Hírek

2024.09.10

DAIMLER DTFR specifikációk

 

A Daimler Truck saját követelményrendszert ad ki a teherautóiban használt szerviztöltő motorolajokra. Ezeket egyetlen dokumentumba állítják össze, amelyet időszakonként frissítenek, akár a tesztelési követelmények megváltozásakor, akár új specifikációk hozzáadásával.

Minden egyedi specifikáció a DTFR lapszámáról ismert. A DTFR lapszámok mindegyike 15-tel kezdődik a „motorolaj” jelölésére, amelyet egy B követ a „nincs DPF” vagy egy C a DPF motor jelölésére, majd egy háromjegyű utótaggal végződik a specifikáció megkülönböztetése érdekében. .    

A specifikációk részletezik a megengedett viszkozitási fokozatokat, az ACEA vagy API szintű teljesítményt, amelyet szintén teljesíteni kell, valamint további fizikai, kémiai és motorvizsgálatokat, amelyeket el kell végezni. Ez magában foglalja a Daimler Truck által kifejlesztett motorteszteket is.

A Daimler Truck specifikációinak megfelelő jóváhagyási kérelmeket a Daimler Truck online folyadékfelszabadító rendszerén (FRS) keresztül nyújtják be. A Daimler Truck közzéteszi a jóváhagyott kenőanyagok listáját a Mercedes-Benz Trucks honlapján.

DTFR 15B110 (korábban MB228.3)
A DTFR 15B110 (korábban MB228.3) egy olyan kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol nincs felszerelve fejlett utókezelő rendszer, például dízel részecskeszűrők (DPF). Ezek a járművek jellemzően megfelelnek az Euro IV-es kibocsátási szabványnak és korábbinak.

A DTFR 15B110 kenőanyagok jellemzően SAE 15W-40, 10W-40, 10W-30 és 20W-50 viszkozitási osztályok, az API I. vagy II. csoportba tartozó alapolajokon alapulnak, szükség esetén alacsony szintű API III.

DTFR 15C100 (korábban MB228.31)
A DTFR 15C100 (korábban MB 228.31) egy alacsonyabb SAPS1 kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol a szabványos olajleeresztő is megfelelő fejlett utókezelő rendszerek, például dízel részecskeszűrők (DPF) használata mellett.

A DTFR 15C100 kenőanyagok jellemzően SAE 15W-40, 10W-40 vagy 10W-30 viszkozitási osztályok, elsősorban az API II. csoporton alapulnak, szükség esetén alacsony szintű API III csoport alapolajjal.

DTFR 15B120 (korábban MB 228.5)
A DTFR 15B120 (korábban MB 228.5) egy csúcskategóriás, magas TBN kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszerek, például dízel részecskeszűrők (DPF) nincsenek felszerelve.

A DTFR 15B120 kenőanyagok jellemzően SAE 10W-40 viszkozitási osztályok, amelyek API III + II csoport alapolajokon alapulnak.

DTFR 15C110 (korábban MB228.51)
A DTFR 15C110 (korábban MB 228.51) egy felső szintű, alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet olyan közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. Mivel ez a specifikáció magas követelményeket támaszt a tisztasággal és a kopásvédelemmel szemben, az utókezelő rendszerek élettartamának meghosszabbítása mellett széles körben ajánlott a Daimler Euro VI járművekben.

A DTFR 15C110 kenőanyagok jellemzően SAE 10W-40, 5W-30 vagy 10W-30 viszkozitási osztályok, amelyek az API III. csoport, III + II. vagy III. csoport + IV. csoport alapolajain alapulnak

DTFR 15C120 (korábban MB228.52)
A DTFR 15C120 (korábban MB 228.52) egy Top Tier alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet bizonyos Euro VI / US Tier 4 motorokhoz terveztek, amelyeket buszokban és ipari/terepjáró alkalmazásokban használnak, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. .

A DTFR 15C120 olajok jellemzően SAE 10W-40, 5W-30 vagy 10W-30 viszkozitási fokozatok, amelyek az API III. csoport, III + II. vagy III. + IV. csoport alapolajain alapulnak.

A DTFR 15C120 számos közös jellemzővel rendelkezik a DTFR 15C110-zel . A fő különbség a két specifikáció között az, hogy az MB 228.52 korlátozza a kenőanyagban megengedett kalciumszintet, és a fent említett kiválasztott alkalmazásokban/motorokban való használatra készült.

DTFR 15C130 (korábban MB228.61)
A DTFR 15C130 (korábban MB 228.61) egy Top Tier alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. A HTHS viszkozitása 2,9-3,2 cP, ezeket a kenőanyagokat úgy tervezték, hogy fokozott üzemanyag-takarékosságot biztosítsanak a legújabb Daimler OM471A Euro VI motorok számára.

A DTFR 15C130 kenőanyagok jellemzően SAE 5W-30 (2,9-3,2 cP) viszkozitási osztályúak, az API III csoport alapolaján alapulnak.

DTFR 15C140 (korábban MB 228.71)
A DTFR 15C140 (MB 228.71) egy felső szintű, alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet nagy teljesítményű, nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. A HTHS viszkozitása 2,6-<2,9 cP, ezeket a kenőanyagokat úgy tervezték, hogy fokozott üzemanyag-takarékosságot biztosítsanak a legújabb Daimler OM471 Euro VI motorok számára.

A DTFR 15C140 (MB 228.71) kenőanyagok SAE xW-20 (2,6-<2,9 cP) viszkozitási osztályúak, jellemzően API III. csoportú alapolajon alapulnak.

 

forrás: https://360.lubrizol.com/Specifications/Daimler-Truck

Elérhetőségek

Central Europe Lubricant Kft. - OlajShop

Központi ügyfélszolgálat: info@olajshop.hu ; +36 30 758 9933

 

Elérhetőségeink

Székhely: 2600 Vác, Szilassy út 1/A 

Adószám: 14537868-2-13

Bankszámlaszám: K&H Bank 10401103-50505454-51551014

 

Üzleteink

OlajShop Budapest: 1152 Budapest, Városkapu u. 3., +3670 452 0523 ; budapest@olajshop.hu

OlajShop Debrecen: 4030 Debrecen, Diószegi út 3-5. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 708 2572 ; debrecen@olajshop.hu

OlajShop Szolnok: 5000 Szolnok, Fék u. 1. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 219 2915 ; szolnok@olajshop.hu  

OlajShop Szeged: 6724 Szeged, Bakay Nándor u. 52. (A Rappai csavarbolt mellett, a LineaCar Autószerviz telephelyén.) +3630 768 3167 ; szeged@olajshop.hu

 

https://olajshop.hu/spg/679835,901120/Az-OlajShop-Budapesti-uzlete-uj-helyre-koltozik

Kövess minket a Facebookon is

Látogató számláló

6
2
5
4
5
5
4

TOP termékek

Naptár

2024. Október
H
K
Sze
Cs
P
Szo
V
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
 
 

Központi ügyfélszolgálatunk elérhetősége: +36 30 758 9933 | info@olajshop.hu | H-P 08:00 - 17:00

Kérdése esetén keresse központi ügyfélszolgálatunkat: info@olajshop.hu

ENI - AGIP (i-Sigma, i-Sint, i-Ride, i-Care)

Minden igényt kielégítő csúcstechnológiás kenőanyagok
Az Eni csúcstechnológiás kenőanyagok széles választékát kínálja
a legkülönbözőbb alkalmazási területekhez.
Az ügyfeleink körébe tartozó autójavítók és műhelyek nagyra tartják
az Eni több évtizedes kutatás-fejlesztési- és termékismeretét
a személygépjármű-kenőanyagok területén.
A személygépjárművekhez kifejlesztett új Eni i-Sint motorolajcsalád sokéves
műszaki tapasztalaton és innovatív kutatási munkán alapul.
Az Eni i-Sint családba tartozó motorolajok mindegyikét kifejezetten
a jelenlegi piaci viszonyokhoz fejlesztették ki. A piac ma egyre összetettebb
termékeket vár el, jellemző a modernebb üzemanyagok használata, valamint
az új és a régi személygépjárművek között egyre szélesedő technológiai
szakadék.
Az új motorolajcsaládon kívül a műhelyek számára speciális kenőanyagok
széles választékát is kínáljuk: a hajtóműolajtól és a kenőzsírtól egészen
a fékfolyadékig, az i-Care-ig, vagy az AdBlue-ig.
Az Eni gyártmányú Eni i-Care szélvédőtisztító termékek télen és nyáron
egyaránt gondoskodnak a jó kilátásról az Önök ügyfelei számára.

