Elérhetőségek

Central Europe Lubricant Kft. - OlajShop

Központi ügyfélszolgálat: info@olajshop.hu ; +36 30 758 9933

 

Elérhetőségeink

Székhely: 2600 Vác, Szilassy út 1/A 

Adószám: 14537868-2-13

Bankszámlaszám: K&H Bank 10401103-50505454-51551014

 

Üzleteink

OlajShop Budapest: 1152 Budapest, Városkapu u. 3., +3670 452 0523 ; budapest@olajshop.hu

OlajShop Debrecen: 4030 Debrecen, Diószegi út 3-5. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 708 2572 ; debrecen@olajshop.hu

OlajShop Szolnok: 5000 Szolnok, Fék u. 1. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 219 2915 ; szolnok@olajshop.hu  

OlajShop Szeged: 6724 Szeged, Bakay Nándor u. 52. (A Rappai csavarbolt mellett, a LineaCar Autószerviz telephelyén.) +3630 768 3167 ; szeged@olajshop.hu

 

https://olajshop.hu/spg/679835,901120/Az-OlajShop-Budapesti-uzlete-uj-helyre-koltozik

Kövess minket a Facebookon is

Látogató számláló

6
4
3
5
6
0
2

TOP termékek

Naptár

2024. December
H
K
Sze
Cs
P
Szo
V
 
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 

Központi ügyfélszolgálatunk elérhetősége: +36 30 758 9933 | info@olajshop.hu | H-P 08:00 - 17:00

Kérdése esetén keresse központi ügyfélszolgálatunkat: info@olajshop.hu

Hírek, információk, újdonságok és tanácsok az autózás és a kenőanyagok világából!

Minden, amit az Euro 7 szabványról tudni érdemes

2023.06.19 14:42
Minden, amit az Euro 7 szabványról tudni érdemes

Az új Euro 7 szabvány hatása jelentős. A járműgyártóknak e szabvány szerint szigorú környezetvédelmi előírásoknak kell megfelelniük, beleértve a nitrogén- és a részecskekibocsátás drasztikus csökkentését.

A megszabott határértékek betartása érdekében elengedhetetlen a megfelelő kenőanyagok és üzemanyagok használata. Ebből a cikkből mindent megtudhat, amit az új Euro 7-es szabványról és a kenőanyagok szerepéről tudnia érdemes.

Legutóbbi cikkünk az AKCELA és AMBRA kenőanyagokról szólt. Amennyiben eddig még nem olvasta volna, úgy IDE KATTINTVA eléri a cikket.

A könnyű haszongépjárművek esetében kevésbé szigorú változások lesznek a nehézgépjárművekhez képest, bár a nehéz tehergépjárművek ágazatában több idő áll rendelkezésre a végrehajtásra. A személygépkocsikra és kishaszonjárművekre 2025 júliusától kiadott típusjóváhagyásoknak meg kell felelniük az Euro 7 károsanyag-kibocsátási szabványoknak, a nehéz tehergépjárművekre azonban ez csak 2027 júliusától érvényes. Egyes gyártók azonban halasztást kérnek a követelmények teljesítése érdekében.

 

Jobb levegőminőség

Az Euro 7 szabvány a hangsúlyt a járművek levegőminőségre gyakorolt ​​hatásának csökkentésére helyezi. Nemcsak a kipufogógáz-kibocsátást szabályozzák, hanem figyelmet fordítanak a fékek és a gumiabroncsok által vezetés közben kibocsátott finom részecskékre is.

 

Kevésbé drasztikus

A „könnyű teherbírású” a „legfeljebb 8 üléses vagy legfeljebb 3,5 tonna teherbírású járművek”, amely magában foglalja a személygépkocsikat és a könnyű haszongépjárműveket, például a kisteherautókat. A könnyű teherbírásra vonatkozó Euro 7 szabvány inkább a jelenlegi Euro 6 szabvány továbbfejlesztése. A kezdetben gondoltnál kevésbé drasztikus változtatásokkal jár, mivel az EU 2035-ig nulla kibocsátási politikát kíván megvalósítani ebben a szegmensben. Arra a következtetésre jutottak, hogy az Euro 7 szabvány túl szigorú határértékei túl költségesek lennének a viszonylag rövid beruházási időszakhoz képest.

