Hírek

2024.02.26

ÚJ Total OPTIMA motorolajok



A TotalEnergies piacra dobja a RUBIA OPTIMA teherautóolajok teljesen új termékcsaládját. A műszaki és minőségi teljesítmény tekintetében megfelel a legszigorúbb előírásoknak: API: CK-4, ACEA: E8 és E11, valamint a Mercedes-Benz, Volvo, Mack, Cummins, Scania, MAN igényes gyártói engedélyeinek.

total-rubia-optima-termékek



RUBIA OPTIMA 5100 XFE 5W-20
(A legújabb motorokhoz)
Alacsony SAPS szintetikus motorolaj csökkentett HTHS=2 értékkel a legújabb motorokhoz - MAN D13 és SCANIA DC13.
Műszaki adatok:
MAN: M 3977 - D13 motorok
SCANIA: LDF-5 - DC13 motorok (173, 174, 175 és 176)

RUBIA OPTIMA 4100 XFE 5W-30
(A legújabb motorokhoz)
Alacsony SAPS szintetikus motorolaj >2,9 és <3,2 HTHS-értékkel a legújabb Mercedes Benz, Volvo, Renault-Trucks és MACK speciális motorokhoz.
Műszaki adatok:
API: FA-4; Mercedes-Benz: 228,61; MACK: MACK EOS-5;
RENAULT teherautók: RLD-5 - dTi 13 motor;
VOLVO teherautók: VOLVO VDS-5 - D13K5 motor.

RUBIA OPTIMA 3500 FE 5W-30
(Új és régebbi motorokhoz egyaránt)
Teljesen szintetikus alacsony SAPS-tartalmú olaj, dízel- és gázüzemű motorokhoz. Megfelel a legújabb API: CK-4 és ACEA: E8 és E11 szabványok követelményeinek, valamint a maximális olajcsere intervallumokra vonatkozó szigorú OEM követelményeknek. A RUBIA OPTIMA 3500 FE 5W-30 olaj különösen ajánlott a legújabb Euro IV–VI és VId motorokhoz. Ilyen motorokat a legtöbb nemzetközi teherautó- és buszmotorgyártó telepít, mint például a Mercedes Benz, Scania, MAN, Volvo, DAF, Iveco, Renault, Ford stb. A RUBIA OPTIMA 3500 FE 5W-30 ezért nagyon széles körben alkalmazható. Különösen alkalmas a legújabb teherautók teljes flottájának szervizelésére. Hatékonyan helyettesíti a régebbi, bevált kenőanyagokat is, például a nagyon népszerű RUBIA TIR 9900 FE 5W-30 olajat.
Műszaki adatok:
API: CK-4/CJ-4/CI-4+/CI-4/CH-4;
ACEA: E6, E7, E8, E9, E11;
MB: 228,51 / 228,52; Renault-Truck: RLD-3; VOLVO: VDS 4.5;
MACK: EO-S 4.5; DAF: PSQL 2.1E LD*; MAN: M 3677 / 3777;
Cummins: CES 20086; FPT IVECO KATEGÓRIA TLS E9*/CK-4*;
SCANIA: LDF-4; FORD: WSS-M2C-213 - A1*
*- minőségi szint

RUBIA OPTIMA 3100 FE 10W-30
(Ideális Euro 4-6 és 6d motorokhoz)
Félszintetikus, üzemanyag-hatékony, alacsony SAPS-tartalmú olaj dízel- és gázüzemű motorokhoz. Megfelel a legújabb API CK-4 és ACEA: E8 és E11a szabványok követelményeinek, valamint a legtöbb OEM szigorú követelményeinek a maximális olajcsere intervallumokra vonatkozóan. Különösen ajánlott a legújabb Euro 4-6 és 6d motorokhoz.
Műszaki adatok:
API: CK-4/CJ-4/CI-4+/CI-4/CH-4; ACEA: E6, E7, E8, E9, E11;
MB: 228,51 / 228,52; Renault-Truck: RLD-3; VOLVO: VDS 4.5;
MACK: EO-S 4.5; DAF: LD*; Cummins: CES 20086;
Detroit Diesel: DDC DFS 93K222*.
*- minőségi szint

