Hírek

2024.02.26

ÚJ Total OPTIMA motorolajok



A TotalEnergies piacra dobja a RUBIA OPTIMA teherautóolajok teljesen új termékcsaládját. A műszaki és minőségi teljesítmény tekintetében megfelel a legszigorúbb előírásoknak: API: CK-4, ACEA: E8 és E11, valamint a Mercedes-Benz, Volvo, Mack, Cummins, Scania, MAN igényes gyártói engedélyeinek.

total-rubia-optima-termékek



RUBIA OPTIMA 5100 XFE 5W-20
(A legújabb motorokhoz)
Alacsony SAPS szintetikus motorolaj csökkentett HTHS=2 értékkel a legújabb motorokhoz - MAN D13 és SCANIA DC13.
Műszaki adatok:
MAN: M 3977 - D13 motorok
SCANIA: LDF-5 - DC13 motorok (173, 174, 175 és 176)

RUBIA OPTIMA 4100 XFE 5W-30
(A legújabb motorokhoz)
Alacsony SAPS szintetikus motorolaj >2,9 és <3,2 HTHS-értékkel a legújabb Mercedes Benz, Volvo, Renault-Trucks és MACK speciális motorokhoz.
Műszaki adatok:
API: FA-4; Mercedes-Benz: 228,61; MACK: MACK EOS-5;
RENAULT teherautók: RLD-5 - dTi 13 motor;
VOLVO teherautók: VOLVO VDS-5 - D13K5 motor.

RUBIA OPTIMA 3500 FE 5W-30
(Új és régebbi motorokhoz egyaránt)
Teljesen szintetikus alacsony SAPS-tartalmú olaj, dízel- és gázüzemű motorokhoz. Megfelel a legújabb API: CK-4 és ACEA: E8 és E11 szabványok követelményeinek, valamint a maximális olajcsere intervallumokra vonatkozó szigorú OEM követelményeknek. A RUBIA OPTIMA 3500 FE 5W-30 olaj különösen ajánlott a legújabb Euro IV–VI és VId motorokhoz. Ilyen motorokat a legtöbb nemzetközi teherautó- és buszmotorgyártó telepít, mint például a Mercedes Benz, Scania, MAN, Volvo, DAF, Iveco, Renault, Ford stb. A RUBIA OPTIMA 3500 FE 5W-30 ezért nagyon széles körben alkalmazható. Különösen alkalmas a legújabb teherautók teljes flottájának szervizelésére. Hatékonyan helyettesíti a régebbi, bevált kenőanyagokat is, például a nagyon népszerű RUBIA TIR 9900 FE 5W-30 olajat.
Műszaki adatok:
API: CK-4/CJ-4/CI-4+/CI-4/CH-4;
ACEA: E6, E7, E8, E9, E11;
MB: 228,51 / 228,52; Renault-Truck: RLD-3; VOLVO: VDS 4.5;
MACK: EO-S 4.5; DAF: PSQL 2.1E LD*; MAN: M 3677 / 3777;
Cummins: CES 20086; FPT IVECO KATEGÓRIA TLS E9*/CK-4*;
SCANIA: LDF-4; FORD: WSS-M2C-213 - A1*
*- minőségi szint

RUBIA OPTIMA 3100 FE 10W-30
(Ideális Euro 4-6 és 6d motorokhoz)
Félszintetikus, üzemanyag-hatékony, alacsony SAPS-tartalmú olaj dízel- és gázüzemű motorokhoz. Megfelel a legújabb API CK-4 és ACEA: E8 és E11a szabványok követelményeinek, valamint a legtöbb OEM szigorú követelményeinek a maximális olajcsere intervallumokra vonatkozóan. Különösen ajánlott a legújabb Euro 4-6 és 6d motorokhoz.
Műszaki adatok:
API: CK-4/CJ-4/CI-4+/CI-4/CH-4; ACEA: E6, E7, E8, E9, E11;
MB: 228,51 / 228,52; Renault-Truck: RLD-3; VOLVO: VDS 4.5;
MACK: EO-S 4.5; DAF: LD*; Cummins: CES 20086;
Detroit Diesel: DDC DFS 93K222*.
*- minőségi szint

