Új jelszó kérése
Kategóriák
  • Akciós termékek
  • DECEMBERI KIÁRUSÍTÁS -AKCIÓS TERMÉKEK
  • SZEMÉLYAUTÓ MOTOROLAJ
    •  
  • GYÁRI MOTOROLAJ
    •  
  • SZŰRŐK (OLAJ-, LEVEGŐ-, POLLEN-, ÜZEMANYAG-)
    •  
  • OLAJCSERE CSOMAGOK
    •  
  • MOTORKERÉKPÁR OLAJ
    •  
  • HAJTÓMŰ- ÉS VÁLTÓOLAJ
    •  
  • HASZONGÉPJÁRMŰ OLAJ
    •  
  • MEZŐGAZDASÁGI OLAJ,
    KERTIGÉP- ÉS LÁNCFŰRÉSZ OLAJ
    •  
  • HIDRAULIKA OLAJ
    •  
  • KENŐZSÍR
    •  
  • IPARI KENŐANYAGOK
    •  
  • FÉKFOLYADÉK
    •  
  • SPEC. OLAJOK HIDRAULIKUS RENDSZEREKHEZ (LHM, LDS, CHF, PSF)
    •  
  • VÍZIJÁRMŰ OLAJ
    •  
  • AUTÓ ÉS MOTOR ALKATRÉSZEK
    •  
  • AUTÓÁPOLÁS, KARBANTARTÁS, SZERSZÁMOK, EXTRÁK
    •  
  • AUTÓALKATRÉSZ KIÁRUSÍTÁS
    •  
  • Reklámtermékek
Hírlevél
Elérhetőségek
Central Europe Lubricant Kft.
Cím:
Székhely: 2056 Szátok, Hrsz 08/10
Telephely és üzlet: 1154 Budapest, Szentmihályi út 114
100% elégedettség garancia

Kövess minket a Facebookon is

Házhozszállítás és Szállítási költségek

Akiket szeretünk

 

 

 

 

 

Fogyasztó Barát

 

 

 

Fizetési megoldás
Tanúsítvány
SSL Certificate
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
Látogató számláló
0
5
6
4
5
8
7

Motorkerékpárunk tavaszi felkészítése

2017.03.02 09:55
Motorkerékpárunk tavaszi felkészítése

Mototkerépárunk tavaszi felkészítése sokak számára nagy fejtörést okozhat ezért összeszedtük a legfontosabb teendőket amiket az első indítás előtt mindenképpen érdemes megtenni annak érdekében, hogy egész nyáron zavarmentesen használhassuk kedvencünket.

 

Annak a tulajnak, aki a szezonon kívüli időszakban is figyelt kétkerekűjére, és szakszerűen tárolta, - lehetőség szerint fedett helyen, vagy garázsban - annak sok teendője nem lesz, de néhány dolgot mindenképp illendő ebben az esetben is elvégezni a szezon közeledtével.

Az akkumulátort – főként, ha télen csak néhányszor, vagy egyáltalán nem töltöttük – semmiképp se erőltessük. Az első indítás előtt alaposan töltsük fel. Kerüljük a gyors töltő készülékeket, melyek nem tesznek jót az akkumulátornak. Inkább kis töltőáramú töltőt használjunk. Egy átlagos kapacitású és állapotú akkumulátor esetében maximum két nap alatt elérhető a teljes töltöttségi szint.

Amennyiben hagyományos, nem zárt rendszerű akkumulátorunk van, ellenőrizzük az elektrolit szinteket, és ha szükséges, töltsünk fel a megfelelő szintre desztillált vízzel. Semmiképp se használjunk csapvizet, illetve akkumulátor savat!

Aki nem friss motorolajjal rakja el télire a gépet, annak az első lépésben egy motorolaj és szűrő cserét kell elvégeznie. A javasolt módszer, hogy a szezon alatt elhasználódott, vegyi összetételében megváltozott olajat még ősszel jó lecserélni, így a hosszú állás alatt a káros vegyületek nem rakódnak le a blokk belsejében, illetve nem károsítják azt. Az sem utolsó szempont, hogy tavasszal, az olajcserével már nem kell bajlódnunk. Ha így tettünk, azért vessünk egy pillantást az olajszintre a biztonság kedvéért. Ellenőrizzük, hogy az olajszűrőnél – ha külön házban foglal helyet, akkor a fedélnél -, illetve az olajleeresztő csavarnál nincs e szivárgás!