RUBIA OPTIMA 3100 10W-40
(Ideális teljes flották számára Euro 4-6 és 6d motorokkal)
Félszintetikus alacsony SAPS-tartalmú olaj, dízel- és gázüzemű motorokhoz. Megfelel a legújabb API CK-4 és ACEA: E8 és E11 szabványok követelményeinek, valamint a legtöbb OEM-gyártó szigorú követelményeinek a maximális olajcsere-intervallumra vonatkozóan. Különösen ajánlott a legújabb Euro IV–VI és VId motorokhoz. A RUBIA OPTIMA 3100 10W-40 megfelel számos európai és amerikai motorgyártó változatos követelményeinek. Használata a legújabb teherautók teljes flottájának szervizeléséhez ajánlott. Hatékonyan helyettesíti a régebbi, bevált kenőanyagokat is, például a nagyon népszerű RUBIA TIR 8900 10W-40 olajat.
Műszaki adatok:
API: CK-4/CJ-4/CI-4+/CI-4/CH-4;
ACEA: E6, E7, E8, E9, E11;
MB: 228.51 / 228.52;Renault-Truck: RLD-3;VOLVO: VDS 4.5;
MACK: EO-S 4.5; DAF: LD*; Cummins: CES 20086;
FPT IVECO KATEGÓRIA TLS E9*/CK-4*; MAN M 3477/M 3271-1*
*- minőségi szint


RUBIA OPTIMA 1100 FE 10W-30
(Ideális Volvo, Renault Trucks és DAF motorokhoz)
Üzemanyag-hatékony, alacsony SAPS motorolaj (Euro IV, V, VI és VId), nagyon modern olajalapok keverékén készül, különösen Volvo, Renault Trucks és DAF (PX) motorokhoz ajánlott. Megfelel a legújabb API: CK-4 és ACEA: E11 szabványok követelményeinek. Gázüzemű motorok kenésére is alkalmas. Különösen ajánlott rendkívül alacsony kéntartalmú üzemanyaggal működő motorokhoz. Az új termék megfelel a legtöbb OEM-gyártó szigorú követelményeinek a maximális olajcsere-intervallumra vonatkozóan.
Műszaki adatok:
API: CK-4/CJ-4/CI-4+/CI-4/CH-4; ACEA: E7, E9, E11;
MB: 228.31;Renault-Truck: RLD-3; VOLVO: VDS 4.5; MACK: EO-S 4.5;
DAF: PSQL 2.1E*; Detroit Diesel: DFS 94K222*;
Cummins: CES 20086 FORD: WSS-M2C-171 - A1*.
*- minőségi szint

 

 

forrás: https://totalenergies-eng.prowly.com/229759-totalenergies-rubia-optima

Elérhetőségek

Central Europe Lubricant Kft. - OlajShop

Központi ügyfélszolgálat: info@olajshop.hu ; +36 30 758 9933

 

Elérhetőségeink

Székhely: 2600 Vác, Szilassy út 1/A 

Adószám: 14537868-2-13

Bankszámlaszám: K&H Bank 10401103-50505454-51551014

 

Üzleteink

OlajShop Budapest: 1152 Budapest, Városkapu u. 3., +3670 452 0523 ; budapest@olajshop.hu

OlajShop Debrecen: 4030 Debrecen, Diószegi út 3-5. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 708 2572 ; debrecen@olajshop.hu

OlajShop Szolnok: 5000 Szolnok, Fék u. 1. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely) +3630 219 2915 ; szolnok@olajshop.hu  

OlajShop Szeged: 6724 Szeged, Bakay Nándor u. 52. (A Rappai csavarbolt mellett, a LineaCar Autószerviz telephelyén.) +3630 768 3167 ; szeged@olajshop.hu

 

https://olajshop.hu/spg/679835,901120/Az-OlajShop-Budapesti-uzlete-uj-helyre-koltozik

Kövess minket a Facebookon is

Látogató számláló

5
5
4
5
7
6
8

TOP termékek

Központi ügyfélszolgálatunk: +36 30 758 9933 | info@olajshop.hu |  08:00-17:00

Kérdése esetén keresse központi ügyfélszolgálatunkat: +36-30/7589933 | info@olajshop.hu

Hírek, információk, újdonságok és tanácsok az autózás és a kenőanyagok világából!

