Hírek

2024.10.10

ACEA A7/B7

 


Az ACEA A7/B7 olajok magas szulfáthamu-, foszfor-, kéntartalmú (SAPS) kenőanyagok. Nagy teljesítményű benzin- és könnyű dízelmotorokhoz tervezték, amelyek alkalmasak alacsony viszkozitású olaj használatára. Ezek az olajok egyes motorokban alkalmatlanok lehetnek. 

Az ACEA A7/B7 olajok jellemzően alacsony HTHS-értékkel (2,9-3,5 cP) rendelkeznek, az API III. csoportba tartozó alapolajokon alapulnak.

Az ehhez a kategóriához tervezett OEM-jóváhagyások jelenleg nem tisztázottak, de várhatóan az új kategória előnyös lesz azok számára, akik az alacsony fordulatszámú előgyújtás (LSPI) védelmére és a turbófeltöltő tisztaságára helyezik a hangsúlyt, így nagy teljesítményű, nagy teljesítményt hoznak létre. SAPS kategória.

Az ACEA saját meghatározása szerint, ha egy új teszt jelentősen megváltoztatja egy kategória teljesítménykövetelményeit, akkor új kategóriát kell bevezetni. Az ACEA A7/B7 létrehozása az ACEA A5/B5 követelményeire és frissítéseire épít, három új teljesítményteszt bevezetésével:

Teszt További motortesztek az A5/B5-21 felett
-CEC L-114-19  Toyota turbófeltöltő kompressziós lerakódások (dízel) 
-ASTM D8291 IX Alacsony fordulatszámú előgyújtású GDI Turbo
-ASTM D8291 X. szekvencia Lánckopás GDI

ACEA A7/B7 termék pl.:

TOTAL QUARTZ 9000 0W-30 1L

https://lubricants.catalog.totalenergies.com/katalogus-hu/hu_HU/0w0_quartz-9000-0w-30

MOBIL SUPER 3000 FORMULA VC 0W-30 1L

https://www.mobil.com/en-be/passenger-vehicle-lube/pds/eu-xx-mobil-super-3000-formula-vc-0w-30

Elérhetőségek

Central Europe Lubricant Kft. - OlajShop

Központi ügyfélszolgálat: info@olajshop.hu ; +36 30 758 9933

 

Elérhetőségeink

Székhely: 2600 Vác, Szilassy út 1/A 

Adószám: 14537868-2-13

Bankszámlaszám: K&H Bank 10401103-50505454-51551014

 

Üzleteink

OlajShop Budapest: 1152 Budapest, Városkapu u. 3., +3670 452 0523 ; budapest@olajshop.hu

OlajShop Debrecen: 4030 Debrecen, Diószegi út 3-5. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 708 2572 ; debrecen@olajshop.hu

OlajShop Szolnok: 5000 Szolnok, Fék u. 1. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 219 2915 ; szolnok@olajshop.hu  

OlajShop Szeged: 6724 Szeged, Bakay Nándor u. 52. (A Rappai csavarbolt mellett, a LineaCar Autószerviz telephelyén.) +3630 768 3167 ; szeged@olajshop.hu

 

https://olajshop.hu/spg/679835,901120/Az-OlajShop-Budapesti-uzlete-uj-helyre-koltozik

Kövess minket a Facebookon is

Látogató számláló

6
2
9
4
1
0
5

TOP termékek

Naptár

2024. Október
H
K
Sze
Cs
P
Szo
V
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 

Központi ügyfélszolgálatunk elérhetősége: +36 30 758 9933 | info@olajshop.hu | H-P 08:00 - 17:00

Kérdése esetén keresse központi ügyfélszolgálatunkat: info@olajshop.hu

Hírek, információk, újdonságok és tanácsok az autózás és a kenőanyagok világából!

Olajcsere házilag - Mire lesz szükségem és mire kell figyelnem?

Bajomi Vilmos
Bajomi Vilmos
2022.01.17 09:31
Olajcsere házilag - Mire lesz szükségem és mire kell figyelnem?

Olajcsere házilag - Hogyan fogjak neki és mi kell hozzá?

