Kétütemű motor esetében az olaj mindig tiszta és friss, két ütembe be, majd ki, és már el is végeztük dolgunkat. De a 2T olajnak rendkívül szívósnak kell lennie. A motor belső része vékony kenőanyag-rétegen fut, nyomás utánpótlás nélkül, és néhány tizedmásodpercen belül a kenőanyag az üzemanyaggal együtt elég. Így az olajnak úgy kell elégnie, hogy ne torlaszolja el a belsőégési teret, és ne rakódjon le a be- és kijáratnál. Az sem hátrány, ha a kipufogógázt alacsony szinten tartjuk mai, környezettudatos időinkben. Ezeknek a követelményeknek a korszerű szintetikus olajok sokkal jobban megfelelnek, mint ásványi testvéreik, stabilabb olajfilm, jobb kenés, alacsonyabb károsanyag kibocsátás jellemzi őket.
Ahogy a neve is mutatja, az ásványi olajok a nyersolajgyártók természetesen kapható formái, amelyeket szokásos kenőolajként használnak. Kiváló védelmet nyújtanak az új motorok számára az első mérföldeken, különösen a kis motorteljesítményű (80cc -125cc) motorkerékpárok esetében, amelyek nem működnek nagy mechanikai teljesítmény mellett. Ezeknek az olajoknak a szerkezete megakadályozza a molekulák összekapcsolódását extrém körülmények között.
Ezek a tényezők miatt az ilyen típusú olaj kevésbé hatékony, és ezeket gyakran, gyakrabban kell cserélni, mint a szintetikusakat. Bár a legkedvezőbb árú fajták közé tartoznak, nem szoktak sokáig kitartani, és a motorra nehezedő nagy stressz vagy a kemény vezetési technikák végül az alkatrészek gyorsabb kopásához vezetnek.