Üzemanyag és motorolaj adalékok. Mire használjuk őket.

Bajomi Vilmos
Bajomi Vilmos
2022.06.28 14:23
Üzemanyag és motorolaj adalékok. Mire használjuk őket.

Mire valók a motorolaj és üzemanyag adalékok!

 

Napjainkban igen népszerű a különböző motorolaj és üzemanyag adalékok használata. Rengeteg típusa van ezeknek a termékeknek és emiatt néha nehéz kiigazodni közöttük. Ebben a cikkben próbálunk segíteni a termékek közötti eligazodásban.

 

Legutóbbi cikkünkben az autóklíma tisztításáról írtunk, ha eddig még nem olvastad, úgy IDE KATTINVA találod.

Az adalékoknak két fő típusa van. Vannak az üzemanyag adalékok amit az üzemanyaghoz adunk, illetve vannak a kenőanyagokhoz hozzáadható adalékok amiket értelem szerűen a motorolajhoz, váltóolahoz és egyéb kenőanyagoz adhatunk. Ezen kívül vannak még azok a termékek amik speciális adalékokat tartalmaznak, viszont általában közvetlenül a felhasználási területre kell kijuttatni. A legismertebb és legkeresettebb adalék márkák általában a Pro-Tec, Metabond, Xado, Motul, Motorex és a Spuri termékei. Mi általában ezeknek a termékeknek a használat javasoljuk, mivel ezek amiket mi is kipróbáltunk, viszont ezeken kívül is találni elég sok típust.

Üzemanyag adalékok

Kezdjünk az üzemanyag adalékokkal, mivel talán ez az egyik legnépszerűbb felhasználási területe az adalékoknak. Itt találunk tisztító, üzemanyag minőségét javító és üzemanyag sabilizáló adalékokat.

Üzemanyag adalékok esetében két fő kategóriát különböztetünk meg. Dízel és benzin üzemanyag rendszert. A benzines rendszer esetében beszélhetünk még a normál benzines motorok mellett benzin/LPG és benzin híbrid rendszerekről is, de ezek esetében csak egy-egy gyártónak van külön terméke ezekre az altipusokra is.

Dízel rendszerek esetében léteznek az üzemanyag rendszer tisztító és a dízelrészecskeszűrő tisztító adalékok, az adagolókat és nagynyomású szivattyúkat tisztító és karbantartó adalékok és az üzemanyagok minőségét javító adalékok.

 A dízel üzemanyagrendszer tisztító adalékok a teljes üzemanyag rendszert tisztítják egészen az üzemanyag taknktól a nagynyomású szivattyún keresztül a befecskendezőkig. Ezek az adalékok a kokszos és gantás lerakódásokat oldják le és segítenek ezen szennyező anyagoknak az égéstéren keresztüli távozásában. A dízelrendszer tisztító adalékok esetében megkülönböztetjük a normál dízel és a nagynyomású dízel rendszereket is. Erre érdemes odafigyelni a termékek kiválasztása során.

A dízelrészecskeszűrő, vagy DPF tisztító adalékok általában a részecskeszűrőben lerakódott részecskék égéspontjának csökkentésével érik el, hogy normál használat mellett ki tudjon égni a lerakódott korom és így ismét ürülni tudjon a részecskeszűrő. Ezek az adalékok általában a nirmál mértékű lerakódásokat elégetésében tudnak segíteni. Túlzott mértékű lerakodások vagy teljesen eltömődött részecskeszűrő esetében már általában nem tudnak segíteni. Ilyenkor érdemes szakemberhez fordulni aki speciális szerrel átmosva még tudja valamennyire tisztítani a dízelrészecskeszűrőt.