Motorolajok
Eni i-Sint – motorolajcsalád az élvezetesebb vezetésért
Minden motornál csak a helyes kenőanyag használatával biztosítható az optimális
védelem és a maximális teljesítmény. Az Eni kutatólaboratóriumaiban megszületett
az Eni i-Sint, a kimondottan az Ön autójának szükségletei szerint kifejlesztett
kenőolajcsalád.
Az Eni i-Sint szintetikus és félszintetikus motorolajok széles palettáját kínálja,
amelyből minden alkalmazási területhez és igényhez, valamint minden motortípushoz
kiválasztható a legjobban illő termék.
Az Eni i-Sint csúcstechnológiás kenőanyagokat már most úgy tervezték, hogy
megfeleljenek az autóipar jövőbeli követelményeinek is. E termékek többek között
magasabb teljesítménytartalékot és még jobb kopásgátlást biztosítanak. A gondosan
kiválasztott alapolajoknak és az összetevők tökéletes harmóniájának köszönhetően
az Eni i-Sint kenőanyagok a legkeményebb teszteknek, az autóipar legújabb
és legszigorúbb előírásainak, valamint a gépjárműgyártók követelményeinek is
megfelelnek. Az Eni i-Sint kenőanyagok optimális védelmet és maximális teljesítményt
biztosítanak a motorok számára, és különleges adalékaikkal garantálják a
dízelrészecske-szűrők hosszú élettartamát.
Az Eni i-Sint egy nagy teljesítményű termékcsalád, amelyet a legújabb
gépjárműmotorok követelményei szerint fejlesztettek ki. A termékskála kimondottan
a legújabb generációs motorokhoz tervezett kenőanyagokat tartalmazza, melyek
dízelrészecske-szűrővel szerelt járművekhez is használhatók.
Az Eni i-Base márkanév a régebbi motorokhoz alkalmas, hagyományos kenőanyagokat
takarja.


FIGYELEM!
A megfelelő motorolaj kiválasztásakor mindig figyelembe kell venni a jármű gyártója
által megadott műszaki adatokat!




i-Sint 5W-30 ACEA A3/B4-04
ACEA C3
VW 504 00 + 507 00
MB 229.51
BMW-LL-04
Porsche C30
Szintetikus technológiával készült, nagy
teljesítményű motorolaj, több gyártó (OEM)
jóváhagyásával, környezetbarát, üzemanyag-takarékos


i-Sint FE 5W-30 ACEA A5/B5-04
ACEA C2
API SM/CF
ILSAC GF-4
FIAT 9.55535 S1
Szintetikus technológiával készült, nagy teljesítményű
motorolaj, környezetbarát, üzemanyag-takarékos

i-Sint MS 5W-30 ACEA A3/B4-04
ACEA C3
API SM/CF
VW 502 00 + 505 00
MB 229.51, 229.52
BMW-LL-04
Teljesíti a GM DEXOS 2™-követelményeit
Szintetikus technológiával készült, nagy
teljesítményű motorolaj, több gyártó (OEM)
jóváhagyásával, környezetbarát, üzemanyag-takarékos


i-Sint MS 5W-40 ACEA A3/B4
ACEA C3
API SM/CF
VW 502 00 + 505 00 + 505 01
MB 229.51
BMW-LL-04
Porsche A40
Szintetikus technológiával készült motorolaj,
több gyártó (OEM) jóváhagyásával,
környezetbarát, üzemanyag-takarékos


i-Sint 0W-20 API SN RC (Resource Conserving)
ILSAC GF-5
Szintetikus technológiával készült motorolaj
kifejezetten a legújabb generációs benzinmotorok
és/vagy a hibrid motorok kenésére,
a gyártói előírások alapján kifejlesztve


i-Sint tech 0W-30 ACEA A5/B5-04
VW 503 00 + 506 00
+ 506 01
Szintetikus technológiával készült, nagy
teljesítményű motorolaj, VW motorokhoz
fejlesztve, üzemanyag-takarékos


i-Sint tech F 5W-30 ACEA A5/B5
Ford M2C 913D
Szintetikus technológiával készült motorolaj,
Ford-motorokhoz fejlesztve, üzemanyagtakarékos


i-Sint tech eco F 5W-20 ACEA A1/B1
API SN
Ford M2C 948B
Csúcstechnológiás, szintetikus technológiá-
val készült motorolaj a Ford legújabb
generációs benzinmotorjaihoz


i-Sint tech P 5W-30 ACEA C2
API SN
PSA Peugeot Citroën B71 2290
Kifejezetten a Citroën és a Peugeot benzin-
és dízelmotorjaihoz, a gyártói előírások
szerint kifejlesztett szintetikus kenőanyag


i-Sint tech R 5W-30 ACEA C4
Renault RN 0720
Szintetikus technológiával készült motorolaj,
a Renault-dízelmotorokhoz fejlesztve, üzemanyag-takarékos


i-Sint 0W-40 ACEA A3/B4
API SN
VW 502 00 + 505 00
MB 229.5
BMW-LL-01
Porsche A40
Renault RN 0700 + RN 0710
Csúcsminőségű szintetikus motorolaj, kifejezetten
a benzinmotorok kenésére, a gyártói
előírások alapján


i-Sint 5W-40 ACEA A3/B4
API SM/CF
VW 502 00 + 505 00
MB 229.3
BMW-LL-01
GM LL-B-025
Porsche A40
Renault RN 0700 + RN 0710
Szintetikus technológia,
üzemanyag-takarékos


i-Sint 10W-40 ACEA A3/B4
API SM/CF
VW 502 00 + 505 00
MB 229.3
Szintetikus technológia,
védi a motort


i-Sint classic 20W-50 API SF/CC
(CCMC G2, D-1)
Ásványolaj alapú, többfokozatú motorolaj.
A háború után gyártott járművekhez.


i-Sint classic 40 API SC/CC
MIL-L-2104 B
Ásványolaj alapú, egyfokozatú motorolaj.
A háború előtt gyártott járművekhez.


i-Sint classic 50 API SC/CC
MIL-L-2104 B
Ásványolaj alapú, egyfokozatú motorolaj.
A háború előtt gyártott járművekhez.


Sport 10W-60 API SL Teljesen szintetikus motorolaj, kifejezetten
sportcélú felhasználásra, valamint a legmagasabb
motorterhelésekhez. Az 1970-es és későbbi
gyártású sportos járművekhez is, amennyiben
a szintetikus olajok abban az időben már engedélyezettek
voltak (Youngtimer).


Carrera P 0W-30 ACEA A5/B5
ACEA C2
BMW Longlife 12 FE
Ford M2C 950-A
FIAT 9.55535 GS1 / DS1
Peugeot / Citroën B71 2312
Modern, sima járást biztosító motorolaj szintetikus
alapolajokkal, csökkentett hamutartalommal;
bizonyítottan csökkenti az üzemanyag-fogyasztást;
benzin- és dízelmotorokhoz
egyaránt (DPF esetén is)


i-Base 15W-40 ACEA A3/B3-04
API SL/CF
VW 501 01 + 505 00
MB 229.1
Ásványolaj alapú, többfokozatú motorolaj
egyszerű használatra.


KART 2T FIGYELEM:
nem önkeveredő!
Teljesen szintetikus, kétütemű motorolaj ricinusolajjal,
versenysportban való használatra. A versenysportból
ismerős illat mellett a ricinusadalék
a kenési tulajdonságokat is jelentősen javítja.


i-Sea watercraft 2T NMMA TC-W3 Önkeveredő kétütemű motorolaj, kifejezetten
a vízhűtéses hajó-külmotorokhoz

 


Hajtóműolajok
A sebességváltó minden motornál kulcsfontosságú szerepet játszik abban,
hogy a motor által létrehozott teljesítmény milyen mértékben áll rendelkezésre
és használható ki. Az utóbbi években a hajtóműolajok folyamatos fejlesztésen
mentek keresztül annak érdekében, hogy a sebességváltó működőképessége
az egyre nehezedő hőmérsékleti és terhelési feltételek között is garantálható
maradjon. A sebességváltók mérete és súlya egyre csökken, és a hasznos
teljesítmény növelése érdekében a súrlódás is egyre alacsonyabb, ezért
a nagy teljesítményű hajtóműolajoknak egy olyan generációja alakult ki,
amelyek csereperiódusai egyre hosszabbak. Az Eni ebben a szegmensben
is gazdag termékpalettát kínál. Ennek részei többek között a nagy terhelésű
munkagépekhez, gépjárművek, mezőgazdasági gépek és motorkerékpárok
legmodernebb automatikus, elektronikus szabályozású sebességváltóihoz,
valamint modern robogók fokozatmentes váltójához kifejlesztett olajok is.
A gépjárművekhez kínált hajtóműolajok között szerepelnek a kézi és
automata sebességváltókhoz (ATF – Automatic Transmission Fluid),
valamint a differenciálművekhez való olajok is.
A hajtóműolajok teljesítményének szabványosítása az 1950-es években,
a MIL-L-2105 (az amerikai katonai szabvány) bevezetésével, és az 1960-
as évek elején, az API (American Petroleum Institute) által kidolgozott
GL-szabványok (Gear Lubricant) bevezetésével történt meg. Európai szabvány
nem létezik: a tervezők ma már olyan belső előírásokat használnak, melyek
eredeti alkatrészekkel végzett vizsgálatokon alapulnak.
A tervezők a hajtóműolajokra egyre inkább "Fill for Life" olajként tekintenek,
ezért a technológiában egyre nagyobb teret hódítanak a szintetikus alapú
összetételek.

