Kétütemű motor esetében az olaj mindig tiszta és friss, két ütembe be, majd ki, és már el is végeztük dolgunkat. De a 2T olajnak rendkívül szívósnak kell lennie. A motor belső része vékony kenőanyag-rétegen fut, nyomás utánpótlás nélkül, és néhány tizedmásodpercen belül a kenőanyag az üzemanyaggal együtt elég. Így az olajnak úgy kell elégnie, hogy ne torlaszolja el a belsőégési teret, és ne rakódjon le a be- és kijáratnál. Az sem hátrány, ha a kipufogógázt alacsony szinten tartjuk mai, környezettudatos időinkben. Ezeknek a követelményeknek a korszerű szintetikus olajok sokkal jobban megfelelnek, mint ásványi testvéreik, stabilabb olajfilm, jobb kenés, alacsonyabb károsanyag kibocsátás jellemzi őket.
A 2T szintetikus olajok általánosságban vagy teljesen hamu-mentesek vagy alacsony hamutartalmúak. Ezen olajoknál a kiváló kopás- és tapadásgátló tulajdonság alapvető fontosságú. Eléggé tisztának és magas hőmérsékletre is ellenállónak kell lennie ahhoz, hogy a szelep gyűrűjét barázdáltan, a szelepszoknyát pedig tisztán tartsa. Egy legalsó kategóriás, olcsó 2T ásványi olaj készülhet magas hamutartalmat okozó tisztítószer alkalmazásával, ám ez egy motornak sem tesz jót hosszú távon. A jó 2T olajak szintetikus alapúak. A nitrogénalapú diszpergáló anyagok mindent tisztán tartanak, a teherhordó (PAO vagy észter) összetevők pedig a kopást és a súrlódást tartják minimális szinten. A kipufogógáz károsanyag-kibocsátásának alacsony szinten tartását PIB (poli-izobutilén) polimerek segítik elő, olyan kenőanyag-réteget alkotva, amely a gyújtási hőmérsékleten mégiscsak szétnyílik, hogy tiszta, korom nélküli égés jöhessen létre. A szintetikus olaj nem csupán egy elegy. A gyújtás során ezek az olajok úgy égnek el, hogy nem befolyásolják az üzemanyag oktánszámát, és tisztán hagyják a gyújtási kamrákat, kipufogógázok kijáratait és a szelepeket.