Az adagoló és nagynyomású szivattyú tisztító és karbntartó adalékok olyan speciális adalékokat tartalmaznak amik segítenek egyrészt az adagolóban és a szivattyúban lévő lerakódások és szennyeződések eltávolításában, másrészt kenik az adagolók és szivattyúk alkatrészeit és képesek az enyhe kopásokat csökkenteni.

A dízel üzemanyagok minőségét javítő adalékok általában a dizel dermedéspontját csökkentik illetve a dízel üzemanyag cetánszámát és minőségét javítják annak érdekében, hogy jobb legyen az autónk teljesítménye és csökkenjen a fogyasztása.

Benzines autók esetében is hasonló termékek közül választhatunk.

A benzines autók esetében az üzemanyag rendszer tisztító adalékok segítenek a normál használatból eredő gyanta szerű lerakódások feloldásában és eltávolításában egészen a tanktól a befecskendezőkig. Ezzel segítve autónk precíz működését. 

Az üzemanyag rendszer tisztító adalékok mellett találunk még adalékokat kifejezetten katalizátor, a lambdaszonda és a szelepek tisztítására is. Ezen  alkatrészek esetében koksz szerű ráégett lerakódások eltávolítása a feladat, emiatt van más termék ezen problémák orvoslására.

Benzines autók esetében szintén használhatunk az üzemanyag minőségének javítására szolgáló termékeket amik egyrészt segítenek a tiszta üzemanyag rendszer tisztán tartásában, másrészt növelik a teljesítményt és csökkentik a fogyasztást.

Az utóbbi években az E10 típusú benzinek bevezetése óta felütötte fejét az üzemanyagok stabilizálásának fontossága, illetve az üzemanyagok magas ethanol tartalmának következtében beköetkező esetleges problémák megelőzése. Erre a célra több gyártó is reagált üzemanyag stabilizáló és ethanol védő adalékokkal. Ezeket főként olyan autókban és gépekben szükséges használni amik vagy a 2000-es évek előtt készültek és üzemanyag rendszerük nem alkalmas arra, hogy E10 típusú üzemanyagot használjanak benne, vagy hosszabb ideig akár több, mint fél évig nem használnak és emiatt szükséges az E10 üzemanyag stabilizálása és az üzemanyag szétesésének megelőzése.

Az üzemanyag adalékok után térjünk át a kenőanyagokban használható adalékokra. Itt találunk motorolajban, váltóolajban, kormányszervóban vagy a hűtőrendszerben használható adalékokat.

Motorolaj adalékok

Motorolaj adalékok esetében az olajrendszer tisztítására és az olajrendszer folyásának megszüntetésére szolgáló adalékok mellett találunk olyan speciális adalékokat amik a kenőanyagok minőségének javítására és az esetleges motorkopások megszüntetésére szolgálnak. 

A motormosó és motor öblítő adalékokat általában csak rövid ideig lehet használni (10-20 perc), mivel ezek nagyon erős tisztító szereket tartalmaznak amik a lakszerű és olajsaras lerakódások feloldása mellett magát a motorolaj minőségét is rontják. Ezért van, hogy ezen adalékokat közvetlenül az olajcsere előtt kell beletölteni a motorolajban, majd járatni 10-20 percet és ezt követően leereszteni. Általában javasoljuk, hogy motoröblítő adalék használatát követően alkalmazzunk egy öblítő olajcserét, azaz töltsük fel a motort a megfelelő olajjal, járassuk 10-20 pecig, hogy kimossa a motorból az esetéegesen bentmaradt tisztító adalékokt, majd eresszük le és töltsük fel új motorolajjal.

A motorolaj szivárgást és olajfojást gátló adalékok ahogy a nevük is mutatja az esetleges olajfolyások megszüntetésére szolgálnak a motor bontása nélkül.

Léteznek speciális motorolaj adalékok amik vagy kerámiát, nano részecskét vagy más olyan összetevőket tartalmaznak amik segítenek a fémfelületek keményítésében, illyetve a használat során kialakult kisebb kopások megszüntetésében. Ezeknek a termékeknek a használata az olajfogyasztás csökkentését és a kompresszió növelését igérik.