Rotra HY 80W-90 API GL-4
MIL-L2105
MAN 341 Type Z2, E1
MB 235.1
VW TL 726
LIEBHERR
ZF TE-ML-02B, 16A, 17A, 19A
Klasszikus hajtóműolaj szinkronizált
sebességváltóművekhez. Kiegyensúlyozott
összetétel. A lehető legjobb összeférhetőség
a szerkezeti anyagokkal.


Rotra HY DB 80W API GL-4
MIL-L-2105
MB 235.1
LIEBHERR
ZF TE-ML-02B, 17A
Klasszikus hajtóműolaj szinkronizált
sebességváltóművekhez. Kiegyensúlyozott
összetétel. A lehető legjobb összeférhetőség
a szerkezeti anyagokkal.

Rotra FE 75W-90 API GL-4+
VW 501 50 (G 50)
Szintetikus, modern sebességváltó-olaj
személygépjárművekhez. Sima járást biztosító
összetétel; "Transaxle" elrendezéshez is
használható.

Rotra Truck Gear
80W-90
API GL-4, GL-5, MT-1/PG-2
MIL-PRF-2105 E
MAN 341 Type E2, Z2
MAN 342 Type M2
MB 235.0
SAE J 2360
NATO kód O-226
SCANIA STO 1:0
LIEBHERR
ZF TE-ML 02B, 05A, 07A, 12E,
16B, 17B, 19B, 21A

SUPERGEAR FE
75W-80
API GL-4, GL-5
BMW MTFLT-1/LT-2/LT-3/LT-4
Ford WSS-M2C 200D, MB 235.10,
PSA 9730 A2/A8, PSA B71 2330
Renault szgk., Toyota JWS 227
VW 052 171/052 178/052 512/
052 527/052 532/052 726/
052 798/055 726
Nagy teljesítményű sebességváltó-olaj, mely
a csökkentett viszkozitásnak és a kiváló
hőmérséklet/teljesítmény aránynak köszönhetően
hozzájárul az üzemanyag-fogyasztás
csökkentéséhez. A teljesen szintetikus
alapolajok alkalmazása miatt ezt az olajat
magas hő- és oxidációs stabilitás, a súrló-
dás és kopás csökkentése érdekében magas
terhelhetőségű kenőanyagfilm, valamint a
magas nyírási ellenállású összetevők okozta
"Stay in Grade" tulajdonság jellemzi.
Az alapolaj csökkentett viszkozitása kényelmes
kapcsolási viselkedést és jobb hatásfokot
eredményez, akár nagyon alacsony külső
hőmérséklet mellett is.

Rotra LSX 75W-90 API GL-4+, GL-5, MT-1
MIL-PRF-2105 E
SAE J 2360
MAN Type 341 E3, Z2
MAN Type 342 M3
MB 235.8
MACK GO-J
SCANIA STO 1:0
ARVINMERITOR 076-N
EATON Europa (transmissions)
ZF TE-ML 02B, 05B, 07A, 12B, 16F, 17B,
19C, 21B
Teljesen szintetikus, univerzálisan alkalmazható
speciális hajtóműolaj a legmodernebb
gépjárművek sebességváltóihoz, osztóműveihez
és tengelyeihez.

Rotra MP 80W-90 API GL-5
MIL-L2105D
MAN 342 Type M-1
CHRYSLER MS-5644
FORD M2C-105A
FORD M2C-154A
FORD SQM-2C-9002A/900-
8A/9101A
GM 9985290
LIEBHERR
OPEL B 0401010
VW TL 727 / 726
VOLVO 97310/97313/97314
ZF TE-ML 16B, 17B, 19B, 21A
Klasszikus hajtóműolaj univerzális felhaszná-
lásra. A lehető legjobb összeférhetőség
a szerkezeti anyagokkal.
Rotra MP 75W-80W API GL-5 Szintetikus, modern EP (nagy nyomásállóságú)
hajtóműolaj a "Transaxle" elrendezésű rendszerekhez.
Sima járást biztosító összetétel.


Rotra MP DB 85W-90 API GL-5
MIL-L2105 D
MB 235.0
MAN 342 Type M1
VW TL 727
LIEBHERR
ZF TE-ML 16C, 17B, 19B, 21A
Klasszikus tengelyolaj univerzális felhaszná-
lásra. A lehető legjobb összeférhetőség
a szerkezeti anyagokkal.


Rotra MP DB SYNTH
75W-90
API GL-5
MB 235.8
Teljesen szintetikus, sima járást biztosító többfokozatú
olaj haszongépjárművekhez. Alacsonyabb
zajkibocsátás. Üzemanyag-takarékos.
Engedélyezett pl. a Mercedes-Benz haszongépjárművekhez.
A gyártó előírásai szerint
a leghosszabb olajcsere-periódus.
HLX 75W-90 API GL-5
BMW BG 33
MAN 342 Type S-1
ZF TE-ML 05B, 12B, 17B, 19C
Teljesen szintetikus hipoidhajtómű-olaj a
lamellás, ill. viszko kivitelű, részlegesen önzáró
differenciálművek nélküli, magas igénybevételű
tengelyekhez
GL-5+ LS
Rotra MP / S 85W-90 API GL-5 + LS
MIL-L-2105 D
FORD M2C-154A
FORD M2C-105A
LIEBHERR daruk
ZF TE-ML 05C, 12C, 16E, 21C
Klasszikus hajtóműolaj korlátozott csúszású
(Limited Slip) adalékokkal az önzáró differenciálművekhez.
A lehető legjobb összeférhetőség
a szerkezeti anyagokkal.


HLZ 75W-140 API GL-5 + LS
BMW BG 33
ZF TE-ML 05D, 12D, 16G
Teljesen szintetikus hipoidhajtómű-olaj nagy
igénybevételű, lamellás önzáró differenciálművekhez.
Kifejezetten a BMW lamellás,
ill. elektrohidraulikus önzáró differenciálmű-
veihez szerelt tengelyeihez.


Rotra SX-S 75W-90 API GL-5 + LS
MIL–PRF 2105 E
ZF TE-ML 05D
FERRARI
Teljesen szintetikus, modern tengelyolaj korlátozott
csúszású (Limited Slip) adalékokkal
a megfelelő hajtótengelyekhez, a gyártó elő-
írásai szerint. Kiegyensúlyozott, sima járást
biztosító összetétel. Önzáró differenciálmű-
vekhez, pl. összkerékhajtáshoz.



Automata hajtóműolajok
Rotra ATF GM T.A.S.A. (Type A, SUFFIX A)
ALLISON C-4
CAT TO-2
MB 236.2
VOLVO 97325
LEYLAND 85
Különleges erőátviteli olaj gépjárművek automata
hidrodinamikus nyomatékváltóihoz
és hidraulikus szervokormányzási rendszereihez,
a gyártó előírása szerint


Rotra ATF II D GM DEXRON II D
MB 236.6
MAN 339 Type V1
MAN 339 Type Z1
ALLISON C-4
CATERPILLAR T0-2
FORD MERCON
RENK DOROMAT
VICKERS 35VQ25
VOITH H55.6335
(G 607, DIWA és Midimat)
LIEBHERR
BMW
ZF TE-ML04D, 11A, 14A
Klasszikus ATF olaj, a vezető gyártók
ajánlásával. Szervokormányrendszerekben
is használható. Rángatásmentes kapcsolás.
Jó hidegfolyási tulajdonságok.


