Új jelszó kérése
Kategóriák
  • Akciós termékek
  • UTOLSÓ DARABOK KÉSZLETRŐL -AKCIÓS TERMÉKEK
  • SZEMÉLYAUTÓ MOTOROLAJ
    •  
  • SZŰRŐK
    •  
  • OLAJCSERE CSOMAGOK
    •  
  • MOTORKERÉKPÁR ÉS VÍZIJÁRMŰ
    •  
  • HAJTÓMŰ- ÉS VÁLTÓOLAJ
    •  
  • HASZONGÉPJÁRMŰ OLAJ
    •  
  • MEZŐGAZDASÁGI OLAJ,
    KERTIGÉP- ÉS LÁNCFŰRÉSZ OLAJ
    •  
  • HIDRAULIKA OLAJ
    •  
  • KENŐZSÍR
    •  
  • IPARI KENŐANYAG
    •  
  • FÉKFOLYADÉK
    •  
  • HIDRAULIKUS RENDSZEREKHEZ (LHM, LDS, CHF, PSF)
    •  
  • AUTÓÁPOLÁS, KARBANTARTÁS, SZERSZÁMOK
    •  
  • AUTÓ ÉS MOTOR ALKATRÉSZ
    •  
  • AUTÓALKATRÉSZ KIÁRUSÍTÁS
    •  
  • REKLÁMTERMÉK
Hírlevél
Elérhetőségek
Central Europe Lubricant Kft.

Bolti rendelésekkel, készlettel, árajánlattal kapcsolatban:

+36 30 758 99 33

e-mail: info@olajshop.hu

Csomagfeladással kapcsolatban itt érdeklődhet:

+36 30 839 9121

e-mail: csomag@olajshop.hu

Cím:
Székhely: 2056 Szátok, Hrsz 08/10
Telephely és üzlet: 1154 Budapest, Szentmihályi út 114

100% elégedettség garancia

Kövess minket a Facebookon is

Házhozszállítás és Szállítási költségek

Akiket szeretünk
Fizetési megoldás
Tanúsítvány
SSL Certificate
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
Látogató számláló
1
0
1
2
0
2
4

A láncspray megfelelő használata

A lánckenő spray helyes használata.

 

A motorolaj cseréről és annak fontosságáról már többször is esett szó korábban ezért most egy másik igen fontos kenési helyről, illetve annak a helyes kenését mutatjuk be.

Megpróbáljuk összefoglalni, hogy miért, hogyan és mivel kell kenni a motorkerékpár láncát.

A motorból a hátsó kerékre többféle módon vihető át a meghajtás. Szíj, kardán illetve a legelterjedtebb megoldás a lánchajtás.

Az első kettő esetén nincs szükség utánkenésre, hiszen a szíj nem igényel kenőanyagot, a kardán meghajtásban pedig a gyártó által előírt ciklusban kell olajat cserélni.


Lánc meghajtás esetén viszont a megtett távolságtól, az időjárástól stb. függően időről időre szükséges az utánkenés.


Utcai motorozás esetében a legelterjedtebbek a tömítőgyűrűs láncok amelyeknél a láncszemekben úgynevezett: “O”,“X”, “W”, stb. gyűrűket alkalmaznak a lánc élettartamának meghosszabbítása érdekében.

Ezek a tömítőgyűrük, amik gyakorlatilag elasztomer anyagból készült alkatrészek, gátolják meg a por, a víz vagy egyéb szennyeződések bejutását a lánc belsejébe. 

Ezen kívűl ugyanezek a tömítőgyűrűk gátolják meg a lánc belsejében levő az egymáson elmozduló csap-hüvely páros kenését szolgáló kenőanyag eltávozását is. A láncnak ezen része gyárilag fel van töltve kenőanyaggal


A következő ábrák segítenek, hogy jobban megértsük ennek az egyszerűnek tűnő szerkezetnek a felépítését.

Ha egy gyárilag feltöltött és lezárt részben az ott levő kenőanyag ellátja a lánc kenését, akkor miért van szükség mégis további kenésre?  
A lánc többi alkatrészénél, a görgő-lánckerék és a görgő-hüvely párosításnál is fémes súrlódás lépne fel, amelyet a felületek közé juttatott kenőanyaggal kell kiküszöbölni.

A szűk illesztési hézagok miatt az ide illő kenőanyagnak megfelelő kúszóképességgel kell rendelkeznie ahhoz, hogy kitölthesse a felületek közti réseket.

Fontos elvárás még, hogy a görgő-lánckerék találkozási pontjain a felületek közül kiszoruló kenőanyag rendelkezzen úgynevezett EP, azaz kopás csökkentő adalékolással, amely pontosan az ilyen helyzetekben lép működésbe és megvéd a fémes összehegedéstől.

További elvárások még a lánckenő anyaggal szemben, hogy megfelelően tapadjon és még a nagyobb fordulatszámok (kerületi sebesség) esetén se jöjjön le a láncról.


A legtöbb lánckenő spray azon túl, hogy megvédi a láncot a kopástól és a korróziótól, mélyen behatol a görgők közé és ellenálló kenőfilmet biztosít lökésszerű terhelések esetén is.


