Az ACEA A5/B5 olajok az Upper Mainline kenőanyagai. Nagy teljesítményű benzin- és könnyű dízelmotorokhoz tervezték, amelyeket kifejezetten alacsony viszkozitású olaj használatára terveztek. Ezek az olajok egyes motorokban alkalmatlanok lehetnek.
Az ACEA A5/B5 olajok jellemzően alacsony HTHS (≤ 3,5 cP) SAE 5W-30, amelyek API III csoport alapolajokon alapulnak.
Az ACEA A5/B5 által megkövetelt alacsony HTHS (≤2,9 és ≤3,5 cP) korlátozza az ACEA A5/B5-tel összekapcsolható további teljesítménykövetelések számát.
Az ACEA A5/B5 kategóriához kapcsolódó OEM jóváhagyások a következőket tartalmazzák:
RN0700 és RN0710
MB 229.6
BMW LL-01 FE
Volvo Cars 95200377
JLR STJLR.03.5003
Ford WSS-M2C913-D
Az ACEA A5/B5-öt először 2004-ben vezették be az ACEA Oil Sequencesbe, azonban az eredeti ACEA A5 és ACEA B5 szekvenciákon alapul, amelyeket 2002-ben vezettek be. Azóta a kategóriák folyamatosan fejlődnek, és alkalmazkodnak a hardverhez és a piachoz trendek. Az ACEA 2021-re vonatkozóan az ACEA A5/B5 követelményeiben több változtatást hajtottak végre, amelyek növelik az A3/B4 jóváhagyásokhoz szükséges teljesítményszinteket. Az M271 EVO Sludge bevonásával a tesztelést a benzin közvetlen befecskendezéses motorok is magukba foglalják, amelyek ma már egyre elterjedtebb hardvermegoldás.
Ezenkívül a VW TDI3-at a VW TDI2 dugattyútisztasági teszt helyettesítésére vásárolják. Az Euro 6-os motor használatával ez lehetővé teszi a jelenlegi és jövőbeli hardvertrendek tesztelését, beleértve a kipufogógáz-visszavezetés (EGR) várható használatának növekedését és az ebből eredő megnövekedett koromszintet.
forrás: https://360.lubrizol.com/Specifications/ACEA-Passenger/ACEA-2021/ACEA-A5-B5-21