MB Mercedes Benz haszongépjármű motor és hajtómű olajok
Az MB Mercedes-Benz más haszongépjármű gyártókhoz hasonlóan saját kenőanyag ajánlási rendszert alkalmaz a motorolajokra és hajtóműolajokra vonatkozóan. Ebben a cikkben összefoglaljuk a jelenleg használatban lévő motorolaj és hajtóműolaj specifikációkat, hogy könnyebb legyen kiválasztani az Ön autójába való kenőanyagokat.
Előző Blog bejegyzésünkben a VOLVO haszongépjárművek motorolaj és hajtóműolaj specifikációiról írtunk. Amennyiben még nem olvastad, úgy IDE KATTINTVA el tudod olvasni.
MB 228.61 Low SAPS motorolajok (Dízel részecske szűrővel DPF szerelt motorok). EURO VI
Az MB 228.61 a legmagasabb teljesítményszintű, alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet közepes és nagy teljesítményű és hosszú futásteljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, amiket fejlett utókezelő rendszerekkel, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szereltek fel. A 2,9-3,2 cP HTHS viszkozitásukkal ezeket a kenőanyagokat úgy tervezték, hogy fokozott üzemanyag-takarékosságot biztosítsanak a legújabb Daimler OM471A Euro VI motorok számára.
Az MB 228.61 kenőanyagok jellemzően SAE 5W-30 (2,9-3,2 cP) viszkozitási osztályúak, és API Group III alapolajjal készülnek.
Többnyire 5W-30, de egyes esetekben 10W-30 viszkozitási osztályban is elérhető.
Használatuk engedélyezett a dízel részecskeszűrővel szerelt OM 470, OM 934, OM 936 típusú motorokban.
Az MB 228.61 gyártói jóváhagyással rendelkező motorolajokat IDE KATTINTVA éri el
MB 228.52 Low SAPS motorolajok (Dízel részecske szűrővel DPF szerelt motorok) EUR VI
Az MB 228.52 egy Top Tier alacsony SAPS kenőanyag-specifikáció, amelyet bizonyos Euro VI / US Tier 4 motorokhoz terveztek, amelyeket buszokban és ipari/terepjáró alkalmazásokban használnak, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel.
Az MB 228.52 olajok tipikusan SAE 10W-40, 5W-30 vagy 10W-30 viszkozitási fokozatok, amelyek az API Group III, API Group III + II. vagy API Group III. + IV. alapolajain alapulnak.
Az MB 228.52 számos közös tulajdonsággal rendelkezik az MB 228.51-gyel. A fő különbség a két specifikáció között az, hogy az MB 228.52 korlátozza a kenőanyagban megengedett kalciumszintet, és a fent említett meghatározott alkalmazásokban/motorokban való használatra készült.
Használata engedélyezett a dízel részecskeszűrővel szerelt OM 934, OM 936, OM 936 h, OM 470, OM 470 és OM 473 motorokkal szerelt buszokban, ipari és off road gépjárművekben.
Bizonyos kivételes esetekben rövid ideig használható az MB 228.51 specifikációval rendelkező motorolaj is helyettesítésre amennyiben MB 228.52 motorolaj használata nem megoldható.
Az MB 228.52 gyártói jóváhagyással rendelkező motorolajokat IDE KATTINTVA éri el
MB 228.51 Low SAPS motorolajok (Dízel részecske szűrővel DPF szerelt motorok) EUR VI
Az MB 228.51 egy magas teljesítményszintű, alacsony SAPS kenőanyag-specifikáció, amelyet közepes és nagy teljesítményű, hosszű futásteljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) használnak. Mivel ez a specifikáció magas követelményeket támaszt a tisztasággal és a kopásvédelemmel szemben, az utókezelő rendszerek élettartamának meghosszabbítása mellett széles körben ajánlott a Daimler Euro VI járművekben.
Az MB 228.51 kenőanyagok jellemzően SAE 10W-40, 5W-30 vagy 10W-30 viszkozitási fokozatok, amelyek az API Group III., Group III + II. vagy Group III. + IV. alapolajain alapulnak.
Használatuk szinte az összes Mercedes Benz hasznogépjármű motorban engedélyezett.
Többek között a következő motor típusokban használható: BR 300, BR 400, BR 500, BR 900, OM 457/560, OM 470, OM 470, OM 473, CNG M 906 LAG, CNG M936 G, OM 924, OM 926, OM 934, OM 936, OM 471, OM 473
Elérhető 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40 és 15W-40 viszkozitási osztályokban.
Az MB 228.51 gyártói jóváhagyással rendelkező motorolajokat IDE KATTINTVA éri el
MB 228.31 motorolaj (Dízel részecske szűrővel DPF szerelt motorok)
Az MB 228.31 egy alacsonyabb SAPS kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek normál futásteljesítménnyel, ahol fejlett utókezelő rendszerek, például dízel részecskeszűrők (DPF) van használatban
Az MB 228.31 kenőanyagok jellemzően SAE 15W-40, 10W-40 vagy 10W-30 viszkozitási fokozatok, elsősorban az API GROUP II. alapoljon alapulnak, és szükség esetén alacsony szintű API Group III alapolajon.
