Hírek

2024.09.10

DAIMLER DTFR specifikációk

 

A Daimler Truck saját követelményrendszert ad ki a teherautóiban használt szerviztöltő motorolajokra. Ezeket egyetlen dokumentumba állítják össze, amelyet időszakonként frissítenek, akár a tesztelési követelmények megváltozásakor, akár új specifikációk hozzáadásával.

Minden egyedi specifikáció a DTFR lapszámáról ismert. A DTFR lapszámok mindegyike 15-tel kezdődik a „motorolaj” jelölésére, amelyet egy B követ a „nincs DPF” vagy egy C a DPF motor jelölésére, majd egy háromjegyű utótaggal végződik a specifikáció megkülönböztetése érdekében. .    

A specifikációk részletezik a megengedett viszkozitási fokozatokat, az ACEA vagy API szintű teljesítményt, amelyet szintén teljesíteni kell, valamint további fizikai, kémiai és motorvizsgálatokat, amelyeket el kell végezni. Ez magában foglalja a Daimler Truck által kifejlesztett motorteszteket is.

A Daimler Truck specifikációinak megfelelő jóváhagyási kérelmeket a Daimler Truck online folyadékfelszabadító rendszerén (FRS) keresztül nyújtják be. A Daimler Truck közzéteszi a jóváhagyott kenőanyagok listáját a Mercedes-Benz Trucks honlapján.

DTFR 15B110 (korábban MB228.3)
A DTFR 15B110 (korábban MB228.3) egy olyan kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol nincs felszerelve fejlett utókezelő rendszer, például dízel részecskeszűrők (DPF). Ezek a járművek jellemzően megfelelnek az Euro IV-es kibocsátási szabványnak és korábbinak.

A DTFR 15B110 kenőanyagok jellemzően SAE 15W-40, 10W-40, 10W-30 és 20W-50 viszkozitási osztályok, az API I. vagy II. csoportba tartozó alapolajokon alapulnak, szükség esetén alacsony szintű API III.

DTFR 15C100 (korábban MB228.31)
A DTFR 15C100 (korábban MB 228.31) egy alacsonyabb SAPS1 kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol a szabványos olajleeresztő is megfelelő fejlett utókezelő rendszerek, például dízel részecskeszűrők (DPF) használata mellett.

A DTFR 15C100 kenőanyagok jellemzően SAE 15W-40, 10W-40 vagy 10W-30 viszkozitási osztályok, elsősorban az API II. csoporton alapulnak, szükség esetén alacsony szintű API III csoport alapolajjal.

DTFR 15B120 (korábban MB 228.5)
A DTFR 15B120 (korábban MB 228.5) egy csúcskategóriás, magas TBN kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszerek, például dízel részecskeszűrők (DPF) nincsenek felszerelve.

A DTFR 15B120 kenőanyagok jellemzően SAE 10W-40 viszkozitási osztályok, amelyek API III + II csoport alapolajokon alapulnak.

DTFR 15C110 (korábban MB228.51)
A DTFR 15C110 (korábban MB 228.51) egy felső szintű, alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet olyan közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. Mivel ez a specifikáció magas követelményeket támaszt a tisztasággal és a kopásvédelemmel szemben, az utókezelő rendszerek élettartamának meghosszabbítása mellett széles körben ajánlott a Daimler Euro VI járművekben.

A DTFR 15C110 kenőanyagok jellemzően SAE 10W-40, 5W-30 vagy 10W-30 viszkozitási osztályok, amelyek az API III. csoport, III + II. vagy III. csoport + IV. csoport alapolajain alapulnak

DTFR 15C120 (korábban MB228.52)
A DTFR 15C120 (korábban MB 228.52) egy Top Tier alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet bizonyos Euro VI / US Tier 4 motorokhoz terveztek, amelyeket buszokban és ipari/terepjáró alkalmazásokban használnak, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. .

A DTFR 15C120 olajok jellemzően SAE 10W-40, 5W-30 vagy 10W-30 viszkozitási fokozatok, amelyek az API III. csoport, III + II. vagy III. + IV. csoport alapolajain alapulnak.

