Hírek

2024.09.10

DAIMLER DTFR specifikációk

 

A Daimler Truck saját követelményrendszert ad ki a teherautóiban használt szerviztöltő motorolajokra. Ezeket egyetlen dokumentumba állítják össze, amelyet időszakonként frissítenek, akár a tesztelési követelmények megváltozásakor, akár új specifikációk hozzáadásával.

Minden egyedi specifikáció a DTFR lapszámáról ismert. A DTFR lapszámok mindegyike 15-tel kezdődik a „motorolaj” jelölésére, amelyet egy B követ a „nincs DPF” vagy egy C a DPF motor jelölésére, majd egy háromjegyű utótaggal végződik a specifikáció megkülönböztetése érdekében. .    

A specifikációk részletezik a megengedett viszkozitási fokozatokat, az ACEA vagy API szintű teljesítményt, amelyet szintén teljesíteni kell, valamint további fizikai, kémiai és motorvizsgálatokat, amelyeket el kell végezni. Ez magában foglalja a Daimler Truck által kifejlesztett motorteszteket is.

A Daimler Truck specifikációinak megfelelő jóváhagyási kérelmeket a Daimler Truck online folyadékfelszabadító rendszerén (FRS) keresztül nyújtják be. A Daimler Truck közzéteszi a jóváhagyott kenőanyagok listáját a Mercedes-Benz Trucks honlapján.

DTFR 15B110 (korábban MB228.3)
A DTFR 15B110 (korábban MB228.3) egy olyan kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol nincs felszerelve fejlett utókezelő rendszer, például dízel részecskeszűrők (DPF). Ezek a járművek jellemzően megfelelnek az Euro IV-es kibocsátási szabványnak és korábbinak.

A DTFR 15B110 kenőanyagok jellemzően SAE 15W-40, 10W-40, 10W-30 és 20W-50 viszkozitási osztályok, az API I. vagy II. csoportba tartozó alapolajokon alapulnak, szükség esetén alacsony szintű API III.

DTFR 15C100 (korábban MB228.31)
A DTFR 15C100 (korábban MB 228.31) egy alacsonyabb SAPS1 kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol a szabványos olajleeresztő is megfelelő fejlett utókezelő rendszerek, például dízel részecskeszűrők (DPF) használata mellett.

A DTFR 15C100 kenőanyagok jellemzően SAE 15W-40, 10W-40 vagy 10W-30 viszkozitási osztályok, elsősorban az API II. csoporton alapulnak, szükség esetén alacsony szintű API III csoport alapolajjal.

DTFR 15B120 (korábban MB 228.5)
A DTFR 15B120 (korábban MB 228.5) egy csúcskategóriás, magas TBN kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszerek, például dízel részecskeszűrők (DPF) nincsenek felszerelve.

A DTFR 15B120 kenőanyagok jellemzően SAE 10W-40 viszkozitási osztályok, amelyek API III + II csoport alapolajokon alapulnak.

DTFR 15C110 (korábban MB228.51)
A DTFR 15C110 (korábban MB 228.51) egy felső szintű, alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet olyan közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. Mivel ez a specifikáció magas követelményeket támaszt a tisztasággal és a kopásvédelemmel szemben, az utókezelő rendszerek élettartamának meghosszabbítása mellett széles körben ajánlott a Daimler Euro VI járművekben.

A DTFR 15C110 kenőanyagok jellemzően SAE 10W-40, 5W-30 vagy 10W-30 viszkozitási osztályok, amelyek az API III. csoport, III + II. vagy III. csoport + IV. csoport alapolajain alapulnak

DTFR 15C120 (korábban MB228.52)
A DTFR 15C120 (korábban MB 228.52) egy Top Tier alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet bizonyos Euro VI / US Tier 4 motorokhoz terveztek, amelyeket buszokban és ipari/terepjáró alkalmazásokban használnak, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. .

A DTFR 15C120 olajok jellemzően SAE 10W-40, 5W-30 vagy 10W-30 viszkozitási fokozatok, amelyek az API III. csoport, III + II. vagy III. + IV. csoport alapolajain alapulnak.

A DTFR 15C120 számos közös jellemzővel rendelkezik a DTFR 15C110-zel . A fő különbség a két specifikáció között az, hogy az MB 228.52 korlátozza a kenőanyagban megengedett kalciumszintet, és a fent említett kiválasztott alkalmazásokban/motorokban való használatra készült.

DTFR 15C130 (korábban MB228.61)
A DTFR 15C130 (korábban MB 228.61) egy Top Tier alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. A HTHS viszkozitása 2,9-3,2 cP, ezeket a kenőanyagokat úgy tervezték, hogy fokozott üzemanyag-takarékosságot biztosítsanak a legújabb Daimler OM471A Euro VI motorok számára.

A DTFR 15C130 kenőanyagok jellemzően SAE 5W-30 (2,9-3,2 cP) viszkozitási osztályúak, az API III csoport alapolaján alapulnak.

DTFR 15C140 (korábban MB 228.71)
A DTFR 15C140 (MB 228.71) egy felső szintű, alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. A HTHS viszkozitása 2,6-<2,9 cP, ezeket a kenőanyagokat úgy tervezték, hogy fokozott üzemanyag-takarékosságot biztosítsanak a legújabb Daimler OM471 Euro VI motorok számára.

A DTFR 15C140 (MB 228.71) kenőanyagok SAE xW-20 (2,6-<2,9 cP) viszkozitási osztályúak, jellemzően API III. csoportú alapolajon alapulnak.