RUBIA OPTIMA 3100 10W-40
(Ideális teljes flották számára Euro 4-6 és 6d motorokkal)
Félszintetikus alacsony SAPS-tartalmú olaj, dízel- és gázüzemű motorokhoz. Megfelel a legújabb API CK-4 és ACEA: E8 és E11 szabványok követelményeinek, valamint a legtöbb OEM-gyártó szigorú követelményeinek a maximális olajcsere-intervallumra vonatkozóan. Különösen ajánlott a legújabb Euro IV–VI és VId motorokhoz. A RUBIA OPTIMA 3100 10W-40 megfelel számos európai és amerikai motorgyártó változatos követelményeinek. Használata a legújabb teherautók teljes flottájának szervizeléséhez ajánlott. Hatékonyan helyettesíti a régebbi, bevált kenőanyagokat is, például a nagyon népszerű RUBIA TIR 8900 10W-40 olajat.
Műszaki adatok:
API: CK-4/CJ-4/CI-4+/CI-4/CH-4;
ACEA: E6, E7, E8, E9, E11;
MB: 228.51 / 228.52;Renault-Truck: RLD-3;VOLVO: VDS 4.5;
MACK: EO-S 4.5; DAF: LD*; Cummins: CES 20086;
FPT IVECO KATEGÓRIA TLS E9*/CK-4*; MAN M 3477/M 3271-1*
*- minőségi szint


RUBIA OPTIMA 1100 FE 10W-30
(Ideális Volvo, Renault Trucks és DAF motorokhoz)
Üzemanyag-hatékony, alacsony SAPS motorolaj (Euro IV, V, VI és VId), nagyon modern olajalapok keverékén készül, különösen Volvo, Renault Trucks és DAF (PX) motorokhoz ajánlott. Megfelel a legújabb API: CK-4 és ACEA: E11 szabványok követelményeinek. Gázüzemű motorok kenésére is alkalmas. Különösen ajánlott rendkívül alacsony kéntartalmú üzemanyaggal működő motorokhoz. Az új termék megfelel a legtöbb OEM-gyártó szigorú követelményeinek a maximális olajcsere-intervallumra vonatkozóan.
Műszaki adatok:
API: CK-4/CJ-4/CI-4+/CI-4/CH-4; ACEA: E7, E9, E11;
MB: 228.31;Renault-Truck: RLD-3; VOLVO: VDS 4.5; MACK: EO-S 4.5;
DAF: PSQL 2.1E*; Detroit Diesel: DFS 94K222*;
Cummins: CES 20086 FORD: WSS-M2C-171 - A1*.
*- minőségi szint

 

 

forrás: https://totalenergies-eng.prowly.com/229759-totalenergies-rubia-optima

Elérhetőségek

Central Europe Lubricant Kft. - OlajShop

Központi ügyfélszolgálat: info@olajshop.hu ; +36 30 758 9933

 

Elérhetőségeink

Székhely: 2600 Vác, Szilassy út 1/A 

Adószám: 14537868-2-13

Bankszámlaszám: K&H Bank 10401103-50505454-51551014

 

Üzleteink

OlajShop Budapest: 1152 Budapest, Városkapu u. 3., +3670 452 0523 ; budapest@olajshop.hu

OlajShop Debrecen: 4030 Debrecen, Diószegi út 3-5. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 708 2572 ; debrecen@olajshop.hu

OlajShop Szolnok: 5000 Szolnok, Fék u. 1. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 219 2915 ; szolnok@olajshop.hu  

OlajShop Szeged: 6724 Szeged, Bakay Nándor u. 52. (A Rappai csavarbolt mellett, a LineaCar Autószerviz telephelyén.) +3630 768 3167 ; szeged@olajshop.hu

 

https://olajshop.hu/spg/679835,901120/Az-OlajShop-Budapesti-uzlete-uj-helyre-koltozik

Kövess minket a Facebookon is

Látogató számláló

5
5
3
2
9
9
1

TOP termékek

Központi ügyfélszolgálatunk: +36 30 758 9933 | info@olajshop.hu |  08:00-17:00

Kérdése esetén keresse központi ügyfélszolgálatunkat: +36-30/7589933 | info@olajshop.hu

Hírek, információk, újdonságok és tanácsok az autózás és a kenőanyagok világából!

Hibrid járművek kenőanyagai

T.L.
Hibrid járművek kenőanyagai

Az elektromos és hibrid járművek koncepciója egyre szélesebb körben elterjedt a mai világban. Bár az átlagos fogyasztó talán nem ismeri pontosan a hibrid gépjárművek működését, egyértelműen tudja, hogy megfelelő használat mellett ezek a járművek környezetbarátabbak, mint azok a hagyományos gépjárművek, melyek kizárólag belső égésű motorokra épülnek.

Fontos Tudnivalók a Hibrid Járművek Kenőanyagairól

A 90-es évek végén jelentek meg az első tömegesen gyártott hibrid járművek. Bár még hosszú az út a tisztább jövő felé, a felhasználók kezdik megérteni, hogy a hibrid járművek zöld technológiával rendelkeznek, ami az irány a fenntartható jövő felé.

A Teljes Hibrid Elektromos Járművek (FHEV) kategóriájába tartozó autók, különösen azok, amelyek visszanyerő fékrendszert vagy üresjárat-kikapcsolást használnak, jelentős mértékben javítják az üzemanyag-hatékonyságot és csökkentik a CO2-kibocsátást.