Rotra ATF II E GM DEXRON II E
MB 235.8
MAN 339 Type E2, Z2
ALLISON C-4
CATERPILLAR T0-2
DENISON
FORD MERCON
VOITH 55.6336 (G 1363, DIWA
és Midimat erőátvitel)
ZF TE-ML 14B, 14C
Teljesen szintetikus ATF olaj, a vezető gyártók
ajánlásával. Szervokormányrendszerekben
is használható. Rángatásmentes kapcsolás.
Kiváló hidegfolyási tulajdonságok.


Rotra ATF III GM DEXRON III G
MB 236.1
MAN 339 V1, Z1
ALLISON C-4
Volvo 97341
FORD MERCON
VOITH 55.6335.20 (G 607 DIWA
és Midimat sebességváltók)
ZF TE-ML 04D, 11B, 14C
Modern ATF olaj, melyet a gyártók egyre
gyakrabban írnak elő. Szervokormányrendszerekben
is használható. Rángatásmentes
kapcsolás. Kiváló hidegfolyási tulajdonságok.
Vezető gyártók névre szóló engedélyével.

Rotra ATF Multi GM DEXRON III H
MB 236.3, 236.5,
236.6, 236.7
MB 236.9, 236.10, 236.11
MAN 339 Type V1, Z-2
ALLISON TES-295
BMW LT 71141, LA 2634,
ETL-7045, 8072B
FORD MERCON V
VW G 052 025, G 052 990
VOLVO szabvány: 1273, 4
AISIN JWS 3309
Chrysler ATF +3, ATF +4
JASO M315 típus 1A
Toyota T-III, T-IV
Nissan Matic D, J, K
Land Rover (N402)
Honda Z1
KIA SP-III
Subaru ATF, Plus ATF-HP
Mazda ATF M-III, M5
Jaguar Idemitsu K17
ZF TE-ML 03D, 04D, 14B, 17C
Szintetikus, nagy teljesítményű kenőanyag,
melyet a személy- és haszongépjárművek
modern automata sebességváltóinak
igényeihez fejlesztettek ki. Elsősorban
az ázsiai, de az amerikai és európai
sebességváltó-gyártók előírásainak is
megfelel.


Rotra ATF VI GM Dexron VI, FORD MERCON LV,
JASO 1-A
AISIN WARNER AW-1, HONDA
DW-1, HYUNDAI/KIA SP-IV
HYUNDAI NWS-9638, JWS 3324,
MITSUBISHI SP-IV
MITSUBISHI ATF-J2, NISSAN MATIC
S, SAAB 93 165 147
TOYOTA WS
Teljesen szintetikus, alacsony viszkozitású
ATF olaj, a vezető gyártók ajánlásával.
Rángatásmentes kapcsolást biztosít.
Kiváló hidegfolyási tulajdonságok. Lefelé
kompatibilis a DEXRON II E, III G- és III
H-előírásokkal.


Rotra ATF DCT Fluid BMW EU 83222148578
BMW EU 83222148579
VW 052 182 / VW 052 529
Szintetikus, nagy teljesítményű kenőanyag,
melyet a személygépjárművek modern,
kettős tengelykapcsolós sebességváltóinak
igényeihez fejlesztettek ki. Kifejlesztésénél
különös figyelmet fordítottunk a Volkswagen
legújabb generációs DSG-sebességváltókra
vonatkozó előírásainak betartására. Gyors,
sportos váltáshoz méretezve.


Rotra ATF MB MB 236.10/236.12/236.14/236.3/
236.6/236.7/236.8/236.9/236.11/
236.91
Szintetikus, nagy teljesítményű, legújabb
generációs kenőanyag a Mercedes-Benz
járműveihez. A Mercedes-Benz legújabb,
7-G-Tronic-Plus automata sebességváltóihoz
(NAG II+) fejlesztve.

Nem csak motorolajok és sebességváltó-kenőanyagok léteznek. Az autóiparban
számos egyéb olyan speciális termék is használatos, amely elengedhetetlen a
jármű megfelelő működéséhez. Ehhez a termékcsaládhoz tartoznak a fagyállók,
a fékfolyadékok

Fagyálló hűtőfolyadékok


ANTIFREEZE SPEZIAL
12 ++
VW/AUDI/SEAT/ŠKODA TL 774 G
(G12++)
MB 325.5, MAN 324 típus Si-OAT
Modern amin-, nitrit- és foszfátmentes
fagyálló folyadék, ritkított csereidőközökkel.
Szilikáttartalmú és szilikátmentes fagyállóval
is keverhető.


ANTIFREEZE SPEZIAL VW/AUDI/SEAT/ŠKODA TL 774
D/F (G 12/G 12+)
ASTM D 3306, 4656, 4985
DEUTZ 0199-99-1115/2091
FORD WSS-M97B44-D
FVV R 443 könyv
MB 325.8
MAN 324 SNF típus
NATO S-759
Önorm V 5123
OPEL GM 6277M
RENAULT RVI 41-01-001/Q D típus
Modern szilikát-, amin-, nitrit-, borátés
foszfátmentes fagyálló folyadék.
Megfelel a vezető járműgyártók követelmé-
nyeinek. Szilikáttartalmú, hűtőrendszervédő
termékekkel keverhető.


Antifreeze Extra CUNA NC 956-16 (ed. ’12)
MSZ 924-82-88 megfelel
BS 6580:1992 megfelel
Amin-, nitrit- és foszfátmentes, etilén-glikol
alapú fagyálló hűtőfolyadék.
Antifreeze ASTM D 3306, D 4985
SAE J 1304
BS 6580 (1992)
AFNOR NF R15-601
Etilén-glikol alapú, vízzel keverhető, nitrit-,
amin- és foszfátmentes fagyálló hűtő-
folyadék.


Antifreeze Fluid ASTM D 3306, D 4985
SAE J 1304
BS 6580 (1992)
AFNOR NF R15-601
FFV-Heft R443
CUNA NC 956-16
UNE 26361-88
JIS K 2234
NATO S 759
Chrysler MS 9176
Cummins 85T8-2&90T8-4
Ford ESE M97B49-A,
WSS-M97B44-D & ESD 97B49-A
GM 1899M, US 6277M & OPEL GM
QL 130 100
John Deere H 24-B1 & C1
Leyland Trucks LTS 22 AF 10
Mack 014GS 17004
MAN 248, 324 (SNF) & B&W D36
5600
MB.325.3
Renault 41-01-001-D
VW AG TL 774 D/F
VOLVO
Szerves adaléktechnológián alapuló,
prémium tulajdonságú, nitrit-, amin-,
foszfát-, bór- és szilikátmentes, korrózió- és
lerakódásgátló hatású fagyálló hűtőfolyadék.

Fékfolyadékok


BRAKEFLUID DOT 4 SAE J 1703
FMVSS 116 DOT 3, DOT 4
ISO 4925
CUNA NC 956 DOT 4
Tipikus fékfolyadék hidraulikus dobés
tárcsafékekhez. Jó összeférhetőség a
szerkezeti anyagokkal. Megfelel az autóipar
követelményeinek.


BRAKEFLUID DOT 5.1 SAE J 1703 F
FMVSS 116 DOT 5.1
Modern fékfolyadék hidraulikus dobés
tárcsafékekhez. Jó összeférhetőség a
szerkezeti anyagokkal. Megfelel az autóipar
követelményeinek. Kiváló tulajdonságok
alacsony hőmérsékleten.
LHM SUPER PSA-B-71 2710
AFNOR
Fiat
Fichtel & Sachs
Speciális hidraulikafolyadék Citroën gépkocsikhoz.
Rendkívül magas viszkozitási index,
és emiatt széles alkalmazhatósági hőfoktartomány
jellemzi.


CHF MASERATI Speciális szintetikus folyadék szervokormány-rendszerekhez
és hidraulikus körökhöz.
Nagyon magas viszkozitási index és
nagyon alacsony dermedéspont jellemzi.

Korrózióvédő olajok


CORO KSOT 12 Báriummentes, oldószermentes, szagsemleges,
közepes viszkozitású, ásványolaj-alapú
korrózióvédő olaj speciális hatóanyagokkal,
mely biztonságos védőfilmet képez a vas
anyagú, elsősorban a hideghengerelt félgyártmányok
belső és külső felületeinek
ideiglenes konzerválásánál.


CORO DWV 45 L Aromásokban szegény oldószeren alapuló
víztaszító folyadék. Jó korrózióvédelem és jó
vízkiszorító képesség jellemzi. Ez a korrózió-
védő anyag a fémalkatrészek és szerszámok
gyors szárítására és egyidejű konzerválására
szolgál, elsősorban galvanizálást követően.
A közbenső és a végleges konzerválásnál
egyaránt használható.


