DHC 50113 AKKUMULÁTOR TESZTER
100A
Az akkuteszter az akkumulátor indítási képességének vizsgálatára használható a
következők szerint:
1. Állítsa le a motort.
2. Csatlakoztassa a negatív (fekete) csipeszt az akkumulátor negatív pólusához,
a pozitívet ( piros ) a pozitív pólushoz.
3. A műszer jelzi az akkumulátor kapocsfeszültségét. Amennyiben ez kisebb
12,4 (6,2) voltnál a terhelési teszt előtt ajánlatos az akkumulátort feltölteni.
Ha az újratöltés hatására a feszültség nem éri el a 12,4 (6,2) voltot, az
akkumulátor hibás.
4. Olvassa le az akkumulátorról a megadott hidegindító áramát (CCA). A DIN
illetve IEC szerint megadott hidegindító áramokat az alábbiak szerint
számíthatja át jó közelítéssel SAE (CCA)-ra.
[SAE] ≅ [DIN] * 1.428
[SAE] ≅ [IEC] * 1.190
5. Nyomja le a terhelő kacsolót 10 másodpercig, majd olvassa le a műszerről a
feszültséget.
TERHELÉSI TESZT ÉRTELMEZÉSE
MŰSZER ÁLLÁSA A 10. MÁSODPERC VÉGÉN AKKUMULÁTOR ÁLLAPOTA
A mutató a CCA-nak megfelelő zöld mezőben van Akkumulátor jó
A műszer mutatója észrevehetően tovább mozog és/vagy a
CCA-nak megfelelően a piros mezőben van
Az akku hidegindító képessége nem megfelelő.
Az akku hibás.
Figyelem: A terhelő áram következtében (100A) a műszer vége felmelegszik. Két mérés között hagyja a műszert
kihűlni, 5 perc alatt maximum 3 mérést végezzen.
TÖLTÉSI RENDSZER TESZTELÉSE (12 VOLTOS JÁRMŰVEKEN)
Ez a teszt a generátor/szabályozó feszültségét méri. Alul vagy túltöltés gyenge teljesítményhez és rövid
élettartamhoz vezet.
A teszthez a motor normál üzemi hőmérsékleten legyen.
1. Csatlakoztassa a műszer csipeszeit a fent leírtak szerint az akkumulátorhoz.
2. Kapcsolja ki a világítást és a kiegészítő felszereléseket. Járassa a motort kb. 1500-as fordulatszámon.
3. Ne nyomja be a műszer terhelő kapcsolóját.
4. Olvassa le a feszültséget. A métermutatónak a zöld (OK) mezőben kell állnia.
5. Kapcsolja be a fényszórókat és maximumra a ventillátort. A mutatónak a zöld mezőben kell maradnia.
6. Ha a mutató a piros mezőben áll, a töltörendszer hibás.