A DTFR 15C120 számos közös jellemzővel rendelkezik a DTFR 15C110-zel . A fő különbség a két specifikáció között az, hogy az MB 228.52 korlátozza a kenőanyagban megengedett kalciumszintet, és a fent említett kiválasztott alkalmazásokban/motorokban való használatra készült.

DTFR 15C130 (korábban MB228.61)
A DTFR 15C130 (korábban MB 228.61) egy Top Tier alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. A HTHS viszkozitása 2,9-3,2 cP, ezeket a kenőanyagokat úgy tervezték, hogy fokozott üzemanyag-takarékosságot biztosítsanak a legújabb Daimler OM471A Euro VI motorok számára.

A DTFR 15C130 kenőanyagok jellemzően SAE 5W-30 (2,9-3,2 cP) viszkozitási osztályúak, az API III csoport alapolaján alapulnak.

DTFR 15C140
A DTFR 15C140 (MB 228.71) egy felső szintű, alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. A HTHS viszkozitása 2,6-<2,9 cP, ezeket a kenőanyagokat úgy tervezték, hogy fokozott üzemanyag-takarékosságot biztosítsanak a legújabb Daimler OM471 Euro VI motorok számára.

A DTFR 15C140 (MB 228.71) kenőanyagok SAE xW-20 (2,6-<2,9 cP) viszkozitási osztályúak, jellemzően API III. csoportú alapolajon alapulnak.

 

forrás: https://360.lubrizol.com/Specifications/Daimler-Truck

Elérhetőségek

Central Europe Lubricant Kft. - OlajShop

Központi ügyfélszolgálat: info@olajshop.hu ; +36 30 758 9933

 

Elérhetőségeink

Székhely: 2600 Vác, Szilassy út 1/A 

Adószám: 14537868-2-13

Bankszámlaszám: K&H Bank 10401103-50505454-51551014

 

Üzleteink

OlajShop Budapest: 1152 Budapest, Városkapu u. 3., +3670 452 0523 ; budapest@olajshop.hu

OlajShop Debrecen: 4030 Debrecen, Diószegi út 3-5. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 708 2572 ; debrecen@olajshop.hu

OlajShop Szolnok: 5000 Szolnok, Fék u. 1. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 219 2915 ; szolnok@olajshop.hu  

OlajShop Szeged: 6724 Szeged, Bakay Nándor u. 52. (A Rappai csavarbolt mellett, a LineaCar Autószerviz telephelyén.) +3630 768 3167 ; szeged@olajshop.hu

 

https://olajshop.hu/spg/679835,901120/Az-OlajShop-Budapesti-uzlete-uj-helyre-koltozik

Kövess minket a Facebookon is

Látogató számláló

6
1
8
1
6
6
6

TOP termékek

Naptár

2024. Szeptember
H
K
Sze
Cs
P
Szo
V
 
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 
 

Központi ügyfélszolgálatunk elérhetősége: +36 30 758 9933 | info@olajshop.hu | H-P 08:00 - 17:00

Kérdése esetén keresse központi ügyfélszolgálatunkat: info@olajshop.hu

Hírek, információk, újdonságok és tanácsok az autózás és a kenőanyagok világából!

A 8 jel, hogy megy tönkre az akkumulátor és az akku szakszerű cseréjének lépései!

Ternován László
2021.10.07 07:36
A 8 jel, hogy megy tönkre az akkumulátor és az akku szakszerű cseréjének lépései!

A 8 tipikus jele, hogy megy tönkre az akkumulátor és az akkumulátor biztonságos és szakszerű cseréjének lépései!

 

A nyár végeztével és az ősz beköszöntésével együtt megérkeznek az első hűvös, sőt hideg reggelek. Reggel már kabátot húzunk, kimegyünk a párás autóhoz beülünk indítunk és az akkumulátor vagy nehezen vagy semennyire nem forgatja meg a motort. Ismerős? Szinte mindannyan ősszel szembesülünk azzal, hogy az autónk akkumulátora kezd tönkre menni és cserére érett. 