Fluid Spray Univerzális korrózióvédő anyagként alkalmazható
gépjárművekben, építő- és egyéb
ipari gépekben, valamint műhelyekben.
Csikorgásgátló anyagként és laprugók gondozására
szintén bevált. A kolloidos grafit
jelenlétének köszönhetően magasabb a
védőfilm ellenállóképessége.
Termék Műszaki adatok Leírás
További különlegességek kérésre


Kenőzsírok
Kenőanyagok említésekor általában csak az olajokra gondol az ember, nagyon
sok esetben azonban nem "folyékony kenőanyagokat", hanem kenőzsírokat
alkalmaznak.
Az amerikai anyagvizsgálati társaság, az ASTM (American Society for Testing
and Materials) szerint a kenőzsír olyan szilárd vagy sűrűn folyó anyag, amely
sűrítőszert és kenő hatású folyadékot tartalmaz. Adalékanyagok és szilárd
kenőanyagok hozzáadásával a kenőzsírnak bizonyos egyéb tulajdonságok is
kölcsönözhetők.
Ez a definíció szolgál alapul ahhoz a koncepcióhoz, amely szerint a kenőzsír
nem annyira viszkózus anyag, hanem sokkal inkább egy besűrített olaj,
azaz két különböző alkotórészből – sűrítőszerből és folyékony olajból – álló,
többfázisú rendszer. A termék állaga így a különböző mennyiségű sűrítőszerek
adagolásával változtatható. Az állagot az NLGI-szám (National Lubricating
Grease Institute – USA) fejezi ki.
A kenőzsír tulajdonságai tehát szorosan összefüggnek a sűrítőszer és a
kenőolaj tulajdonságaival és típusával. A sűrítőszer alapja lehet szappan
(kalcium-, lítium-, nátriumszappan), komplex szappan (kalcium-, lítium-,
lítium-kalcium-, alumíniumszappan, stb.), bentonit vagy polikarbamid, a
sűrítőszerben oldott olajok pedig lehetnek ásványi, félszintetikus vagy
szintetikus alapúak egyaránt.
Gyártásukat tekintve a kenőzsírok sokkal bonyolultabbak, mint a kenőolajok.
Nem elegendő összekeverni a kenőzsír egyes alkotórészeit. Összetett gyártási
folyamatról van szó, melynek során kémiai reakcióknak is végbe kell menniük
a különböző alkotók között.
A kenőzsírokat elsősorban ott lehet felhasználni kenésre és a mechanikus
gépek védelmére folyékony kenőanyagok alternatívájaként, ahol kevés a hely
vagy a folyékony olaj a kicsepegés miatt nehezen alkalmazható.
A kenőzsír egyes esetekben folyamatosan elhasználásra kerül (a vas- és
acéliparban), máskor viszont a kent alkatrész egész élettartamának idejére
biztosítja a kenést (gördülőcsapágyaknál és kisméretű csökkentő idomoknál).
A megfelelő termék megválasztása igen összetett feladat, amelyet szakember
támogatásával kell végezni. Ennek oka, hogy a termékek és a kent gép
működését rengeteg különféle tényező befolyásolhatja.

Kenőzsírok


Grease LC 2 KP 2N-20
Lítium komplex bázisú
Hőfoktartomány:
-20 °C-tól +150 °C-ig
Magas hőmérsékletnek ellenálló kenőzsír
tárcsafékes kerékcsapágyakhoz. Univerzálisan
alkalmazható.


TOP 2000 HIGH TEMP KP 2 P-20
Li-/Ca komplex szappan alapú
Hőfoktartomány:
–25 °C-tól +150 °C-ig.
(rövid időre 200 °C-ig)
Nagy nyomásra alkalmas (EP), modern,
magas hőmérsékletű kenőzsír univerzális
felhasználásra minden területen. Széles
alkalmazhatósági hőfoktartomány. Jó tapadóképesség.
A lehető legjobb vízállóság.

Üzemanyag-adalékok
A tetszőleges alkalmazási területre kínált kenőanyagok mellett az Eni benzin- és
dízelüzemanyag-adalékok, valamint fűtőolaj-adalékolási termékek széles választékát
is forgalmazza. Az üzemanyag-adalékok közül az Eni termékkínálatában szerepelnek
többek között üzemanyagjavító termékek (alacsony hőmérsékleten mutatott
viselkedés, kopás, korrózióvédelem, cetánszám, stb.) valamint a raktározási stabilitást
javító termékek egyaránt. A fűtőolaj-adalékok területén az Eni többek között a
csúcsminőségű fűtőolajok előállításához is kínál termékeket.


DESOLITE B Intenzív hatású rendszertisztító anyag az üzemanyag-
és az égési rendszerben keletkező lerakó-
dások megelőzéséhez minden benzinmotornál.
Hatékony korrózióvédelem az üzemanyagrendszer
számára. Tiszta szelepek. Jobb égés. Az oktánszám
jobb kihasználhatósága motorüzemben.
DESOLITE DW BMW BG 13 Többfunkciós üzemanyagrendszer-tisztító minden
dízelmotorhoz. Folyásjavító hatású, növeli a
cetánszámot! Javítja a kenőképességet, és védi
a befecskendezőket a kopástól. Jelentősen javítja
a hidegszűrhetőségi határhőmérsékletet (CFPP –
0 °C alatt adagolva). Hatékony korrózióvédelem
az üzemanyagrendszer számára, nyugodtabb
járású motor, jobb indíthatóság. A tankolás megkezdése
előtt kell bekeverni!
TP 10 MB 137.1 Intenzív hatású folyásjavító anyag extrakönnyű
fűtőolajhoz és gázolajhoz. Csökkenti a hidegszűrhetőségi
határhőmérsékletet (CFPP).
FIGYELEM: Alkalmazása: az adatlap szerint.
A tankolás megkezdése előtt kell bekeverni!



i-Care superclean
ready to use
Készre kevert nyári folyadék a szélvédő- és
fényszórómosó berendezésekhez
i-Care superclean
concentrate
Nyári koncentrátum, mely a szélvédőmosó
vízhez adagolható. Gyorsan, zavaró fényvisszaverődések
nélkül biztosít tiszta kilátást!
Mosófúvókás járművekhez is használható.
i-Care superclean -70
concentrate
Jó minőségű, egész évben használható fagyálló
a szélvédő- és fényszórómosó berendezésekhez.
Kenődésmentesen eltávolítja
a rovartetemeket, valamint az olaj-és szilikonmaradékokat,
és hígítatlanul –70 °C-ig
megakadályozza a mosóberendezés tartalmának
befagyását. Modern mosófúvókákhoz
is használható. Az i-Care superclean –70 °C
terméket vízzel kell összekeverni, és megfelelő
mennyiségben (lásd a táblázatot) be kell
tölteni a szélvédő- és fényszórómosó berendezésbe.
Megfelel a gyúlékony folyadékokra
vonatkozó rendelet előírásainak.


i-Care superclean -30
ready to use
Használatra kész előkevert fagyálló szélvé-
dőmosó –30 °C-ig. Mosófúvókákhoz is használható.
Megfelel a gyúlékony folyadékokra
vonatkozó rendelet előírásainak.
Termék Műszaki adatok Leírás
Zavaró fényvisszaverődések nélküli, tiszta kilátás
érhető el az Eni i-Care szélvédőmosó folyadékaival.
Télen és nyáron egyaránt. A különböző kiszerelé-
sekben kapható koncentrátumok és készre kevert
folyadékok Önnek és ügyfeleinek is garantálják
a zavartalan kilátást és a biztonságos utazást akár
a nyári vakációra, akár a hideg téli hónapokra.


AdBlue
Az AdBlue® az SCR (szelektív katalizátoros redukciós) kipufogógáz-utókezelő
rendszerrel szerelt járművekben használatos adalékanyag.
ADBLUE®
ADBLUE® DIN 70070
ISO 22241
Karbamidoldat SCR-technológiás
motorokhoz

Tartozékok
Nem csak motorolajok és sebességváltó-kenőanyagok léteznek. Az autóiparban
számos egyéb olyan speciális termék is használatos, amely elengedhetetlen a
jármű megfelelő működéséhez. Ehhez a termékcsaládhoz tartoznak a fagyállók,
a fékfolyadékok, a kenőzsírok, és még számos egyéb speciális termék.


Olajmegkötők
M 2000 MULTI-SPRAY Aeroszolos palack Speciális kenőanyag-spray sokoldalú
felhasználásra az ipari és a szolgáltató
szektor számára. Rozsdaoldó, síkosító,
kúszó kenőanyag és rövid idejű korrózió-
védő szer MoS2-tartalommal.


