Új jelszó kérése
Kategóriák
  • Akciós termékek
  • NYÁRI KIÁRUSÍTÁS -AKCIÓS TERMÉKEK
  • SZEMÉLYAUTÓ MOTOROLAJ
    •  
  • SZŰRŐK
    •  
  • OLAJCSERE CSOMAGOK
    •  
  • MOTORKERÉKPÁR ÉS VÍZIJÁRMŰ
    •  
  • HAJTÓMŰ- ÉS VÁLTÓOLAJ
    •  
  • HASZONGÉPJÁRMŰ OLAJ
    •  
  • MEZŐGAZDASÁGI OLAJ,
    KERTIGÉP- ÉS LÁNCFŰRÉSZ OLAJ
    •  
  • HIDRAULIKA OLAJ
    •  
  • KENŐZSÍR
    •  
  • IPARI KENŐANYAG
    •  
  • FÉKFOLYADÉK
    •  
  • HIDRAULIKUS RENDSZEREKHEZ (LHM, LDS, CHF, PSF)
    •  
  • AUTÓÁPOLÁS, KARBANTARTÁS, SZERSZÁMOK
    •  
  • AUTÓ ÉS MOTOR ALKATRÉSZ
    •  
  • AUTÓALKATRÉSZ KIÁRUSÍTÁS
    •  
  • REKLÁMTERMÉK
Hírlevél
Elérhetőségek
Central Europe Lubricant Kft.

Bolti rendelésekkel, készlettel, árajánlattal kapcsolatban:

+36 30 758 99 33

e-mail: info@olajshop.hu

Csomagfeladással kapcsolatban itt érdeklődhet:

+36 30 839 9121

e-mail: csomag@olajshop.hu

Cím:
Székhely: 2056 Szátok, Hrsz 08/10
Telephely és üzlet: 1154 Budapest, Szentmihályi út 114

100% elégedettség garancia

Kövess minket a Facebookon is

Házhozszállítás és Szállítási költségek

Akiket szeretünk
Fizetési megoldás
Tanúsítvány
SSL Certificate
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
Látogató számláló
0
8
2
5
8
3
0

Mire figyeljünk az olajcsere során - az 5 végzetes hiba

Az öt végzetes hiba amit elkövethetünk az olajcsere során
1. hiba: Nem a gépkönyvben előírt minőségi szinteknek megfelelő kenőanyagot szereztük be és ezt akarjuk betölteni.

A gép gyártója a gépkönyvben minden esetben pontosan előírja a kenőanyag specifikációját, viszkozitás-osztályát és minőségi szintjét. A gépkönyv általában bizonyos mértékű választási lehetőséget is ad, de ettől eltérni csak saját felelősségére lehet és a garancia, szavatosság megvonását vonja maga után.

Ebbe a kérdéskörbe tartozik a különadalékok használatának témaköre is, amelyek alkalmazásához a gépgyártók nem járulnak hozzá.
2. hiba: Nem folyatjuk ki teljes mértékben a fáradtolajat a motorból.
Az elhasznált olaj leengedésekor törekedjünk arra, hogy az elhasználódott fáradtolajat teljes mennyiségben távolítsuk el a motorból. A visszamaradó fáradtolaj nemcsak egyszerűen szennyezi a friss olajat, hanem ennek szennyeződéstartalma károsan hat az új olaj adaléktartalmára.
3. hiba: Szűrőcsere. Olajcserekor minden esetben olajszűrőt is kell cserélni. Ennek három oka van:
A szűrő az előző csereciklus során részben eltömődött, frissolaj esetén gondoskodni kell arról, hogy a szűrő a következő ciklus teljes ideje alatt működőképes legyen.

