Új jelszó kérése
Kategóriák
  • Akciós termékek
  • ALKATRÉSZ KIÁRUSÍTÁS
    •  
  • OKTÓBERI KIÁRUSÍTÁS (KENŐANYAG, ALKATRÉSZ)
  • OLAJCSERE CSOMAGOK
    •  
  • GYÁRI OLAJ
    •  
  • SZEMÉLYAUTÓ OLAJ
    •  
  • MOTORKERÉKPÁR OLAJ
    •  
  • MOTOROS TERMÉKEK
    •  
  • AUTÓ ÉS MOTOR ALKATRÉSZEK
    •  
  • HAJTÓMŰ- ÉS VÁLTÓOLAJ
    •  
  • HASZONGÉPJÁRMŰ OLAJ
    •  
  • FÉKFOLYADÉK
    •  
  • VÍZIJÁRMŰ OLAJ
    •  
  • MEZŐGAZDASÁGI OLAJ,
    KERTIGÉP- ÉS LÁNCFŰRÉSZ OLAJ
    •  
  • IPARI KENŐANYAGOK
    •  
  • SPEC. OLAJOK HIDRAULIKUS RENDSZEREKHEZ (LHM, LDS, CHF, PSF)
    •  
  • HIDRAULIKA OLAJ
    •  
  • KENŐZSÍR
    •  
  • AUTÓÁPOLÁS, KARBANTARTÁS, SZERSZÁMOK (FÉKTISZTÍTÓ, SCT, HENKEL- LOCTITE / TEROSON, SONAX, WÜRTH)
    •  
  • Európa-bajnoki Sportruházat
  • Reklámtermékek
Hírlevél
Elérhetőségek
Central Europe Lubricant Kft. Cím: 1154 Budapest, Szentmihályi út 114
100% elégedettség garancia

Csatlakozz Hozzánk!

Házhozszállítás

Akiket szeretünk

 

 

 

 

 

Fogyasztó Barát

 

 

 

Fizetési megoldás
Tanúsítvány
SSL Certificate
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
Látogató számláló
0
5
1
6
8
1
6

A LEGÚJABB MOTOROLAJOK, AVAGY MI LESZ AZ 5W-30 UTÁN

A LEGÚJABB MOTOROLAJOK, AVAGY MI LESZ AZ 5W-30 UTÁN

 

A motorolaj előírások az elmúlt évek során jelentősen megváltoztak. Ma már az viszonylag általánosan ismertté vált, hogy a SAE 5W-30 viszkozitási osztályú motorolajok az általánosan használatosak.
A világ azonban e téren is folyamatosan változik és bizony a legújabb 1-2-3 éves gépjárművek már nem a 10 éve kitalált motorolajakat igénylik. Vagy, ha 5W-30 maradt az előírás, akkor azok teljesítményszintje nem egyezik meg a régebbi tervezésű motorolajjal. Nézzük mi is van pontosan:

Az ACEA (Európai Autótervezők Szövetsége) által létrehozott kenőanyag teljesítményrendszer 1996-ban került bevezetésre.

Az ACEA két motorolaj kategóriát különböztet meg, ebből a „hagyományos” személy- és
kishaszongépjárművek motorolajai az úgynevezett “Ax/Bx” osztály.
Ezek 2016 decembertől az ACEA A3/B3, ACEA A3/B4, és ACEA A5/B5. (az ACEA A1/B1 átmenetileg kivezetésre került)

Külön kategória a kipufogógáz utókezelő berendezéssel (dízel részecskeszűrős DPF, SRC, stb.)
ellátott gépjárművekhez ajánlott motorolajok kategóriája a “Cx” osztály, ezek a motorolajok
csökkentett hamutartalommal rendelkeznek.
Lehetnek alacsony “Low SAPS” vagy közepes “Mid SAPS”
(a SAPS a szulfáthamu, foszfor és kén szavakból áll).
Ezek 2016 decembertől az ACEA C1, ACEA C2, ACEA C3, ACEA C4, és új az ACEA C5.

Fontos még tudni, hogy a számjelzések sem minőségi emelkedést, sem más összefüggést nem takarnak. Vagyis pl. az ACEA C3 nem jobb, mint a C1, hanem teljesen más kenőanyag teljesítményszint.
A gépjárműgyártók folyamatos fejlesztésre késztetik a kenőanyag gyártókat és ezzel párhuzamosan a szabványokat is frissíteni kell. A szabványok jelzése nem változik, de a hozzá köthető kenőanyag teljesítmények, tulajdonságok jelentősen is változhatnak.
Ezért nem mindegy, hogy egy kenőanyagon feltüntetett szabvány melyik évben kiadott szabványt teljesíti.

 

 

 

Az ACEA kenőanyag szabványokat 2002, 2004, 2007, 2008, 2010, 2012, 2016-ban frissítették.
A régebbi termékek, melyek együttesen megfeleltek az ACEA C1/C2/C3/C4 és az ACEA Ax/Bx szabványoknak az akkor még érvényes előírásokhoz igazodtak.