OLAJMEGKÖTŐ
Absodan universal
Univerzális olaj- és vegyszermegkötő anyag,
közlekedésre használt felületekre vonatkozó
engedéllyel


Eni i-Sint motorolajok

Minden motornak szüksége van a megfelelő kenőanyagra, amely védelmet nyújt és fokozza a teljesítményét. Az eni által kifejlesztett eni i-Sint termékcsaládot kifejezetten az Ön autójának igényei szerint tervezték. Az eni i-Sint egy szintetikus, félszintetikus és ásványi olajokból álló komplett termékcsalád, amelynek összetételét úgy alakították ki, hogy nagyszerűen alkalmazkodjon
minden motortípus igényeihez és lehetőségeihez, bármilyen üzemeltetési körülmények között.
Az eni i-Sint hosszú élettartamú és kiváló folyási tulajdonságú, csúcstechnológiájú kenőanyagai merőben új megvilágításba helyezik az autózás fogalmát. A gondosan válogatott alapanyagoknak és a kiegyensúlyozott összetevőknek köszönhetően az eni i-Sint termékek sikeresen teljesítették a szigorú vizsgálati szabványok előírásait, és a legmagasabb fokozatot érték el a különböző
szervezetek és autógyártók minősítési skáláin. Az eni i-Sint kenőanyagok a maximális teljesítmény
mellett fokozott védelmet biztosítanak a motornak, valamint speciális adalékok segítségével javítják a
részecskeszűrők teljesítményét (környezetvédelem). A termékcsalád számos alacsony viszkozitású kenőanyagot is tartalmaz, amelyek elősegítik az üzemanyagfogyasztás csökkentését (üzemanyag-takarékosság).


Az i-Sint egy kiemelkedő minőségű termék család, amely a legmodernebb motorok
által támasztott igényeket is kielégíti. A termékcsalád, más termékek mellett,
tartalmazza a legmodernebb motorokhoz kifejlesztett, és dízel részecskeszűrővel
felszerelt járművekhez egyaránt használható kenőanyagokat is.


i-Sint Tech
Egy termékcsalád azoknak a vásárlóknak, akik olyan csúcsminőségű termékeket
keresnek, amelyek megfelelnek a legnagyobb autógyártók előírásainak is.

i-Sint Professional
Termékcsalád kifejezetten általános igényeket kielégítő autójavító műhelyek és alkatrészkereskedők
számára.

 

 

eni i-Sigma motorolajok

Az eni kutatólaboratóriumai által a nagy igénybevételnek kitett járművekhez kifejlesztett komplett

kenőanyag-termékcsalád kiemelkedő hatékonyságot, megbízhatóságot és optimális védelmet kínál a
tehergépjármű-motorok számára. A környezetvédelmi kérdéseknek kiemelt figyelmet szentelő eni olyan csúcstechnológiájú kenőanyagokat fejlesztett ki, amelyek a közúti árufuvarozási szektor általános igényein túl a környezetvédelmi elvárásokat is maradéktalanul kielégítik.
Az i-Sigma termékcsalád a megbízható, bevált összetétel és a károsanyag-kibocsátást csökkentő, kipufogógáz-utókezelő rendszerekkel felszerelt, modern motorokhoz alkalmas élvonalbeli technológiák ötvözetét kínálja.
A termékcsalád számos kenőanyagának összetételét kifejezetten az üzemanyag-fogyasztás csökkentése és a környezet fokozott védelme érdekében hoztak létre. Az i-Sigma még a legmostohább üzemeltetési körülmények között is, bármilyen éghajlati és hőmérsékleti viszony mellett megvédi motorját. Az i-Sigma kenőanyagok használatával biztonságosan betartható a gyártó által ajánlott leghosszabb olajcsere-periódus, hiszen a termékek megőrzik kezdeti teljesítményszintjüket.

i-Sigma top MS 15W-40
API CJ-4/SM, ACEA E9, MB 228.31,
MAN M 3575, MTU Type 2.1,
VOLVO VDS-4, Renault RLD-3, Cat
ECF-3,2,1-a, Deutz DQC III-05,
Mack EO-O PP, Cummins 20081,
DD 93K218

i-Sigma performance E7 15W-40
API CI-4, CH-4/SL, ACEA E7,E5,E3,B3,
MB 228.3, MTU Type 2, MAN M
3275, VOLVO VDS-3, Cummins
20078

i-Sigma performance E4 10W-40
ACEA E4, MB 228.5, MTU Type 3,
MAN M 3277

i-Sigma performance E3 15W-40
API CG-4/SG, ACEA E3, B3, MB
228.3, MTU Type 2, MAN M 3275,
Renault RD, ZF 04C

i-Sigma universal 15W-40
API CG-4/SL, ACEA A3/B3-04, E2,
MB 228.1, 229.1 quality, MAN M 271

i-Sigma universal 10W-40
API CI-4, ACEA E7, A3/B3/B4, JASO
DH-1, GLOBAL DHD-1, MB 228.3,
229.1, MTU Type 2, MAN M 3275,
VOLVO VDS-3, Renault RLD-2,
Allison C4 level, Cummins 20077/20078, Mack EO-M plus

i-Sigma universal DL 15W-40
API CF-4/SG, ACEA E2, B2, MB
228.1, MAN M 271, VW 505 00

i-Sigma top MS 10W-40
API CI-4, ACEA E4,E6,E7, MB 228.51,
MB 228.5, 226.9, MAN M 3477,
3271-1, MTU Type 3.1, VOLVO VDS-3,
Renault RXD, Scania LA

i-Sigma top 10W-40
API CF, ACEA E4,E7, MB 228.5,
MTU Type 3, MAN M 3277, Renault
RXD, VOLVO VDS-3, SCANIA
LDF-3, Deutz DQC III-05,
Cummins 20072, Voith Class A, ZF
04C, DAF Extended Drain

i-Sigma top MS 10W-30
API CJ-4, ACEA E7,E9, MB 228.31,
MAN M 3575, MTU type 2.1, VOLVO
VDS-4, Renault RLD-3, JASO DH-2,
CAT ECF-3, Cummins 20081

i-Sigma top MS 5W-30
API CJ-4/SN, ACEA E6,E7,E9, MB
228.51, MB 228.31, MTU Type 3.1,
MAN M 3477, 3271-1, VOLVO
VDS-4, MACK EO-O PP, EO-N,
EO-M Plus, JASO DH-2, CAT ECF-3,
DEUTZ DQC IV-10, LA Renault
RXD, RLD-3, RLD-2, RGD

i-Sigma top 5W-30
API CI-4, ACEA E4,E7, MB 228.5,
MTU Type 3, MAN M 3277,
Renault RXD,RLD,RLD2, VOLVO
VDS-3, CAT ECF-2, Deutz DQC
IV-05, MACK EO-M Plus

 

A kipufogógáz-utókezelő rendszerekkel felszerelt legújabb
motorok (különösen a dízelüzemű Euro 4 és Euro 5 motorok)
létrehozása miért vezetett új generációs ACEA kenőanyagkövetelmények
kialakításához?

A kipufogógáz-utókezelő rendszerek bizonyos alkotóelemei (főként a részecskeszűrők) érzékenyek az üzemanyagokban és a kenőanyagokban található egyes vegyi anyagokra, különösképpen a
szulfáthamura, a foszforra és a kénre. Az ilyen járművekhez speciális, úgynevezett alacsony vagy közepes SAPS (szulfáthamu, foszfor és kén) tartalmú motorolaj használata szükséges, amelynek összetétele csupán kis mennyiséget tartalmaz az említett anyagokból. Az eni kifejlesztett egy olyan termékcsaládot, amelynek különböző viszkozitási szintekkel rendelkező kenőanyagai megfelelnek ennek a követelménynek:

i-SIGMA top MS 5W-30
i-SIGMA top MS 10W-30
i-SIGMA top MS 10W-40
i-SIGMA top MS 15W-40

Melyik ACEA-szintek felelnek meg a nagy igénybevételnek kitett motoroknak?

Az ACEA-osztályozás „E” kategóriájába kifejezetten a nagy igénybevételnek kitett motorok tartoznak. Az ACEA osztályozás „E” szintjeit az E4, E6, E7 és az E9 szintek képzik. Minden egyéb követelmény elavultnak tekintendő. A bal oldalon található ábra kifejti a különböző követelmények közötti különbségeket, ugyanakkor csupán általános áttekintést nyújt. Tanácsos áttanulmányozni a jármű
felhasználói és karbantartási kézikönyvét, valamint érdemes figyelembe venni az adott terhelési feltételeket, útviszonyokat és időjárási jellemzőket.

