Ez a modern motorkerékpárok magasabb szintű előírása. Ezek az olajok alkalmasak olyan motorkerékpárokhoz, amelyek katalizátorral vannak ellátva.
A JASO MA2 olajokat úgy alakították ki, hogy nagyobb tengelykapcsoló súrlódási teljesítményt nyújtsanak. Négyütemű motorkerékpárokhoz és robogókhoz tervezték, és elsősorban nedves tengelykapcsolós alkalmazásokhoz alkalmasak.
4 ütemű motorolajok teljesítményszint szerinti osztályozása
A JASO T 903:2006 szabvány az irányadó. A közös motor – sebességváltó - tengelykapcsoló
rendszerben az olajok igénybevétele a hagyományostól eltérő, ezért a szabvány az alábbi
követelményeket támasztja az olajokkal szemben:
Meghatározott súrlódási tulajdonságok az olajfürdős tengelykapcsoló és sebességváltó
igényei szerint
Statikus súrlódási index (SFI) (a kuplung lamelláinak megcsúszására jellemző)
Dinamikus súrlódási index (DFI) (a kuplung fogása szempontjából fontos jellemző)
Stop time (STI) (ún. szinkron összefékezési idő)
A szabvány megköveteli, hogy a motorolajok bizonyos API (SG-SN), vagy ACEA (A1/B1, A3/B3,
A3/B4, A5/B5, C2,C3) - C1 nem alkalmazható – minimális előminősítéssel rendelkezzenek és a fenti
súrlódási karakterisztikák szerint az alábbi négy osztályba sorolhatók:
JASO MA
JASO MA 1
JASO MA 2
JASO MB
A teljesítményszintek egymás utáni fokozatai egyre jobb minősítést jelentenek, amik elsősorban a
súrlódási vizsgálatok eredményei alapján lettek megállapítva és a fent felsorolt paraméterek
(DFI,SFI,STI) az egymást követő fokozatokban egyre kisebb értékűek.