 

forrás: https://360.lubrizol.com/Specifications/Daimler-Truck

Elérhetőségek

Central Europe Lubricant Kft. - OlajShop

Központi ügyfélszolgálat: info@olajshop.hu ; +36 30 758 9933

 

Elérhetőségeink

Székhely: 2600 Vác, Szilassy út 1/A 

Adószám: 14537868-2-13

Bankszámlaszám: K&H Bank 10401103-50505454-51551014

 

Üzleteink

OlajShop Budapest: 1152 Budapest, Városkapu u. 3., +3670 452 0523 ; budapest@olajshop.hu

OlajShop Debrecen: 4030 Debrecen, Diószegi út 3-5. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 708 2572 ; debrecen@olajshop.hu

OlajShop Szolnok: 5000 Szolnok, Fék u. 1. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 219 2915 ; szolnok@olajshop.hu  

OlajShop Szeged: 6724 Szeged, Bakay Nándor u. 52. (A Rappai csavarbolt mellett, a LineaCar Autószerviz telephelyén.) +3630 768 3167 ; szeged@olajshop.hu

 

https://olajshop.hu/spg/679835,901120/Az-OlajShop-Budapesti-uzlete-uj-helyre-koltozik

Kövess minket a Facebookon is

Látogató számláló

6
2
7
1
6
3
5

TOP termékek

Naptár

2024. Október
H
K
Sze
Cs
P
Szo
V
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 

Központi ügyfélszolgálatunk elérhetősége: +36 30 758 9933 | info@olajshop.hu | H-P 08:00 - 17:00

Kérdése esetén keresse központi ügyfélszolgálatunkat: info@olajshop.hu

GM DEXOS 1 GEN2 teljesítményszintről

GM DEXOS1 GEN2 szabvány

 

A dexos1 a GM új globális motorolaj-specifikációja a benzinmotorok számára, amely felváltja a GM 4718M és GM 6049M specifikációkat. Bár minden GM gépjármű esetében meghatározásra kerül a specifikáció, kezdve a 2011-es modellévtől, ez is kiváló választás a korábbi modelléves járművek számára.
A dexos1 ™ specifikációnak megfelelő olajok teljesítménye nagyobb, mint sok más márkájú motorolajé a mai a kenőanyagpiacon. Valójában a dexos1 ™ specifikáció egy,  az egyes iparági előírásokban szereplő legnehezebb tesztek kombinációjából, ilyen iparági előírás például az API (American Petroleum Institute) és az ACEA (European Automobile Gyártók Szövetsége).

Jellemzők és előnyök
 A GF-5-hez képest a dexos ™ súlyozott dugattyúbetét (WPD) határérték volt 4,0-ről 4,5-re nőtt. Ez azt jelenti, hogy "tisztábbak" maradnak a dugattyúk és jobb motor teljesítményt biztosít. Hogyan? Lerakódás keletkezhet a dugattyúgyűrű mögött és körül. A gyűrűk beragadhatnak és lassúak lesznek. A teljes tömörítés nem következik be. Az üzemanyag-fogyasztás csökkentése nem valósul meg és a motor teljesítményének csökkenése következik be.
 A dexos ™ specifikáció az új és használt olajra vonatkozó levegőztetési tesztet tartalmaz. Nincs ilyen teszt az ÚJ generációs, GF-5 iparági specifikációban. Ez a levegőztetés kulcsfontosságú szerepet tölt be a vezérlés esetében, amikor a motorolaj hidraulikus folyadékként is működik a változó szelepvezérléssel tervezett GM motorok esetében. Változó szelepek használata (más néven a cam phasing) egyre gyakoribb a GM motoroknál az üzemanyag-hatékonyság javítása érdekében.
 A dexos ™ javított oxidációs és kopási teljesítményt mutat:
O A jobb oxidáció azt jelenti, hogy az olaj jobban ellenáll a megvastagodásnak. Mivel az olaj viszkózusabb (vagy sűrűsödik), az üzemanyag-fogyasztás csökken. Az olajsűrűsödés problémákat okozhat az olaj kipufogójáratokon keresztül történő kipufogása során.
 A dexos ™ specifikáció magában foglalja az alacsony hőmérsékletű szivattyúzhatóság vizsgálatát. Ez a fajta teszt jelenleg nem szerepel a következő generációs iparági specifikációban. Bár általában nem jelent problémát a melegebb éghajlaton, ha az olaj hideg hőmérsékleten túl viszkózus lesz, megfelelő kenés nem fordulhat elő, ami nagyobb kopást és súlyos esetekben a motor meghibásodását eredményezi.
 A dexos ™ specifikációnak megfelelő olajok szigorúbb illékonysági követelményekkel rendelkeznek, mint a következő generációs GF-5 iparági specifikáció, ami azt jelenti, hogy az olaj illékonyság mértkéke (vagy felhasználás alatt fogyasztott) alacsonyabb. Ezt a teljesítménykövetelményt az olajfogyasztás korlátozott leeresztési időközökkel történő korlátozására helyezték üzembe.
Az alábbi táblázat mutatja a dexos ™ relatív összehasonlítását a jelenlegi iparági előírásokkal. A 10-nél közelebbi eredmény jobb teljesítményt jelez. Amint az látható, a dexos ™ minden területen jobb, vagy megegyező értéket mutat - ha nem is jobb - a jelenlegi ipari szabványoknál.

gm_dexos1_ilsac_gf-4_ilsac_gf-5_osszehasonlitas

 

 

 

 

A különböző GM DEXOS szabványok áttekintése táblázatban:


gm_dexos1_gm_dexos2_attekintes

 

 

 

GM DEXOS1 GEN2 (második generációs) előíráshoz az alábbi termékeinket tudjuk ajánlani

https://olajshop.hu/spl/896994/GM-DEXOS-1-GEN2

 

 

 

 

olajshop.hu / gm dexos1 gen2