 

Nincs különbség a technológiák között

Az egyik jelentős változás az, hogy az Euro 7 szabvány többé nem tesz technológiai különbséget a "hagyományos" benzinmotorok, a közvetlen befecskendezéses (GDI) és a dízelmotorok között. Az Euro 7 szabvány értelmében ezeknek a motoroknak ugyanazok a korlátai lesznek. Például az Euro 6 szabvány értelmében a dízelmotorok több NOx-kibocsátást engedtek meg, míg a GDI motorok részecskehatárértékei szigorúbbak voltak a többi benzinmotorhoz képest.

 

Szigorúbb szabályok a finom részecskékre vonatkozóan

Az Euro 6 szabvány határértékeket határoz meg a 23 nanométernél (Particulate Number vagy PN23) nagyobb részecskékre. Az Euro 7 szabvány határértékeket határoz meg a 10 nanométernél (PN10) nagyobb részecskékre. Ez azt jelenti, hogy nemcsak a kisebb szennyező anyagokat kell figyelembe venni, hanem azt is, hogy több különböző típusú szennyezőanyagot is figyelembe kell venni.

 

Korlátozás rövid és hosszú utakra

Mint ismeretes, a motor az első néhány percben a legszennyezőbb. A motor ilyenkor még mindig hideg, az égés nem hatékony, és a kipufogógáz-utókezelő rendszerek sem működnek olyan hatékonyan. Ezért az Euro 7 szabvány a normál vezetési cikluson (RDE -> Real-world Driving Emissions) kívül tartalmaz egy tesztet is, amely kifejezetten a 10 kilométernél rövidebb utakra vonatkozik. Kérjük, tekintse meg az alábbi grafikont a határértékek átfogó áttekintéséért.

 

  NOx PM PN10 CO THC NMHC NH3
RDE (mg/km) 60 5 4×1011 500 100 68 20
Trips <10km (mg/trip) 600 45 6×1012 5000 1000 680 200

 

  • NOx | Nitrogén-oxidok
  • PM | részecske
  • PN10 | Részecskeszám (minimális méret 10nm)
  • CO | szén-monoxid
  • THC | Összes szénhidrogén
  • NMHC | Nem metán szénhidrogének
  • NH3 | ammónia

 

A kibocsátási szabványok kiterjesztése

A károsanyag-kibocsátási követelmények teljesítésének időtartama az Euro 7 szabvány szerint megduplázódott. Míg az Euro 6 előírások szerint a járműveknek 100 000 kilométeren vagy 5 évig meg kell felelniük a károsanyag-kibocsátási határértékeknek, addig az Euro 7 (könnyű) járműveknek 200 000 km-re vagy 10 évre kell teljesíteniük ezeket a határértékeket.

 

Önregisztrálás

A kibocsátási normák élettartamának megkétszerezésénél még nagyobb hatás a megfelelés ellenőrzése. Az Euro 7-es járműveknek ellenőrizniük kell magukat, azaz regisztrálniuk kell saját károsanyag-kibocsátásukat, és azt, hogy a jármű továbbra is megfelel-e a meghatározott határértékeknek. Ehhez a meglévő OBD (On Board Diagnose) rendszert OBM (On Board Monitoring) rendszerré kell fejleszteni, ami sok további érzékelőt és egy számítógépet jelent, ahol az adatok tárolhatók és olvashatók. Ha bizonyos járműtípusok esetében eltérési tendenciát fedeznek fel, nem elképzelhetetlen, hogy e járművek gyártóit megfelelő intézkedések megtételére kötelezhetik, például bírság kiszabását vagy termékeik/járműveik visszahívását és/vagy módosítását, hogy biztosítsák az előírások betartását. szabványok a teljes 200 000 km-re vagy 10 évre.

 

A technológia

A benzines járművekkel szemben az az elvárás, hogy a GDI maradjon a legtöbbet használt technológia. Azonban a benzin részecskeszűrők szélesebb körű alkalmazását fogjuk tapasztalni még a hagyományos benzinmotoroknál is. A részecskeszűrők pórusai kisebbek lesznek, hogy kiszűrjék a kisebb részecskéket, ami a részecskeszűrő gyorsabb eltömődéshez vezethet. A dízelmotoroknál az NOx-kibocsátáson van a hangsúly, különösen hidegindításkor. A kipufogógáz-utókezelési folyamatban több "szoros csatolású" rendszert fogunk látni, ahol a katalizátorokat közelebb helyezik a motorhoz, hogy gyorsabban melegítsék fel a rendszert és hamarabb működjön megfelelően.

