>>>>> Szezonális téli termékeink itt <<<<
A téli gumiabroncsok:
A gumiabroncsok állapota kardinális kérdés: a téli gumikon a kötelező minimális bordamélység 4 milliméter, ha ennél kopottabb a gumi, akkor le kell azokat cserélni. A másik dolog a téi abronccsal kapcsolatban a kora. Egyes vélemények szerint a téligumi a gyártást követő első 1-3 évben működik a legjobban, majd az idő előrehaladtával a futásteljesítménytől függetlenül is romlik a minősége ami például a féktávolság megnövekedésében jelenik meg.
A gumi állapota mellett a guminyomást is ellenőrizni kell! Minden autóhoz meg van adva a gyári érték, ez biztosítja a megfelelő tapadást az utakon, ráadásul az előírt guminyomással a kátyúk ellen is jobban védve vagyunk.
- Bár akadnak, akik úgy gondolják, hogy télen a nagyobb tapadás érdekében érdemes a gyári értéknél alacsonyabb guminyomással közlekedni, ez nem jó megoldás: egyfelől rosszabb lehet az autó úttartása, arról nem beszélve, hogy 0,5 barral alacsonyabb légnyomás növelheti a fogyasztást.
Gumi tisztító és ápoló termékeinket IDE KATTINTVA tekintheti meg.
Kéder gumik és külső műanyag elemek:
Ez ugyan nem biztonsági elem, de érdemes nyár végével még az első fagyos reggelek előtt az ajtókat szigetelő gumi tömitéseket (kéder gumikat) és a külső műanyag elemeket átkenni gumi vagy műanyag ápolóval, hogy megóvjuk őket a fagy és a jég okozta sérülésektől.
Műanyag tisztító és ápoló termékeinket IDE KATTINTVA tekintheti meg.
Téli szélvédőmosó folyadékok; jégmentesítés, ablaktörlő lapátok
A romló látási viszonyok, az esetleges eső, hóesés miatt télen még nagyobb gondot kell fordítani az ablaktörlő lapátokra: ellenőrizzük a lapátok állapotát, ha szükséges (mondjuk kopottak, töredezettek és csíkoznak) akkor cseréljük le azokat.
Az ablaktörlőnél maradva: a szélvédőre fagyott jeget ne az ablaktörlővel próbáljuk meg letakarítani, hanem az ablakfűtéssel olvasszuk le. A jégkaparó, jégoldó is jó megoldás, valamint megkönnyítheti a folyamatot, ha a téli ablakmosóból öntünk egy keveset a szélvédőre.
A téli szélvédőmosó folyadékot is ellenőrizni kell: téli ablakmosófolyadékra van szükség, amely ellenáll a fagynak. Ellenőrizzük rendszeresen a folyadékszintet, mert kellemetlen meglepetést okozhat, ha a latyakos úton az előttünk közlekedő autó felveri a sarat a szélvédőre és nem tudjuk letakarítani.
Kínálatunkban található ablaktörlő lapátokat IDE KATTINTVA tekintheti meg.
Akkumulátorok:
Szinte mindenki halott már olyan esetről, hogy nem indult el az autó a hidegben, az akkumulátor miatt, ezért érdemes az aksit ellenőrizni. Érdemes megtisztítani az akkumulátort a korróziótól, esetleg kontaktspray-vel befújni, vagy zsírral glicerinnel megkenni a sarukat. Amennyiben három évnél régebbi az aksi, érdemes megmérni a teljesítményét szakszervizben, nagyon nagy hidegben ugyanis 50 százalékkal csökkenhet a teljesítménye.
Az OlajShop kínálatában elérhető akkumulátorokat IDE KATTITNTVA érheti el.
Motorolaj:
Már gyakorlatilag nem létezik téli, nyári motorolaj, de rendszeresen érdemes ellenőrizni az olajat és az olajszintet, és ha szükséges, akkor cseréljünk vagy cseréltessünk olajat. Utántöltésnél pedig arra kell figyelnünk, hogy a megfelelő, az előzővel azonos specifikációjú olajat öntsünk a rendszerbe.
Fagyálló hűtőfolyadék (hűtővíz), zárak; Fékfolyadékok (fékolaj)
Hűtőfolyadék esetében is "résen" kell lenni, ezért is fontos ellenőrizni a fagyáspontot: Magyarországon mínusz 20-25 fok körül van a legalacsonyabb hőmérséklet, érdemes ennél 5 fokkal hidegebb időjárást is elviselő fagyálló hűtőfolyadékkal feltölteni a rendszert. Fontos, hogy a hűtőfolyadékot javasolt cserélni kétévente, mivel a korróziógátoló adalékok mellett olyan összetevői is vannak, amelyek nem csak a fagyás ellen szolgálnak, de például alapvető kenést biztosítanak több alkatrésznek, például a vízpumpának.
Mi a különbség a fagyállók között?
Télen, na és persze nyáron is nagyon fontos, hogy rendben legyenek a fékek. Ellenőrizzük vagy ellenőriztessük a fékbetétek, a féktárcsa, a fékdob állapotát (kopottságát), valamint azt, hogy megfelelő-e a fékfolyadék szintje. Fontos odafigyelni a fékfolyadék rendszeres cseréjére is. A fékfolyadékot le kell cserélni két évente, hogy ezzel biztosítsuk a megálláshoz szükséges megfelelő fékerőt.
A zárakat is fel kell készíteni a hidegre: jégoldó spray-vel olajozzuk meg őket az első hajnali fagyok előtt, így megelőzzük, hogy télen befagyjon a zár.
Télen a latyak, a sár, a sós hólé mind komolyan igénybe veszi a fényezést, ezért érdemes rendszeresen mosatni az autót, valamint viaszréteggel kezelni, amely fokozott védettséget biztosít.
A légszűrőre is figyelni kell, az eltömődött szűrő ugyanis megnövelheti a fogyasztást, általában olajcserénél érdemes cserélni ennek a cseréjét is.
Át kell vizsgálni vagy – szakszervizben - vizsgáltatni a különböző hajtószíjakat, mivel hideg próbára teszi őket, s bár tartós alkatrészekről van szó, ezek sem tartanak örökké, ráadásul télen az autó több „energiát fogyaszt”, elég csak az ablaktörlő, a fényszóró és a ködlámpa gyakoribb használatára gondolni.
Szezonális téli termékeink itt
FAGYÁLLÓ FOLYADÉKOK
JÉGOLDÓK / ZÁROLAJOZÓK
TÉLI SZÉLVÉDŐMOSÓ FOLYADÉKOK
AKKUMULÁTOROK
AKKUMULÁTOR TÖLTŐK
JÉGKAPARÓK