Ilynekor futunk az első alkatrész üzletbe, vagy meglátogatujuk kedvenc webáruházunkat ami remélhetően az OlajShop.hu és veszünk egy új akkumulátort

De hogyan kell az akkumulátort kicserélni úgy, hogy ne sérüljön az elektronika autónkban.

Ehhez próbálunk adni pár tippet, emellett megírjuk a döglődő akkumulátor leggyakoribb jeleit!

FIGYELEM!

  • Az áramkör megszakításával (a saruk levételével) komoly problémákat is okozhat gépjárműve elektronikus rendszerében.

  • Akkumulátor cserét nem javaslunk felső kategóriás autóknál illetve olyan gépjárműveknél ahol az autó Start-Stop rendszerű, illetve BMS - IBS rendszerrel van szerelve. Érdemes tájékozódni előtte.

  •  A saruk levétele előtt mindig győződjön meg róla, hogy rendelkezik-e a rádiókóddal, amivel szükség esetén a rádiót újra tudja indítani.

  • Mielőtt leveszi az akkumulátor sarukat, áramtalanítsa az autót és vegye ki a slusszkulcsot.

De honnan ismerjük fel, hogy kezd tönkremenni az akkumulátor? A 8 legyakoribb jel ami arra utal, hogy időszerű beszerezni az új akkumulátort

(Persze feltételezve azt, hogy a generátor megfelelően tölt, ez az első amit ellenőrizni érdemes.)
A motor nehezen, lassan indul: 

Az önindító sokat vagy a megszokottnál lassabban forgat mielőtt beindul a motor? A probléma az lehet, hogy az akkumulátor már nem tudja tartani a töltést úgy, mint korábban, és lassan már állóhelyzetben is lemerül.

Halvány fényszórók: 

Ha álló motor mellett az autó fényszórói nem tűnnek olyan fényesnek, mint korábban, az azt jelentheti, hogy nincs elég szufla az akkumulátorban. Érdemes kivenni az akkumulátort és rendesen  feltölteni. Ha a probléma továbbra ezután is fennáll, akkor ez egy intő jel lehet arra, hogy az akkumulátor cserére szorul.

Büdös az akkumulátor: 

Ha az akkumulátor kellemetlen szagot áraszt, mint például a rothadt tojás, az árulkodó jele annak, hogy az akkumulát meghibásodott és szivárog belőle a gáz. Az ilyen akkumulátor használata már veszélyes lehet, és károsíthatja vagy korrodálhatja az autó egyéb alkatrészeit. Azonnal cserélje ki.

Az önindító forgatja a motort, de az nem indul el: 

Az esetek többségében, ha az önindító forgatja a motor, de az nem indul el, akkor a probléma az autó akkumulátorában rejlik. Többnyire lehet, hogy az akkumulátor már nem képes a motor működéséhez szükséges elég feszültséget leadni. Vegye ki az akkumulátort, töltse fel és helyezze vissza. Alternatív megoldásként használjon bika vagy indítókábeleket az autó beindításához, majd a motor beindulását követően járassa az autót körülbelül fél órát. Ezt követően az autónak normálisan kell indulnia. Ha nem, akkor az akkumulátort ki kell cserélni.

Már sokszor lett bebikázva, vagy berántva az autó: 

Számos oka lehet annak, hogy még a viszonylag új akkumulátorral rendelkező autót is be kell bikáznunk vagy be kell rántanunk az autót. Ilyen lehet, hogy elfelejtette lekapcsolni a  világítást, hosszabb ideig nem használta az autót, vagy probléma volt az önindítóval. Ettől függetlenül, ha az akkumulátor több mint háromszor kellett bikázni vagy berántani egy hét alatt, akkor csak cserélni kell. Az autó akkumulátorának bikázása vagy berántása meglehetősen gyorsan károsíthatja az akkumulátort és lerövidítheti élettartamát. 

Sérült akkumulátor ház: 

A szélsőséges hőmérséklet, valamint a túlzott savasság hatására az autó akkumulátora megduzzadhat és megrepedhet a ház. Ha azt veszi észre, hogy az autó akkumulátorának falai nem egyenesek, hanem téglalap alakúak, akkor ideje cserélni.