Ennek az a hátránya, hogy a kipufogógázok még mindig forróak lehetnek (mert épp most jöttek ki a turbóból), hogy a kenőanyagból származó szennyeződés (foszfor és kén kémia) megmérgezi a katalizátorbevonatot, mivel ez a magas hőmérséklet felgyorsíthatja ezt a hatást. A „szoros csatolás” alternatívája a kipufogógáz-utókezelő rendszer elektromos (elő)fűtése.Mivel a dízel részecskeszűrők (DPF) regenerációs folyamata is benne van a ciklusban, ott a szűrő kialakításában és a regenerálási stratégiában is változásokat fogunk látni.

 

A kenőanyagok szerepe

A beállított határértékek betartása és a meghatározott élettartam alatti betartása érdekében nagyon fontos a megfelelő kenőanyagok és üzemanyagok használata. Az Euro 7-es járművek kenőanyagaival és üzemanyagaival kapcsolatban számos kihívás vár a gyártókra. A kutatások azt mutatják, hogy a viszonylag magas vagy közepes SAPS értékű kenőanyagok (a kopás elleni védelemre használt kén- és foszfor) égés során részecskéket termelnek, különösen a kritikus PN10-PN23 tartományban. Ezek a részecskék miatt a kipufogórendszerben lévő szűrők finom pórusai lassan eltömődnek, ami viszont magasabb ellennyomást okoz. A nagyobb ellennyomás nagyobb ellenálláshoz és ezáltal nagyobb üzemanyag-fogyasztáshoz, azaz magasabb károsanyag-kibocsátáshoz vezet.

A részecskékre való odafigyelés mellett a súrlódás csökkentésére is figyelni kell, hogy a motor belső ellenállása a lehető legalacsonyabb legyen. Ha hibrid járművekhez választunk motorolajat, úgy még nagyobb figyelmet kell fordítani a kenőanyag korrózióvédelmére. A motorok várhatóan egyre ritkábban járnak, és a kenőanyagrendszer nem melegszik fel üzemi hőmérsékletre, ami elősegíti a páralecsapódást és ezzel együtt a korrózió kialakulását.

 

Üzemanyagok

A jó minőségű üzemanyagok használata döntő szerepet játszik a károsanyag-kibocsátási előírások betartásában. Az előkamrában vagy az injektoron lévő szennyeződés befolyásolhatja a befecskendezési és az égési mintákat, ami tökéletlen égéshez és fokozott szennyezéshez vezethet. A kutatások azt mutatják, hogy az injektor elszennyeződése befolyásolja a károsanyag-kibocsátást. Ha egyszerre kevesebb üzemanyagot fecskendez be, a motorkomputer megnöveli a befecskendezési időt. A befecskendezési idők 20%-kal történő meghosszabbítása négyszer annyi részecske kibocsátását eredményezi.

 

Válassza a minőségi termékeket

A nem megfelelő kenőanyagok és a rossz minőségű üzemanyagok által okozott szennyezés megakadályozhatja a szükséges szabványok betartását, amit az érzékelők érzékelnek. Az esetleges eltéréseket azonosítani és korrigálni kell. Ennek elmulasztása jogi következményekkel járhat, a jármű nem megy át az időszakos átvizsgáláson. A szennyezés potenciálisan magas költségekhez is vezethet, mivel az érzékeny érzékelők megsérülhetnek, és cserét igényelhetnek. Egyre fontosabb a megfelelő fogyóeszközök és karbantartási termékek kiválasztása. Az Eurol, a Petronas, a Motul, a Mobil, a Shell és a többi nagy kenőanyag gyártó szorosan figyelemmel kíséri a fejlesztéseket, és olyan termékeket fejleszt, amelyek kompatibilisek az Euro 7-es járművekkel. Ez vonatkozik a motor olaj- és / vagy tüzelőanyagrendszeren keresztüli tisztítására vagy az optimális égés elősegítésére feltöltött adalékok bármilyen alkalmazására is.

A cikket írta: Bajomi Vilmos

Köszönjük, hogy elolvasta cikkünket. Amennyiben további kérdése lenne az üzemanyag rendszer tisztításával kapcsolatban, úgy keressen minket elérhetőségeinken amiket IDE KATTINTVA ér el.