Hírek

2021.02.19

Castrol Transmax sorozat

 

Hamarosan megújulnak a Castrol hajtóműolajok.

 

Jelenlegi termék Új termék
Castrol ATF Multivehicle Castrol Transmax ATF DEX/Merc Multivehicle
Castrol Transmax Dexron VI MERCON LV Castrol Transmax ATF DEXRON-VI MERCON
Castrol ATF Dex II Multivehicle Castrol Transmax ATF DX III Multivehicle
Castrol Trasnsmax Dex III Multivehicle Castrol Transmax ATF DX III Multivehicle
Castrol Transmax Z Castrol Transmax ATF Z
Castrol Transmax CVT Castrol Transmax CVT
Castrol Universal 75W-90 Castrol Transmax Universal 75W-90
Castrol Transmax DUAL Castrol Transmax DUAL
Castrol Syntrans AT 75W-90 Castrol Transmax Manual AT 75W-90
Castrol Manual EP 80W Castrol Transmax Manual EP 80W
Castrol Manual EP 80W-90 Castrol Transmax Manual EP 80W-90
Castrol Syntrans FE 75W Castrol Transmax Manual FE 75W
Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 Castrol Transmax Manual Multivehicle 75W-90
Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 Castrol Transmax Manual Transaxle 75W-90
Castrol Syntrans V FE 75W-80 Castrol Transmax Manual V 75W-80
Castrol Syntrans Z 75W-80 Castrol Transmax Manual Z Longlife 75W-80
Castrol Syntrans Z Longlife 75W-80 Castrol Transmax Manual Z Longlife 75W-80
Castrol Syntrans 75W-85 Castrol Transmax Manual LongLife 75W-85 
Castrol Axle EPX 80W-90 Castrol Transmax Manual Axle EPX 80W-90
Castrol Axle EPX 85W-140 Castrol Transmax Manual Axle EPX 85W-140
Castrol Axle EPX 90 Castrol Transmax Manual Axle EPX 85W-90
Castrol Axle Long Drain 80W-90 Castrol Transmax Axle Long Drain 80W-90
Castrol Syntrax LongLife 75W-140 Castrol Transmax Axle LongLife 75W-140
Castrol Syntrax LongLife 75W-90 Castrol Transmax Axle LongLife 75W-90
Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 Castrol Transmax Limited Slip LL 75W-140
Castrol Axle Z Limited Slip 90 Castrol Transmax Limited Slip Z 85W-90
Castrol Transmax Offroad 10 Castrol Transmax Offroad 10
Castrol Transmax Offroad 30 Castrol Transmax Offroad 30
Castrol Transmax Offroad 50 Castrol Transmax Offroad 50
Castrol Syntrax Universal Plus 75W-90 Castrol Transmax Universal LongLife 75W-90
Castrol Syntrax Universal 80W-90 Castrol Transmax Universal LongLife 80W-90

 

 

 

 

 

olajshop.hu/castrol transmax sorozat

Elérhetőségek

Central Europe Lubricant Kft. - OlajShop

Központi ügyfélszolgálat:

info@olajshop.hu +36 30 758 9933,

Csomagfeladással, kiszállítással kapcsolatban:

csomag@olajshop.hu +36 30 839 9121 

Alkatrész értékesítéssle kapcsolatban:

alkatresz@olajshop.hu, +36 70 452 0523

Cím: 

Székhely: 2600 Vác, Szilassy út 1/A

OlajShop Budapest: 1154 Budapest, Szentmihályi út 114.

OlajShop Vác: 2600 Vác, Szilassy út 1/A (Vörösház)

OlajShop Debrecen: 4030 Debrecen, Diószegi út 3-5. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely)

 

Kövess minket a Facebookon is

Kiszállítási és személyes átvételi lehetőségek

Tanúsítvány

SSL Certificate
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz

Látogató számláló

2
6
5
0
5
2
6

4T (négyütemű) olajok

Miben különböznek a négyütemű motorblokkok az autók motorjaitól?

Elsősorban nagy literteljesítményűek és általában magasabb fordulatszámon üzemelnek. Gyakori megoldás, hogy a motort, a hajtóművet, és a tengelykapcsolót ugyanaz a kenőanyag keni. Az olaj szempontjából ez a legbonyolultabb megoldás!

A négyütemű motorkerékpárok olajainak legfontosabb feladata az égésteret határoló szerkezeti elemek és a csapágyak hűtése és kenése. Az égéstér tömítése, az égéstér tisztítása, a korom eltávolítása, a karbon- és lakklerakódások megakadályozása, a fémfelületek korrózióvédelme, a kopás és berágódás megakadályozása, a hajtómű kenés (közös olajterű konstrukcióknál), valamint a tengelykapcsoló kenése.

