada (2005-től) 1.3 JTD, Fiat Tipo (2015-től) 1.3 MJTD

Lancia Delta 1.6 JTD, 2.0 JTD, Lancia Musa 1.3 MJTD, 1.6 JTD

 

 

Fiat 9.55535-S2 (low saps)
Kipufogógáz kezelő rendszerrel ellátott hosszított csereperiódusú diesel és benzinmotorokhoz.  2009-ben megjelent minősítés. HTHS 2 > 3,5 mPa.s. Alapvető viszkozitás 0W-40, 5W-40

Használata javasolt a 2007 után 1.4  benzines modellekben, mint pl.:

Fiat 124 Spider 1.4, Fiat 500 1.2 és 1.4 (2007 utáni modell), Fiat Bravo II 1.4 és 1.4 TB, Diat Doblo 1,4 BZ (2009 utáni modell), Fiat Linea 1.4 és 1.4 TRB, Fiat Tipo 1.4 (2015 utáni modell) és Lancia Delta 1.4 TB (2008 utáni modell)

Nagy teljesítményű szintetikus kenőanyag olyan benzin- és dízelmotorokhoz, amelyekhez olyan termékekre van szükség, amelyek képesek minimalizálni az égés során keletkezett hamu lerakódásokat (szulfát hamu, foszfor és kén). Sajátos formulája megfelel a BMW és a Mercedes Benz legújabb generációs dízel és benzin motorolaj specifikációinak.

Használata javasolt a JEEP Compass 2.2 CRD, a JEEP Grand Chercockee 3.0 CRD, a JEEP Wrangler 2.8 CRD és a Lancia Thema 3.0 DS autókban való használatra.

Fiat 9.55535-GS1 (mid SAPS)
ACEA C2 alapú, 0W30 viszkozitású, közepes SAPS motorolaj a Fiat (Fiat, Alfa-Romeo, Lancia) legújabb benzines motorjaihoz. 
Fiat 9.55535-DS1 (mid SAPS)
ACEA C2 alapú, 0W30 viszkozitású, közepes SAPS motorosolaj a Fiat (Fiat, Alfa-Romeo, Lancia) legújabb dízelmotorjaihoz. Az Euro 6 normáknak megfelelő új dízelmotorokhoz kifejlesztett kenőanyag.

Használata javasolt a modern EUR 6 dízelmotorkban, mint pl: Afla Romeo Gulietta 1.6 JTD (120LE), 2.0 JTD (150 LE), Alfa Stelvio 2.2 JTD (210 LE) FIAT 500 1.3 JTD, 500X 1.6 MJET, 2.0 MJET, Fiat Tipo 1.3 Mjtd, 1.6 Mjtd JEEP Renegade 1.6 Mjtd, 2.0 Mjtd 


Fiat 9.55535-DSX
Az utolsó generációs dízelmotorokhoz fejlesztett motorolaj (Euro 6 szabványok), különösen a nagy teljesítményű motorokhoz, amelyeket luxus és sportautókban használnak.
Használata javasolt a modern nagyteljesítményű dízel motorokban, mint pl: Alfa Romeo Giulia 2.2 JTD, Alfa Romeo Stelvio 2.2 JTD (180 LE) modellekben.
Az utolsó generációs turbóval szerelt benzinmotorokhoz fejlesztett motorolaj, különösen a nagy teljesítményű motorokhoz, amelyeket luxus és sportautókban használnak.
Egy teljesen szintetikus kenőanyag, amely az amerikai kivitelű benzinmotorok számára fejlesztettek ki, és kifejezetten kiváló oxidációs ellenállást és magas szintű üzemanyag-takarékosságot kínál. Kiváló védelem magas hőmérsékleten.
Használata javasolt azon Amerikai modellek (Jeep, Chrysler) esetében ahol az 5W-30 viszkozitás az előírás.
Főként a nagy teljesítményű Quadrifoglio modellekben való használrtra fejlesztett kenőanyag. 
Az FCA 2018-ban megváltoztatta a 2,9 V6 Bi-TB motorra vonatkozó kenőanyag ajánlásait. A Selènia Quadrifoglio a megfelelő olaj az összes Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio és minden Alfa Roeo Giulia Quadrifoglio (a VIN 7581688-tól, motorok, amelyel teljes mértékben kitöltik az EURO 6d kibocsátási normákat) számára.