Hírek

2024.08.30 7:7

A Chempioil hidraulika sorozatok hamarosan új néven lesznek elérhetőek.

A HLP/HM hidraulika olajok:

Chempioil Hydro ISO 32 Longlife

Chempioil Hydro ISO 46 Longlife

Chempioil Hydro ISO 68 Longlife

Telepített és mobil berendezések normál és magas üzemi hőmérsékleten működő hidraulikus berendezéseihez készült, egész évszakos ásványi hidraulikaolaj. A nagy terhelések, nyomások, hőmérsékletek és/vagy sebességek mellett működő ipari hidraulikus rendszerek követelményeinek figyelembevételével fejlesztették ki. DIN 51524-2 (HLP) / ISO 11158 (HM)
Kopásgátló, oxidáló, korróziógátló és habzásgátló adalékokat tartalmaz. - Jó kopásgátló tulajdonságokkal rendelkezik, amelyek minimalizálják a hidraulikus szivattyúkhoz kapcsolódó alkatrészek kopását, így biztosítják azok hosszú élettartamát.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A HVLP/HV hidraulika olajok:

Chempioil Hydro HV ISO 32 Longlife

Chempioil Hydro HV ISO 46 Longlife

Chempioil Hydro HV ISO 68 Longlife

Magas viszkozitási indexű, egész évben használható ásványi hidraulikaolajok, amelyeket magas és extra magas üzemi hőmérsékleten működő mobil vagy álló berendezések hidraulikus berendezéseihez hoztak létre. Az ipari hidraulikus rendszerekkel szemben támasztott követelményeket figyelembe véve fejlesztették ki, különösen nagy terhelések, nyomások, hőmérsékletek és/vagy sebességek, és különösen erősen változó hőmérsékleti körülmények között.
DIN 51524-3 (HVLP) / ISO 11158 (HV)
Kopásgátló, oxidáló, korróziógátló és habzásgátló adalékokat tartalmaz. - Jó kopásgátló tulajdonságokkal rendelkezik, amelyek minimalizálják a hidraulikus szivattyúkhoz kapcsolódó alkatrészek kopását, így biztosítják azok hosszú élettartamát.

Elérhetőségek

Central Europe Lubricant Kft. - OlajShop

Központi ügyfélszolgálat: info@olajshop.hu ; +36 30 758 9933

 

Elérhetőségeink

Székhely: 2600 Vác, Szilassy út 1/A 

Adószám: 14537868-2-13

Bankszámlaszám: K&H Bank 10401103-50505454-51551014

 

Üzleteink

OlajShop Budapest: 1152 Budapest, Városkapu u. 3., +3670 452 0523 ; budapest@olajshop.hu

OlajShop Debrecen: 4030 Debrecen, Diószegi út 3-5. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 708 2572 ; debrecen@olajshop.hu

OlajShop Szolnok: 5000 Szolnok, Fék u. 1. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 219 2915 ; szolnok@olajshop.hu  

OlajShop Szeged: 6724 Szeged, Bakay Nándor u. 52. (A Rappai csavarbolt mellett, a LineaCar Autószerviz telephelyén.) +3630 768 3167 ; szeged@olajshop.hu

 

https://olajshop.hu/spg/679835,901120/Az-OlajShop-Budapesti-uzlete-uj-helyre-koltozik

Kövess minket a Facebookon is

Látogató számláló

6
1
7
1
9
6
6

TOP termékek

Naptár

2024. Szeptember
H
K
Sze
Cs
P
Szo
V
 
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
 
 
 
 
 

Központi ügyfélszolgálatunk elérhetősége: +36 30 758 9933 | info@olajshop.hu | H-P 08:00 - 17:00

Kérdése esetén keresse központi ügyfélszolgálatunkat: info@olajshop.hu

Hírek, információk, újdonságok és tanácsok az autózás és a kenőanyagok világából!

Hogyan előzhetjük meg a dízel részecskeszűrő problémákat

Bajomi Vilmos
Bajomi Vilmos
2023.02.21 09:03
Hogyan előzhetjük meg a dízel részecskeszűrő problémákat

Hogyan kerüljük el a dízel részecskeszűrőkkel kapcsolatos problémákat

2011-től a dízelmotoros személygépkocsiknak a gyártó által felszerelt részecskeszűrővel kell rendelkezniük, hogy megfeleljenek az európai károsanyag-kibocsátási követelményeknek. Nyugateurópában 2022 júliusától a dízel személygépkocsik műszaki vizsgájának során a vizsgálóállomásoknak ellenőrizniük kell a részecskeszűrő működését is. A részecskeszűrők ellenőrzésének szigorítása a „Schone Lucht Akkoord” (holland tiszta levegő megállapodás) intézkedése. Ezért még fontosabb, hogy a részecskeszűrő jó állapotban legyen. Várható, hogy hamarosan Magyarországon is elkezdik vizsgálni a részecskeszűrő állapotát a műszaki vizsga során.