Léteznek olyan motorolajok, amelyek gazdaságosabb üzemanyagfogyasztást tesznek lehetővé?

Természetesen igen. Az eni több olyan kenőanyagot fejlesztett ki, amelyek a
legújabb technológiai megoldásoknak és a speciális folyóképességi jellemzőknek
köszönhetően jelentősen csökkentik a mozgó alkatrészek közötti súrlódást, és
ezáltal kisebb energiaveszteséget, vagyis alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást
eredményeznek.
Ezek az olajok a motor indításakor nagyon alacsony hőmérsékleten is képesek az
alkatrészek gyors kenésére. Így csökkentik az energiaveszteséget (amely a motor
indításakor nagyobb, mint járó motor esetén), és hozzájárulnak az üzemanyagfogyasztás
további csökkentéséhez.
Az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás az üvegházhatást okozó gázok, többek
között a szén-dioxid kibocsátását is mérsékli.

A következő termékek tartoznak ebbe a kategóriába:
i-SIGMA top MS 5W-30
i-SIGMA top MS 10W-30
i-SIGMA top 5W-30

 

 

 



Eni i-Ride motorkerékpár olajok


Az Eni i-Ride motorkerékpárokhoz tervezett kenőanyagai új energiát adnak a motornak. Innováció, a legmagasabb technológiai színvonal és kitűnő minőség: ez az, amit az i-Ride jelent az eni és a motorosok számára.

Az eni kutatóintézete által kifejlesztett nagy teljesítményű motorkerékpár- és robogó-kenőanyagokból álló termékcsalád nagyobb teljesítményt és fokozott megbízhatóságot kínál minden motortípus számára.

Kutatóink elkötelezettségének és szakértelmének köszönhetően termékeink innovatívak, folyamatosan fejlődnek és technológiai színvonaluk
minden vásárló igényeit kielégíti. Ennek következtében az eni i-Ride egy teljes körű termékcsalád. A legjobb technológiával készült kenőanyagokat tartalmazza, amelyek maximálisan megbízhatóak és a legnagyobb igénybevételt jelentő körülmények között is ideálisan alkalmazhatók.
Minden termékünket a legszigorúbb teszteknek vetjük alá, hogy biztosak legyünk benne, a kenőanyagok a legmagasabb minőségi- és teljesítményszabványok (API, ACEA, JASO) előírásait is teljesítik.

Eni i-Ride Moto2

Az eni márka a Moto2 kategória üzemanyag- és kenőanyag-szállítójaként vesz részt a MotoGP Világbajnokságban; ez a szerepvállalás jól demonstrálja azt az aktív műszaki együttműködést és információcserét, amely lehetővé teszi számunkra, hogy új termékeinkkel számos kísérletet és próbát végezzünk, mielőtt a sorozatgyártású modellekben is használnánk őket. Ennek elérése érdekében az eni a motorversenyzés rendelkezésére bocsátotta hatalmas tapasztalatát, szakképzett szerelőit és kutató létesítményeit. Az eni ma a világ számos versenypályáján jelen van, ami jól mutatja, hogy a vállalat – a legkorszerűbb motortechnológiákkal párhuzamosan – folyamatosan fejleszti a nagy teljesítményű, élvonalbeli termékeit.

Eni i-Ride Moto2 5W-40

Kifejezetten a Moto2 kategória számára kifejlesztett és tesztelt kenőanyag, amelyet rendszeresen használnak versenyek alkalmával is. A szintetikus bázisú termék maradéktalanul teljesíti a nagy teljesítményű négyütemű motorok által támasztott követelményeket. A kiemelkedő viszkozitási szint minden körülmények között nagyobb motorteljesítményt biztosít, és megkönnyíti a hidegindításokat is. A saját laboratóriumainkban kifejlesztett adalékanyagok speciális kombinációja tökéletes detergens tulajdonságokat biztosít, ezáltal megelőzi a motor kopását és a korróziót.

Eni i-Ride Moto2 10W-60

A rendelkezésre álló legjobb összetevők, bázisolajok és adalékanyagok felhasználásával készült teljesen szintetikus kenőanyag, amely teljesíti a nagy fajlagos teljesítményű, négyütemű motorok követelményeit. A speciális szintetikus bázisolajok az eni által kifejlesztett adalékanyagok hatásának köszönhetően kitűnő hőállóságot és stabilitást biztosítanak. Különleges tulajdonságai kifejezetten alkalmassá teszik a sport- és versenymotorok kenésére.

Eni i-Ride sport széria


A termékek a motorversenyzésben szerzett tapasztalataink és a sportág bajnokaival folytatott szoros együttműködésünk alapján készültek.

Eni i-Ride moto 20W-50

Csúcsminőségű, szintetikus kenőanyag, amely szélsőséges üzemi körülmények között is maximális védelmet nyújt a motornak. Tartós igénybevétel során is jól tűri a szélsőséges körülményeket, ugyanakkor optimális viszkozitást biztosít. Sőt, kiemelkedő viszkozitása fokozott nyírófeszültség-ellenállást, alacsony illékonyságot és magas termo-oxidatív stabilitást eredményez.

Eni i-Ride utcai- és túramotorokhoz


Ezek a termékek hosszú időn át megbízható kenést biztosítanak, és fokozott védelmet nyújtanak a motornak; tökéletesen alkalmasak a hosszú motoros túrákhoz és az alkalmi városi használathoz egyaránt.

Eni i-Ride moto 10W-30

Szintetikus kenőanyag az országutakon és városban használt négyütemű túra- és országúti motorkerékpárokhoz. Kiemelkedő kopásvédelmet kínál, és meghosszabbítja a mozgó alkatrészek élettartamát. Az adalékanyagok kombinációja kitűnő detergens tulajdonságokat biztosít, és minden  körülmények között gondoskodik a motor védelméről és tisztán tartásáról.

Eni i-Ride moto 10W-40

Nagy teljesítményű szintetikus kenőanyag a négyütemű motorokhoz. Egyedi összetételének köszönhetően elsősorban a hosszú túrákra használt motorkerékpárokhoz ajánlott. Kiemelkedő detergens és diszpergens tulajdonságai révén tisztán tartja a motor minden alkatrészét, megvédi a motort a kopástól és a lerakódásoktól, valamint nagy futásteljesítményt követően is megőrzi a stabilitását.

Utcai- és terepmotorokhoz

Eni i-Ride moto 2T
Nagy teljesítményű szintetikus kenőanyag a kétütemű erőforrással hajtott országúti és terep-motorkerékpárokhoz. Bármilyen használat mellett (országúton, triál versenyeken és terepen is) kitűnő eredményeket biztosít. Az önkeverő rendszerekhez és a kézi keveréshez egyaránt alkalmas motorolaj a kiemelkedő teljesítmény mellett alacsony károsanyag-kibocsátást garantál.

Off-road motorokhoz

Eni i-Ride moto 10W-50
Csúcskategóriás szintetikus kenőanyag, amely a legnehezebb körülményeket és a tartós igénybevételt is jól bírja. Ez a négyütemű terep-motorkerékpárokhoz kifejlesztett termék hatékonyan védi a motor összes belső alkatrészét a kopástól, különleges összetétele pedig minimális teljesítmény-veszteséget és hosszabb olajcsere-periódust biztosít. Használatával minimális olajfogyasztás mellett maximális gyorsulás érhető el.

Eni i-Ride scooter termékcsalád


Ezeket a termékeket az elsősorban városi használatra tevezett, de országúti közlekedésre is alkalmas robogókhoz fejlesztettük ki.

Eni i-Ride scooter 10W-40
Intenzív városi közlekedésre és hosszabb utakra tervezett kenőanyag. Kis- és nagy hengerűrtartalmú és fajlagos teljesítményű, lég- és vízhűtéses négyütemű motorokhoz egyaránt alkalmas. Lehetővé teszi a gyártó által ajánlott leghosszabb olajcsere-periódus betartását, fokozott biztonság mellett.

Eni i-Ride scooter 15W-50
Szintetikus bázisú kenőanyag az intenzív és tartós városi használatra szánt robogókhoz. Fokozottan védi a motort, hosszabb élettartamot biztosít, és csökkenti a motor olajfogyasztását.

Eni i-Ride scooter 2T top
Csúcskategóriás szintetikus kenőanyag a kétütemű motorok legújabb generációjához. Szélsőséges körülmények között is maximális védelmet nyújt a berágódás ellen, tisztán tartja a motort és a kipufogórendszert, valamint minimálisra csökkenti a kipufogó füstölését.