A szűrőben jelentős mennyiségű fáradtolaj maradhat vissza, olajcserekor ezt is el kell távolítani.
A szűrő a csereciklus végére jelentős mennyiségű gyantás-, kokszos-, lakkos jellegű szennyeződést tartalmaz és mivel ezek az anyagok kémiai-, kolloidkémiai szempontból nem inaktívak, nem célszerű, hogy a betöltött frissolajjal érintkezésbe lépjenek.
4. hiba: Öblítő olajjal adalékkal átöblítjük a motort a frissolaj feltöltése előtt.
Nem szükséges, sőt káros. A motorolaj, detergens- és a diszpergens adalék tartalma folytán hatékony mosó- és diszpergáló hatással rendelkezik. Ezért megakadályozza a motorüzem során folyamatosan keletkező szennyeződéseknek a fémfelületre történő kirakódását, odatapadását és az olajfázisból való kiülepedését, kiválását. Ezért, ha olajcserekor maradéktalanul leürítjük a fáradtolajat, az azt jelenti, hogy a szennyeződéseket is maradéktalanul eltávolítjuk a rendszerből.
Öblítő olaj alkalmazásával két hibát is elkövetünk:
  • Az öblítő olaj nem rendelkezik detergens- és a diszpergens adalék tartalommal, ezért mosóhatása sokkal gyengébb mint a motorolajé. A bonyolult összetételű, kémiai-fizikai tulajdonsággal rendelkező szennyeződéseket nem oldja, kicsapódnak belőle, ezáltal a motorban maradnak.
  • Az öblítő olaj egy része, használata után benne marad a motorban és ez által, hígítja a frissolajat, rontja annak a tulajdonságait, hatékonyságát
5. hiba: Olajszint beállítása.
Az új olaj feltöltésekor ügyelnünk kell arra, hogy a megfelelő mennyiségű motorolajat töltsünk a motorba. Ezt a szintjelző pálcával ellenőrizhetjük. A szintjelző pálcán min. és max. értékek láthatók, (esetenként 3 jelzés is lehet) a feltöltés után, a motor leállított állapotában e szintek közötti területen (rendszerint rovátkás jelzésű) kell megállapodni az olajszintnek.

Mi a következménye annak, ha nem így történik:
  • A min. jelzésnél alacsonyabb szint esetén a motor előállítója által előírtnál kisebb mennyiségű olaj van a motorban. Ez zavarokat okozhat a kenőolaj keringetési rendszerében, de egyúttal, nagyobb terhelést is jelent a motorolaj számára, mivel a motorüzem során folyamatosan keletkező káros szennyeződések (gyanták, lakkok, kokszos jellegű égéstermékek) koncentrációja megnövekszik.
  • A max. jelzésnél magasabb szint esetén a nagyobb olajmennyiség ugyancsak zavarokat okozhat a kenőolaj keringetési rendszerében, ami rendszerint a tömítések túlterhelését jelenti, olajcsöpögést, folyást, nagyobb olajfogyasztást eredményezhet.
Mi a megfelelő olajszínszint?: Mindenképpen a min.-max. jelzések közötti terület, célszerűen ennek a felső 2/3-3/4 közötti része.

 

Hogyan cseréljünk tehát olajat?

  • Eresszük le a fáradtolajat.
  • Távolítsuk el az olajszűrőt
  • Legalább fél órát hagyjuk kicsöpögni a visszamaradó fáradtolajat.
    Célszerűen kétszer 5-5 másodpercet forgassuk meg a motort és utána legalább negyedórát várjunk, hogy minden csöpögjön ki, ami ki tud jönni.
  • Szereljük be az új szűrőt, helyezzük vissza a leengedő csavart.
  • Töltsük fel az új olajat a min. szint fölé, indítsuk el a motort, járassuk egy percet, állítsuk le, várjunk öt percet, majd állítsuk be a kívánt olajszintet. A min.-max. jelzések közötti terület, célszerűen ennek a felső 2/3-3/4 közötti része.
  • Az olajcserét követő első út megtétele után ismételten ellenőrizzük az olajszintet, szükség esetén a megfelelő mértékben töltsünk utána

Forrás: WSW Proding Kft. https://wswproding.hu/erdekes2/

Webáruház készítés