A hajón vagy a csónakmotorban több helyen találkozhatunk olajjal. Négyütemű csónakmotorok esetében a hajtóműben és a motorban, míg a kétütemű változatoknál a hajtóműben és az üzemanyagban található még olaj. Természetesen az utóbbit (tc w3) mi töltjük bele az üzemanyagba. Akár volt télen olajcsere akár nem, az üzembehelyezést megelőző tavaszi első átvizsgálás során ellenőrizzük az olaj minőségét és az olajszintet. Ha az olaj nagyon szennyezett vagy alacsony a szintje, akkor mindenféleképpen cseréljük ki. Soha ne töltsünk rá olajat, hanem az egészet egyben cseréljük le.
Az NMMA-val együttműködve a kenési technológia területén vezető iparági vezetők tesztelési kritériumokat dolgoztak ki erre a négyütemű tengeri motorolajra. Ezek a kritériumok magukban foglalják a viszkozitásra, korrózióra, szűrődugulásra, habzásra és levegőztetésre vonatkozó próbapadi teszteket. Ezenkívül az olajnak sikeresen át kell mennie egy 100 órás általános teljesítményű motorteszten.
forrás és további információ: https://www.nmma.org/certification/oil/fc-w