 

Az olajcsere az az autó karbantartási folyamat ami alapesetben egy közepes korú vagy idősebb autó esetében nem igényel nagy szaktudást (persze mindig van kivétel) és emiatt ezen próbálnak meg a legtöbben spórolni úgy, hogy saját maguk végzik el otthoni körülmények között. Az olajcsere általában 1 óra alatt elvégezhető otthoni körülmények között is, ha minden rendben megy.

Szükséges hozzátenni, hogy az autó időszakos karbantartása nem merül ki csupán az olajcserénél. Jóllehet az olajcserét elvégezhetjük otthon saját magunk, de ettől függetlenül az autót szükséges időszakosan elvinni egy autószerelőhöz aki átnézi és elvégzi a  szükséges karbantartásokat amiket mi már nem tudunk elvégezni otthoni körülmények között.

A sikeres olajcserere, ahogy minden más is, az előkészületeknél kezdődik. Az első és legfontosabb teendő a megfelelő motorolaj és a megfelelő olajszűrő kiválasztása. A megfelelő motorolaj kiválasztásához IDE KATTINTVA, a megfelelő szűrő kiválasztásában pedig IDE KATTINTVA talál segítséget.

A motorolajon és a szűrőn kívül szükségünk lesz még egy rézgyűrűre vagy más néven roppanó alátétre és amennyiben az elmúlt olajcserék elvlgzése során nem cseréltük ki, úgy egy új olajleeresztő csavarra is. Az alátétet minden olajcsere alkalmával ki kell cserélni és az olajleeresztő csavar cseréje is javasolt 2-3 olajcserénként.

Ne feldkezzünk meg a levegőszűrő cseréjéről sem. Sokan úgy tartják, hogy a levegőszűrőt elég minden második olakcsere alkalmával kicserélni. Ez igaz lehet egy olyan hobbi autó esetében amivel 2-3 vagy maximum 5.000 km-t megy megyünk egy évben. De normál 10-15.000 km vagy akár hoszabb használat mellett a levegőszűrő eltömődik a portol és városi kosztól ami azt eredményezi, hogy nehezebben halad át rajta a levegő (kb. mint a porszívón amikor tele van a porzsák). Mivel a motor megfelelő üzemeléséhez és az optimális üzemanyag fogyasztáshoz elengedhetetlen a megfelelő minőségű és mennyiségű levegő (oxigén), emiatt az időben ki nem cserélt, eltömődött levegőszűrő megnövekedett üzemanyag fogyasztáshoz vezethet. 

Szerszámok és kiegészítők amire szükségünk lehet az olajcsere elvégzéséhez:

  • az autóba előírt specifikációval rendelkező motorolaj
  • szűrők
  • gumikesztyű, hogy ne legyünk teljesen olajosak és egy olyan ruha amiért nem kár ha olajhos lesz.
  • villáskulcs, dugókulcs vagy imbuszkulcs az olajleeresztő csavar meglazításához
  • olajszűrő leszedő szerszám, amennyiben szükséges a szűrő eltávolításához
  • olajleeresztő tálca
  • vízálló ponyva vagy valami más amivel letakarjuk a padlót, hogy ne legyen minden tiszta olaj
  • szükség esetén autó emelő és bakok az alátámasztáshoz
  • amennyiben szükséges, úgy szerszámok a motor alsó burkolatának eltávolításához
  • féktisztító spray a tisztításhoz

 

Előkészületek:

Ha már megérkezett a szükséges mennyiségű és minőségű motorolaj, a szűrők és az olaj leeresztő csavar az alátéttel együtt, úgy nekifoghatunk az előkészületeknek.

  • A motor legyen meleg, de ne legyen teljesen üzemmeleg, mert úgy elég forró az olaj és ez balesetveszélyes
  • Szükség esetén emeljük fel az autó elejét és bakoljuk alá mindkét oldalon stabilan, hogy kényelmesen és biztonságosan hozzáférjünk az autó aljához
  • Amennyiben nem férünk hozzá az olajszűrőhöz, vagy a használt olaj leeresztésekor útban lesz a burkolat, úgy távolítsuk el azt. Eltávolítás közben vigyázzunk a rögzítő patentokra, mert ezek könnyen törnek és pótlásuk költséges. Amennyiben patent rögzíti a burkolatot, úgy az eltávolításukhoz használjunk patent eltávolító szerszámot.
  • Terítsük le az autó alá a ponyvát, készítsük elő az olaj leeresztő tálcát vagy más edényzetet amibe a használt motorolajat fogjuk leereszteni. 