Bár a zöld járművek száma folyamatosan növekszik, még mindig sok a kérdőjel a felhasználók fejében a következő témakörrel kapcsolatban:

- Hogyan működnek a hibrid motorrendszerek pontosan?
- Hogyan válasszuk ki a megfelelő hibrid motorolajat?
- Mi a hibrid járművek motorolajának szerepe?
- Mikor és hogyan kell olajat cserélni hibrid autóknál?

Ez a cikk a fenti kérdésekre kíván választ adni.

Hogyan működnek a hibrid járművek, és miért hatékonyak?

A hibrid járművek két különböző energiaforrást használnak a hajtáshoz: elektromos és belső égésű rendszereket. Mivel az elektromos motorok alkalmazásával kevesebb fosszilis tüzelőanyagot igényelnek, csökkentik a kibocsátást és növelik a járművek üzemanyag-hatékonyságát.

A modern hibrid járművek alapvetően három főegységet kombinálnak:

  • Belső égésű motor, lehet benzines vagy dízel
  • Elektromos motor
  • Akkumulátorcsomag

A hibrid járművekben az elektromos motor és a belső égésű motor párhuzamosan működik, és az akkumulátorokat a visszanyerő fékrendszer és a belső égésű motor tölti fel. Ez az elektromos motorból származó többletteljesítmény lehetővé teszi a segédterhelések meghajtását és a motor alapjáratának csökkentését, amikor az autó nem mozog.

Ezen tulajdonságok kombinációja lehetővé teszi a jobb üzemanyag-hatékonyságot anélkül, hogy a jármű teljesítménye csökkenne.

Hibrid járművek típusai:

A hibrid járműveket a hibridizációs szintjük és a hibrid hajtásrendszerük alapján lehet osztályozni.

Hibridizációs szint alapján:

  • Teljes hibridek - mindkét motortípuson külön-külön vagy együtt is képesek működni. Az akkumulátort a belső égésű motor tölti fel futás közben.
  • Mild-hibridek - az elektromos és a belső égésű motor párhuzamosan működnek mindig; nem működhetnek külön-külön.
  • Teljes plug-in hibridek - elektromos hálózatra való csatlakozás szükséges a teljes akkumulátorfeltöltéshez. Képesek különböző üzemmódokban működni a hatótávolság optimalizálása érdekében.

Hibrid hajtásrendszer típusa alapján:

A hajtásrendszer átvitelét a kerekekre különböző módon oldják meg a hibrid járművekben. Vannak soros, párhuzamos és soros-párhuzamos hajtásrendszer-konfigurációk.

  • Soros hajtás - az elektromos motor adja a teljesítményt a kerekeknek, a hajtáshoz szükséges energia pedig akkumulátorokból vagy belső égésű motor által működtetett generátorból származik.
  • Párhuzamos hajtás - mind az elektromos, mind a belső égésű motor együttesen adja át a teljesítményt a kerekeknek.
  • Soros-párhuzamos hajtás - a belső égésű motor és az elektromos motor külön-külön vagy együttesen generálja a teljesítményt a kerekek számára.

A soros-párhuzamos hajtásrendszer kiváló üzemanyag-hatékonyságot nyújt alacsony sebességnél soros hajtásként, míg magas sebességnél kizárólag benzinüzemmódban képes működni. Ez a kettős rendszer kevesebb üzemanyagot igényel, minimalizálja a kibocsátást és optimalizálja az egész hibrid rendszer hatékonyságát.

A megfelelő motorolaj jelentősége a hibrid járművek esetében:

A hibrid motorok (a standard belsőégésűhöz képest) általában alacsonyabb hőmérsékleteken működnek. Az elektromotor enyhíti a váltakozó terhelést a belső égésű motoron, illetve a használata szakszosabb ami miatt az utóbbi nem éri el az optimális hőmérsékletet a motorolajban lévő víz elpárologtatásához. A hibrid motorolaj is alacsonyabb hőmérsékleteken is tökéletesen működik, jól kezeli az egyedi működés miatti körülményeket. A nem megfelelő kenőanyag viszont nem képes megfelelően védeni az összes hibrid motoralkatrészt.

A megfelelő hibrid motorolaj használata jelentősen csökkenti a kopást, megakadályozza a lerakódásokat és meghosszabbítja a motor élettartamát.

Az oxidáció is kihívást jelent. Mivel a hibrid motorok alacsonyabb hőmérsékleten és szakaszosan működnek, az olaj hajlamosabb az oxidációra és az öregedésre. A megfelelő olaj használata optimlizálja a motor komponensek hőmérsékletét és megakadályozni az olaj oxidációját.

