Az Euro VI teherautóknál jelentős csökkenést jelent a kibocsátási szint terén az Euro V normához képest. A nitrogén-oxidok és a szilárd részecskék kibocsátási szintje nagyjából egyötöde az Euro V-ös motorokénak. Nemcsak a kibocsátási értékek változnak, hanem a mérés módszere is. Az emissziós teszt új eleme, hogy a részecskeszámot is figyelembe kell venni, ami azt jelenti, hogy a gyakorlatban a megngedett részecskekibocsátás az Euro V-ös egyhatoda. A kipufogógázban megjelenő szilárd részecskék tömegét a korábbi 20 milligramm/kilowattóráról megfelezték. Mivel az Euro VI-os normától kezdve már nem csak a szilárd részecskék tömege, hanem azok száma is számít (800 milliárd/kilowattóra), ezért a részecskeszűrő alkalmazása elkerülhetetlenné válik. Korábban hidegen vizsgálták a motort, míg ezentúl hideg és meleg állapotban is, alacsonyabb teljesítmény mellett végzik a méréseket. Az új eljárásnak köszönhetően fontos, hogy még jobban teljesítsenek a motorok a mérés meleg fázisában, hiszen csak így lehet ellensúlyozni a hideg fázis fokozott károsanyag-kibocsátását.