A termékek általában gazdaságos 400 ml-es kiszerelésben érhetően el, de egyre több gyártó kínálatában is elérhető kisebb 100 és 200 ml-es kiszerelés is ami prakituks egy hoszabb utazás esetén.


Néhány praktikus tanács a lánckenéssel kapcsolatban:

  • Célszerű közvetlenül a motorozás befejezése után elvégezni a lánckenést mivel a lánckenő termék vivőanyagának a láncra juttatás után időre van szüksége az elpárolgásra a kenőzsírnak pedig a megszilárdulásra.
  • A lánc oldalát nem kell zsírozni
  • Ügyelni kell rá, hogy a hátsó gumira ne kerüljön a kenőanyagból, főleg ne a futófelületre!
  • A kenőzsír a szórópalackból kifújva folyékony és a többlet lecsepeghet, ezért célszerű a lánc alá tenni valamit, hogy ne szennyezzük a környezetet.

Az Olajshop kínálatában kaphatő lánckenő sprayek IDE KATTINTVA érhetőek el

Forrás: Eni Hungária

A lánckenő spray helyes használata.

 

A motorolaj cseréről és annak fontosságáról már többször is esett szó korábban ezért most egy másik igen fontos kenési helyről, illetve annak a helyes kenését mutatjuk be.

Megpróbáljuk összefoglalni, hogy miért, hogyan és mivel kell kenni a motorkerékpár láncát.

A motorból a hátsó kerékre többféle módon vihető át a meghajtás. Szíj, kardán illetve a legelterjedtebb megoldás a lánchajtás.

Az első kettő esetén nincs szükség utánkenésre, hiszen a szíj nem igényel kenőanyagot, a kardán meghajtásban pedig a gyártó által előírt ciklusban kell olajat cserélni.


Lánc meghajtás esetén viszont a megtett távolságtól, az időjárástól stb. függően időről időre szükséges az utánkenés.


Utcai motorozás esetében a legelterjedtebbek a tömítőgyűrűs láncok amelyeknél a láncszemekben úgynevezett: “O”,“X”, “W”, stb. gyűrűket alkalmaznak a lánc élettartamának meghosszabbítása érdekében.

Ezek a tömítőgyűrük, amik gyakorlatilag elasztomer anyagból készült alkatrészek, gátolják meg a por, a víz vagy egyéb szennyeződések bejutását a lánc belsejébe. 

Ezen kívűl ugyanezek a tömítőgyűrűk gátolják meg a lánc belsejében levő az egymáson elmozduló csap-hüvely páros kenését szolgáló kenőanyag eltávozását is. A láncnak ezen része gyárilag fel van töltve kenőanyaggal


A következő ábrák segítenek, hogy jobban megértsük ennek az egyszerűnek tűnő szerkezetnek a felépítését.

Ha egy gyárilag feltöltött és lezárt részben az ott levő kenőanyag ellátja a lánc kenését, akkor miért van szükség mégis további kenésre?  
A lánc többi alkatrészénél, a görgő-lánckerék és a görgő-hüvely párosításnál is fémes súrlódás lépne fel, amelyet a felületek közé juttatott kenőanyaggal kell kiküszöbölni.

A szűk illesztési hézagok miatt az ide illő kenőanyagnak megfelelő kúszóképességgel kell rendelkeznie ahhoz, hogy kitölthesse a felületek közti réseket.

Fontos elvárás még, hogy a görgő-lánckerék találkozási pontjain a felületek közül kiszoruló kenőanyag rendelkezzen úgynevezett EP, azaz kopás csökkentő adalékolással, amely pontosan az ilyen helyzetekben lép működésbe és megvéd a fémes összehegedéstől.

További elvárások még a lánckenő anyaggal szemben, hogy megfelelően tapadjon és még a nagyobb fordulatszámok (kerületi sebesség) esetén se jöjjön le a láncról.


A legtöbb lánckenő spray azon túl, hogy megvédi a láncot a kopástól és a korróziótól, mélyen behatol a görgők közé és ellenálló kenőfilmet biztosít lökésszerű terhelések esetén is.


A termékek általában gazdaságos 400 ml-es kiszerelésben érhetően el, de egyre több gyártó kínálatában is elérhető kisebb 100 és 200 ml-es kiszerelés is ami prakituks egy hoszabb utazás esetén.


Néhány praktikus tanács a lánckenéssel kapcsolatban:

  • Célszerű közvetlenül a motorozás befejezése után elvégezni a lánckenést mivel a lánckenő termék vivőanyagának a láncra juttatás után időre van szüksége az elpárolgásra a kenőzsírnak pedig a megszilárdulásra.
  • A lánc oldalát nem kell zsírozni
  • Ügyelni kell rá, hogy a hátsó gumira ne kerüljön a kenőanyagból, főleg ne a futófelületre!
  • A kenőzsír a szórópalackból kifújva folyékony és a többlet lecsepeghet, ezért célszerű a lánc alá tenni valamit, hogy ne szennyezzük a környezetet.

Az Olajshop kínálatában kaphatő lánckenő sprayek IDE KATTINTVA érhetőek el

Forrás: Eni Hungária

Webáruház készítés