Az ideális hibrid kenőanyag használata segít meghosszabbítani a jármű motorjának és az olaj élettartamát.

Hibrid járművekhez kifejlesztett olajok és hajtóműolajok típusai:

Az új és egyedi hajtásrendszerek miatt a hibrid járművek egyedi kenőanyagokat igényelnek. Ilyenek például a motorolaj, a hajtóműolaj és a hűtőfolyadékok.

Az üzemeltetés során fellépő kihívások:

  • Amikor a hibrid járművet gyorsítás során használjuk, a belső égésű motor vált a vezérlésbe, ami magas terhelést jelenthet a hideg indításnál.
  • A belső égésű motor rövidebb működési ideje miatt hajlamosabb a sav és nedvesség képződésére.
  • A hibrid járművek gyakran rövid utakon használatosak, aminek következtében a belső égésű motorban a vízfelhalmozódás kockázata nő.

A hibrid járművek specifikus működési körülmények között futnak, ami alacsony olajhőmérsékleteket vonhat maga után. Ezen kihívások enyhítésére speciális hibrid motorolajokat fejlesztettek ki, amelyek megvédik a motorokat és folyadékokat.

Szükséges-e speciális hibrid motorolajat használni?

IGEN, bár "látszólag" kevés különbség van a hibrid és a szokásos belső égésű motorolaj között, mégis érdemes odafigyelni a megfelelő típus kiválasztására.

Az igazság az, hogy a hibrid járművekben használt belső égésű motorok ugyanúgy képesek működni "hagyományos" olajokkal, mint a hibrid motorolajokkal. Ugyanazok a specifikációk vonatkoznak mindkét típusra.

Mégis, a hibrid motorolajnak vannak olyan tulajdonságai, amelyek hosszú távon relevánsak lehetnek. A hibrid olaj optimális hőmérséklet-viszkozitási tulajdonságokkal rendelkezik, ami különösen hideg indításnál jelent előnyt. Az ilyen típusú motorolajok általában SAE 0W-20, 0W-30, 5W-20 vagy 5W-30 viszkozitási osztályba tartoznak.

A hibrid járművek váltóolajai:

A hajtómű olajok esetében is figyelembe kell venni a hibrid rendszer sajátosságait. Az automata váltóművek hatékonyan vezérlik a belső égésű és elektromos motor közötti váltást. Azonban az állandó átmenet generálja a több hőt, amely befolyásolhatja a váltóműolaj minőségét.

A hibrid járművekben használt speciális váltóműolajok pl. SAE 75W-70   általában teljesen szintetikus folyadékok, amelyek kiváló kenést és védelmet nyújtanak a hibrid rendszerek hatékonyságának növelése és a jármű teljesítményének javítása érdekében. Az olajnak az elektromos komponensekkel való érintkezése súlyos problémákat okozhat. A hibrid járművek olajainak és hajtóműolajainak olyan tulajdonságokkal kell rendelkezniük, amelyek kompatibilisek az elektromos alkatrészekkel, hogy ne okozzanak problémákat az izoláló anyagokkal és bevonatokkal.
A Petronas az egyik vezető kenőanyag fejlesztője az elektromos autózás kenéstechnikájának.

Olajcserék gyakorisága:

Habár a hibrid járművek alacsony terhelést gyakorolnak a belső égésű motorokra, és kevesebbet futnak belső égésű módban, a rendszeres olajcserék továbbra is fontosak. Az olajcserék gyakorisága általában hasonló a hagyományos belső égésű motorokhoz, de a hibrid járművek esetében a belső égésű motor ritkábban működik. Ugyanakkor a szakaszos működés jelentős plusz terhelést jelent a kenőanyagnak.

Javasolt azonos időközönként olajcserét végezni, mint hagyományos járművek esetében (általában 10-15.000 kilométerenként), figyelembe véve a gyártó ajánlásait. A váltóolajok és hűtőfolyadékok cseréjét is a gyártó által javasolt periódusban kell elvégezni, de amennyiben a gyártó nem nyilatkozik a váltólaj és a hűtőfolyadék cseréjéről, úgy a váltóolajat 60-80.000 kilométerenként a hűtőfolyadékot pedig 4 évent szükséges cserélni.

Fontos azonban megjegyezni, hogy a hibrid járművekhez kifejlesztett speciális olajok használata előnyös lehet, különösen hosszú távon, mivel ezek jobban alkalmazkodnak a hibrid rendszerek sajátosságaihoz és kihívásaihoz.

 

Köszönjük, hogy elolvasta cikkünket. Amennyiben további kérdése lenne úgy keressen minket elérhetőségeinken, amiket IDE KATTINTVA ér el.

A cikket írta: Olajshop kenőanyag szakértő csapata