Az MB 228.31 rendszerint egy sor egyéb jóváhagyással van csoportosítva. A leggyakrabban az MB 228.31-gyel kapcsolatban igényelt jóváhagyások az ACEA E9, API CK-4, MAN M3775, MTU Type 2.1, Volvo VDS-4.5, Deutz DQC III-18 LA, Caterpillar ECF-3, Cummins CES 20086 és Detroit Diesel DFS 93K222.
Az MB 228.31 gyártói jóváhagyással rendelkező motorolajokat IDE KATTINTVA éri el
MB 228.5 motorolaj (Dízel részecske szűrővel nélküli motorok) EUR III és EUR IV és egyes Dízel részecskeszűrő nélküli EUR V motorokba
Az MB 228.5 egy nagyteljesítményű, magas TBN-értékű kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű, hosszú futásteljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol nincs felszerelve fejlett utókezelő rendszer, például dízel részecskeszűrők (DPF).
Az MB 228.5 kenőanyagok jellemzően SAE 10W-40 viszkozitási fokozatok, amelyek az API GROUP III + II alapolajain alapulnak.
Az MB 228.5 rendszerint egy sor egyéb jóváhagyással van csoportosítva. Az MB 228.5-tel kapcsolatban leggyakrabban igényelt jóváhagyások az ACEA E4, API CI-4, MAN M3277, MTU Type 3, Volvo VDS-3, Deutz DQC IV-18, Caterpillar ECF-2, Cummins CES 20077/20078 és Scania LDF-3.
Többek között a következő motor típusokban használható amennyibe a motor dízel részecskeszűőt nem tartalmaz: BR 300, BR 400, BR 500, BR 900, OM 457/560, OM 470, OM 470, OM 473,
Az MB 228.5 gyártói jóváhagyással rendelkező motorolajokat IDE KATTINTVA éri el
MB 228.3 motorolaj (EUR IV, EUR III és korábbi motorok)
Az MB 228.3 egy olyan kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszerek, például dízel részecskeszűrők (DPF) nincsenek felszerelve. Ezek a járművek jellemzően megfelelnek az Euro IV-es kibocsátási szabványnak és korábbinak.
Az MB 228.3 kenőanyagok jellemzően SAE 15W-40, 10W-40, 10W-30 és 20W-50 viszkozitási osztályok, az API I. vagy II. csoport alapolajain alapulnak, szükség esetén alacsony API III. csoporttal.
Az MB 228.3 rendszerint egy sor egyéb jóváhagyással van csoportosítva. Az MB 228.3-mal kapcsolatban leggyakrabban igényelt jóváhagyások az ACEA E7, API CI-4, MTU Type 2, Volvo VDS-3, Deutz DQC III-18, Caterpillar ECF-2 és Cummins CES 20077/20078.
Az MB 228.3 gyártói jóváhagyással rendelkező motorolajokat IDE KATTINTVA éri el
MB hajtóműolaj specifikációk, előírások:
Felhasználási terület szerint a Mercedes Benz haszongépjárművek hajtóműolajai a következő területek szerint kerülnek besorolásra:
- Automata váltók olajai, ATF-ek: MB 236.1, MB 236.2, MB 236.3, MB 236.7, MB 236.8, MB 236.9, MB 236.11, MB 236.41, MB 236. 81, MB 236.82, MB 236.91 és MB 238.22
- Axle hajtómű olajok: MB 236.51 és MB 235.52
Az adott specifikációval rendelkező kenőanyagok elérése érdekében kattintson a fenti specifikációkra!
Kerékcsapágyak kenőzsír specifikáció:
- MB 264.0 - Folyékony kenőzsír központi zsírzó rendszerbe
- MB 265.1 - Lítium Komplex Kenőzsír az első kerékcsapágyakba (NLGI2)
- MB 266.0 - Kálcium szappan bázisú vízálló kenőzsír karosszéria elemek kenésére (NLGI1)
- MB 266.2 - NLGI2-es Litium kenőzsír Molibdén diszulfid adalékkal
- MB 267.0 - Általános kenőzsír NLGI2
- MB 267.1 - Kerékcsapágy zsír NLGI2
- MB 269.1 - Rugosnyereg középső felfüggesztésének kenőzsírja - Kálcium Kolmplex NLGI2
- MB 269.2 - kenőpaszta a csúszótalpak kenéséhez
Hűtő folyadékok / Fagyállók:
- MB 312.0 - korróziógátló adalék - Havoline XLI
- MB325.0 - fagyálló koncentrátum (G11)
- MB 325.3 - fagyálló koncentrátum (G12)
- MB 325.5 - fagyálló koncentrátum (G40)
- MB 326.0 - előre bekevert fagyálló (G11 Premix)
- MB 326.3 - előre bekevert fagyálló (G12 Premix)
- MB 326.5 - előre bekevert fagyálló (G40 Premix)
Köszönjük, hogy elolvastad cikkünket. Amennyiben további kérdésed merülne fel, úgy keress minket elérhetőségeinken amiket IDE KATTINTVA érsz el.
A cikket írta: Bajomi Vilmos