Az MB 228.52 egy Top Tier alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet bizonyos Euro VI / US Tier 4 motorokhoz terveztek, amelyeket buszokban és ipari/terepjáró alkalmazásokban használnak, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel.
Az MB 228.52 olajok tipikusan SAE 10W-40, 5W-30 vagy 10W-30 viszkozitási fokozatok, amelyek az API III. csoport, III + II. vagy III. + IV. csoport alapolajain alapulnak.
Az MB 228.52 számos közös tulajdonsággal rendelkezik az MB 228.51-gyel. A fő különbség a két specifikáció között az, hogy az MB 228.52 korlátozza a kenőanyagban megengedett kalciumszintet, és a fent említett kiválasztott alkalmazásokban/motorokban való használatra készült.
Az MB 228.52 főbb fizikai és kémiai követelményei az alábbiak:
Követelmény Módszer Egységkorlát
HTHS viszkozitás 150°C-on CEC L-36-A-90 cP ≥ 3,5
Szulfázott hamu ASTM D874 tömeg% ≤ 1,0
Foszfor ASTM D5185 tömeg% ≤ 0,08
Kén ASTM D5185 tömeg% ≤ 0,3
Kalcium ASTM D5185 tömeg% ≤ 0,15
Párolgási veszteség (NOACK) 250°C-on CEC L-40-93 % ≤ 12
Teljes bázisszám ASTM D2896 mgKOH/g ≥ 7,0
1. megjegyzés: A SAPS szulfáthamura, foszforra és kénre vonatkozik, amelyek szintjeit gyakran korlátozzák a legújabb teljesítményspecifikációk.
Az MB 228.52-t általában egy sor egyéb jóváhagyással csoportosítják, amelyek a viszkozitási fokozattól függően változhatnak. Az MB 228.52-vel kapcsolatban leggyakrabban igényelt jóváhagyások az ACEA E6, CK-4, MB 228.51, MAN M3775, MTU Type 3.1, Volvo VDS-4.5 és Deutz DQC IV-18 LA.