MANNOL ADBLUE
Az AdBlue egy készítmény az SCR (szelektív katalitikus redukció) rendszerrel ellátott haszongépjárművek és autóbuszok egyik károsanyag-komponens, a nitrogén-oxidok kibocsátásának csökkentésére. A dízelmotorok működésük közben a benzinmotoroknál nagyobb mennyiségű kormot juttatnak a levegőbe, míg a nitrogén-oxid [NOx] kibocsátásuk is jelentős. Ez utóbbi komponens csökkentésére és a 2009-ben életbe lépő Euro 5-ös környezetvédelmi normának való egfelelés jegyében vezették be az AdBlue adalékanyagot. Jelenleg háromféle jelentősebb technológia áll rendelkezésre a NOx-kibocsátás mérséklésére: EGR (Exhaust Gas Recirculation), LNT/NAC (Lean NOx Trap vagy NOx Adsorber Catalyst) és az ún. urea-SCR, más néven AdBlue, a nemrégiben mobil emissziócsökkentésre kifejlesztett karbamid-oldat. Az AdBlue megfelelő hőmérsékleti tartományban, bontatlan csomagolással legfeljebb egy évig tárolható, 32,5% karbamidot tartalmazó, nagy tisztaságú folyadék.
Mannol AdBlue - nagy tisztaságú karbamid oldat, amelyet további munkafolyadékként használnak a dízelmotorokban, az SCR (szelektív katalitikus redukció) technológiával felszerelt autók és teherkocsik esetében. A Mannol AdBlue az ISO 22241-1 európai szabvány szerint készült. Az ilyen rendszerek használata a motor teljesítményének optimalizálásához, a káros gázok károsanyag-kibocsátásának csökkentéséhez és az Euro-4 és az Euro-5 környezetvédelmi előírásoknak való megfeleléshez
Az AdBlue® nagy tisztaságú 32,5 tömegszázalék karbamid oldat, amelyet további munkafolyadékként használnak a dízelüzemű autók és az SCR technológiával felszerelt szivattyúk (szelektív katalitikus redukálás). Az AdBlue® összetételét a DIN 70070 határozza meg. Az ilyen rendszerek alkalmazása optimalizálja a motor teljesítményét, csökkenti a káros gázok károsanyag-kibocsátását, és megfelel az Euro 4, Euro 5 és Euro 6 szabványoknak. Az AdBlue® bejegyzett védjegy az Automotive Industry Szövetség (VDA Verband der Automobilindustrie eV).