 

A részecskeszűrők a káros részecskék több mint 95%-át megkötik. A dízel autókból származó részecskék szennyezik a levegőt, károsak az egészségre és a környezetre. A részecskék hozzájárulnak a finom részecskék képződéséhez a levegőben. Ezek a részecskék az üzemanyag tökéletlen égésekor keletkeznek. A megfelelő minőségű kipufogógáz képződéséhez az üzemanyag minősége is fontos tényező, csakúgy, mint a megfelelően működő üzemanyag rendszer.

A részecskék azonban a részecskeszűrőben maradnak. Idővel a szűrő „megtelik”. Az autó motorvezérlő rendszere ezután gondoskodik arról, hogy a kipufogógáz hőmérséklete átmenetileg 600 Celsius-fokra emelkedjen. Ez azután elégetve eltávolítja a szűrőben lévő részecskéket. Ezt a folyamatot regenerációnak nevezik. A részecskeszűrő élettartama nagymértékben függ a megfelelő regenerációtól. Ha ez nem történik meg, a részecskeszűrő végül eltömődik. Ha a részecskeszűrő túlságosan megtelik, a részecskeszűrő jelzőfénye világítani kezd a műszerfalon. Ezenkívül előfordulhat, hogy a motor alacsonyabb teljesítménnyel üzemel, erőtlen lesz, vagy nem tud megfelelően felpörögni. Egy részecskeszűrő élettartama 130 000-200 000 kilométer. Minél jobban karbantartja autóját és a részecskeszűrőt, annál tovább tart a részecskeszűrő. Íme néhány tipp az élettartam növelésének érdekében:

1. tipp Ne vezessen alacsony fordulatszámon

A vezetés új megközelítése az alacsony fordulatszámon való vezetést ösztönzi, de a gyakorlat azt mutatja, hogy ez nem mindig jó. Sok autós túl alacsony fordulatszám határon közlekedik, ami azt jelenti, hogy a motor túl lassan melegszik fel, és a regenerációs folyamat nem indul el; a részecskék nem égnek el, mert nem megy végbe a regeneráció. Idővel a részecskék felhalmozódása a részecskeszűrő eltömődését okozza.

2. tipp Vezessen nagy távolságokat

Ha hosszabb utat tesz meg, a motor könnyebben eléri az üzemi hőmérsékletét, és a regenerációs folyamat (a részecskeszűrő tényleges kiégetése) végbemegy. Ha ezt a folyamatot folyamatosan megszakítják, például rövid távolságok vezetésével vagy csak városi környezetben való használattal, a részecskeszűrő gyorsabban eltömődik.

3. tipp Mindig használja a gyártó által meghatározott minőségű motorolajat

Mind a dízel, mind pedig a modern benzinmotorok részecskeszűrőinek hatékonyságát és különösen élettartamát részben az olajválasztás határozza meg. Ugyanilyen fontos a megfelelő motorolaj kiválasztása. Részecskeszűrővel felszerelt autókban „közepes SAPS” vagy „low SAPS” motorolaj használatát javasoljuk. A SAPS jelentése szulfáthamu, foszfor és kén.

4. tipp Ellenőriztesse a részecskeszűrő állapotát

Autója szervizelésekor ügyeljen a részecskeszűrő ellenőrzésére is. A helyi szerviz le tudja ellenőrizni a részecskeszűrő állapotát diagnosztikai berendezések használatával. Ez megmutatja, hogy mennyire tele van a részecskeszűrő, és szükséges-e megtisztítani.

5. tipp Használjon DPF-tisztítót

Használjon üzemanyagadalékot a részecskeszűrő megelőző karbantartására. A különböző Diesel DPF Cleaner (részecskeszűrő tisztító) úgy tervezték, hogy megkönnyítse a dízel részecskeszűrő regenerálódását, ha a dízel részecskeszűrő átlag feletti részecsketerheléssel rendelkezik. A dízel DPF Cleaner üzemanyag adalék tüzelőanyag-alapú égésgyorsítót használ a regenerálási hőmérséklet 600 °C-ról 400 °C-ra történő csökkentésére a szén könnyebb égetése érdekében. Ezeknek az adalékoknak a megelőző és rendszeres használatával megelőzhető a részecskeszűrő problémái és növelhető a részecskeszűrő élettartama

6. tipp Rendszeresen végeze el autója üzemanyagrendszerének tisztítását

Használjon üzemanyag adalékot az autó üzemanyagrendszerének megelőző karbantartására. Különféle termékeket kínálunk erre a célra. A Diesel System Cleaner üzemanyag adalékok megtisztítják a teljes üzemanyagrendszert, és megelőzik a korróziót és a kondenzációt az üzemanyagtartályban. A Diesel Injection Cleaner üzemanyag adalékok használata pedig a dízel befecskendezők tisztítására és védelmére valók.

 

Az adalékgyártók mérnökei folyamatosan dolgoznak a termékek és technológiák fejlesztésén és tökéletesítésén. Szorosan figyelemmel kísérik a piaci innovációkat, hogy biztosíthassák a termékek optimális működését.

A cikket írta: Bajomi Vilmos