A négyütemű motorkerékpárok olajainak legfontosabb tulajdonságai a magas motorikus teljesítményszint és a megfelelő súrlódási karakterisztika. A személygépkocsi motorolajok teljesítményszint szempontjából még megfelelnének, a súrlódási karakterisztika szempontjából azonban általában nem. 

Tovább

A motorkerékpár olajok teljesítményszintjei

A motorkerékpár motorolajoknál leggyakrabban használt teljesítményszinteket a JASO (Japanise Automotive Standards Organisation) írja elő, mivel Japán a világ legjelentősebb motorkerékpár exportőre. A mindennapokban találkozhatunk a TISI (Thai Industrial Standards Institute) és az API (American Petroleum Institute) követelményrendszereivel is.

JASO specifikációk

Az ún. JASO specifikációk a magas motorikus teljesítményszintre vonatkozó előírásokon túlmenően a motorolaj súrlódására vonatkozó mérőszámokra épülnek. A négyütemű motorkerékpár motorolajokra vonatkozó legújabb szabvány (JASO T 904:2006)  az olajokat elsősorban a „kuplung teljesítményük” alapján négy csoportba sorolja (JASO MA, MA1, MA2, MB). A motorolaj tengelykapcsoló teljesítménye az olaj nedves kuplungban biztosított súrlódási tulajdonságok összességére visszavezethető jelzés.

A JASO T 9004:2006 szabvány alapján besorolt termékek legfontosabb jellemzői:

– Dinamikus Súrlódási-karakterisztika Index (Dynamic Frictional Characteristic Index – DFI): a tengelykapcsoló csúszási hajlamára utaló szám

– Statikus Súrlódási-karakterisztika Index (Static Frictional Characteristic Index – SFI): a tengelykapcsoló magas nyomaték hatására bekövetkező csúszás mértéke
– Leállási idő index (Stop Time Index – STI): a tengelykapcsoló kapcsolási gyorsaságára utaló mérőszá

A súrlódási mérőszámok alapján alkotott teljesítményszint kategóriák

JASO MB, magas súrlódású motorolaj, ha bármelyik súrlódási index az MB kategóriára vonatkozó tartományba esik
JASO MA, alacsony súrlódású motorolaj, ha egy súrlódási index sem esik az MB kategória tartományába, de egy vagy több index kívül esik az MA1, vagy MA2 kategóriákra vonatkozó tartományokon
JASO MA1, az MA kategória magasabb súrlódási tartományába eső motorolaj, ha valamennyi súrlódási index az MA1 kategóriára vonatkozó tartományba esik
JASO MA2, az MA kategória alacsonyabb súrlódási tartományába eső motorolaj, ha valamennyi súrlódási index az MA2 kategóriára vonatkozó tartományba esik

API specifikációk
Az API specifikációk közül négyütemű motorkerékpárokhoz a személygépkocsi specifikációk használatosak (részletek lentebb)

Napjaink nagyteljesítményű motorkerékpárjainak nyomatéka esetenként eléri, sőt meghaladja a 150-160Nm-t, melyet 6.000 és 7.500-as fordulatszám környékén érnek el. A minimálisan előírt JASO MA teljesítményszint pontosítása (MA1 vagy MA2) tehát a legkorszerűbb, nedves tengelykapcsolóval szerelt motorkerékpárok kapcsolási teljesítményének rögzítése érdekében nagy előrelépés a korábbi MA illetve MB teljesítményekkel szemben.

Az igazi áttörést persze ezek korábbi megjelenése hozta, ugyanis az API által meghatározott és a motorkerékpárokban is használt benzinmotor teljesítményszintek nem vizsgáltak tengelykapcsoló teljesítményt. Az API a négyütemű motorkerékpárokhoz változtatás nélkül ajánlja a benzinmotorokhoz előírt teljesítményszinteket. Ez abban az esetben teljesen helytálló, ha nem vesszük figyelembe, hogy a nedves tengelykapcsolóval szerelt motorok más tulajdonságokat is igényelnek, mint a négyütemű személygépjárművekbe épített Otto-motorok.

A motorkerékpárokhoz ajánlott legalacsonyabb API teljesítményszint, az SE nem minden esetben alkalmazható a legkorszerűbb motorokban. Az API minimálisan előírt motoros teljesítményszintet rögzít, és nem veszi figyelembe a speciális súrlódási karakterisztikát kívánó nedves tengelykapcsoló sajátos követelményeit.

A gyártók minimális igényként általában API SF, SG, SH és SJ teljesítményszintet írnak elő a motorkerékpárokhoz, azonban a személygépjármű motorolajok használatával az erőátviteli rendszer hatásfoka jelentősen romlik. Az egyetlen, kifejezetten négyütemű motorkerékpárokra vonatkozó előírásokat a JASO fogalmazta meg.

Tovább