Eni i-Ride scooter 2T
Ideális kenőanyag a kétütemű robogókban használt kész keverékekhez vagy a keverék kézi előállításához. Alacsony károsanyag-kibocsátást biztosít, és megelőzi a lerakódások kialakulását a motor belsejében és a kipufogórendszerben.

Eni i-Ride Piaggio termékcsalád
A Piaggio motorkerékpárokhoz és robogókhoz kifejlesztett speciális termékcsalád és a különleges Aprilia Racing kenőanyagok a gyártókkal folytatott együttműködésünk eredményei.

Eni i-Ride PG 2T
Csúcskategóriás szintetikus kenőanyag a motorkerékpárok és robogók legújabb generációs kétütemű motorjaihoz.  Szélsőséges körülmények között is maximális védelmet nyújt a berágódás ellen, tisztán tartja a motort és a kipufogórendszert, valamint minimálisra csökkenti a kipufogó füstölését.

Eni i-Ride PG 10W-60
Csúcskategóriás szintetikus kenőanyag a nagy teljesítményű motorkerékpárok legújabb generációjához. Ezt a motorolajat közvetlenül a versenyzés világában szerzett tapasztalatok alapján alkottuk meg, ezért sportos vagy versenyszerű használatra javasoljuk.

Eni i-Ride PG 5W-40
Csúcskategóriás, nagy teljesítményű szintetikus kenőanyag a motorkerékpárok és robogók legújabb generációs kétütemű motorjaihoz. Jellemzői a könnyű hidegindítás, és tartós igénybevételt követően is kitűnő viszkozitás.

Eni i-Ride 10W-40
Szintetikus bázisú kenőanyag az intenzív és tartós használatra tervezett motorkerékpárokhoz és robogókhoz. Tökéletes tisztaságot és védelmet kínál. Ideális a Stop&Go rendszerrel felszerelt motorokhoz.

Eni i-Ride Aprilia Racing termékcsalád


Ezt a termékcsaládot a motorversenyzésben szerzett tapasztalatainkra és a Superbike világbajnokaival folytatott szoros együttműködésünk alapján fejlesztettük ki. Az Aprilia győzelmei nagyszerűen igazolják, hogy az abszolút tökéletes teljesítményhez az eni termékei is hozzájárultak.

Eni i-Ride Aprilia Racing 10W-60 és 5W-40
Versenyzéshez is alkalmas csúcskategóriás, kiemelkedő teljesítményszintű, szintetikus kenőanyag, amely megfelel a nagy teljesítményű négyütemű motorkerékpárok erőforrásai által támasztott követelményeknek. Az adalékanyagok különleges kombinációja optimális detergens tulajdonságokat biztosít, így hatékonyan védi a motort a kopástól, és megelőzi a korrózió kialakulását.

 

 

ENI I-CARE termékek (hamarosan elérhető)

I-Care felnitisztító és repülő rozsda eltávolító 10 liter: erősen koncentrált, savas tiszítószer a makacs fékpor, szállítási repülőrozsda és egyéb utcai szennyeződések eltávolítására. A szennyezettségtől függően 1:1, 1:5 arányban vízzel higítandó.

I-Care autósampon 10 liter: habzó, PH semleges, felületkímélő, fényes felületet adó mosószer. Kíméletesen tiszítja a műanyagokat, az üveg felületeket és a lakkozott felületeket. Kézi mosáshoz az ajánlott higítás, 1:400 (10 Liter vízhez, 25 ML sampon)

I-Care ablaktisztító 10 liter: eltávolítja a szilikon, olaj vagy rovarszennyeződéseket az autó üvegfelületeiről. A háztartásban is használható ablakok és tükrök tisztítására.

I-Care belső tisztító 10 liter: járművek belső terének, mint pl. vízre nem érzékeny textílfelületek, ülések, szőnyegek és kárpitok tisztítására alkalmas mosószer. Az anyagot a tisztítandó felület szennyezettségétől függően 1:1, 1:10 arányban vízzel higítani kell.

I-Care külső műanyag mélyápoló 10 liter: a jármű külsején található minden műanyag és gumi elem ápolására alkalmas oldószer  és ápoló viasz tartalmú ápolószer. Felhordható szöszmentes ápoló kendővel vagy szivaccsal.

I-Care környezetbarát motortisztító 10 liter és I-Care környezetbarát motortiszító 25 liter: motorok és erősen - olajjal vagy zsírral - szennyezett felületek tiszítására és lemosására alkalmas vízoldható mosószer. A szennyezett felületre felhordva , néhány perc várakozás után, hideg vagy meleg, lehetőleg nagynyomású vízzel lemosható.

I-Care sampon vízlágyító adalékkal 25liter:

I-Care rovareltávolító10 liter: nagy oldóképességű előoldószer rovarok, zsír, olaj és egyéb utcai szennyeződések mosás előtti fellazítására, eltávolításra. A felület szennyezettségétől függően 1:5, 1:10 arányban vízzel higítandó.

I-Care univerzális ponyvatisztító 25 liter
I-Care lúgos teherautó tisztítószer 25 liter
I-Care savas teherautó tisztítószer 25 liter
I-Care műhelypadló tisztító 25 liter
I-Care univerzális tisztító 10 liter
I-Care kézmosópaszta 10 liter
I-Care kéztisztító zselé 4 liter
I-Care abroncs és gumiápoló 10 liter

 



ENI olajkereső:
http://eni-ita.lubricantadvisor.com/Default.aspx?lang=hon

 

 

isint, isigma, iride, icare

ENI -AZ ELSŐ 90 ÉV TÖRTÉNETE

 

A nagy múltú olasz olajtársaság idén ünnepli fennállásának 90. évfordulóját. Ebből az alkalomból teszünk most egy kis retró sétát, és tekintünk a jövőbe, a következő 90 évre tervezve. 1926, Olaszország. Az éppen regnáló pénzügy- és gazdasági miniszterek közösen nyújtanak be egy törvényjavaslatot az olajkutatás és –készletezés, valamint az olajipari termékek forgalmazásának szabályozására, és meg is alakul az Azienda Generale Italiana Petroli, vagyis az Agip (Olasz Általános Olajvállalat).

A cég nemzetközi színtérre lépését az jelentette, amikor 1928-ban a britekkel közösen kezdték meg a mezopotámiai térségben (mai Törökország, Irak és Szíria egy része) az olajkutatást. Az innen kezdődő dinamikus terjeszkedést a II. világháború sem tudta igazán megtörni – ez alatt a Dél-Amerikai kontinensre fókuszált a cég. A híres hatlábú kutya embléma megjelenéséig egészen 1952-ig kellett várni. Az új logó bevezetése része volt annak a megújulási folyamatnak, amelyet Enrico Mattei neve fémjelez, és amelynek eredeti célja a fasiszta diktatúra idején létrejött vállalat felszámolása lett volna. Ezzel szemben Mattei jelentős átszervezést hajtott végre, ezzel jelentősen megerősítve az óriáscég szerepét, sőt az addigi nagy olajvállalatok egyeduralmát is megtörte.

A híres embléma alkotója sokáig homályba burkolódzott, míg végül kiderült: a nyertes pályamű Luigi Broggini műve, amely bár folyamatosan változott a korral, mindvégig egyértelműen azonosította az egyre terjeszkedő vállalatot.

Agipból Eni

Az olasz kormány a nemzeti energiastratégia kidolgozására 1953-ban megalapította az Ente Nazionale Idrocarburit (Nemzeti Szénhidrogén Társaság, röviden Eni). A vállalat nem csak beszerezte, finomította és árusította a kőolajtermékeket, hanem például jelentős volt a gázüzletága is, de tevékenysége hamar kibővült főként sztrádamenti éttermek és motelek üzemeltetésével.

 

Az Eni Magyarországon
Bár az Agip motorolajok az egykori ÁFOR kúthálózatokon kaphatóak voltak már korábban is, a hazai gyártás akkor indult meg, amikor a 70-es évek második felében Magyarországon megjelentek a nagy teljesítményű mezőgazdasági gépek. Gondot okozott azonban, hogy ezekhez a gépekhez a hazai kínálatban nem voltak megtalálhatóak a megfelelő kenőanyagok. Ekkor a Komáromi Kőolajipari Vállalat az Agippal kötött licenszszerződést és egészen a 90-es éves első feléig gyártották a világszínvonalú kenőanyagokat.

 

 


teljes cikk / forrás: 

http://www.autoszektor.hu/hu/content/eni-az-elso-kilencven-ev