Az MB 228.51 egy Top Tier, alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet olyan közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. Mivel ez a specifikáció magas követelményeket támaszt a tisztasággal és a kopásvédelemmel szemben, az utókezelő rendszerek élettartamának meghosszabbítása mellett széles körben ajánlott a Daimler Euro VI járművekben.
(A termékadatok tájékoztató jellegűek. Minden esetben ellenőrizze az aktuális terméklapot, a gyártó honlapján.)
Az MB 228.51 kenőanyagok jellemzően SAE 10W-40, 5W-30 vagy 10W-30 viszkozitási fokozatok, amelyek az API III. csoport, III + II. vagy III. csoport + IV. csoport alapolajain alapulnak.
Az MB 228.51 főbb fizikai és kémiai követelményei az alábbiak:
Követelmény Módszer Egységkorlát
HTHS viszkozitás 150°C-on CEC L-36-A-90 cP ≥ 3,5
Szulfázott hamu ASTM D874 tömeg% > 1,0
Foszfor ASTM D5185 tömeg% ≤ 0,08
Kén ASTM D5185 tömeg% ≤ 0,3
Párolgási veszteség (NOACK) 250°C-on CEC L-40-93 % ≤ 12
Teljes bázisszám ASTM D2896 mgKOH/g ≥ 7,0
1. megjegyzés: A SAPS szulfáthamura, foszforra és kénre vonatkozik, amelyek szintjeit gyakran korlátozzák a legújabb teljesítményspecifikációk.
Az MB 228.51-et általában egy sor egyéb jóváhagyással csoportosítják, amelyek a viszkozitási fokozattól függően változhatnak. Az MB 228.51-gyel kapcsolatban leggyakrabban igényelt jóváhagyások az ACEA E6, API CK-4/CJ-4, MAN M3677/M3477 és/vagy M3775, Scania Low Ash/LDF-4, MTU Type 3.1, Volvo VDS-4.5 ( vagy VDS-4) és Deutz DQC IV-18 LA.
MB 228.51
Szuper hosszú olajcsere periódusú, alacsony hamu tartalmú motorolaj dízel részecske szűrővel szerelt Euro IV, Euro V és Euro VI motorokhoz. Olajcsere intervallum: 120.000 km