Már túl van a csúcson: 

Mint már említettük, az autó akkumulátorának átlagos élettartama 3-5 év. Ha ennél régebb  óta használja az akkumulátort, és még mindig normálisan működik, akkor jó munkát végzett! Úgy tűnik, megfelelően bánik az autójával. Mindazonáltal a legjobb, ha jobban dafigyel, és rendszeresen teszteli az akkumulátor teljesítményét. Általában a harmadik évet követően kell elkezdeni jobban odafigyleni az akkumulátorra.

Ideje korán korrodál az akkumulátor környéke: 

A korrózió felhalmozódása az akkumulátor körül, beleértve a kivezetéseket is, normális. Ez azon külső elemek hatásának köszönhető, amelyeknek az akkumulátor rendszeresen ki van téve. Ennek letávolítására használhat rozsda eltávolítót, hogy megakadályozza a rozsda összekötő részekbe való bekúszását. Ha azonban azt észleli, hogy az akkumulátor környékén rövid idő alatt túl sok rozsda jelenik meg előfordulhat, hogy az akkumulátor hibás és cserére szorul. Gyakran vagy az akkumulátor szivárgása okozza a túlzott korróziót vagy akár az ha az akkumulátor belső folyadékszintje túl alacsony.

Ha a fenti jeleket tapasztaljuk és úgy látjuk, hogy itt a csere ideje és az akkumulátor cseréjét magunk végezzük el, úgy a következő lépéseket érdemes betartani.

 

A CSERE LÉPÉSEI:

  • Először távolítsuk el a negatív akkumulátor sarut! A saru egy-egy csatlakozó, mely az akkumulátor pozitív, illetve negatív pólusára kapcsolódik. Csavarkulccsal vagy fogóval tudjuk kilazítani.

  • Nagyon fontos, hogy elsőként a negatív (- jellel jelezett) pólust távolítsuk el ami általában fekete színű kábel, így elkerülhető az esetleges rövidzár.

  • Távolítsuk el a pozitív akkumulátor sarut! Vegyük le a pozitív (+ jel) jelzésű sarut. Ez általában a piros színű kábel.

  • Csavarozzuk ki az akkumulátort rögzítő konzolt! Amennyiben rögzítve van, csavarozzuk ki az akkumulátort fixen tartó pántot, borítást, vagy konzolt! Ezt követően ki tudjuk venni a régi akkumulátort.

  • Tegyük be az új akkumulátort! Amennyiben a típusnak megfelelő akkumulátort vásároltuk, akkor az új akkumulátor éppen illeszkedik a régi helyére. Csavarozzuk vissza az akkumulátort tartó szerkezetet.

  • Csavarozzuk vissza az akkumulátort tartó konzolt! 

  • Tisztítsuk meg a sarukat és az új akkumulátor csatlakozóit! A sarukat és a csatlakozót érdemes drótkefével, vagy smirglivel megtisztítani, így nem léphet fel kontakthiba.

  • Először tegyük vissza pozitív sarut! Helyezzük rá a pozitív sarut az akkumulátor pozitív pólusára, majd a csavarral erősítsük rá. Ha a saruhoz védőkupak is tartozik, tegyük vissza a helyére.

  • Tegyük vissza negatív sarut! Helyezzük rá a negatív sarut az akkumulátor negatív pólusára, majd a csavarral erősítsük rá. Ha a saruhoz védőkupak is tartozik, tegyük vissza a helyére.

  • Teszteljük az új akkumulátort! Ha készen vagyunk, indítsuk be a motor, ha mindent jól csináltunk, akkor az autó azonnal elindul.

 

VÉGEZETÜL, DE NEM UTOLSÓSORBAN:

  • A garancia a gépjárművének előírt műszaki paraméterű akkumulátor esetleges meghibásodása esetén csak szakműhely által szakszerűen elvégzett, bevizsgált (mérés), garanciajegyen igazolt munka esetén érvényesíthető a vásárlást igazoló számlával egyetemben és természetesen a garanciális idő lejárta előtt!

Az OlajShop-ban elérhető akkumulátor kínálatot IDE KATTINTVA érheti el!

A cikket írta: Olajshop csapat