Hírek

2021.04.04

új öko-barát 4L csomagolás a FUCHS-tól

 


A FUCHS SILKOLENE új, kis csomagolású Lube Cube-ot ("kenőkocka") vezetett be a kenőanyagok piacán.

fuchs silkolne 100% recyclable packaning


A négy literes „bag in box” koncepció intelligens alternatívát kínál a motorkerékpár rajongóinak a merev műanyag palackokhoz képest, és rendkívül környezetbarát, valamint sokkal könnyebben tárolható és használható.

A FUCHS a biológiailag lebomló és fenntartható kenőanyagokkal rendelkező környezeti megoldások úttörője. Most a motorosok megrendelhetik kedvenc FUCHS SILKOLENE termékeiket a kisebb, robusztus kartondobozokbaN.

A kenőkockák 100% -ban újrahasznosítható hullámkarton külső és 98% -ban újrahasznosítható belső részekből állnak, vagyis lényegesen alacsonyabb szén-dioxid-"nyomuk" van, mint más csomagolásoknak.

Miután a dobozok kiürültek, egyszerűen le lehet simítani és a szokásos háztartási újrahasznosítás során megsemmisíteni lehet ezeket.

A doboz tetején egy kis lyuk keletkezik, amelyből kifolyó jelenik meg. Ezután a doboz könnyen megdönthető, és a kenőanyagot ki lehet önteni.

fuchs silkolene 100% újrahasznosított csomagolásban

A Lube Cube megbízható és ellenőrzött anti-glug öntést kínál, így tökéletesen feltölthető az olajcsere során.

Összeomló belső zsákjuk van, amely biztosítja a termék maximális leeresztését levegő behatolása nélkül, ami minimális pazarlást és kiömlést eredményez.

Mivel a kenőkockák téglalap alakúak, könnyen elhelyezhetők garázsban vagy műhelyben, csökkentve ezzel a szükséges tárhelyet.

Joost Van Genderen, a Silkolene vezetője elmondta: „Örömünkre szolgál, hogy ezt a kisebb Lube kockát piacra dobtuk, a legnépszerűbb FUCHS SILKOLENE termékekkel töltve.

„Tudatában vagyunk annak, hogy ügyfeleink csökkenteni akarják szén-dioxid-kibocsátásukat a mai fenntartható világban. A Lube Cube ennek egyik módja a motorosoknak.

„Ráadásul az új, négy literes kenőkockákat könnyebb használni, mint a hagyományos műanyag palackokat, és könnyebben tárolhatók is.


forrás: https://www.silkolene.com/news/#!new-eco-friendly-4L-lube-cube

 

A termékek bevezetése hamarosan megkezdődik.

Fuchs SILKOLENE PRO4 10W-50 XP 4L

 

 

 

 

olajshop.hu / silkolene 

Elérhetőségek

Central Europe Lubricant Kft. - OlajShop

Központi ügyfélszolgálat:

info@olajshop.hu +36 30 758 9933,

Csomagfeladással, kiszállítással kapcsolatban:

csomag@olajshop.hu +36 30 839 9121 

Alkatrész értékesítéssle kapcsolatban:

alkatresz@olajshop.hu, +36 70 452 0523

Cím: 

Székhely: 2600 Vác, Szilassy út 1/A

OlajShop Budapest: 1154 Budapest, Szentmihályi út 114.

OlajShop Vác: 2600 Vác, Szilassy út 1/A (Vörösház)

OlajShop Debrecen: 4030 Debrecen, Diószegi út 3-5. (Kwik Fit gyorssszerviz telephely)

 

Kövess minket a Facebookon is

Kiszállítási és személyes átvételi lehetőségek

Tanúsítvány

SSL Certificate
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz

Látogató számláló

2
7
7
4
7
6
0

2 ütemű csónakmotorok kenési kérédsei

Olajozási praktikák kétütemű csónakmotorokhoz - Motorcsónak olaj

Hazánkban még mindig leginkább kétütemű csónakmotorok vágtáznak a hullámokon. Igaz, egyre jobban tért hódít a négyütemű hajómotor is, de a használati arány még mindig kb. 60/40 százalék a kétüteműek javára. Ezért is szeretnénk megismertetni a kétütemű felhasználókat az üzemanyag-olajozás praktikáival.

 

A kétütemű csónakmotorok kenése, olajozása egyszerű módon történik. A motorolajat a benzinhez kell keverni, a keverék így eljut a csónakmotor összes szerkezeti eleméhez, biztosítva a kenést.