A jelenleg érvényes változat a 2016-os, ezzel már bizonyos pontokon (pl. TBN adalék tartalom miatt) technikailag összeférhetetlenné vált a két szabványsorozat.

 

 

Az ACEA A3/B3 és A3/B4 minimális szulfáthamu tartalmának határa sokkal magasabb az ACEA Cx sorozat előírásaihoz képest, ezért együttes alkalmazása nem lehetséges. Lényegesen magasabbak a TBN határok, elvárások az ACEA Ax/Bx sorozat esetében, az ACEA Cx-hez képest, ami azt jelenti, hogy nagyrészt ezek már nem képesek teljesíteni az adott követelményeket, mert alacsony SAPS technológiával készültek.

A KÖVETKEZŐ GENERÁCIÓS MOTOROLAJOK:
A változás „motorja” továbbra is a károsanyag kibocsátás és az üzemanyag fogyasztás csökkentése.
Ebben az új motor konstrukciók egyik kulcsfontosságú alkatrésze a megfelelő kenőanyag. Ezekre az új fejlesztésű kenőanyagokra jellemző, hogy a SAE 5W-30-as viszkozitási osztály helyett inkább a SAE 0W-20, 0W-30-as osztályokba tartoznak. Tendencia, hogy a gépjárműgyártók felhagytak az általánosan is felhasználható motorolajak használatával, és egyre inkább az egyedi igényeikre paraméterezett és tesztelt kenőanyagot írják elő. Ebből következik, hogy a magasabb egyedi követelményszint miatt sok esetben csak a gépgyártói előírása lesz meg az adott kenőanyagnak, és nem feltétlen felel meg egy általános ACEA előírásnak, vagy más esetben azt túlteljesíti.
Egyre több esetben a gépgyártó a garancia feltételének szabja azt, hogy az általa kibocsátott előírást teljesítse a járműbe szervizeléskor töltött kenőanyag.
Ez körültekintőbb olajkiválasztást és sokkal többféle termék használatát vetíti előre.

 

Nézznük pár példát a legújabb kenőanyag szabványokból, ahol egyedi terméket kell használni
és hozzá a Lavina raktárról elérhető termékjavaslatot:

  • VW 508 00/509 00 SAE 0W-20 Long Life IV a VW, Audi, Seat, Skoda előírás, csak adott motorszámtól használható, az új fejlesztésű BLUEMOTION motorokhoz /pl. EA888 Gen III 2.0 TFSI 140 KW, 1.5 TSI 96 KW/110KW és az EA897 Gen I 3.0 TDI CR 160 KW/
    Nem kompatibilis a VW 504 00/507 00 vagy más régebbi VW előírással!
    Eurol Syntence LV 0W-20 gépgyártói jóváhagyással

  • MB 229.71 SAE 0W-20 a legújabb Mercedes-Benz előírás OM654 motorokhoz visszafelé nem kompatibilis
    Mobil 1 ESP x2 0W-20 gépgyártói jóváhagyással
  • MB 229.52 SAE 5W-30 a Mercedes-Benz BLUETECH pl. OM642 motorokhoz kell használni a régebbi 229.51 előírás helyett, annál szigorúbb követelményszint
    Eurol Fluence DXS 5W-30 gépgyártói jóváhagyással
  • WSS-M2C948-B SAE 5W-20 Ford Ecoboost motorokhoz kötelezően használandó
    Castrol Magnatec Stop-Start 5W-20 E; Eurol EcoPower 5W-20
  • WSS-M2C950-A SAE 0W-30 Ford TDCI Euro6-os motorokhoz kötelezően előírt motorolaj
    Castrol Magnatec Stop-Start 0W-30 D, Eurol Ultrance FDE 0W-30
  • VCC RBS0-2AE SAE 0W-20 az új VOLVO 4-hengeres benzines és dízel Volvo Drive-E motorokhoz
    Eurol Ultrance VCC 0W-20 gépgyártói jóváhagyással
  • Fiat 9.55535-GS1 SAE 0W-30 új Fiat Alfa Romeo Lancia benzines motorokhoz
    Eurol Ultrance PSA 0W-30
  • Fiat 9.55535-DS1 SAE 0W-30 új dízelmotorokhoz
    Eurol Ultrance PSA 0W-30
  • Fiat 9.55535-S3 SAE 5W-30 ACEA C3 az alapja dízelmotorokhoz
    Eurol Fluence DXS 5W-30
  • B71 2312 SAE 0W-30 PSA-csoport BlueHDI SRC rendszerrel szerelt autókhoz
    Eurol ULTRANCE PSA 0W-30
  • RN 720 Renault SAE 5W-30 (de lehet 0W-30) DPF szűrővel ellátott dízelmotorokhoz
    Eurol Actence 5W-30 gépgyártói jóváhagyással
  • Mazda SKYACTIV motorokhoz SAE 0W-30
    Eurol Ultrance 0W-30

 

További információt kérjen kollégáinktól.

Forrás: Lavina Szerviz Kft. : http://lavina.hu/acea-motorolaj-szabvanyok-2016/

 

Webáruház készítés