Az MB229.31 volt a Daimler első alacsonyabb SAPS specifikációja, amelyet eredetileg 2004-ben vezettek be az Euro 4-es járművek szerviztöltésére. Bár a teljesítménykövetelmények idővel változtak, az MB229.31 nem követeli meg az üzemanyag-fogyasztás ugyanolyan szintű javítását, és nem tartalmaz semmilyen követelményt a futómű-fékpad üzemanyag-fogyasztási vizsgálatára vonatkozóan, amint az a nagyobb teljesítményű MB229.51 specifikációban látható.
Az MB229.31 olajok jellemzően SAE 5W-40 vagy 5W-30, amelyek az API III csoport alapolajain alapulnak.
Az MB229.31 főbb fizikai és kémiai követelményei az alábbiak:
Követelmény Módszer Egységkorlát
HTHS viszkozitás 150°C-on CEC L-36-A-90 cP ≥ 3,5
Szulfázott hamu ASTM D874 tömeg% ≤ 0,8
Foszfor ASTM D5185 tömegszázalék ≥ 0,05 és ≤ 0,09
Kén ASTM D5185 tömeg% ≤ 0,3
Párolgási veszteség (NOACK) 250°C-on CEC L-40-93 % ≤ 12
Teljes bázisszám ASTM D2896 mgKOH/g ≥ 6,0
1. megjegyzés: A SAPS szulfáthamura, foszforra és kénre vonatkozik, amelyek szintjeit gyakran korlátozzák a legújabb teljesítményspecifikációk.
Az MB229.31 általában olyan kenőanyagokra vonatkozik, amelyek megfelelnek az MB229.51 követelménynek is. A leggyakrabban az MB229.31-gyel együtt igényelt jóváhagyások ezért az ACEA C3, BMW Longlife-04, Volkswagen 50400/50700 vagy Volkswagen 50500/50501, GM dexos2™, Porsche C30 vagy A40.
MB 229.31
Többfokozatú, alacsony SAPS motorolaj, a Mercedes Benz, a Smart és a Chrysler dízel- és benzinmotorjaihoz ajánlott. Csak az alacsony viszkozitású motorolajok kaphatják meg ezt az engedélyt az M111 üzemanyag-takarékossági teszten (CEC L-54-T-96) használt üzemanyag 1,0% -os megtakarításával. Ebben a vizsgálatban az üzemanyag-megtakarítást összehasonlítják az RL 191 referenciaolaj (SAE 15W-40) teljesítményével.