A hozzáadott olaj miatt nagyobb sűrűségű, nagy sebességgel áramló keverék a különböző szerkezeti elemekre – a hengerre, a dugattyúra és a csapágyakra − kicsapódva filmréteget alkot.

A kétütemű csónakmotorokban viszonylag kevés alkatrész található (nincsen vezérmű, szelep stb.), így a kenés könnyített folyamat. Mivel ezeknél a motoroknál az olaj nem nyomással kerül a kenendő helyekre, a kétütemű csónakmotoroknál nem használnak siklócsapágyat.A forgattyús tengelyhez görgős- vagy golyóscsapágyat alkalmaznak, amelyhez az olaj nyomás nélkül is eljut.

Mivel ennél az olajozás típusnál az olajnak nincsen körforgása, nem végez hűtési feladatot, bár a kétütemű csónakmotoroknál erre nincs is különösebben szükség. A forgattyús házban a benzin-levegő keverék lényegesen jobb belső hűtést ad, mint a négyütemű csónakmotorok kényszerolajozása.

 

A keverékolajozás nagy előnye, hogy nincsen szükség semmiféle szerkezet beiktatására, a csónakmotor állandóan friss olajat kap, így nem áll fent a felhígulás, az elöregedés és a vizesedés veszélye. Hátránya, hogy kevésbé takarékos és az adalék bekeverése kicsit kényelmetlen.

Fontos, hogy kizárólag kétütemű olajadalékot használjunk. A sima motorkerékpár olaj adalék, azaz a 2T nem felel meg a csónakmotorokban való használatra, csakis hajóboltban vagy szaküzletekben vásároljuk meg a megfelelő olajat.

Csak azt az olajat keverjük bele csónakmotorunk üzemanyagába, amelynek a flakonján megtaláljuk a TC-W3 minősítést.

A keverékolajozás nem szorul kezelésre vagy ellenőrzésre. Igen lényeges viszont, hogy a keveréket úgy készítsük el, hogy az olaj tökéletesen keveredjen el a benzinnel.

Célszerűbb előbb egy kannában összekeverni, majd a csónakmotorba vagy a csónakmotor üzemanyagtankjába önteni.

Kiöntés után ellenőrizzük le, hogy a keverőkannában maradt-e olaj. Ha igen, akkor azt is csöpögtessük be a kiöntött keverékhez.

Semmi esetre se öntsük bele a csónakmotor tartályába az üzemanyagot és utána a TC-W3 olajat, mert így nem keveredik el megfelelően. Ilyen esetben a sűrű olaj bekerül a karburátorba és üzemképtelenséget okoz.

Ha nem a megfelelő olajat, hanem motorkerékpár olajat használunk, akkor előfordulhat, hogy az olaj adalék a tartály alján leülepedik. A kétütemű csónakmotorokhoz azért készül speciális TC-W3 olaj, mert ez könnyen keveredik a benzinnel, használat előtt azonban ezt is ajánlatos összerázni, összekeverni.

 

A keverési arányra gondosan figyeljünk oda. Nem engedhető meg, hogy szemmérték szerint keverjük be. Használjunk minden esetben keverő edényt, amellyel milliliter pontossággal előállíthatjuk a megfelelő keveréket.

A keverési aránytól – amelyet minden gyártó megad és általában a motoron is fel van tüntetve – eltérni nem ajánlatos, be nem tartása kenéshiányt vagy túlolajozást eredményez. A keverési arány általában 1 : 50, de a Yamaha és a Mercury motoroknál 1 : 100. Azaz 1 liter TC-W3 olaj 50 vagy 100 liter üzemanyaghoz elegendő.

Az újabb, elektronikus olajbefecskendezős csónakmotoroknál a fordulatszám és terhelés alapján juttatja az elektronikai rendszer az olajat az üzemanyaghoz. Ezek az új technológiák még kevésbé szennyezik a levegőt.

 

A TC-W3 üzemanyag adalék úgy lett kifejlesztve, hogy kevésbé károsítja a környezetet. Ügyeljünk vizeinkre és védjük környezetünket a szennyezéstől!

 

4T (négyütemű) vízijármű motoroljainkat IDE KATTINTVA érheti el.

2T (kétütemű) vízijármű motorolajainkat IDE KATTINTVA érheti el.

Vízijármű hajtómű olajainkat IDE KATTINTVA érheti el.

Egyéb hajózási kenőanyagokat, zsírokat IDE KATTITNVA érheti el.

 

Forrás: Hajósparadicsom, http://www.hajosparadicsom.hu/olajozasi-praktikak/