Hírek

2021.05.19 11:22

Kedves Vásárlóink!

Szentmihályi úti üzletünk 2021.05.21.-én 12 órától leltár miatt zárva lesz.

A rendelések átvételére 12 óráig van lehetőségük.

Üzletünk 2021.05.25.-től normál nyitvatartás szerint érhető el.

Köszönjük megértésüket,

Az OlajShop csapata

Elérhetőségek

Central Europe Lubricant Kft. - OlajShop

Központi ügyfélszolgálat:

info@olajshop.hu +36 30 758 9933,

Csomagfeladással, kiszállítással kapcsolatban:

csomag@olajshop.hu +36 30 839 9121 

Cím: 

Székhely: 2600 Vác, Szilassy út 1/A

Adószám: 14537868-2-13

Bankszámlaszám: MKB Bank Zrt: 10300002-13179648-00014907

Üzleteink Elérhetősége

OlajShop Budapest: 1154 Budapest, Szentmihályi út 114., +3670 452 0523 ; budapest@olajshop.hu

OlajShop Vác: 2600 Vác, Szilassy út 1/A (Vörösház), +3630 758 9933 ; info@olajshop.hu

OlajShop Debrecen: 4030 Debrecen, Diószegi út 3-5. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 708 2572 ; debrecen@olajshop.hu

OlajShop Szeged: 6724 Szeged, Kossuth Lajos sugárút. 112. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely, a Magyar Autóklub mellett) +3630 768 3167 ; szeged@olajshop.hu

 


Kövess minket a Facebookon is

Kiszállítási és személyes átvételi lehetőségek

Tanúsítvány

SSL Certificate
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz

Látogató számláló

3
0
3
3
2
5
9

Naptár

2021. Augusztus
H
K
Sze
Cs
P
Szo
V
 
 
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 
 
 

A láncspray megfelelő használata

A lánckenő spray helyes használata.

 

A motorolaj cseréről és annak fontosságáról már többször is esett szó korábban ezért most egy másik igen fontos kenési helyről, illetve annak a helyes kenését mutatjuk be.

Megpróbáljuk összefoglalni, hogy miért, hogyan és mivel kell kenni a motorkerékpár láncát.

A motorból a hátsó kerékre többféle módon vihető át a meghajtás. Szíj, kardán illetve a legelterjedtebb megoldás a lánchajtás.

Az első kettő esetén nincs szükség utánkenésre, hiszen a szíj nem igényel kenőanyagot, a kardán meghajtásban pedig a gyártó által előírt ciklusban kell olajat cserélni.


Lánc meghajtás esetén viszont a megtett távolságtól, az időjárástól stb. függően időről időre szükséges az utánkenés.


Utcai motorozás esetében a legelterjedtebbek a tömítőgyűrűs láncok amelyeknél a láncszemekben úgynevezett: “O”,“X”, “W”, stb. gyűrűket alkalmaznak a lánc élettartamának meghosszabbítása érdekében.

Ezek a tömítőgyűrük, amik gyakorlatilag elasztomer anyagból készült alkatrészek, gátolják meg a por, a víz vagy egyéb szennyeződések bejutását a lánc belsejébe. 

Ezen kívűl ugyanezek a tömítőgyűrűk gátolják meg a lánc belsejében levő az egymáson elmozduló csap-hüvely páros kenését szolgáló kenőanyag eltávozását is. A láncnak ezen része gyárilag fel van töltve kenőanyaggal


A következő ábrák segítenek, hogy jobban megértsük ennek az egyszerűnek tűnő szerkezetnek a felépítését.

Ha egy gyárilag feltöltött és lezárt részben az ott levő kenőanyag ellátja a lánc kenését, akkor miért van szükség mégis további kenésre?  
A lánc többi alkatrészénél, a görgő-lánckerék és a görgő-hüvely párosításnál is fémes súrlódás lépne fel, amelyet a felületek közé juttatott kenőanyaggal kell kiküszöbölni.

A szűk illesztési hézagok miatt az ide illő kenőanyagnak megfelelő kúszóképességgel kell rendelkeznie ahhoz, hogy kitölthesse a felületek közti réseket.

Fontos elvárás még, hogy a görgő-lánckerék találkozási pontjain a felületek közül kiszoruló kenőanyag rendelkezzen úgynevezett EP, azaz kopás csökkentő adalékolással, amely pontosan az ilyen helyzetekben lép működésbe és megvéd a fémes összehegedéstől.

További elvárások még a lánckenő anyaggal szemben, hogy megfelelően tapadjon és még a nagyobb fordulatszámok (kerületi sebesség) esetén se jöjjön le a láncról.


A legtöbb lánckenő spray azon túl, hogy megvédi a láncot a kopástól és a korróziótól, mélyen behatol a görgők közé és ellenálló kenőfilmet biztosít lökésszerű terhelések esetén is.


A termékek általában gazdaságos 400 ml-es kiszerelésben érhetően el, de egyre több gyártó kínálatában is elérhető kisebb 100 és 200 ml-es kiszerelés is ami prakituks egy hoszabb utazás esetén.