Váltóolaj adalékok

A váltóolaj adalékok segíthetnek a normál használatból eredő minimális kopások ellensúlyozásában mind a kézi, mind pedig az automataváltók esetében. Ezen termékek használatának következtében csökkenhet a kopott kéziváltók recsegése és az idősebb automata váltók csúszása.

Vannak olyan váltóolaj adalékok amik a váltók állapotának javítása helyett a váltók olajrendszerének tisztítására és a váltók és hajtóművek esetleges folyásának a megszüntetésére adnak megoldást.

Hűtőrendszer tisztító és tömítő adalékok

A mindennapos használat és az elhanyagolt hűtőfolyadék csere következtében autónk hűtő rendszerében is kialakulhatnak olyan lerakódások amik egyrészt blokkoják a hűtőrendszert, másrészt normál hűtőfolyadék cserével már nem távolíthatóak el. Erre a célra láteznek olyan hűtőrendszer adalékok amik kifejezetten a hűtőrendszerben taláható lerakódásokat és rozsdákat oldják fel, hogy ezt követően a hűtőfolyadék leeresztésével eltávolíthatóak legyenek. 

A hűtőrendszer tisztítása mellett időnként szükségünk van a hűtő folyásának gyors megállítására. Erre a célra léteznek olyan hűtőtömítő adalékok amik a szivárgás helyén képeznek blokkot, hogy a hűtő folyását megszüntessék. A hűtőtömítő adalékok ronthatják a hűtőrendszer hatékonyságát, emiatt javasolt a hűtőtömítő adalék használatát követően a hűtörendszer javítása vagy esetlegesen a hűtő cseréje.

Adalékok szervókormányhoz

A hidraulikus szervókormányok esetlben két probléma szokott előfordulni amire adalékok használata megoldást jelenthet. Az egyik, hogy ami folyhat, az folyik is, a másik pedig, hogy a szervó szivattyú kopsáa miatt búg vagy sír a szervókormány. 

Amennyiben folyik a hidraulika folyadék a kormányszervó rendszerból, úgy használhatunk speciálisan a szevókormány kenőanyag rendszerhez kifejlesztett tömítő adalékot ai segít a szivárgás megállításában. 

Egyes gyártók kinálatában léteznek olyan speciális adalékok ami segítenek a szivattyú kopásának következtében hallahtó búgás és sírás megszüntetésébe úgy, hogy segítenek a minimális kopások csökkentésében, így visszaállítva a szivattyú normál működését.

 

 

Az üzemanyagban és kenőnyagokban használható adalékok mellett léteznek még olyan speciális adalékok amiket vagy kenőzsír formájában vagy pedig hajtógázos formában érhetünk el, mert ezeket így tudjuk kijutattni a felhasználási területekre

Speciálisan adalékkal ellátott kenőzsírok

Egyes gyártók forgalmaznak olyan speciális kenőzsírokat amik olyan adalékokat tartalmaznak ami a kopott csuklók és féltengelyek esetében segítenek a kopások csökkentsésében amikor nincs lehetőségünk az adott alkatrészt kicserélni. Ezeket a kenőzsírokat a kopás mértékének függvényében szükséges kiválasztani.

Hajtógáz flakonban elérhető adalékok

A hatjógázos formában elérhető adalékok általában olyan termékek amiket olyan speciális helyen kell használni ami nem érintkezik sem az üzemanyag rendszerrek sem pedig valamelyik kenőanyag rendszerrel. Ilyenek lehetnek a pillangószelep tisztító vagy akár a hengerek surlódását cökkentő adalékokat tartalmazó sprayek.

 

Köszönjük, hogy elolvastad cikkünket. Amennyiben további kérdésed lenne a motorolajok kiválasztásával kapcsolatban úgy keress minket elérhetőségeinken amiket IDE KATTINTVA érsz el.

A cikket írta: Bajomi Vilmos