Nagy baj akkor sincs, ha tavasszal kapja meg a friss kenőanyagot a motor. Arra viszont figyeljünk, hogy minden évben legyen meg az olajcsere. Ha szezon közben elértük az olajcsere periódus végét, akkor is cseréljük le! Mindenképp megtérül ez a gondoskodás, mert a jó minőségű, a gyártó által ajánlott, megfelelő viszkozitású, előírt periódusokban cserélt olaj a hosszú, megbízható élettartam kulcsa.

Első indításkor érdemes pár fordulatot átfogatni a motort gyújtás ráadása nélkül, hogy az olajpumpának legyen ideje felszívni olajat. A legtöbb típusnál, ha az off állásban hagyjuk a jobb kormánykapcsolón található gyújtásgombot, akkor rá tudunk röviden indítózni. Berúgókarral ellátott típusoknál is van erre lehetőség, hogy megjárassuk kissé a motort. Néhány ilyen alkalom után indítsuk be!

Mindig az indítás első pillanatai a legkritikusabbak, ekkor kopik a motor a leginkább, mert a hosszú állásban az olaj a felül elhelyezkedő, olajozást igénylő alkatrészekről lefolyik. Így ha valami miatt nem épül fel időben az olajnyomás, akkor súlyosan károsodhat a motor. Ha beindult, figyeljük az olajnyomás visszajelzőt, és ha sokáig nem alszik el, állítsuk le a motort, és próbáljuk később az indítást. Ha az olajnyomás nem épül fel, akkor valami probléma van a kenési rendszerrel. Keressük meg a hibát, vagy keressünk fel szerelőt, és vele javíttassuk meg a motort! Semmiképp se használjuk így tovább! Lehet, hogy csak egy visszajelző, vagy olajnyomás érzékelő hibásodott meg, de akár dugulás is okozhatja a hibát.

Attól függetlenül, hogy zárt helyen, avagy csillaggarázsban állt kedvencünk, egy alapos mosást és tisztítást szintén végezzünk el! Ha ez a téli leállításkor nem történt meg, még inkább javasolt. A bogarak testében lévő savas anyag sok esetben olyan masszívan károsítja a fényezett felületeket, hogy csak komoly gépi polírozással lehet eltávolítani. Ez vonatkozik a bukósisakokra is, így erre érdemes a szezonban is odafigyelni.

A saras, olajsaras, láncspray felverődéses foltokat érdemes teljes mértékben eltávolítani. Hasznos a láncot is teljesen megtisztítani a láncspraytől, mivel az a több ezer kilométer alatt összeszedett port, koszt is magával hordozza, ami folyamatosan gyűlik, rontva a kenőképességet, rövidítve a lánc élettartamát akkor is, ha rendszeresen kenjük. A gusztustalan massza koncentráltan legfőképp a kis fogaskerék körüli részen gyűlik össze, ahol ugyan nincs szem előtt, de idővel gondot okozhat, és egyre nehezebb lesz eltávolítani.

A villaszárakon maradt szennyeződést, bogarakat, port is takarítsuk le, így kímélve meg a teleszkóp szimmeringet, és a villaszárat a gyors haláltól.

Kerüljük az erős vegyszereket, a magasnyomású mosókat, - kerti slag bőven elég - mivel ezek könnyen kárt tudnak tenni bizonyos alkatrészekben, és műszaki hibákat is produkálhatnak. Többek között a vízhűtők lamelláit is összekócolhatja az erős vízsugár, így rontva annak hatásfokát és esztétikáját is.

Semmiképp ne álljunk neki meleg motort mosni! Ha mentünk vele, várjuk meg, míg kihűl, vagy reggel, vagy még indulás, beindítás előtt végezzük el a mosást. Ha a szárazra törléssel végeztünk, indítsuk be, győződjünk meg róla, hogy rendesen üzemel e a motor. Célszerű ilyenkor menni vele néhány kilométert, hogy a fék környékéről és egyéb helyekről a víz kiszáradjon, hogy a blokk környékén ne maradjon oda nem való folyadék.

Amennyiben mostoha körülmények között tároltuk motorunkat, a mosás után mindenképp érdemes a fényezést, krómozást, műanyag, műbőr alkatrészeket a megfelelő ápolószerrel lekezelni, így sokáig megőrizhetjük az elemek újszerű állapotát, és a továbbiakban keletkezett szennyeződéseket is könnyebben tudjuk majd eltávolítani.