Az olajcsere lépései

  • Egyenlőre hagyjuk fent az olajbetöltő sapkát. Helyezzük el az olajleeresztő tálcát, majd lazítsuk meg az olajleeresztő csavart az ehhez szükséges szerszámmal, de ne csavarjuk ki. Amennyiben az olajleeresztő csavar meglazult, úgy a kicsavarását mér kézzel végezzük. Készüljünk fel, hogy az olaj hirtelen fog megindulni és ki is lökheti kezünkből a leeresztő csavart, illetve ha a kezünk útban van az olajsugárnak akkor az olaj fröcsögni fog amerre lát.
  • Az olaj leeresztése során ügyeljünk arra, hogy az olaj folyásának sugara változni fog az olajtöltet csökkenésével, így előfordulhat, hogy az olaj a tálca mellé folyik az olaj.
  • Szedjük le az olajbetöltő kupakot, hogy segítsük a folyást. Hagyjuk jó 10 percig kicsöpögni az olajat. Ez idő alat elvégezhetjük az olajszűrő cseréjét.
  • Lazítsuk meg az olajszűrőt az olajszűrő leszedő szerszámmal, vagy szűrőbetétes szűrő esetén távolítsuk el az olajszűrő ház tetejét. Figyeljünk a tömítésekre is. Az új szűrő tartalmazni fogja az új tömítéseket is, így távoltítsuk el a régieket.
  • Távolítsuk el a régi szűrőt kézzel. Figyeljünk oda a szűrőből kifolyó használt olajra.
  • Szűrőbetétes szűrő esetén cseréljük ki a tömítéseket az újakra.
  • Töröljük le a motorblokk olajszűrő alatt található felületét egy nem szöszölő ronggyal. 
  • Kenjük be motoroloajjal az olajszűrő gumi tömítését, hogy ne tapadjon le, majd csavarjuk fel / helyezzük be az új szűrőt a házba. Az új szűrőt nem szabad megtépni. Elég ha kézzel erősen ráhúzzuk. Szűrőbetetétesz szűrő esetén tegyük vissza a szűrőház tetejét és húzzuk meg.
  • Helyezzük be az új olajleeresztő csavart az új roppanó alátéttel, majd húzzuk meg nem megtépve azt.
  • Tisztítsuk meg az olajleeresztő csavar környékét féktisztítóval, illetve a szűrőház környékét is amennyiben a szűrő eltávolítása közben az olaj kifolyt.
  • Töltsük be a szükséges mennyiségű motorolajat úgy, hogy időnként ellenőrizzünk annak szintjét az olajnívó pálca segítségével. Amikor az olajszint eléri a minimum és maximum szint közepét, akkor indítsuk be a motort és járassuk 10-20 másodpercig, hogy az olaj feltöltse az olaszűrőt is, majd újra ellenőrizzük a szintjét és töltsük a min - max közé. Hagyjuk pár percig állni, hogy az olaj visszafolyjon, majd töltsük fel a maximum szintre.
  • Tegyük vissza az olajbeöntő kupakot és szükség szerint tisztítsuk meg a környékét féktisztítóval.

A használt motorolajat véletlenül se eresszük lefolyóba, hanem töltsük át  egy zárható flakonba, mondjuk a friss motorolaj üres flakonjába, majd adjuk le ingyenesen az arra kijelölt MOL kutak, vagy a környékbeli hulladékudvarok egyikkén. A szűrőket a kommunális hulladékba ne dobjuk, mert veszélyes hulladék, viszont jelenleg magánszemély nem tudja leadni megsemmisítésre.

Pár nap használatot követően érdemes rátekinteni az olajleeresztő csavarra és az olajszűrőre, hogy olajfolyás nyomait keressük. Amennyiben valamelyik helyen ereszti az olajat úgy érdemes egy picit ráhúzni, hogy megszüntessük a folyást.

 

 

A cikket írta: Bajomi Vilmos