Néhány praktikus tanács a lánckenéssel kapcsolatban:

  • Célszerű közvetlenül a motorozás befejezése után elvégezni a lánckenést mivel a lánckenő termék vivőanyagának a láncra juttatás után időre van szüksége az elpárolgásra a kenőzsírnak pedig a megszilárdulásra.
  • A lánc oldalát nem kell zsírozni
  • Ügyelni kell rá, hogy a hátsó gumira ne kerüljön a kenőanyagból, főleg ne a futófelületre!
  • A kenőzsír a szórópalackból kifújva folyékony és a többlet lecsepeghet, ezért célszerű a lánc alá tenni valamit, hogy ne szennyezzük a környezetet.

Az Olajshop kínálatában kaphatő lánckenő sprayek IDE KATTINTVA érhetőek el

Forrás: Eni Hungária

A lánckenő spray helyes használata.

 

A motorolaj cseréről és annak fontosságáról már többször is esett szó korábban ezért most egy másik igen fontos kenési helyről, illetve annak a helyes kenését mutatjuk be.

Megpróbáljuk összefoglalni, hogy miért, hogyan és mivel kell kenni a motorkerékpár láncát.

A motorból a hátsó kerékre többféle módon vihető át a meghajtás. Szíj, kardán illetve a legelterjedtebb megoldás a lánchajtás.

Az első kettő esetén nincs szükség utánkenésre, hiszen a szíj nem igényel kenőanyagot, a kardán meghajtásban pedig a gyártó által előírt ciklusban kell olajat cserélni.


Lánc meghajtás esetén viszont a megtett távolságtól, az időjárástól stb. függően időről időre szükséges az utánkenés.


Utcai motorozás esetében a legelterjedtebbek a tömítőgyűrűs láncok amelyeknél a láncszemekben úgynevezett: “O”,“X”, “W”, stb. gyűrűket alkalmaznak a lánc élettartamának meghosszabbítása érdekében.

Ezek a tömítőgyűrük, amik gyakorlatilag elasztomer anyagból készült alkatrészek, gátolják meg a por, a víz vagy egyéb szennyeződések bejutását a lánc belsejébe. 

Ezen kívűl ugyanezek a tömítőgyűrűk gátolják meg a lánc belsejében levő az egymáson elmozduló csap-hüvely páros kenését szolgáló kenőanyag eltávozását is. A láncnak ezen része gyárilag fel van töltve kenőanyaggal


A következő ábrák segítenek, hogy jobban megértsük ennek az egyszerűnek tűnő szerkezetnek a felépítését.

Ha egy gyárilag feltöltött és lezárt részben az ott levő kenőanyag ellátja a lánc kenését, akkor miért van szükség mégis további kenésre?  
A lánc többi alkatrészénél, a görgő-lánckerék és a görgő-hüvely párosításnál is fémes súrlódás lépne fel, amelyet a felületek közé juttatott kenőanyaggal kell kiküszöbölni.

A szűk illesztési hézagok miatt az ide illő kenőanyagnak megfelelő kúszóképességgel kell rendelkeznie ahhoz, hogy kitölthesse a felületek közti réseket.

Fontos elvárás még, hogy a görgő-lánckerék találkozási pontjain a felületek közül kiszoruló kenőanyag rendelkezzen úgynevezett EP, azaz kopás csökkentő adalékolással, amely pontosan az ilyen helyzetekben lép működésbe és megvéd a fémes összehegedéstől.

További elvárások még a lánckenő anyaggal szemben, hogy megfelelően tapadjon és még a nagyobb fordulatszámok (kerületi sebesség) esetén se jöjjön le a láncról.


A legtöbb lánckenő spray azon túl, hogy megvédi a láncot a kopástól és a korróziótól, mélyen behatol a görgők közé és ellenálló kenőfilmet biztosít lökésszerű terhelések esetén is.


A termékek általában gazdaságos 400 ml-es kiszerelésben érhetően el, de egyre több gyártó kínálatában is elérhető kisebb 100 és 200 ml-es kiszerelés is ami prakituks egy hoszabb utazás esetén.


Néhány praktikus tanács a lánckenéssel kapcsolatban:

  • Célszerű közvetlenül a motorozás befejezése után elvégezni a lánckenést mivel a lánckenő termék vivőanyagának a láncra juttatás után időre van szüksége az elpárolgásra a kenőzsírnak pedig a megszilárdulásra.
  • A lánc oldalát nem kell zsírozni
  • Ügyelni kell rá, hogy a hátsó gumira ne kerüljön a kenőanyagból, főleg ne a futófelületre!
  • A kenőzsír a szórópalackból kifújva folyékony és a többlet lecsepeghet, ezért célszerű a lánc alá tenni valamit, hogy ne szennyezzük a környezetet.

Az Olajshop kínálatában kaphatő lánckenő sprayek IDE KATTINTVA érhetőek el

Forrás: Eni Hungária