Érdemes tüzetesebben átnézni motorunkat az első hosszabb út előtt. Lelazult műanyag idomok, csavarok a bosszúságtól kezdve egészen a balesetig terjedő okokat produkálhatnak. Ha van topcase-ünk, vagy oldaldobozunk, annak rögzítési pontjait is ellenőrizzük, hogy ne egy túra kellős közepén törjön el valami a jellemzően túlpakolt, extra, passzív súly miatt.
Ellenőrizzük a lánc feszességét, a gumik állapotát, a guminyomást, fékfolyadék szinteket, azt, hogy nem szorulnak e a gáz-, kuplung bowdenek! Szükség esetén tisztítsuk meg, és lássuk el kenőanyaggal őket.

Ha új gumival kezdjük a szezont, az első 200-300 kilométert óvatosan tegyük meg, mivel ekkor a gumi még nem tapad megfelelően. Ez vonatkozik az új, még a tárcsával össze nem kopott fékbetétekre is. Dobfék esetén ez a fékpofákra is igaz. Pár száz kilométeren keresztül kerüljük a hirtelen, erős, hosszú ideig tartó fékezést!

Ellenőrizzük a légszűrő állapotát! Ha szükséges, cseréljük! Ha mosható légszűrőnk van, akkor mossuk, szárítsuk alaposan, majd olajozzunk újra. Ha tudjuk, hogy mennyit futottak a gyertyáink, és már csereérettek, azt is cseréljük újra.

Ha az első indításkor a megszokottól eltér a motor járása, esetleg nehezen indul, vagy alapjárat hiányában leáll, használhat a rövid idejű, kíméletes, kis gázadással segített járatás. A hibát akár okozhatja a mosáskor ide-oda bejutott víz, de az sem üzemszerű, mert egy motornak szakadó esőben is üzembiztosnak kell lennie. Így joggal gyanakodhatunk valamely hibára.
Ha nem beázás a rendellenesség oka, akkor járatáskor ugyan kitisztulhat egy-egy karburátor, beindulhat nem járó henger, de az ilyen bajok igen ritka esetben javulnak meg maguktól. Ha rövid időn belül nem tér magához a motor, semmiképp se erőltessük tovább.
A karburátoros motoroknál, ha télire nem engedtük le az úszóházból a benzint, és nem is indítgattuk, előfordulhatnak lerakódások, dugulások, melyek a porlasztó üzemzavarához vezetnek. Ha pedig szárazon tároltuk, az alkatrészek, elöregedett membránok kiszáradása, majd szakadása okozhat galibát. Ilyenkor teljes szétszerelés, tisztítás, hibás alkatrészek cseréje a megoldás, melyet minden esetben egy alapos karburátorszinkronizálás követ. Ezeket a munkákat bízzuk szakemberre, mivel speciális mérőműszerekre, szerszámokra, gyakorlatra van szükség a tökéletes beállításhoz, javításhoz.
A téli álláskor sok gumi alkatrész meg tud keményedni, ilyenkor tömítőképességüket elveszítik. Ez főképp a régebbi motorkerékpárokra igaz, melyek már sokat láttak, elöregedtek puha alkatrészeik. Egy néhány éves gépnél ettől nem kell tartanunk.
Ha az ellenőrzéssekkel, tisztításokkal megvagyunk, jöhet az első út, melyet ne tervezzünk feltétlen túl hosszúra, nehogy egy váratlan hiba miatt az első tavaszi napot az út mellett töltsük segítségre várva. A megállásoknál pillantsunk rá a blokkra, a villaszárakra, a féknyergekre, főfékhengerekre, a hidraulikus kuplung és a vízhűtés alkatrészeire, hogy folyást, szivárgást nem tapasztalunk-e. Ha észreveszünk ilyet, akkor mihamarabb gondoskodjunk a javításról!
Mototkerékpár olaj kínálatunkat IDE KATTINTVA érheti el
Mototkerékpár szűrő kínálatunkat IDE KATTINTVA érheti el
Motorkerékpár kiegészítő kenőanyag kínálatunkat IDE KATTINTVA érheti el
Motorkerékpár kiegészítő termék kínálatunkat IDE KATTINTVA érheti el
forrás: www.csajokamotoron.hu
Webáruház készítés