A DTFR 15C110 (korábban MB 228.51) egy felső szintű, alacsony SAPS¹ kenőanyag-specifikáció, amelyet olyan közepes és nagy teljesítményű dízelmotorokhoz terveztek, ahol fejlett utókezelő rendszereket, például dízel részecskeszűrőket (DPF) szerelnek fel. Mivel ez a specifikáció magas követelményeket támaszt a tisztasággal és a kopásvédelemmel szemben, az utókezelő rendszerek élettartamának meghosszabbítása mellett széles körben ajánlott a Daimler Euro VI járművekben.
1. megjegyzés: A SAPS szulfáthamura, foszforra és kénre vonatkozik, amelyek szintjeit gyakran korlátozzák a legújabb teljesítményspecifikációk.
A DTFR 15C110 rendszerint egy sor egyéb jóváhagyással együtt van csoportosítva, amelyek a viszkozitási fokozattól függően változhatnak. A DTFR 15C110 szabvánnyal kapcsolatban leggyakrabban igényelt jóváhagyások az ACEA E6, API CK-4/CJ-4, MAN M3677/M3477 és/vagy M3775, Scania Low Ash/LDF-4, MTU Type 3.1, Volvo VDS-4.5 ( vagy VDS-4) és Deutz DQC IV-18 LA.